Witam

Przeglądałem trochę solucje zamieszczoną na głównej stronie i takich kilka rzeczy można sprawdzić/dorzucić.

Strona I

Kostnica II piętro
[2] - Spotkasz skrybę lewitującego w powietrzu - Dhalla. Jest bardzo mistyczną postacią, nazywającą Cie "Duchem Niespokojnym". Udzieli Ci paru informacji.



Jeśli mnie pamieć nie myli jak się go zabije, można dostać pióro Dhalla co daje chyba +1 do mądrości.

[5] - Jak się okaże zombi #821 to podróba - Anarchista przebrany za zombi, jest w trakcie szpiegowania Grabarzy......



Można dodać, że przebranie daje nam dodatkowy exp, więc opłaca się nawet dla samego expa przebrać.

Kostnica parter
Jeżeli postanowiłeś/aś przejść przez Kostnicę w stroju grabarza możesz zniszczyć szkielety w bardziej praktyczny sposób.



Nie musisz być w stroju grabarza. Strój to tylko przyjemny dodatek ale bez niego też wszędzie się dostaniesz i wszystko wykonasz.

Ul południowo wschodni



Brak informacji o Jazgoczącym Dzikusie przez którego można dołączyć do frakcji Chaosyci.

Strona II

:: Katakumby Ziem Umarłych



[2] Nie trzeba zabijać Soego, można ze znaleziskiem iść do Hargrimma i nastąpi fajna egzekucja Soego.

[3] - Czerstwa Mary nauczy Cię zdolności Gadaj-Kości-Opowieści. Zapytaj o audiencję u Milczącego Króla. Mary otworzy Ci przejście, tuż nad jej głową - portal do komnaty Króla. Na miejscu spotkasz Hargrimma. Okaże się, że Milczący nie żyje. Uzyskasz zgodę na opuszczenie Ziem Umarłych. Możesz ewentualnie zakończyć wędrówkę już tutaj, jeżeli zaproponujesz Hargrimmowi przejęcie obowiązków Milczącego Króla. Zakończenie jest jednak nijakie, nie ma żadnego outro. Po prostu stajesz się ciałem z tronem władcy Zatopionych Ziem.



Cholerka pierwsze słyszę o tym. Coś mi się wydaje, że żeby taka opcja była możliwa trzeba mieć odpowiednią charyzmę. Pytanie jaką?

Brak adnotacji, żeby po oddaniu kuli Farodowi i opuszczenia lokacji i obejrzeniu filmiku powrócić tam i zerknąć do skarbca Faroda i odzyskać kule.

Strona III
Dzielnica Urzędnicza



Brak questu z pewną damą i jej dwoma ochroniarzami. Tzn chyba questu, już nie pamietam czy tam był quest czy sama rozmowa...
Zmodyfikowałem delikatnie post (cytując fragmenty solucji) dla lepszej czytelności.

W trakcie następnej aktualizacji (a przewiduje ją na gdzieś na czas wolny - weekend) wprowadze niektóre zmiany. Słusznie zauważyłeś, że strój grabarza nie jest potrzebny do zniszczenia szkieletów. Z pewnością to uwzględnię. Jeżeli jednak mowa o pozostałych rozmowach, dodatkowym doświadczeniu et cetera prawdopodobnie dodam niewielkie informacje. Aczkolwiek solucja nie będzie w dalszym ciągu prowadzić w każdym momencie za rękę. Staramy się jedynie naprowadzać - zostawiając użytkownikom, graczom odkrycie pomnijeszych elementów Multiświata (w przyszłości jedynie dodamy je do ciekawostek)

Brak questu z pewną damą i jej dwoma ochroniarzami. Tzn chyba questu, już nie pamietam czy tam był quest czy sama rozmowa...



Niestety to była wyłącznie rozmowa.

Cholerka pierwsze słyszę o tym. Coś mi się wydaje, że żeby taka opcja była możliwa trzeba mieć odpowiednią charyzmę. Pytanie jaką?



Niewykluczone. Przystosowałem się do gry postaciami o wysokim współczynniku charyzmy. Nie sądze jednak, aby był to nad wyraz wielki współczynnik. (sprawdzając informacje z zagranicznego serwisu - prawdopodobnie 16)

Jeżeli mowa o pozostałych elementach - dzięki za zwrócenie uwagi. Z pewnością nie umkną modernizacji.
Kiedyś będę musiał zrobić ultimate postać, która wyciągnie także 25charyzmy. Bo widzę, że chociaż kilka razy człowiek przechodził i sporo czytał to jednak wciąż gra potrafi nas zaskoczyć

Ciesze się, że mogłem pomóc i tylko drobne ale... co do nowej aktualizacji. W przypadku Starożytnego Zwoju to musi być obowiązkowo napisane gdzie dokładnie się on znajduje. Bo dowcip polega na tym, że strasznie ciężko go w tym pomieszczeniu znaleźć.

I oczywiście obowiązkowo też musi się pojawić w sekretach wzmianka o potworze w Pod Sigil po powrocie z Klątwy i co ten potworek może nam dać.
Tutaj dorzucę by nie robić nowego topicu.

Co do nowej aktualizacji. Świetnie, że się pojawiła, wygląda naprawdę czytelnie i profesjonalnie. Tylko jest kilka błędów lub nieścisłości lub ja się myle

1. W broniach siecznych powtarza się Niebiański Ogień. Jeden +2 drugi +3. Nie jestem pewny czy to błąd czy też są takie dwie wersje ale na pewno wygląda to myląco. Jeśli są dwie wersje to zrobić dopisek tylko przy jednej wersji, że może być +2 lub +3.
2. W broniach siecznych jest błąd z Niebańskim Ogniem. Nie jest on random bronią. Sami decydujemy czym może się stać. Jest opcja "rozmowy" z bronią podczas której się decyduje czym ma być, sztyletem, mieczem, toporem czy młotem i po zmianie w daną broń zawsze możemy ją odmienić na inną. Opcja się chyba pojawiała jak broń założymy a zawsze chyba jest sztyletem na początku.
3. W broniach siecznych Ostrze entropii nie jest czasem dla złych postaci tylko?
4. Walka wręcz - Umei Kaihen nie wypadają czasem z tego wielkiego Glaberaztu w Pod Sigil? Czyli losowo ale z tego potwora.
5. Topory - Topór bojowy dobrej jakości możemy też sami w kuźni stworzyć, ale to już szczegół

6. Pierścienie - Pierścień Zero podobnie jak w punkcie 4.
7. Pierścienie - Gdzie jest pierścień, który zdobywamy po zabiciu biesa ze skrzynki Moridora?
8. Bransolety - Aegis Udręki to nie czasem pierścień z punktu 7?
9. Pozostałe - Grimaur szkodliwych myśli i Serce Zachariasza, kostka modrona jak dla mnie zbyt ważne przedmioty i ciekawe by tak w "kupie" z innymi przedmiotami się walać. Może dodatkowy dział artefakty lub ciekawe przedmioty stworzyć?
10. Pozostałe - Kasseg, Pasożyt Mózgu dostajemy to od Fjuila czy jak tam się go pisało. I to kilka chyba dostajemy.
11. Brakuje jeśli się nie mylę artefaktu kamienia kogoś tam co zwiększa naszą odporność na kwas czy trucizne... Chyba Viveszka ma to w swoim sklepie, nie pamiętam niestety.
12. Brak w pozostałych kręgów Zerthimona.

Ogólnie wszystkie przedmioty od Wielkiego Glaberaztu wypada napisać, że są random ale od niego i jeszcze może jaka jest szansa % by wypadł przedmiot z niego. Możliwe,że kilka moich podpunktów jest błędna, więc jakby co proszę nie wrzucać mnie do Tartaru...
1-2. Zgadza się. Zmienione. Widocznie broń się po prostu zdublowała.
3. Bazowałem na samym szkielecie gry. Według "krajacza" Planescape: Torment Ostrze Entropii dostępne jest dla postaci zarówno złych, dobrych jak neutralnych.
4-5. Informacje, że jest to losowy przedmiot w PodSigil już są. Nie chcę przesłodzić zbytnio lokalizacji, Glabrezu jak sądze się znajdą same.
7-8. Jest teraz na odwrót.
9. Póki co zostaną w przedmiotach pozostałych. Do czasu aż nie wyłowię reszty. Pozostało mi mijając klucze i złom około jak sądze 20-30 przedmiotów. (jeżeli dobrze myślę znalezionych jest na razie 230 z ok. 250-260)
10. Gotowe.
11. Nie jestem pewien jaki to artefakt. Ale nie omieszkam sprawdzić.

Wielkiego Glaberaztu wypada napisać, że są random ale od niego i jeszcze może jaka jest szansa % by wypadł przedmiot z niego.



Procent możliwości odpada, to raczej już przesada jak na realia gry. Planescape: Torment to nie Świat Warcrafta
11.
KAMIENNY PRZEŁYK L'FALA GRUBEGO
(Unikat, artefakt)
Specjalne właściwości:
Trwałe +1 do rzutów obronnych przeciw truciznom
Trwałe +15% do odporności na kwas
Waga: 3

Gulgoczący kamienny przełyk L'Fala Grubego nie jest tak znany jak większość artefaktów. Z jego powodu nie wybuchły wojny, nie było żadnych zdrad czy epickich wypraw do krain podziemi... Było jedynie kilku moralizujących czarodziei, grubas i jego żołądek.

Jak mówi "legenda", L'Fal Gruby miał być obiecującym adeptem Sztuki, uczniem u jednego z Ostatnich Wieszczów Es-Annon. Jednak pomimo swych zdolności, jego obżarstwo było obiektem wielu kpin rówieśników.

Podczas jednego z ostatnich Zgromadzeń Es-Annon, L'Fal został zaproszony do posiłku przy głównym stole. Nie wiedział jednak, że koledzy wypełnili jego kielich eliksirem zamiany ciała w kamień, chcąc dać "nauczkę" otyłemu uczniowi.

Jednak w czasie Zgromadzenia L'Fal skonsumował tak ogromne ilości jedzenia i picia, że osłabił działanie mikstury. Kiedy kilka godzin po uczcie zaczął narzekać na bóle brzucha, medycy odkryli, że jego żołądek zmienił się w kamień, lecz wciąż był w stanie trawić. L'Fal przeżył resztę życia na radosnym obżarstwie, choć jego przełyk był kilka kilogramów cięższy niż przedtem

Kiedy w końcu umarł, wyjęto z niego żołądek jako ciekawostkę... od tej pory 'podróżował' on po Sferach w poszukiwaniu nowych właścicieli.

Aby użyć artefakt, trzeba go zjeść (ma konsystencję czerstwego chleba)... Gdy się to zrobi, żołądek zjadacza zmieni się w kamień. Po strawieniu przełyku L'Fala, postać otrzyma błogosławieństwo głazu i kamienia oraz niewielką odporność na kwas (żołądkowy).



Zasadniczo, do takiego przeglądania przedmiotów (i nie tylko) polecam program Near Infinity (wymaga Javy), służący do przeglądania i modyfikowania gier opartych na silniku Infinity (P: T, BG, IwD). Odpalasz go, wpisujesz ścieżkę do pliku "Chitin.key" w katalogu Tormenta, otwierasz, otwierasz kategorię "ITM" i masz ; )
W Soundtrack na 5 utworów, których nie ma w grze i mają być oznaczone pojedynczą gwiazdką tylko 4 są oznaczone pojedynczą a dwa podwójna.. czyli nie wiadomo o co chodzi
Tak, przy pojedynczej gwiazdce zapomniałem o Smoldering Corpse Bar Alternate. Natomiast jeżeli mowa o gwiazdkach podwójnych ** - oryginalnie chodziło o to, że zostały skomponowane przez Richarda Benda.
Wpis został umieszczony.
Zauważyłam brak jednego questa w solucji: W sklepie w Zakopanej Wiosce oprócz "zrobienia zakupów" możemy porozmawiać z Kwintem, który zleci nam wydobycie jego amuletu od ciała Grisa (Krypta Uścisków). Wtedy możemy porozmawiać z Grisem i dowiedzieć się, że zakopał go w stercie śmieci obok domu Marty Szwaczki, albo wziąć go samemu i od razu zanieść do Kwinta
Zauważyłam brak jednego questa w solucji: W sklepie w Zakopanej Wiosce oprócz "zrobienia zakupów" możemy porozmawiać z Kwintem, który zleci nam wydobycie jego amuletu od ciała Grisa (Krypta Uścisków). Wtedy możemy porozmawiać z Grisem i dowiedzieć się, że zakopał go w stercie śmieci obok domu Marty Szwaczki, albo wziąć go samemu i od razu zanieść do Kwinta



Zgadza się. Dzięki za zwrócenie uwagi. Postaram się przy następnej okazji uzupełnić tę informację.
Cholerka pierwsze słyszę o tym. Coś mi się wydaje, że żeby taka opcja była możliwa trzeba mieć odpowiednią charyzmę. Pytanie jaką?



Dokładnie równą 16 ;D (Ja miałem 14 + 2 od tatuażu, ale można przecież użyć zwoju "Przyjaciele").
witam
mam pytanie
w jakis sposob zdobywa sie questa (albo natrafia na przygode) ktory konczy sie tak ze w Ulu (chyba) pojawia sie nowy budynek...tzn to jest tak ze zostajemy chyba porwani albo cos takiego..na dziwny statek ktory porusza sie miedzy sferami i po zabiciu czarodzieja statek pojawia sie w Ulu.
nie pamietam szczegolow bo mialem ta przygode jak gralem w PT pare lat temu i niewiem teraz jak ja znalesc.
jesli to jest w instrukcji a ja jestem baran i przeoczylem to sory ale nie chcialem sie w nia wczytywac aby nie psuc sobie zabawy
witam
mam pytanie
w jakis sposob zdobywa sie questa (albo natrafia na przygode) ktory konczy sie tak ze w Ulu (chyba) pojawia sie nowy budynek...tzn to jest tak ze zostajemy chyba porwani albo cos takiego..na dziwny statek ktory porusza sie miedzy sferami i po zabiciu czarodzieja statek pojawia sie w Ulu.
nie pamietam szczegolow bo mialem ta przygode jak gralem w PT pare lat temu i niewiem teraz jak ja znalesc.
jesli to jest w instrukcji a ja jestem baran i przeoczylem to sory ale nie chcialem sie w nia wczytywac aby nie psuc sobie zabawy


Cześć,

Najprawdopodobniej masz na myśli Labirynt Modronów i Konstrukt Złego Czarodzieja. Opis dotarcia i przejścia tejże lokacji znajdziesz w drugiej części opisu labiryntów rozpoczynającej się od "Rubikon - Labirynt Modronów"

http://planescape.phx.pl/labirynty.html
nie, napewno nie
ta kula pojawia sie potem jako nowy budynek w ktorejs czesci miasta..poprostu pojawia sie nagle miedzy 2 starymi budynkami.
mozliwe ze myle to z jakims glownym questem...ale niestety to jedyna pewna informacja ktora posiadam.
nie, napewno nie
ta kula pojawia sie potem jako nowy budynek w ktorejs czesci miasta..poprostu pojawia sie nagle miedzy 2 starymi budynkami.
mozliwe ze myle to z jakims glownym questem...ale niestety to jedyna pewna informacja ktora posiadam.



W takim razie przyznam, że to ciekawa informacja, bo nie przypominam sobie takich sytuacji. Jedynym porwaniem w grze jest porwanie naszego przyjaciela Morte w Dzielnicy Urzędniczej. Wybacz, że zadam takie pytanie, ale czy jesteś absolutnie pewien, że chodzi o Planescape: Torment?
nie wiem jak kolega, ale ja jestem absolutnie pewien, że pomylił sobie Tormenta z Baldur's Gate II i questem związanym z Kulą Sfer, która ni stąd ni z owąd pojawiła się między domami slumsów Athkatli, i do której za cholere nikt nie mógł się dostać. A my jako wspaniali i niestrudzeni bohaterowie znaleźliśmy sposób dostania się do środka kuli. Wystarczył do tego, ktoś spokrewniony z magiem szalejącym wewnątrz Kuli. Był to niejaki Valygar, którego spotkaliśmy w wiosce na Wzgórzach Umar. Można było przyłączyć go do drużyny lub posłużyć się jego zwłokami, aby otworzyć kulę sfer. Wewnątrz na koniec końców musieliśmy zgładzić szalonego czarodzieja, którego imienia niestety nie pamietam. Jeśli nasza główna postać była magiem to mogliśmy przejąć kontrolę nad kulą sfer. Mam nadzieję, że się nie mylę
wlasnie jak przespalem sie z tym problemem to tez zaczela mnie zastanawiac kula z BG2 mozliwe ze za duzo gram w takie gry i mi sie mieszaja ...no nic...dalej uwazam ze to bylo w PT ale mam watpliwosci i nie mam dowodow wiec nie bede zawracal glowy...przepraszam za zamieszanie (myslalem ze znajde stary save na starym dysku i poprostu przeczytam dziennik ale niestety skasowalem go) ciagle wydaje mi sie jedak ze roznica polegala na tym ze ta kula pojawiala sie w miescie poprzez nasze dzialania a w bg2 byla tam wczesniej...ale mowie-mozeliwe ze mi sie pomieszalo. Jesli nic na ten temat nie znajde to widocznie tak jest i jeszcze raz przepraszam za zawalanie tematu
wlasnie jak przespalem sie z tym problemem to tez zaczela mnie zastanawiac kula z BG2 mozliwe ze za duzo gram w takie gry i mi sie mieszaja smile.gif...no nic...dalej uwazam ze to bylo w PT ale mam watpliwosci i nie mam dowodow wiec nie bede zawracal glowy...przepraszam za zamieszanie



Nic nie szkodzi. Fora służą w końcu do dyskusji, wyjaśnienia nieścisłości, szukania odpowiedzi. Najprawdopodobniej właśnie moim zdaniem pomyliłeś gry. Radzę może zastanowić się nad możliwością takiej przygody w grach z podobnym widokiem (może Arcanum?)

W każdym razie, gdybyś miał jakiś problem w przyszłości nie wahaj się zapytać na naszym forum. Postaramy się udzielić bardziej satysfakcjonujących odpowiedzi.
hmmm z tego co zauważyłem to solucja podaje jakoby jedynym sposobem na wskrzeszenie wszystkich towarzyszy podczas finałowej walki było połączenie się z Wiekuistym. Otóż dzisiaj właśnie skończyłem Tormenta i kilka razy toczyłem końcową rozmowe z Wiekuistym i w pewnym momencie udaje się nam uzyskać część jego mocy poprzez powątpiewanie w jego władzę nad życiem i śmiercią. Dochodzimy do wniosku, że skoro on zbierał doświadczenia naszych wszystkich żywotów to my także musimy znać te doświadczenia. Po tym dialogu pojawia się możliwość powiedzenia Wiekuistemu, że otworzyliśmy przejście do tej komnaty dla Cieni i one zaraz się tutaj pojawią. Początkowo Wiekuisty nie wierzy w nasze słowa ale przekonujemy go mówiąc, że i tak nigdzie się stąd nie ruszymy. Wtedy to Wiekuisty "idzie" sprawdzić co się dzieje z Cieniami a my mamy wystarczająco dużo czasu by wskrzesić i porozmawiać ze wszystkimi towarzyszami. Zarówno Dak'kon jak i Vhailor dostają bonusy do atrybutów. Po chwili Wiekuisty powraca i nie pozostawia nam innej możliwości jak bezpośrednia walka.
Swoją drogą w ciekawostkach myślę, że przydała by się wzmianka o księdze co "znajdujemy" u szczurołaka Larzuka. Tej co uczy nas jak być złym i ma dla nas trzy wredne zadania a w zamian oferuje "wielką moc".
Grimuar Szkodliwych Myśli
Witam Wszystkich,

Być może była już o tym mowa na innym forum, ale jest sposób na zdobycie nieograniczonej ilości pkt! Jeśli w Niższej Dzielnicy wrócicie z planami grobowca do trumniarza (zgodnie z jego sugestią są one przechowywane w magazynie-skarbcu, miejscu gdzie w recepcji jest lewitująca głowa) dostaniecie 2000 pkt. za rozwiązanie questu. Jednakże, jesli ponownie powrócicie do trumniarza znowu podziękuje Wam za plany grobowca i nowe 2000 pkt zasili Wasze konto. Ja wracałem tak ok. 50razy, dzięki temu podniosłęm się o 2 poziomy!
Pozrdrawiam!
pamietam ten bład, ale na szczeście nieoficjalny patch go rozwiązuje. Ja tam wole tradycyjne zbieranie doświadczenia (czyt. Pod Sigil) i tamtejsze Larwale
Może nie jest to pytanie odpowiednie w tym temacie, ale aktualnie przeglądam sobie ten temat i muszę zadać jedno pytanie.
Kilk arazy mówiono już na tym forum, że po dostaniu się do Klątwy pojawiają się u Upadłego jakieś tatuaże, w Podsigil nowe potwory itp.
Moje pytanie brzmi: jak w takim razie dostać się spowrotem do Sigil?
Do Sigil dostaniesz się prędzej czy później wraz z biegiem wydarzeń. Będzie to taki "przystanek" między jednym, a drugim miejscem. Na pewno musisz przeskoczyć przez Klątwę i następne plany, które na Ciebie czekają. (inaczej rzecz biorąc do Sigil trafisz we właściwym czasie, nie wcześniej nie później - nie chcę zdradzać elementów fabuły stąd ten zawiły język)
Tak... tylko, że ja przechodzę własnie Torment 4 raz i nie przypominam sobie trafienia spowrotem do Sigil... Stąd moje pytanie
A jesteśmy w temacie "Solucja" więc chyba możesz mi rąbka tajemnicy uchylić
Jeśli nie- bardzo prosze o wiadomość prywatną
A to całkiem inna sprawa. Myślałem przez chwilę, że to Twoje pierwsze podejście.

Po Klątwie, Baator i Tartarze (gdzie otwiera się portal) udajemy się prosto do Sigil. Nie wiem czy chodziło Ci o bezpośrednie przedostanie do Sigil już z Klątwy (co jest niemożliwe). Tak jak wspomniałem - z czasem się tam dostaniemy, a musimy w międzyczasie znaleźć klucze do podziemi Klątwy, przedostać się przez hordy biesów i spotkać się z Triasem. Ostatecznie mówiąc przystanek miałem na myśli przestrzeń między Tartarem, a Fortecą Żalu. Po powyższych przygodach, a przed Fortecą Żalu nie ma siły, abyś nie dostała się do Sigil. Wówczas również otworzą się nowe tatuaże (na bazie przeżyć z poprzednich sfer) i potwory w PodSigil.

Ogółem rzecz biorąc portal do Sigil znajduje się na trzecim piętrze ratuszu w Tartarze, kluczem do otwarcia portalu jest pokonanie Triasa.
Aaaa!
Faktycznie. Przecież kostnica...
Przyćmiło mnie. Dzięki za wyjaśnienie
zastosujesz w opcjach dialogowych wskazówki z książki. W ten sposób zdekonstruujesz szkielety i zdobędziesz doświadczenie. Możesz to zrobić również bez książki, jeżeli Twoja inteligencja jest odpowiednio wysoka (16+)



Może to dziwnie zabrzmi ale kompletnie nie wiem jak mam niby zdekonstruować te szkielety? a jak otwieram Księge Kości i Popiołu to tam nic ciekawego nie ma.
Może to dziwnie zabrzmi ale kompletnie nie wiem jak mam niby zdekonstruować te szkielety? a jak otwieram Księge Kości i Popiołu to tam nic ciekawego nie ma.



Księga Kości i Popiołu pozwala Ci poznać tajniki budowy szkieletów. Aby ją otwarcie przetestować musimy otworzyć dialog z wybranym celem (musi to być oczywiście większy szkielet) i kierować się informacjami zawartymi w księdze (pojawi się nowa opcja dialogowa, która pozwoli Ci zniszczyć szkielety)