Choisen OneOct 24 2006, 12:13 PM
Od jakiegoś czasu nie słychać o kimkolwiem, kto by się zajął tłuczeniam na polski BIBLII FALLOUTA. Czy w ogóle wychodzą nowe "numery"? Czy ktoś coś robi? Co rząd na to?
RezroOct 25 2006, 12:52 PM
Od czasu kiedy nie ma Black Isle nikt już nie wypuszcza nowych numerów Biblii Fallout’a (Skoro pracownicy stracili robotę to nie ma co się dziwić). Tak samo z jej tłumaczeniami, skoro F3 (o ile będzie), robi ktoś inny. To informacje z starej Biblii są tak jakby nie do końca wiarygodne, bo skoro grę robi ktoś inny, to może zrobić z fabułą co mu się żywnie podoba. Większość pytań dotyczących F1 i F2, zostało rozwiązane w Przetłumaczonych Bibliach, a te kolejne raczej się koncentrowały na zawieszonym już projekcie Van Buren, to nie było już sensu dokonywać tłumaczeń. O ile mi wiadomo Bethesda Softworks, już oficjalnie zajmuje się F3, ale na razie są to prace wstępne i tak naprawdę nic nie wiadomo, no może po za tym że będzie na tym samym silniku co TES: Oblivion (I Gothic 3), na szczęście jest on dobry.
hydroOct 25 2006, 03:12 PM
No wiec wlasnie tak jak napisal Rezro, ale nie podzielam jego opinii, ze do fallouta bylby to dobry silnik.
Choisen OneOct 25 2006, 07:53 PM
No tak, ale przecież to nie oni robili polskie tłumaczenia. Ktoś je tłumaczył. Czy ma dalej zamiar to robić?
SquonkOct 25 2006, 10:15 PM
Trzy części Biblii Fallouta przetłumaczył nasz redakcyjny kolega de Wonderer. Ale go już nie ma w redakcji - niestety. I to od lutego 2004 roku. I w związku z powyższym pracę nad tłumaczeniem stanęły w miejscu...
Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby ktoś z falloutowej braci się tym zajął. Sława i chwała zapewnione. A my z chęcią przyjmiemy taki materiał
RezroOct 26 2006, 03:28 PM
Powiedziałem że to dobry silnik, a nie że dobry do Fallout’a jak mi tu niektórzy sugerują, to czy się sprawdzi zobaczymy jak Fallout 3 wyjdzie (i o ile). Druga sprawa to (Uściślam z góry by się nikt nie czepił), że F3 oparty będzie na systemie (Nie mylić z silnikiem) S.P.E.C.I.A.L. (Ten z F1 i F2), więc system będzie ten co zawsze, a jedynie silnik graficzny inny.
Edit: Nie jest problemem przerobić jakikolwiek silnik na turówkę (Są nawet przypadki że przerabiano, tego typu silniki na RTS’y więc co do tur no raczej nie mam obaw). Już w F3 BlackIsle maiły być Tury/czas rzeczywisty do wyboru (Bo tak niektóre Lamy wolały) i prawdopodobnie tak będzie też z F3 Bethesdy.
HammerOct 26 2006, 03:43 PM
Facet powiem Ci jedno: Jak Fallout będzie w czasie rzeczywistym nie w turach to Betchesie odechcie się wydawać Fallouta 4.
YodaOct 26 2006, 08:29 PM
Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby ktoś z falloutowej braci się tym zajął. Sława i chwała zapewnione. A my z chęcią przyjmiemy taki materiał

SquonkOct 26 2006, 11:53 PM
"my" to znaczy kto?? i tak konkretniej, które części biblii fallout'a byłyby do przetłumaczenia?? nie mówię odrazu, że natychmiast to zrobię, ale istnieje taka możliwość...
ManiorOct 27 2006, 02:01 PM
Z tego co pamietam, to Zdzichu mial kiedys tlumaczyc 4 czesc biblii fallout dla Unknown, ale mu sie odechcialo ;] moze go zmotywujecie troche panowie!
HammerOct 27 2006, 02:14 PM
Edit: Nie jest problemem przerobić jakikolwiek silnik na turówkę (Są nawet przypadki że przerabiano, tego typu silniki na RTS’y więc co do tur no raczej nie mam obaw). Już w F3 BlackIsle maiły być Tury/czas rzeczywisty do wyboru (Bo tak niektóre Lamy wolały) i prawdopodobnie tak będzie też z F3 Bethesdy.
RezroOct 27 2006, 04:31 PM
Precyzując! BlackIsle zostało zamknięte przed upadkiem Interpleya (Dlatego w ogóle doszło do odsprzedania praw do Fallouta). Będący kompletnym Jołopem szef Interpleya, zamknął ukończony w 90’ciu procentach projekt VB, bo brakowało im kasy. Brak kasy zdarza się każdemu, ale w tym przypadku zarżnięto prawie dorosłą i pewną dojną krowę (mówię tu o F3), na korzyść jakiegoś zapadłego studia zręcznościówek, zresztą z którego ów szef się wywodził, co było totalnym idiotyzmem i główną przyczyną upadku Interpleya.
Sprawa druga to nie jestem pewny czy wiesz o czym mówiłem Hammer (Bo trochę trudno mi to stwierdzić), ale bez ględzenia: W projekcie VB można byłoby (Gdyby wyszedł) grać tak jak w poprzednich Faloutach (W turach) lub jeśli się było lamą w czasie rzeczywistym(A takich lam było dużo, ale na szczęście te wyjście by było poszerzeniem rynku bez straty jakości gry więc je popieram), więc Bethesda prawdopodobnie je także zastosuje w swoim F3. Główną tematyką mojego poprzednika edita było to że silnik obliwiona nie dyskredytuje z góry F3 Bethesdy, bo całkiem łatwo da się go przerobić na rasowego Fallouta, czy się to uda Bethesdzie zobaczymy jednak dopiero gdy F3 wyjdzie.
HammerOct 27 2006, 08:43 PM
Nieprawda, Black Isle ma na koncie wiele wspaniałych RPG'ów, coprawda ostatnio sie w tej materi nie popisali, ale kiedyś dominowali na rynku... IMHO to zlecenia i ten chłam na konsole doprowadziły to upadku studia.
WIem o co Ci chodziło. Ale IMHO jeśłi gra w czasie rzeczywistym wyszłą im tak jak w FT to to i tak totalna klapa. Fallout nigdy nie był gra dla lam która chciała sobie pobiegać z SMG po wastelandzie. Więc nie widze tutaj sensu motywowania wprowadzenia takiego systemu walki tym że ktoś coś. Fallouta jak sie nie polubi to sie znienawidzi i to bez znaczeniea czy będize lamerska walka w trybie rzeczywistym.
W gwoli ścisłości podziwiam Obliviona, wspaniała gra, ale jeśli powaznie się nie zmieni podejście do ry przy przejściu na Fallouta i tylko kosmetycznie zmienia silnik to bęize dla mnie niewypał.
Jak nie będom wzorować sie na poprzednikach to też totalny niwypał.
RezroOct 28 2006, 10:23 AM
Jako że prawdopodobnie wychodzi nam kłótnia o nie wiadomo co (i gdzie obydwie strony mają rację, tylko patrzą z innych perspektyw), więc proponuje skończyć już ten temat.
Podsumowując:
1) Ja też uważam czas rzeczywisty (w Falloucie) za lamerstwo, ale i tak go zrobią, bo chodzi im o rynek. Wyjadacze na szczęście nie stracą możliwości Normalnej Gry w Fallouta, co dla mnie się najbardziej liczy.
2) Szanuje BlackIsle i znam ich dorobek, więc mam rację mówiąc że szef Interpleya był idiotą zamykając to studio dla dofinansowania swojego studia od konsolowego chłamu (Jak to ująłeś).
3) Ja także mam obawy co do F3 Bethesdy, ale praktyka pokazuje że nie jeden klasyk któremu wróżono porażkę z powodu zmian, okazał się nawet lepszy i na odwrót (Super zmiany okazywały się porażką). Więc tak naprawdę czy F3 będzie Hitem, czy Shit’em dowiemy się dopiero gdy ów gra wyjdzie.
SilencerOct 28 2006, 10:28 PM
To informacje z starej Biblii są tak jakby nie do końca wiarygodne, bo skoro grę robi ktoś inny, to może zrobić z fabułą co mu się żywnie podoba.
RezroOct 29 2006, 12:25 PM
No nie do końca mi o to chodziło. Miałem na myśli to że Bethesda, może nawet nie wiedzieć o tej Biblii, bo to w końcu nie oficjalny, ale prywatny kanon Fallout’a (Główny scenarzysta wyjaśniał wątpliwości i przedstawiał fragmenty dotyczące jego wizji Fallout’a, no i zbierał dane od fanów). Mówiąc w skrócie Biblia Fallout’a była raczej prywatną inicjatywą i tak naprawdę Bethesda nie jest zobowiązana do opierania się na niej, ale raczej głupotą by było nie brać jej pod rozwagę. W najlepszym przypadku mogą ściągnąć scenarzystów z BI ( kto wie?).