Ogólne warunki umów systemu Lyoness


Ogólne warunki umów systemu Lyoness
Opracowanie: Listopad 2009
Spółka LYONESS HOLDING EUROPE AG z siedzibą na Bahnhofstrasse 12, CH-9470 Buchs, zarejestrowana pod nr CH 170. 3.026. 427- 4 w Rejestrze Handlowym
Kantonu St. Gallen prowadzi wraz ze swymi spółkami partnerskimi międzynarodową wspólnotę kupujących, która umożliwia uczestnikom ( Klientom ) wspólne
dokonywanie zakupów i poprzez to osiągane uprzywilejowanych warunków oraz wygospodarowywanie korzyści w postaci rekompensat, prowizji oraz innych udzielanych
ulg. Wspólnota ta nazywana jest systemem Lyoness. Spółka Lyoness Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-158), przy ul. Jesionowej 22, zarejestrowana w
rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000317878 jest spółką partnerską spółki LYONESS HOLDING EUROPE AG. Klient dokonuje
zakupu towarów albo usług bezpośrednio u tych handlowców, którzy znajdują się w stosunkach umownych z Lyoness ( autoryzowani kontrahenci ) za pomocą bonów,
przez Internet, korzystając z LYONESS CashbackCard, bankomatów lub rozliczeń gotówkowych. Informacje o zakupach przekazywane są klientowi w czytelny i pewny
sposób przez serwis internetowy, który jest powiązany z autoryzowanymi kontrahentami. Poprzez poniższe ogólne warunki klient ma możliwość zastosowania systemu.
Podstawą stosunku umownego pomiędzy LYONESS HOLDING EUROPE AG a Klientem są przedłożone ogólne warunki systemu Lyoness, a także załącznik do tychże
ogólnych warunków określający wynagrodzenia i bonifikaty.
LYONESS HOLDING EUROPE AG jest uprawniona do świadczenia usług i dochodzenia roszczeń wobec Klienta również za pośrednictwem spółek partnerskich, które
stale działają jako przedstawiciele LYONESS HOLDING EUROPE AG. Wszelkie stosunki umowne Klienta istnieją wyłącznie pomiędzy nim a LYONESS HOLDING EUROPE
AG a nie z jej spółkami partnerskimi.
ż 1. Postanowienia wstępne 3.5 Stosunek prawny łączący Klienta i Usługodawcę jest stosunkiem
zobowiązaniowym o charakterze odmiennym od stosunku pracy albo stosunku
1.1 Ogólne warunki umów systemu Lyoness, zwane dalej OWU lub ogólnymi spółki w jakiejkolwiek formie, a Klient występuje w stosunkach z Usługodawcą jako
warunkami, określają szczegółowe zasady świadczenia przez LYONESS HOLDING samodzielny podmiot prawny.
EUROPE AG z siedzibą na Bahnhofstrasse 7, CH-9470 Buchs, zarejestrowanej pod
nr CH 170. 3.026. 427- 4 w Rejestrze Handlowym Kantonu St. Gallen (zwana dalej 3.6 Klient nie jest zobowiązany do dokonywania jakichkolwiek rekomendacji lub
 Lyoness lub  Usługodawcą ). usług cashback na rzecz Klientów oraz prawa i dokonywania pośrednictwa wobec osób trzecich, nie jest także zobowiązany do
obowiązki Usługodawcy oraz Klienta. osiągnięcia jakichkolwiek rezultatów w pośrednictwie wyników.
1.2 Spółka Lyoness Poland Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą 3.7 Klient zobowiązuje się niezwłocznie informować Usługodawcę o jakichkolwiek
w Katowicach (40-158), przy ul. Jesionowej 22, zarejestrowana w rejestrze zmianach swoich danych osobowych a także innych okolicznościach, które mogą
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000317878 (dalej kolidować ze zobowiązaniami opisanymi w umowie oraz OWU.
zwana  Przedstawicielem ) jest spółką partnerską spółki LYONESS HOLDING
EUROPE AG i świadczy na jej rzecz usługi przedstawicielstwa. 3.8 Klient zobowiązany jest do aktualnego uzupełniania wiedzy w przedmiocie
wszelkich zmian prawnych dotyczących prawa cywilnego i handlowego, prawa
1.3 Niniejsze ogólne warunki stosuje się wobec wszystkich Klientów Usługodawcy, podatkowego i prawa ubezpieczeń społecznych oraz samodzielnej realizacji
chyba że umowa pomiędzy Usługodawcą a Klientem stanowi inaczej. obowiązków wynikających z tych przepisów.
ż 2. Słowniczek ż 4. Pozycja prawna Usługodawcy
Użyte w niniejszych ogólnych warunkach oraz w innych dokumentach 4.1 Usługodawca będzie informować Klienta z odpowiednim wyprzedzeniem o
sporządzanych w związku z realizacją usług cashback przez Usługodawcę wszelkich zmianach w systemie Lyoness, a Klient wyraża zgodę na otrzymywanie
określenia oznaczają: tych informacji w formie elektronicznej.
2.1 system  prowadzona przez Usługodawcę wspólnota kupujących obejmująca 4.2 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za oferowane przez autoryzowanych
świadczenie na rzecz Klientów usługi cashback; kontrahentów towary i usługi, w szczególności za ich jakość, bezpieczeństwo oraz
legalność; nie ponosi też odpowiedzialności za prawdziwość i rzetelność ich opisu.
2.2 Klient  osoba fizyczna lub prawna, a także inna jednostka organizacyjna
zdolna do zawierania umów, będąca uczestnikiem systemu, Klientem nie może 4.3 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zdolności autoryzowanych
być osoba fizyczna nie posiadająca zdolności do czynności prawnych, osoba kontrahentów do zawierania umów, ani za ich zobowiązania, w szczególności z
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych może być tytułu niezrealizowanych zamówień.
Klientem tylko za pisemną zgodą przedstawiciela ustawowego, taka osoba jednak
do czasu osiągnięcia pełnej zdolności do czynności prawnych nie może nabyć 4.4 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Klientów.
powyżej siedmiu pozycji kategorii gospodarczej, o której mowa w Załączniku nr 1
do niniejszych OWU; 4.5 Usługodawca nie jest stroną w ewentualnych sporach pomiędzy Klientem a
autoryzowanym kontrahentem.
2.3 usługa cashback  udzielanie Klientom rekompensat, prowizji oraz innych
ulg związanych z dokonywaniem przez Klientów zakupów u autoryzowanych ż 5. Zakaz przenoszenia praw
kontrahentów Usługodawcy na zasadach określonych niniejszymi ogólnymi
warunkami (Załącznik nr 1  Wynagrodzenia i płatności) oraz odrębnymi umowami 5.1 Klient może przenieść na osobę trzecią prawa związane z udziałem w systemie
o udział w systemie; wyłącznie na zasadach określonych w niniejszych ogólnych warunkach, za
pisemną zgodą Usługodawcy.
2.4 serwis internetowy  internetowy serwis usługodawcy znajdujący się pod
adresem url: www.lyoness.pl 5.2 Realizacja usługi cashback następuje poprzez oryginalne bony handlowe,
bony w postaci elektronicznej (bony online) lub za pomocą karty LYONESS
2.5 autoryzowany kontrahent  przedsiębiorca, który zawarł umowę o współpracy CashbackCard oraz przez rozliczenia bezpośrednie lub karty bankomatowe.
z Usługodawcą nazywany także w serwisie internetowym  firmą partnerską , albo
 partnerem handlowym ; 5.3. Bony nie mogą zostać przeniesione na osoby trzecie.
2.6 umowa o udział w systemie lub umowa  umowa zawierana między Klientem a
Usługodawcą, której przedmiotem jest przystąpienie Klienta w systemu; ż 6. Zasady przystąpienia do systemu, obowiązki informacyjne Klienta
2.7 rekomendujący lub osoba rekomendująca  Klient systemu, za którego
poleceniem do systemu dołączył inny klient. 6.1 Rejestracja oraz uzyskanie numeru klienta (ID z identyfikatorem kraju) jest
uwarunkowane głównym miejscem zamieszkania klienta, względnie siedzibą osoby
ż 3. Pozycja prawna Klienta prawnej. Rejestracja Klienta może być dokonana tylko za jego zgodą. Podpisany
przez Klienta formularz rejestracyjny musi być przekazany do biura krajowego.
3.1 Klient stosownie do warunków określonych odrębnymi porozumieniami Podpisanie formularza w czyimś imieniu jest karalne i skutkuje rozwiązaniem
uprawniony jest do zakupu towarów u autoryzowanych kontrahentów. umowy stałego klienta. Rejestracja osoby niepełnoletniej jest dopuszczalna (max.
zaliczka 7 x 225 PLN).
3.2 Pomiędzy Usługodawcą a Klientem nie istnieją inne niż określone w niniejszych
ogólnych warunkach oraz w odrębnej umowie o uczestnictwo w systemie, 6.2 Każdy Klient uprawniony jest do jednorazowego przystąpienia do systemu,
stosunki prawne, w szczególności Usługodawca nie jest stroną umów sprzedaży niedopuszczalne jest przystąpienie do systemu przez Klienta, który już jest
zawieranych pomiędzy Klientem a autoryzowanymi kontrahentami. jego uczestnikiem. Wielokrotne rejestracje jednego klienta będą skutkowały
rozwiązaniem umowy stałego klienta.
3.3 Klient w wykonaniu umowy używa wyłącznie własnych środków i infrastruktury
technicznej. 6.3 Klient oświadcza, iż podane przez niego w związku z przystąpieniem do
systemu dane są prawdziwe. W przypadku podania danych nieprawdziwych
3.4 Wszelkie związane z wykonywaniem umowy oraz niniejszych OWU wymagane Usługodawca będzie uprawniony do rozwiązania umowy o udział w systemie bez
prawem zezwolenia, koncesje, wpisy do rejestrów, kwestie podatkowe, zachowania terminów wypowiedzenia.
składki związane z wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów o
ubezpieczeniach społecznych, winny być załatwiane przez Klienta na jego koszt 6.4 Klient zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Usługodawcy o każdej
i odpowiedzialność. istotnej zmianie swoich danych osobowych, w szczególności o zmianach imienia
i nazwiska, firmy, adresu lub siedziby, adresu poczty elektronicznej, danych ż 9. Zawarcie umowy o udział w systemie
konta bankowego, numeru telefonu komórkowego oraz o posiadaniu lub utracie
odpowiednich koncesji lub zezwoleń, postawieniu w stan upadłości lub likwidacji. 9.1 Klient dokonując zgłoszenia do systemu składa ofertę zawarcia umowy o udział
Usługodawca nie odpowiada za szkody wynikłe z zaniechania przez Klienta w systemie.
wypełnienia obowiązku określonego w zdaniu poprzedzającym.
9.2 Opracowywanie danych Klienta wskazanych w ofercie na potrzeby systemu
6.5 W przypadku gdy Klient nie dopełni obowiązku informacyjnego lub obowiązku trwa maksymalnie 10 dni roboczych.
aktualizacji przedstawionych informacji, powstałe z tego tytułu koszty pokrywa
Klient. Jeżeli informacje o zmianach nie zostaną przekazane, ostatnio podane 9.3 Klient jest uprawniony do użytkowania systemu dopiero po zawarciu umowy i
przez Klienta dane uważa się za właściwe. otrzymaniu Lyoness CashbackCard bądz karty prowizorycznej lub po otrzymaniu
zamówionych przez niego bonów zakupowych. W przypadku dokonywania
ż 7. Rekomendacje rozliczeń gotówkowych klient uprawniony jest do skorzystania z systemu, po
zgłoszeniu transakcji z autoryzowanym kontrahentem.
7.1 Klient Lyoness może polecić korzyści/zalety Lyoness innym oraz zarejestrować
ich jako nowych bezpośrednich klientów Lyoness tylko i wyłącznie za wiedzą ż 10. Autoryzowani kontrahenci
i zgodą nowych klientów. Rejestracja klientów bez wiedzy oraz zgody nowych
klientów będzie ważnym powodem do natychmiastowego rozwiązania umowy 10.1 Usługodawca oświadcza, iż zawarł z autoryzowanymi kontrahentami umowy
przez Lyoness pomiędzy osobą polecającą a Lyoness. o współpracy, które umożliwiają Klientowi zakup u tychże autoryzowanych
kontrahentów towarów i usług i uzyskiwanie rekompensat, prowizji oraz innych ulg
7.2 Klient jest uprawniony, lecz nie jest zobowiązany do ubiegania się o dalszych z tego tytułu.
klientów dla systemu. W czynnościach ubiegania się o dalszych klientów Klient nie
jest ograniczony czasem ani miejscem, czy też rezultatem tych działań. 10.2 Usługodawca każdorazowo umieszcza aktualny wykaz autoryzowanych
kontrahentów w swoim serwisie internetowym.
7.3 Z tytułu pozyskania dalszego klienta dla systemu Klientowi przysługuje
wynagrodzenie określone w załączniku nr 1 do niniejszych ogólnych warunków - 10.3 Usługodawca zobowiązuje się do każdorazowego udostępnienia na życzenie
Wynagrodzenia i płatności. klienta aktualnego wykazu autoryzowanych kontrahentów w drodze korespondencji
elektronicznej.
7.4 Klient w procesie pozyskiwania dalszych klientów działa na swój rachunek
i własną odpowiedzialność, posługując się wyłącznie własnymi środkami. ż 11. Sposoby rozliczeń
Usługodawca nie odpowiada za brak uzyskania przez Klienta właściwych zezwoleń
lub funduszy operacyjnych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za 11.1 W celu zagwarantowania jednolitego rozliczenia i ujęcia zakupionych przez
jakiekolwiek szkody wyrządzone przez Klienta w procesie pozyskiwania dalszych Klienta od autoryzowanego kontrahenta towarów i świadczeń, zakup tychże
klientów. towarów i świadczeń może nastąpić tylko za pomocą bonów lub Lyoness
CashbackCard jak również poprzez rozliczenie bankowe lub pieniężne lub przez
7.5 Klient zobowiązany jest we własnym zakresie do zgłoszenia do opodatkowania kartę bankomatową.
otrzymanych w ramach systemu prowizji i wynagrodzeń.
11.2 Bony podlegają wykupieniu w gotówce i wystawiane są w imieniu
7.6 Usługodawca może uzależnić udział Klienta w wynagrodzeniu od uzyskania autoryzowanego kontrahenta i wydawane wyłącznie przez Usługodawcę. Bony
przez klienta odpowiednich zezwoleń lub koncesji o ile będą wymagane przez wydane bezpośrednio przez autoryzowanego kontrahenta nie upoważniają Klienta
prawo. do zakupu towarów i świadczeń w ramach systemu i nie korzystają z wynikających
z systemu bonifikat.
ż 8. Przetwarzanie danych, zgoda na otrzymywanie informacji handlowych i
reklamowych 11.3 Bony mogą przybrać postać bonów handlowych pośrednika, oryginalnych
bonów handlowych lub bonów online.
8.1 Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych stosownie do
obowiązujących przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych 11.4 Usługodawca udostępnia możliwość korzystania z systemu poprzez bony
osobowych. Przedstawiciel przechowuje w pamięci komputera i przetwarza dane wymienione w ust. 3 niniejszego paragrafu, przez rozliczenie bankowe lub
klienta oraz inne dane podane przez Klienta w ramach umowy, jak również przez pieniężne, rozliczenie z Lyoness CashbackCard lub osobistą kartę bankomatową.
osoby trzecie zebrane celem sprawdzenia identyczności i rzetelności prowadzenia
działalności gospodarczej Klienta. Dane te obejmują w szczególności: imię i 11.5 Klient jest uprawniony do dokonywania wpłat zaliczek na swoje przyszłe
nazwisko, firmę, adres lub siedzibę, numer telefonu komórkowego, adres poczty zakupy na zasadach określonych niniejszymi ogólnymi warunkami.
elektronicznej.
ż 12. Serwis internetowy
8.2 Dane osobowe przetwarzane są w celu wykonywania świadczeń związanych
z systemem i nie są przekazywane osobom trzecim. Klient wyraża zgodę na to, by 12.1 Usługodawca oddaje Klientom do dyspozycji serwis internetowy, w którym
osiągane przez niego obroty wraz z danymi osobowymi rejestrowane były w jego Klient po wprowadzeniu swojego kodu aktywacyjnego ma w każdej chwili
linii rekomendacyjnej. wgląd do swoich istotnych danych handlowych, które obejmują dokonane
zakupy, pozyskanych dodatkowych klientów, informacje o przysługujących
8.3 Przedstawiciel będzie uprawniony do przekazania ustalonych i przetworzonych wynagrodzeniach.
danych Klienta innym spółkom grupy kapitałowej Lyoness Holding Europe AG.
Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego może nastąpić, jeżeli 12.2 Szczegółowe warunki korzystania z serwisu zawarte są w odrębnym
państwo docelowe daje gwarancje ochrony danych osobowych na swoim Regulaminie korzystania z internetowego serwisu Lyoness, który Usługodawca
terytorium przynajmniej takie, jakie obowiązują na terytorium Rzeczypospolitej udostępnia na swojej stronie internetowej do powszechnej wiadomości.
Polskiej.
12.3 Podczas pierwszego zgłoszenia Klienta w serwisie internetowym następuje
8.4 Klient wyraża zgodę, aby jego dane były przetworzone na potrzeby statystyki zawarcie umowy o przystąpienie do systemu.
i w anonimowej formie przekazywane autoryzowanym kontrahentom, w celach
statystycznych oraz optymalizacji systemu w formie uniemożliwiającej identyfikację 12.4 Z chwilą pierwszego zgłoszenia następuje przesłanie Klientowi hasła w drodze
klienta przez jakiekolwiek osoby trzecie. wiadomości SMS bądz pocztą elektroniczną na podany przez Klienta numer
telefonu komórkowego bądz adres poczty elektronicznej. Klient zobowiązuje się
8.5 Klient wyraża zgodę na informowanie go drogą elektroniczną o istotnych do przestrzegania wszelkich zaleceń i środków ostrożności zawartych w serwisie
dla umowy okolicznościach, w szczególności związanych ze zmianą kręgu internetowym w celu dokonania zgłoszenia bądz pózniejszych zmian. Kolejny kod
autoryzowanych kontrahentów, wewnętrznych okolicznościach przedsiębiorstwa aktywacyjny (kod PIN) przekazywany jest klientowi na podany numer telefonu
Usługodawcy, środkach reklamowych oraz emisjach medialnych. Klient może w komórkowego po elektronicznym zażądaniu nowego kodu w osobistym biurze
każdym momencie zgodę odwołać. online.
8.6 Klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowej pochodzącej od 12.5 Wprowadzenie kodu PIN wymagane jest we wszystkich procesach zamówień
Usługodawcy i w tym celu udostępnia swój adres poczty elektronicznej. Klient online.
może w każdym momencie zgodę odwołać.
12.6 Klient zobowiązuje się do zapoznania się z hasłem i kodem PIN i
8.7 Klient wyraża zgodę na otrzymywanie w formie elektronicznej (pocztą przechowywania danych dotyczących hasła i kodu PIN w bezpiecznym miejscu.
elektroniczną) niezbędnych informacji i dokumentów związanych z prowadzeniem Klient zobowiązuje się usunąć informacje odnoszące się do hasła i kodu PIN ze
systemu, w szczególności obejmujących rozliczenie pozycji zakupu, faktury, swojego telefonu komórkowego lub komputera.
dowody dostawy i inne podobne.
12.7 Podczas pierwszego zgłoszenia klient ma możliwość swobodnego wyboru
8.8 Klient wyraża zgodę na pisemny, osobisty i telefoniczny kontakt z Usługodawcą hasła, nie związanego z numerem Klienta lub numerem telefonu komórkowego
w celach reklamowych i nadto na przesyłanie mu informacji handlowych i Klienta.
reklamowych również w drodze wiadomości SMS, poczty elektronicznej oraz
innych urządzeń telekomunikacyjnych. 12.8 Usługodawca umożliwia dokonanie zmiany hasła oraz osobistych ustawień w
serwisie internetowym.
12.9 Klient zobowiązuje się do przestrzegania wszelkich zaleceń odnośnie środków 16.6 Klient, który wpłacił zaliczkę, określoną w ż 20 niniejszych OWU, w razie
bezpieczeństwa, w tym w szczególności do nie przekazywania hasła oraz kodu PIN wypowiedzenia umowy, z chwilą upływu okresu wypowiedzenia traci prawo do
osobom trzecim oraz do regularnego zmieniania hasła. jej zwrotu, jednakże w każdym czasie przysługuje mu prawo dopłacenia kwoty
pieniężnej aż do momentu osiągnięcia wymaganego budżetu zakupowego w
12.10. W przypadku stwierdzenia przez Klienta dokonania nadużycia dostępu do odpowiedniej kategorii gospodarczej (ż 11. Sposoby rozliczeń) celem uzyskania
jego konta w serwisie internetowym bądz zaistnienia możliwości dokonania takiego kwoty wystarczającej do dokonania zakupu u autoryzowanego kontrahenta,
nadużycia przez osoby trzecie (kradzież numeru PIN / hasła), Klient zobowiązany przy czym po dokonaniu dopłaty rozliczenie przeprowadzone będzie zgodnie z
jest do niezwłocznego poinformowania Usługodawcy o zaistniałym naruszeniu. zasadami określonymi w ust. 4 niniejszego paragrafu.
Usługodawca dokona zablokowania dostępu do konta. Usługodawca nie
odpowiada za szkody wyrządzone przez nadużycie przez osoby trzecie dostępu 16.7 W przypadku wpłaty zaliczki, o którym mowa w ustępie poprzedzającym,
do konta klienta w serwisie internetowym, chyba że do naruszenia doszło z winy Klient ma także możliwość dokonania zbycia swoich pozycji osobie trzeciej w
umyślnej lub rażącego niedbalstwa Usługodawcy. drodze wypełnienia odpowiedniego formularza.
ż 13. Wynagrodzenia 16.8 W przypadku gdy klient wypowiedział umowę z Usługodawcą i w terminie
2 lat od dnia upływu okresu wypowiedzenia ponownie złożył ofertę zawarcia
13.1 Poprzez uczestnictwo w systemie Klient ma możliwość uzyskania umowy o udział w systemie, rejestracja klienta w przypadku akceptacji oferty,
wynagrodzeń na zasadach określonych Załącznikiem nr 1 do niniejszych ogólnych nastąpi na korzyść ostatniego polecającego danego Klienta, wedle stanu na chwilę
warunków  Wynagrodzenia i płatności. rozwiązania umowy.
13.2 Przysługujące Klientowi prawo do otrzymania prowizji oraz wynagrodzeń ż 17. Odrzucenie oferty Klienta
powstaje dopiero z chwilą spełnienia przez Klienta i autoryzowanego kontrahenta
świadczeń wynikłych z zawartych przez te strony umowy. 17.1 Usługodawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty klienta na zawarcie
umowy w ciągu 10 dni roboczych od jej otrzymania, bez podania powodu, przy
ż 14. Odpowiedzialność czym początkowy bieg terminu następuje z chwilą dojścia oferty do Usługodawcy.
17.2 W przypadku braku odmowy w terminie 10 dni roboczych ofertę zawarcia
14.1 Usługodawca odpowiada za szkody wyrządzone Klientowi bądz osobom umowy uważa się za przyjętą.
trzecim wyłącznie poprzez swoje działanie lub zaniechanie wynikłe z winy umyślnej
lub rażącego niedbalstwa. ż 18. Wypowiedzenie umowy przez Usługodawcę
14.2 Usługodawca nie odpowiada za okresowy brak funkcjonalności serwisu
internetowego, serwisu SMS, sieci telefonii komórkowej, internetu, ewentualnych 18.1 Umowa zawarta jest na czas nieokreślony.
innych urządzeń technicznych służących realizacji usługi cashback oraz działaniu
systemu, chyba ze tego rodzaju niezdatność do wykonywania funkcji wynika z winy 18.2 Usługodawcy przysługuje prawo wypowiedzenia umowy z zachowaniem 30
umyślnej lub rażącego niedbalstwa Usługodawcy. dniowego okresu wypowiedzenia, które winien zrealizować w formie pisemnego
oświadczenia.
14.3. Usługodawca nie odpowiada za zobowiązania wynikłe z umów zawieranych
pomiędzy Klientem a autoryzowanym kontrahentem. 18.3 Usługodawcy w razie rażącego naruszenia umowy przez Klienta przysługuje
prawo rozwiązania umowy bez zachowania terminów wypowiedzenia (ze skutkiem
14.4 Usługodawca nie udziela gwarancji jakości ani rękojmi ani nie zapewnia natychmiastowym), które może zrealizować w formie oświadczenia pisemnego
zgodności towaru z umową w odniesieniu do zakupionych przez Klienta u przesłanego pocztą bądz oświadczenia w formie elektronicznej wysłanego pocztą
autoryzowanego kontrahenta towarów. elektroniczną lub oświadczenia w formie telefaksu. Za rażące naruszenie podstaw
14.5 Klientowi nie przysługują roszczenia wobec Usługodawcy w wypadku umowy uznaje się każde zachowanie, które ujemnie wpływa na interes gospodarczy
niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez autoryzowanego i reputację Usługodawcy lub autoryzowanego kontrahenta.
kontrahenta, do zwrotu kwoty bonu, wydania bonu, zapłaty w gotówce lub innego
rodzaju odszkodowania w wypadku gdy autoryzowany kontrahent z jakichkolwiek 18.4 W przypadku wypowiedzenia lub rozwiązania umowy przez Usługodawcę
powodów odmawia zawarcia umowy z klientem. do wzajemnych rozliczeń stron stosuje się regulacje ż 16 ust. 4-6 z tym
zastrzeżeniem, iż Klient który zamierza dokonać zbycia pozycji, zobowiązany
ż 15. Koszty uczestnictwa jest do zbycia swojej pozycji osobie trzeciej w terminie 4 tygodni poczynając
od upływu terminu wypowiedzenia bądz terminu rozwiązania umowy bez
15.1 Rejestracja w systemie jest bezpłatna. Warunkiem zawarcia umowy o udział zachowania okresu wypowiedzenia. Klient winien w tym terminie udokumentować
w systemie oraz dokonania rejestracji w systemie jest zakup przez Klienta pakietu Usługodawcy sprzedaż pozycji, jeżeli zaś tego nie dokona jest on zobowiązany do
bonów Lyoness o minimalnej wartości: 1350 (słownie: tysiąc trzysta pięćdziesiąt) sprzedaży swojej pozycji na pierwsze wezwanie Usługodawcy. Cena sprzedaży
złotych, albo wpłacenie przez Klienta zaliczki na przyszłe zakupy o minimalnej jest szacowana na podstawie realnej wartości wpłaconej zaliczki pomniejszonej
wartości: 675 (słownie sześćset siedemdziesiąt pięć) złotych. Zakupione przez o faktycznie wypłaconą przez Usługodawcę na rzecz Klienta premię systemową
Klienta bony bądz wpłacona zaliczka uprawniają Klienta do dokonywania zakupów powiększoną o 50%.
u autoryzowanych kontrahentów systemu Lyoness.
ż 19. Zmiana osoby rekomendującej
15.2 Uczestnictwo w systemie jest bezpłatne, chyba że niniejsze OWU bądz
umowa stanowią inaczej. 19.1. Klient nie ma prawa zmiany swojej osoby rekomendującej bez pisemnej
zgody Usługodawcy.
15.3 Lyoness Cashback Card jest przy pierwszym zakupie dla klienta bezpłatna.
Lyoness CashbackCard jest ważna przez 24 miesiące. Po upływie terminu 19.2 W przypadku gdy Klient w ciągu 6 miesięcy od swojej pierwszej rejestracji
ważności karty klient ma możliwość bezpłatnego dokonania wydruku wirtualnej nie wykonał żadnych akcji oprócz własnych zakupów to w ramach powyższego
CashbackCard. W przypadku gdy klient osiągnął w ciągu ostatnich 24 miesięcy terminu możliwa jest zmiana rekomendującego, o ile pierwotny rekomendujący
posiadania karty przeciętną miesięczną kwotę zakupów za pośrednictwem wyrazi na to zgodę. Zmiana wymaga zapłaty przez Klienta oraz przez nowego
systemu na poziomie 450,00 złotych, ponowne wydanie karty po upływie okresu rekomendującego opłaty manipulacyjnej w wysokości 162 złotych brutto na rzecz
jej ważności jest bezpłatne. W razie zagubienia lub uszkodzenia karty, klient w Usługodawcy. Były rekomendujący otrzyma sumę ryczałtową w wysokości 225
każdym czasie ma możliwość dokonania wydruku wirtualnej CashbackCard złotych brutto. Po upływie okresu 6 miesięcy zgoda byłego rekomendującego na
dokonanie zmiany rekomendującego nie jest już wymagana.
ż 16. Wypowiedzenie umowy przez Klienta
19.3 W przypadku, gdy klient w ciągu 12 miesięcy od pierwszej rejestracji już
16.1 Klientowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o udział w systemie z zdobył jedną pozycję i w systemie zarejestrowano przynajmniej jednego dalszego
zachowaniem 30 dniowego terminu wypowiedzenia, które powinien zrealizować w klienta, zmiana rekomendującego jest możliwa, tylko w przypadku gdy były
drodze pisemnego oświadczenia. rekomendujący wyraził na to swoją zgodę. Zmiana wymaga zapłaty przez Klienta
oraz przez nowego rekomendującego opłaty manipulacyjnej w wysokości 162
16.2 W przypadku rozwiązania umowy spowodowanego zdarzeniem losowym ( złotych brutto na rzecz Usługodawcy, nadto tylko wtedy gdy Klientowi nie wolno
w szczególności w przypadku śmierci) ze stornowanej sumy zostanie pobrane było osiągniętych pozycji w ciągu byłych 6 pełnych miesięcy kalendarzowych
25% na opłaty administracyjne oraz odjęte wszelkie premie systemowe, które sprzedawać. Po spełnieniu wymaganych warunków Usługodawca przeprowadzi
zostały klientowi wypłacone. Klient Lyoness wyraża swoją zgodę na to aby całe końcowe rozliczenie w ciągu 10 dni roboczych. Dalsi klienci zarejestrowani przez
wynagrodzenie (Załącznik nr 1 do Ogólnych warunków umów systemu Lyoness), rekomendację Klienta pozostają w linii rekomendacyjnej, którą Klient opuszcza. W
które zostało klientowi wypłacone ze stornowanej umowy zostało ponownie przypadku gdy od pierwszej rejestracji klienta upłynęło więcej aniżeli 12 pełnych
rozliczone w linii rekomendacji. miesięcy kalendarzowych, na zmianę rekomendującego nie jest wymagana zgoda
byłego rekomendującego.
16.3 Klientowi przysługuje prawo do nie korzystania z zawartej już umowy.
16.4 Klient nie ponosi żadnych kosztów z tytułu wypowiedzenia umowy lub 19.4 Dla klientów, którzy są także aktywni jako partnerzy handlowi Lyoness, jest
zaniechania korzystania z umowy. możliwa zmiana rekomendującego po uwzględnieniu następujących warunków.
W przypadku gdy klient od swojej pierwszej rejestracji nie wykonał żadnych
16.5 W przypadku gdy z chwilą rozwiązania umowy przez klienta pozostały na akcji oprócz własnych zakupów, to możliwa jest zmiana rekomendującego ,
jego koncie w systemie niewykonane pozycje do rozliczenia, które klient nabył o ile pierwotny rekomendujący wyraża na to zgodę. Zarówno klient jak i nowy
przez zakupy własne, pozostają one ostatecznie zamknięte i nie podlegają spłacie rekomendujący muszą zapłacić opłatę manipulacyjną w wysokości 162 złotych
w gotówce. Wypłacone zostaną tylko takie rekompensaty, prowizje lub inne ulgi, brutto. Były rekomendujący otrzyma sumę ryczałtową w wysokości 225 złotych
które w chwili zakończenia umowy stały się skuteczne. brutto jako rekompensatę. Zgoda byłego rekomendującego jest nieodzowna do
dokonania zmiany. W przypadku gdy klient, który jest partnerem handlowym
Lyoness, oddał rekomendacje względnie osiągnął już pozycje w systemie, zmiana (do 5 osób), jeżeli informacje przekazane przez prowadzącego o firmie Lyoness,
nie będzie możliwa. wynagrodzeniach i prowizji oraz systemie Lyoness są niezgodne z prawdą lub mają
charakter wskazujący na działanie na szkodę Lyoness, prowadzący może zostać
ż 20. Zaliczka na zakupy pociągnięty do odpowiedzialności prawnej. Działanie takie skutkuje rozwiązaniem
umowy stałego klienta.
20.1 Oprócz możliwości generowania pozycji poprzez zakupy, klient ma możliwość
otrzymania pozycji również przez zaliczki na przyszłe zakupy (minimalne pierwsze 22.6 Prezentacje w Power Point są tworzone po uwzględnieniu różnych kryteriów
zamówienie: zaliczka 3 x 225 PLN w I kategorii gospodarczej). Osoba niepełnoletnia i akceptowane przez międzynarodowy lub krajowy dział sprzedaży. Zmiany
może posiadać max. 7 zaliczek po 225 PLN. Pierwsze umieszczenie pozycji w dotyczące treści lub przeróbki prezentacji Lyoness w Power Point są absolutnie
każdej z Kategorii Gospodarczych musi następować w osobistym systemie zabronione. Wykroczenie takie skutkuje rozwiązaniem umowy stałego klienta.
rozliczeniowym (matrix) sponsora.
20.2 Zaliczka jest bezzwrotna, jednakże klient ma możliwość w każdym czasie ż 23. Postanowienia końcowe
aż do momentu wygospodarowania budżetu zakupowego właściwego dla danej
pozycji w odpowiedniej kategorii gospodarczej dokonać dopłaty do zaliczki celem 23.1 Zmiana umowy o udział w systemie wymaga formy pisemnej z zastrzeżeniem
osiągnięcia pełnej ceny zakupu. ust. 2.
Jeżeli poprzez dopłatę wyliczoną według aktualnego kodu prowizji (KP) wybranego
autoryzowanego kontrahenta zostanie osiągnięta pełna cena zakupu, to klient 23.2 Zawarcie umowy może nastąpić w drodze elektronicznej wymiany informacji,
otrzyma całą kwotę w formie bonów danego autoryzowanego kontrahenta (zaliczka poprzez wypełnienie przez przyszłego Klienta formularza ofertowego w serwisie
+ dopłata = wartość bonów). internetowym Usługodawcy i przyjęcia oferty przez Usługodawcę.
Gdy dana pozycja (powstała z zaliczki) zmieni swój status na  pozycja z zakupów ,
oznacza to, że po wygospodarowaniu bonifikaty zwrotnej z zakupów właściwej dla 23.3 W przypadku kolizji ogólnych warunków oraz umowy, pierwszeństwo ma
danej pozycji w danej kategorii gospodarczej, wynagrodzenie zostanie wypłacone umowa.
po odjęciu dokonanej zaliczki.
23.4 Klient zobowiązuje się do regularnego przeglądania serwisu internetowego
20.3 Klient uprawniony jest do wykorzystywania funkcji Re-cash, polegającej na Usługodawcy, a Usługodawca zobowiązuje się niezwłocznie publikować w
możności ciągłego doprowadzania do wypłaty już wpłaconych zaliczek w drodze serwisie zmiany postanowień niniejszych ogólnych warunków. Zmiany warunków
zakupów własnych. obowiązują w stosunkach umownych z Klientem od chwili publikacji w serwisie
Jeśli opcja Re-cash zostanie aktywowana, natychmiastowa bonifikata jak i internetowym, chyba że OWU stanowią inaczej.
pozostała prowizja zostanie naliczona zarówno podczas zakupów z CashbackCard
jak i podczas zakupów online w sklepach partnerskich Lyoness. Bezpośredni jak i 23.5 Klient nie jest uprawniony do odstąpienia osobom trzecim lub przekazania im
pośredni bonus przyjacielski będzie w dalszym ciągu wypłacany osobie polecającej. w jakikolwiek sposób swoich praw i obowiązków wynikających z umowy oraz OWU
Jeśli opcja Re-Cash będzie używana, nie będą powstawać żadne nowe pozycje z bez pisemnej zgody Usługodawcy.
zakupów z użyciem CashbackCard jak i z zakupów online w sklepach partnerskich.
23.6 Usługodawca uprawniony jest do zbycia lub przekazania w inny sposób
ż 21. Zbycie pozycji wszelkich praw i zobowiązań wynikłych z umowy oraz OWU osobom trzecim.
21.1 Wszystkie osiągnięte przez Klienta pozycje w systemie mogą być sprzedane ż 24. Właściwość sądów, prawo właściwe, klauzula salwatoryjna
w każdej chwili innym klientom systemu, przy czym dla skuteczności takiej
sprzedaży względem Usługodawcy konieczne jest przedstawienie Usługodawcy 24.1 Uzgodnionym miejscem wykonywania świadczeń jest miasto Katowice.
umowy sprzedaży lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie takiej umowy
oraz pisemna zgoda Usługodawcy. 24.2 Niniejsze ogólne warunki dotyczą Klientów, którzy zawarli umowę o udział w
systemie za pośrednictwem serwisu internetowego Usługodawcy w języku polskim
21.2 Na nabywcę pozycji nie można przenieść pozycji bonusowych lub pozycja z bądz za pośrednictwem spółki Lyoness Poland Sp. z o.o..
przejść do wyższych kategorii gospodarczych.
24.3 Spory wynikłe z OWU, w przypadku gdy Klient jest przedsiębiorcą, rozstrzyga
21.3 Kupujący Klient zajmuje pozycję umowy sprzedającego Klienta z wszelkimi właściwy sąd powszechny w Katowicach.
prawami i obowiązkami, jakie w chwili dokonania skutecznego zbycia pozycji
obligowały sprzedającego Klienta. 24.4 Umowa oraz OWU zawarte są na podstawie przepisów prawa polskiego.
21.4 Usługodawcy przysługuje prawo pierwokupu pozycji, a Klient przed sprzedażą 24.5 Jeżeli jakiekolwiek z postanowień niniejszych OWU lub umowy okazałyby
pozycji innemu Klientowi zobowiązany jest do zaoferowania Usługodawcy kupna się w całości lub w części nieważne lub niewykonalne, nie narusza to ważności
na tych samych warunkach, jakie obowiązywałyby kupującego Klienta. Oferta pozostałych postanowień. Postanowienie nieważne lub niewykonalne winno być
taka, wraz z dowodem złożenia wstępnej oferty drugiemu Klientowi winna zostać interpretowane w taki sposób, które w najbardziej zbliżone jest do nieskutecznych,
przesłana Usługodawcy w formie pisemnej. Jeżeli Usługodawca w ciągu 10 dni względnie niewykonalnych postanowień.
roboczych od otrzymania oferty nie prześle sprzedającemu Klientowi zgody na
przyjęcie oferty, przyjmuje się, iż nie skorzystał z prawa pierwokupu.
ż 22. Ograniczenie uprawnień Klienta
22.1 Klient w toku stosowania systemu nie ma prawa stosowania używanych
przez Usługodawcę lub poszczególnych autoryzowanych kontrahentów znaków
towarowych, słownych, ilustrowanych, słowno-ilustrowanych lub innych znaków
zastrzeżonych, a także innego materiału promocyjnego Usługodawcy lub
autoryzowanego kontrahenta w jakiejkolwiek postaci bez ich wyraznej pisemnej
zgody.
Sporządzanie własnych stron internetowych firmy Lyoness, względnie linków /
banerów reklamowych / napisów na samochodach, własnych broszur reklamowych,
ulotek czy dokumentów z użyciem logo Lyoness / charakteru pisma (kształtu
podpisu) / motta (hasła głównego), ulotek reklamowych, informacji rozsyłanych
drogą elektroniczną / spamu jest bezwzględnie zabronione i będzie uważane jako
ważny powód do rozwiązania umowy.
22.2 Klient, który nie ukończył kursu na pozycję opiekuna (commercial coach)
małych i średnich przedsiębiorstw nie jest uprawniony do ubiegania się o partnerów
handlowych, firmy lub filie jako partner Usługodawcy, ani do prowadzenia
jakichkolwiek rozmów negocjacyjnych w imieniu i na rzecz Usługodawcy.
Prowadzenie działań opisanych w zdaniu pierwszym stanowi podstawę do
wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia.
22.3 Rozmowy negocjacyjne z sieciami handlowymi są koordynowane przez
międzynarodowe ew. krajowe działy Key Account i przeprowadzane wyłącznie
przez pracowników tych działów, posiadających pełnomocnictwo na piśmie.
Podjęcie rozmów negocjacyjnych przez osobę nie posiadającą pisemnego
pełnomocnictwa, prowadzi do natychmiastowego rozwiązania umowy stałego
klienta.
22.4 Klient nie jest w związku z użytkowaniem systemu, w szczególności przy
rekomendacji klientów, uprawniony do reprezentacji Usługodawcy.
22.5 Prezentacje publiczne oraz Workshops (od 5 osób) mogą być organizowane
wyłącznie za zgodą spółki krajowej.
W przypadku prezentacji prowadzonej przez klienta na prywatnym spotkaniu


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ogólne warunki tech
instrukcja bhp dla silowni ogolne warunki bezpieczenstwa
Ogolne Warunki Spedycyjne
Notatki ogólne warunki używania pojazdów
instrukcja bhp dla sauny ogolne warunki bezpieczenstwa
ogolne warunki ubezpieczenia alfa w asny kat
114 8 ROZ w spr szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznegoid944
NORMY WF OGÓLNE WARUNKI PROWADZENIA SPRAWDZIANU
ogolne warunki ubezpieczenia ptu auto assistance podstawowy
Ogólne warunki ubezpieczeń prezentacja
123 ROZ warunków funkcjon systemu elektroenergetycznegoid919
ogolne warunki ubezpieczenia na wszelki wypadek
Ogólne informacje na temat systemu tachografów cyfrowych
DPP PRJ warunki ogólne
Suchocka Rola systemu korzeniowego drzew i bariery ich rozwoju w warunkach miejskich
01 Wiadomości ogólne o systemie elektroenergetycznym
instrukcja bhp warunki zawierania umow sprzedazy rzeczy ruchomych z udzialem konsumentow

więcej podobnych podstron