Test z ZS rozwiązywany z dr 12 06


Test z zarządzania strategicznego!!!
1. Paradoks występujący na płaszczyznie celów organizacji polega na:
a) Jednoczesnej walce, zaspokojenie oczekiwań udziałowców i o dobrą reputację
firmy
b) Wyborze między wielkością zysku, a jakością wyborów
c) Wyborze między stopniem zaspokojenia oczekiwań udziałowców i oczekiwań
 kibiców organizacji
2. Na poziomie otoczenia konkurencyjnego występuje paradoks:
a) Konkurencji i kooperacji
b) Autonomii i synergii
c) Ciągłości i zmiany
3. Na poziomie kooperacji występuje paradoks:
a) Konkurencji i kooperacji
b) Autonomii i synergii
c) Ewolucji i rewolucji
4. Na poziomie strategicznej jednostki biznesu zwykle formuje się:
a) Strategia konkurencji na poszczególnych rynkach (penetracji, rozwoju produktu,
rozwoju rynku itd.)
b) Strategie funkcjonalne ( produkcji, marketingowe, logistyczne itd.)
c) Strategie inwestycyjne (integracji pionowej i poziomej, dywersyfikacji itd.)
5. Firmy zmieniające reguły gry na rynku to:
a) Firmy wprowadzające rewolucyjne innowacje
b) Firmy zawierające alians strategiczny
c) Odpowiedz A i B
6. yle sformułowana strategia wobec strategicznych  kibiców organizacji może:
a) Doprowadzić do upadku firmy
b) Wpłynąć tylko na reputację firmy
c) Odpowiedz A i B
7. W podejściu inkrementalnym proces formułowania strategii ma charakter:
a) Formalny i całościowy
b) Niesformalizowany i fragmentyczny
c) Formalny i fragmentyczny
8. W perspektywie portfelowej wydzielony biznes:
a) Posiada wszystkie zasoby niezbędne do walki konkurencyjnej
b) Jest potencjalnym zródłem kluczowych kompetencji
c) Odpowiedz A i B
9. Dla inkrementalnego podejścia do projektowania strategii przedsiębiorstwa
charakterystyczne jest stwierdzenie, że:
a) Dynamikę otoczenia można łatwo przewidzieć
b) Dynamika otoczenia jest trudna do określenia, lecz możliwa w dłuższej
perspektywie czasu
c) Dynamika czasu otoczenia nie jest możliwa do określenia w precyzyjny sposób
10. Dla planistycznego podejścia do projektowania strategii przedsiębiorstwa
charakterystyczne jest:
a) Tworzenie strategii firmy według ustalonego algorytmu  procedury
b) Tworzenie strategii alternatywnych i  niespodziankowych
c) Brak strategii jako takiej i relatywne oddziaływanie na rynek
11. Zasobowa szkoła zarządzania strategicznego zakłada między innymi:
a) Iż między zamierzeniami firmy i zasobami firmy musi występować dynamiczne
napięcie
b) Zasoby firmowane do zawierzeń kierownictwa
c) Posiadanie unikalnych zasobów i kompetencji gwarantuje sukces firmy
12. Precyzyjna szkoła zarządzania strategicznego zakłada między innymi:
a) Iż istnieją dwie fundamentalne strategie prowadzące do sukcesu firmy:
minimalizacja kosztów i zróżnicowanie
b) Istotą strategii jest maksymalna satysfakcja klienta
c) Odpowiedz A i B
13. Analiza strategiczna SWOT pozwala na:
a) Budowę strategii opartej na silnych stronach firmy
b) Budowę strategii opartej na szansach firmy
c) Analizę firmy w perspektywie: od wewnątrz na zewnątrz
14. Analiza łańcuchowa wartości pozwala na:
a) Budowanie przewagi konkurencyjnej przez tworzenie wartości na rynku
b) Budowanie przewagi konkurencyjnej przez tworzenie grona
c) Odpowiedz A i B
15. Firmy napędzane przez rynek głównie stosują:
a) Analizę TOWS, analizę sektorową, metody portfelowe, analizę grup
strategicznych
b) Analizę SWOT i analizę łańcucha wartości
c) Strategie konserwatywne i defensywne
16. W firmach napędzanych przez zasoby podstawą utrzymania przewagi konkurencyjnej
jest:
a) Siła przetargowa i bariery mobilności
b) Konfiguracja zasobów
c) Pozyskanie zasobów i budowa barier wyjścia


Wyszukiwarka