VodayoJun 7 2005, 01:55 PM
Takie poczciwe i pozyteczne zwierze a nie było go w żadnym RPG w jaki grałem. Przeciez to taka wygoda w podróży, walce i transporcie ekwipunku a zamiast konia programiści uparcie serwują nam krowy. To naprawde nic przyjemnego zaiwaniać z Tarantu do kaladonu taszcząc na grzbiecie zbroję płytwą i zwały ekwipunku w plecaku. Kiedyś miałem w ręku orginalnego średniowieczną kulę na łańcuchu (o ile wiem to morgensztern) i nie byłem w stanie nią się zamachnąć bo leciałem za nią. Taszczenie tego drobnego elementu rycerskiego ekwipunku na piechotę to chyba chory pomysł.
TommyTreeJun 7 2005, 02:01 PM
W sacred są konie... i mmorpg. Ponadto z koniem wiązało by się mnóstwo innych problemów... Po prostu twórcom gier nie chce się męczyć tych poczciwych zwierząt. A co do dźwigania ton ekwipunku to taka jest po prostu konwencja rpg [ mi się wydaje że kula na łancuchu to korbacz].
CEZARJun 7 2005, 02:33 PM
A tam, zamiast koni są juczne półogry
mirekburczynJun 7 2005, 03:03 PM
Cezar jestes rasista!! Juczny to moglby byc pies ale nie ma plecaka.
toniqJun 7 2005, 03:17 PM
w ręku orginalnego średniowieczną kulę na łańcuchu (o ile wiem to morgensztern) i nie byłem w stanie nią się zamachnąć bo leciałem za nią. Taszczenie tego drobnego elementu rycerskiego ekwipunku na piechotę to chyba chory pomysł.
tomasterJun 7 2005, 03:44 PM
Co do koni, to zdażają się w seri Elder Scrolls, są w
Sacret, ale niema ich w Arcanum.
W Swiątyni Pierwotnego Zła także ich niema,
z tąd wniosek, że Troika Games była uprzedzona
do tych zwieżąt.
Pozdro dla fanów Arcanum
toniqJun 7 2005, 03:48 PM
Hej i tak RPG wypadają lepiej niż np. mordobicia i wyścigi, Greenpeace byli by oburzeni
TommyTreeJun 7 2005, 07:49 PM
w Elder Scrolls były konie jako MOD. W żadnym RPG poza sacred [ zresztą całkiem RPG to to nie jest ale to miejsce na osobną dyskusję ] nie było koni [chyba że mówimy o mmorpg ale znowu offtopic by się zrobił]
toniqJun 8 2005, 03:21 PM
Offtopic to by się nie zrobił bo już jest, ten cały temat to offtopic

mam nadzieje że nie pojawią sie następne "co twórcy maja do węży" ?

Bo wtedy bede musiał założyc jeden zbiorczy, "co twórcy maja do zwierząt"

pozadrawiam
KisielJun 8 2005, 05:14 PM
Ja myśle, że z tymi końmi to jest tak:
- ciężka do wykonania animacja (koń nie może się przecież poruszać jak krowa!!)
- problemy typu: "a co się stanie jeżeli koń zginie w bitwie i bohater zostanie na pustkowiu z toną drogiego, aczkolwiek niepotrzebnego sprzętu??"
- problemy typu: "jak karmić konia", "jak go utrzymać", "gdzie go chować, jeżeli nie jest na potrzebny (np. na pustkowiu trafiamy na jaksinie, którą MUSIMY spenetrować (bez skojarzeń prosze!!!

) a koń za Chiny ludowe nie chce wejść do środka"
Podsumowując: z końmi to trochę kiepska sprawa, gdyż jest wiele problemów, które niełatwo (wbrew pozorom) rozwiązać.
toniqJun 8 2005, 05:29 PM
Może parowy koń (tudzież mechaniczny) by rozwiązał kilka problemów, o których piszesz

magowie maja te swoje teleporty, ale gdzie tam technolog z całym ekwipunkiem wejdze w jakąś dziure czasoprzestrzeni ? To nie na jego wykształcenie

Zatem przydał by się jakiś technologiczny srodek transportu osobistego (oczywiscie mamy metro taranckie, pociąg parowy, oraz statek...)
KisielJun 8 2005, 05:31 PM
Stalowy rumak (i jeszcze przeróbki na np. choppery) TO JEST TO!! Ewentualnie pierwszy automobil, np. taki od jakiegoś szalonego Henry'ego Forda

.
PS. A tak w ogóle to co twórcy RGP mają do węży

????
GajaJun 8 2005, 07:42 PM
Proponuje zamiast konie dodac rower albo crossa
SilencerJun 8 2005, 09:24 PM
Parowy koń jest w grze, pojawia sie w zakończeniu na screenie dla Cumbrii
A tak serio, to przeceiż z taką potężna juczna drużyną po co komu koń? I jak go wieźć koleją? I jak koń ma unieśc półogra? I....
GajaJun 8 2005, 09:31 PM
Mogło by być tak, że koń moglby uniesc pewien ciezar...Rozne konie mogly by rozne ciazery nosic :] Oczywiscie w ciezar wliczala by sie waga bohatera... a noz widelec jakis kon by uniusl pologra...albo moglby jechac na 2
toniqJun 8 2005, 10:43 PM
Mogło by być tak, że koń moglby uniesc pewien ciezar...Rozne konie mogly by rozne ciazery nosic :] Oczywiscie w ciezar wliczala by sie waga bohatera... a noz widelec jakis kon by uniusl pologra...albo moglby jechac na 2

GajaJun 9 2005, 12:01 PM
Hehe Araby sa super wiec moga być :]
A dla krasnoludow itp. konie Polskie

Bo sa małe i w sam raz dla nich beda
CEZARJun 9 2005, 01:01 PM
Parowy koń jest w grze, pojawia sie w zakończeniu na screenie dla Cumbrii
Jak uzyskać to zakończenie, widziałem gdzieś rysunek ale jak to uzyskać?
toniqJun 9 2005, 04:11 PM
Jak uzyskać to zakończenie, widziałem gdzieś rysunek ale jak to uzyskać?
CEZARJun 9 2005, 05:14 PM
Szczerze to ja strzeliłem z tym parowym koniem bo takiego zakonczenie jeszcze nie widziałem (powaznie:D) Może wkleisz jakiegos ptrscr z tym końem?
KisielJun 9 2005, 07:40 PM
Takiego konika w grze mieć to ja rozumiem! Pewnie połowa wrogów by uciekła na sam jego widok

.
AthlannJun 10 2005, 10:59 AM
Przenoszę temat do ogólnego forum cRPGowego [zapraszam fanów Arcanum do szerszej eksploracji forum Phoenixa

]
Brak koni w cRPG ciężko wyjaśnić na jeden sposób. Teoretycznie nie powinno to być trudne - kwestia dodania modelu (czy też, jeśli chodzi o starsze gry, sprite'u), przyspieszenia poruszania się gracza - i voila. Z drugiej jednak strony ciężko jest oddać w realistyczny sposób np. walkę na koniu (z tym problemem zmagali się twórcy The Elder Scrolls IV - i niestety dali za wygraną).
danteJun 14 2005, 04:05 PM
A w icewind dale konie były

Pozatym mówcie cRPG a nie RPG bo w większości RPG konie są.
pijanyaniolSep 16 2005, 10:49 PM
W Sacredzie konie były i nie wyglądały tak źle. A w Arcanum rzeczywiście koń parowy by się przydał. Dla techników parowy, dla wojowników zwykły, a dla magyków są teleporty:p
CiaciarzSep 17 2005, 04:11 PM
W Falloucie2 był za to samochód zamiast konia

Jestem jak najbardziej za tym, aby w twórcy cRPG raczyli wprowadzić do swoich gier konie, było by ciekawe urozmajcenie. Podobno w Daggerfallu były konie.
AthlannSep 17 2005, 07:13 PM
Tak, w Daggerfallu były konie, aczkolwiek konno mógł jeździć tylko nasz bohater. NPC na rumakach mieli być wprowadzeni, ale w końcu twórcy zaniechali pomysłu. Zauważ, że w Falloucie samochód to też nie do końca TAKI środek transportu. Jak przyjeżdzasz do miasta, to z wozu wysiadasz i chodzisz pieszo. Także jest to tylko przyrząd do przyspieszenia podróży i przewoźny magazyn. Nie ma mowy o crusingu po New Reno i podrywaniu panienek na zimny łokieć
Amant Wszech CzasówSep 29 2005, 10:57 AM
Doszły do mnie słuchyże w serii dungeon siege były stwory pełniące rolę koni
RenubisOct 9 2005, 11:04 AM
Doszły do mnie słuchyże w serii dungeon siege były stwory pełniące rolę koni

Tommy_GunOct 9 2005, 02:06 PM
dungeon sige I o ile pamietam byl osiol, ktory dziwigal ze soba ekwipunek.
Mysle ze kon jest zadko spotykany w grach cRPG poniewaz to trudna do tworzenia animacja, moglby pojawiac sie liczne problem zwiazane z koniem (gdzie go zostawic gdy wchodzi sie do jakiejs groty, czy np. spotykamy towarzysza naszej podrozy ktory konia nie posiada, wiec co niby mialby biec za nasza postacia

) A poza tym nie wydaj mi sie zeby kon byl taki potrzebny . Wyobrazacie sobie Diablo z konmi??

AthlannOct 9 2005, 08:36 PM
Wszystkim, którzy tęsknią za realistyczna implementacją konia

, której nie będziemy jednak mieli np. w Oblivionie, polecam śledzenie produkcji
Mount&Blade. Po przeczytaniu newsów spod tego linka powinniście ujrzeć promyk nadziei.
lisekNov 3 2005, 07:14 PM
Co do koni, to zdażają się w seri Elder Scrolls, są w
Sacret, ale niema ich w Arcanum.
W Swiątyni Pierwotnego Zła także ich niema,
z tąd wniosek, że Troika Games była uprzedzona
do tych zwieżąt.
Pozdro dla fanów Arcanum
no tak w Arcanum nie ma koni,ale gdyby je dali to tej gry całkowicie by to zepsuło grę...wyobrażacie sobie konie w Arcanum?bo ja nie
już to widzę jak taki mały krasnolud męczy się żeby dosiąść konia

--------------------------------------------------------------
szkoda,że koni w G3 nie będzie

,ostatnio na jakiejś stronie o gothicu(chyba gothic site)widziałam mape świata z G3...to jest przeogromne,Khorinis przy tym to pikuś...już sobie wyobrażam jak biedny bezi(bezimienny)będzie musiał darłować przez cały kontynent na piechotę,żeby pójść odwiedzić Diega...do kija,że nie będzie w G3 koni

a tak przynajmniej wynika z dotychczasowych informacji od PB(Piranha Bytes-twórca G3)no ale może będzie coś takiego jak przewóz statkiem?

Pzdr.
HammerNov 3 2005, 07:53 PM
A jak w Morrowindzie wciśniesz konia? One po prostu nie pasują do środowiska naturalnego, chyba ze były by konipodobne zwierzęta, ale to też ma mały imho sesn.... jak by tak zostawić konia przed jakimiś ruinami i dopadły by go Deadery, zresztą nie pasują konie do Morrownda... Do Arcaninum zresztą tez... no mozę do Gothica od bulu... ale to też naciągane by bylo...
lisekNov 3 2005, 09:58 PM
A jak w Morrowindzie wciśniesz konia? One po prostu nie pasują do środowiska naturalnego, chyba ze były by konipodobne zwierzęta, ale to też ma mały imho sesn.... jak by tak zostawić konia przed jakimiś ruinami i dopadły by go Deadery, zresztą nie pasują konie do Morrownda... Do Arcaninum zresztą tez... no mozę do Gothica od bulu... ale to też naciągane by bylo...
no taak...w Gothicu to troche by nie pasowało ale sam pomyśl,spacerować bezim przez cały kontynent?

mi by się to natychmiast odechciało,chyba że by były jakieś ,,ciekawe,, miejsca pełne bestii do zabicia po drodze...

Pzdr.
AthlannNov 5 2005, 12:12 AM
A jak w Morrowindzie wciśniesz konia? One po prostu nie pasują do środowiska naturalnego, chyba ze były by konipodobne zwierzęta, ale to też ma mały imho sesn.... jak by tak zostawić konia przed jakimiś ruinami i dopadły by go Deadery, zresztą nie pasują konie do Morrownda...
lisekNov 5 2005, 10:26 AM
I tak na zakończenie - w Gothic III to chyba i tak byśmy nie jeździli konno, tylko na jakimś velociraptorze
właśnie sobie przed chwilką pomyślałam,że w Gothicu3 mogliby dać jako wierzchowce...zębacze

,chociaż trudno bybyło je oswoić

sami sobie wyobrazcie jak taki bezi pędzi na poszłusznym,''nieustraszonym'' zębaczu

fajnie by to wyglądało,no ale mimo wszystko w G3 chyba tego nie będzie,a szkoda...
RenubisNov 9 2005, 12:16 AM
hmmmm... A ja gdzies wyczytalem ze jednak w GIII bedzie kon, ale widze Lisku ze jestes wieksza fanka Gothic'a i pewnie Twoje informacje sa trafniejsze od moich

Ale wracajac to zebaczy to bardzo dobry pomysl, mozna byloby takiego zebacza tresowac itp. mozna by bylo uczyc go nowych umiejetnosc, moglby on nosic ekwipunek... Szkoda ze tworcy nie dodadza takiego urozmaicenia do gry.
W lineage2 np. mozna dosiasc smoka, najpierw zdobywamy jajo smoka a pozniej juz tylko czekamy az jajo sie wykluwa i obserwujemy jak taki smoczek sobie rosnie..... i wyrasta na wielka bestie.
lisekNov 9 2005, 09:27 PM
hmmmm... A ja gdzies wyczytalem ze jednak w GIII bedzie kon, ale widze Lisku ze jestes wieksza fanka Gothic'a i pewnie Twoje informacje sa trafniejsze od moich
Ale wracajac to zebaczy to bardzo dobry pomysl, mozna byloby takiego zebacza tresowac itp. mozna by bylo uczyc go nowych umiejetnosc, moglby on nosic ekwipunek... Szkoda ze tworcy nie dodadza takiego urozmaicenia do gry.
W lineage2 np. mozna dosiasc smoka, najpierw zdobywamy jajo smoka a pozniej juz tylko czekamy az jajo sie wykluwa i obserwujemy jak taki smoczek sobie rosnie..... i wyrasta na wielka bestie.
nom szczerze mówiąc to wyczytałam to z forum o Gothicu,były na nim wywiady itp.
w których pisało,że koni w G3 nie będzie

no ale różnie bywa w przypadku mediów(sama nie wiem czy ten wywiad był z jakimś twórcą gry czy ktoś sam napisał...)często się zdaża,że media naopowiadają bajek...w każdym bądz razie mam nadzieje,że to jednak bajka,że tych koni w G3 nie będzie bo naprawdę to może być duży minus dla tej gry jeżeli będzie się musiało łazić przez połowę kontynentu żeby zrobić jakiegoś Questa...
Pozdrawiam
RenubisNov 9 2005, 11:30 PM
W sumie w GI i GII tez biegalo sie po calym swiecie i nie psulo to rozgrywki, ale GIII bedzie kilka razy wieksze czytalem ze 6x wieksze od pozostalych odslon... Pewnie zamiast konia w GIII uzyska popularnosc napoj szybkosci po ktorym nasz bezimienny nabiera niewiarygodnej predkosci......