1800320846

1800320846



„One są wśród nas”dzieci z zaburzeniami psychotycznymi i lękowymi, z depresją i ADHD, z autyzmem i Zespołem Aspergera, z zaburzeniami odżywiania i z problemem tików. Czy je znamy? Czy rozumiemy ich trudności? Czy chcemy i potrafimy im pomóc?

Doświadczenia wielu krajów, a także nasze, polskie doświadczenia edukacji integracyjnej i włączającej wskazują, że dzieci z zaburzeniami rozwoju i przewlekle chore, a więc ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, najpełniej uczestniczą w procesie edukacji, gdy pozostają wspólnie ze swoimi rówieśnikami i w najbliższym otoczeniu. Mogą uczyć się i być razem ze wszystkimi — pod warunkiem, że będziemy chcieli je bliżej poznać, dostrzec ich indywidualne potrzeby i wykorzystać tę wiedzę w procesie uczenia, wychowania i budowania przyjaznych relacji z otoczeniem.

Obecnie przygotowane publikacje z serii „One są wśród nas” mają za zadanie przybliżyć nauczycielom, rodzicom i uczniom specyficzne problemy funkcjonowania w szkole i w przedszkolu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i chorobami psychicznymi, a także wskazać kierunki i sposoby pracy z nimi. Integracja dzieci w szkole, zgodne i twórcze współżycie wszystkich dzieci jest naszą wspólną szansą. Odkryjmy jej wartość.

Zespół redakcyjny Ośrodka Rozwoju Edukacji



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
„One są wśród nas” — dzieci z zaburzeniami psychotycznymi i lękowymi, z depresją i ADHD, z autyzmem
„One są wśród nas” — dzieci z zaburzeniami psychotycznymi i lękowymi, z depresją i ADHD, z autyzmem
ONE SĄ WŚRÓD NAS - DZIECI NAUCZANE INDYWIDUALNIE Według brytyjskiego raportu Wamocka około 20 % popu
textt0qe ANOREKTYCZKI I BULIMICZKI SĄ WSROD NAS Zaburzenia odżywiania stały się prawdziwym prob
ARTYKUŁY: 9.    "Niepełnosprawni są wśród nas" : spartakiada integracyjna /
Uczeń V Są wśród nas nauczyciele, którzy świetnie przekazują wiadomości, mówiąc przy tym sporo,
17.    Czy ludożercy są wśród nas? Tadeusz Różewicz "List
17.    Czy ludożercy są wśród nas? Tadeusz Różewicz "List
mogą być zupełnie niewrażliwe na antygen B. Co to oznacza? To między innymi tłumaczy to, że są wśród
IMG 32 Skutki psychologiczne c.d. ■ cech uczestników katastrofy tj.: od wieku (u dzieci zaburza fazę
IMGh03 (2) 303 4. EDUKACYJNE WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI Z ZABURZENIAMI są spójne. Problem profilaktyk
na interpersonalne więzi. Emocje są też wskaźnikiem pewnych zaburzeń. Np: patrząc na psychopatę nie
Zeskanowany dokument (5) ”1 184 Rozdział iV Najczęściej spotykanymi u dzieci zaburzeniami emocjonaln
34 Dorota Włodarczyk, Milena Otto Wśród badań matek dzieci z zaburzeniami rozwoju zdecydowanie więce

więcej podobnych podstron