W jednym z postów na tym forum Seraf wyliczył, ile dostajemy bonusowych punktów do naszych Cech- w wyniku dialogów itp.:
SIŁA: +4
ZRĘCZNOŚĆ: +1
KONDYCJA: +3
INTELIGENCJA: +1
MĄDROŚĆ: +7
CHARYZMA: +3


Chciałbym wiedzieć, czy lista wymienia cechy, które możemy zwiększyć w JEDNEJ rozgrywce, czy są to punkty możliwe do zdobycia grając na różne sposoby (różne klasy, różne charaktery, różne niepowtarzalne linijki w dialogach)- większość z nich oczywiście w jednej, ale nie jestem pewny co do wszystkich (aż tak dobrze nie pamiętam całej gry). Ww. punkty nie uwzględniają Starożytnego Zwoju, ani bonusów za specjalizację, right? Czy może mógłbym prosić o wyszczególnienie w których miejscach/ na jakim etapie owe bonusy można zgarnąć, bo w końcu wszystko to determinuje całkowitą zmianę w konstrukcji karty (żonglerka klasami, przydział PP etc)
Nie, nie, żadnej żonglerki, tylko surowe bonusy poza awansami.

Tawerna Pod Gorejącym Człekiem - O - MĄDROŚĆ +1
Zatopione Ziemie - Łza Salieru Dei - KONDYCJA +1
Kostnica (parter) - Serce Zahariasza - ZRĘCZNOŚĆ +1
Niższa Dzielnica - Sebastian - CHARYZMA +2
Gmach Rozrywki - Vivian - CHARYZMA +1
Sklep Vrischiki - Łza Salieru Dei - KONDYCJA +1
Kuźnia Bogowców - Sarossa - MĄDROŚĆ +1
Czarnokolczy Labirynt - Ravela - MĄDROŚĆ +1; MAX ZDROWIE +3; MĄDROŚĆ +1 lub +2
Więzienie w Klątwie - Vhailor - SIŁA +1, +2 lub +3; OBRAŻENIA +1, +2 lub +3
Forteca Żalu - Pragmatyczne Wcielenie - MĄDROŚĆ +1; INTELIGENCJA +1
Forteca Żalu - Paranoidalne Wcielenie - SIŁA +1; KONDYCJA +1
Forteca Żalu - Dobre Wcielenie - MĄDROŚĆ +1
Magazyn w Klątwie - Zwój Życzenia - +2 do dowolnej cechy

Plus jeszcze, jakby kogoś interesowało:
Kostnica (1 piętro) - Ei-Vene - MAX ZDROWIE +1
Dzielnica Urzędników - Nemelle - MAX ZDROWIE +3
Gmach Czuciowców - Qui-Sai - KLASA PANCERZA +1

To wszystko będzie we wstępniaku do solucji
Dziękuje uprzejmie.. Ale z Kondycją to można zapomnieć, trzeba cała rozgrywkę prowadzić 'pod Łzy' (Praworządny Dobry, brrr...)
Przesadzasz, to wymaganie odniośnie charakteru wcale nie jest takie straszne. Większość graczy nie ma najmniejszego problemu ze zmianą charakteru na Dobry, problem pojawia się w tej części z Praworządnością, która urosła w tej grze niemal do rangi mitu i panuje jakieś przeświadczenie, iż stanie się Praworządnym wymaga nie lada gimnastyki. Wcale tak nie jest, ale trzeba się wystrzegać BEZCELOWEGO ciągnięcia charakteru w stronę Chaotycznego. Przykład? Na początku gry, w samej Kostnicy, każda głupia odzywka do Zombie w stylu "To co tam słychać kolego?" to punkt w stronę Chaotycznego charakteru, a takich okazji mamy tam conajmniej kilkanaście! Coś zyskujemy gdzięki tym opcjom dialogowym? NIC, Zombie za każdym razem patrzą się tylko tępo na bohatera. Gra obfituje w takie nic nie wnoszące "podpuchy" oddalające od Praworządnego charakteru, a tym samym od Łez Salieru Dei i Niebiańskiego Ognia, ale unikanie ich wcale nie jest trudne jeśli się nie wali po opcjach dialogowych jak leci
Nie no, Seraf, rozumiem, zresztą już miałem miecz Triasa w łapach.. Ale chcąc nie chcąc, dziewięć na dziesięć razy kończę jako chaotyczny dobry- i chyba to najlepiej odzwierciedla mój charakter w realu.. A sam chyba wiesz, ciężko się czasem powstrzymać- przed głupim tekstem do zombie to nie wspomnę- przed robieniem sobie jaj z, dajmy na to, Marty Szwaczki czy choćby Mortego^^ Wiesz, to 'brrr' to nie oznaka nienawiści do prawa, raczej sympatii do odrobiny szaleństwa w życiu (inna sprawa, jak współczesne prawa naszej rzeczywistości są egzekwowane wobec jej obywateli -ale to inny, długi i niewesoły temat... A la Harmonium, a nawet Łaskobójcy versus reszta Wieloświata)

- Inna sprawa- rozumiem, że bonusy od Vhailora zalezą od tego, jak przeprowadzimy z nim rozmowę? (To już takie pytanie gwoli szczegółów, osobiście zawsze gadam z nim, aż wywlekę co się da, a potem odsyłam go w Zaświaty- nie ma miejsca dla fanatycznych psów w mojej drużynie^^)
- W sumie bonusy zdobywane w Labiryncie Odbić możemy sobie w d*** wsadzić, przydać się one mogą co najwyżej do wchłonięcia Istoty Wiekuistej (wymagana Charyzma 24) czy sprawienia, że się znika siłą własnej woli (Mądrość 24)- alternatywnych zakończeń gry; ale do tego momentu raczej każdy już ma ustalony sposób rozwiązywania problemów -siła, rozum, podstęp- i wymaksowane odpowiednie cechy... Eeechh, nie ma lekko^^
Nie, bonusy od Vhailora zależą od... zapnij pasy... od tego jak bardzo praworządny jest twój charakter. TADA!
Ha ha ha ha <pacnięcie w czoło> ale numer...
Jeszcze trochę zawracania gitary ale to już ostatni szczegół tego zagadnienia- Vhailor nagradza punktami Siły praworządne charaktery (praworządny -dobry, -neutralny, -zły) czy dobre (chaotyczny-, neutralny-, praworządny- dobry)? Chyba te pierwsze, co, jako że sam jest Praworządny Neutralny? A co jeżeli nie jesteś w ogóle praworządny, tylko np. Neutralny Dobry- lipa z nagrodą..?
*Kiedy WOLA jest silna, MIECZ jest silny. Kiedy sprawa jest SŁUSZNA, miecz pracuje SPRAWNIE. Kiedy LITOŚĆ toczy serce, przybywa ZWĄTPIENIE, WAHANIE, WSPÓŁCZUCIE. Miecz obraca się w PROCH.*

Nie ważne czy dobry, czy zły czy neutralny, ważne że Praworządny i co więcej ta praworządność musi być dostatecznie mocna by dostać jakikolwiek bonus. A co jeśli nie jesteś praworządny? Wtedy trzymasz się z daleka od Vhailora!
Eee, teraz chyba ty przesadzasz^^ Vhailora można wcielić do drużyny nawet mając chaotyczny charakter. Trzeba się tylko pilnować w czasie rozmowy.
Oh, ale ja nie twierdzę, że nie można go przyłączyć, tylko że zapraszanie przez chaotycznego bohatera Vhailora do drużyny, to jak zakładanie w składzie amunicji oświetlenia ze świeczek
hmmmm

czy to aby na pewno wszystkie dodatki do cech?

Ja tylko raz przeszedłem PT, grałem magiem szybko wymaksowałem mądrość i inteligencję, a poźniej widziałem te napisy "Mądrość +1" gdy ja już miałem 25 arghhh

ja nie wiem dlaczego Wy macie problemy z praworządnością? Charakter mojego Bezimiennego zmieniał się pomiędzy praworządny neutralny a praworządny dobry (częściej ten drugi)... a może to po prostu ja sam w sobie jestem za mało chaotyczny?

Jak przeglądałem "Sferę Udręki" gdzieś pisało że w Labiryncie Modromów (nigdy tam nie byłem) można dostać +2 do inteligencji...

Przydałby się taki porządny spis z wypisaniem wsyztskich bonusów do cech artybutów i odporności, bo we wstępie do solucji tego nie widziałem...
hmmmm

czy to aby na pewno wszystkie dodatki do cech?

Ja tylko raz przeszedłem PT, grałem magiem szybko wymaksowałem mądrość i inteligencję, a poźniej widziałem te napisy "Mądrość +1" gdy ja już miałem 25 arghhh

No to miałeś jeszcze dwa bonusy za specjalizację w klasie maga, które były opisane w innym temacie. Z klasowymi bonusami jest jednak tak, że można je dostać tylko dla jednej profesji (nawet jeśli zna się wszystkie trzy profesje), tak że dostałeś bonusy dla maga, ale automatycznie straciłeś dostęp do bonusów dla złodzieja i wojownika.
W tym temacie za to, jest mowa tylko o bonusach nieklasowych i te bonusy można zgarnąć WSZYSTKIE, bez wyjątku jeśli się zagra odpowiednio.
Poza tym prócz bonusów są jeszcze punkty do rozdysponowania na starcie i dodatkowy punkt za każde zwiększenie poziomu. W takich warunkach szybkie zmaksymalizowanie atrybutu raczej nie powinno dziwić.

Jak przeglądałem "Sferę Udręki" gdzieś pisało że w Labiryncie Modromów (nigdy tam nie byłem) można dostać +2 do inteligencji...

Pierwsze słyszę, że Bezimienny miałby tam zyskać jakiś bonus.
Może chodziło raczej o podniesienie statystyk poprzez rozmowę z Nordomem? I to zdaje się, że statystyk modrona, nie swoich.
Tak apropo tych pomniejszych bonusów:

Plus jeszcze, jakby kogoś interesowało:
Kostnica (1 piętro) - Ei-Vene - MAX ZDROWIE +1
Dzielnica Urzędników - Nemelle - MAX ZDROWIE +3
Gmach Czuciowców - Qui-Sai - KLASA PANCERZA +1



Warto chyba dodać jeszcze do tej listy sytuacje, kiedy dostajemy bonusowe punkty biegłości do rozdania w umiejętności walki. Jeden pewniak to wymiana oka u Barkisa w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem. No i chyba jeszcze odniesienie amuletu Porfirionowi oraz parę innych sytuacji w grze.