Co zrobić aby pogadać z duchem Pelojiana w Tuli? Są też jakieś znaki które świecą jak się na nie wejdzie ale nie wiem co dokładnie z nimi zrobić.
Czytałeś FAQ?
W dziale zadania na stronie www.arcanum.phx.pl tego nie było, ale dzieki za info że jest to tutaj na forum

ps. Próbowałem podobnie ale nie domyślałem się że trzeba przejść po tych znakach zgodnie z ruchem wskazówek zegara i stanąć ostatecznie na znaku przed wejściem do budynku
W dziale zadania na stronie www.arcanum.phx.pl tego nie było, ale dzieki za info że jest to tutaj na forum 

ps.  Próbowałem podobnie ale nie domyślałem się że trzeba przejść po tych znakach zgodnie z ruchem wskazówek zegara i stanąć ostatecznie na znaku przed wejściem do budynku 

Nie wiem czy to będzie przydatne bo grałam dość dawno i zaczynam teraz od nowa inną postacią..ale z tego co pamiętam też się nad tą zagadką nasiedziałam i to najdłużej w całej grze

Te znaczki są zdaje się z różnych dziedzin magii, nie? Coś tam jest, że mają różne kolorki... Trzeba obczaić gdzie jaki znak leży i chociaż mniej więcej zapamiętać. A potem (w nocy) aktywujemy znaki grupami - po kolei. Kolejności nie pamiętam, ja biegałam po nich do czasu aż się zaświeciły wszystkie
Jak już zaświecisz wszystkie z pierwszej grupy to otworzy Ci się jeden z budyneczków. Tam cosik znajdziesz - na pewno tom poezji tego gościa (będzie w każdej po jednym kolejnym), a czy coś więcej to nie pamiętam...
Jak już otworzysz wszystkie chałupki (Bodajże ich tam jest 4) to duch z Tobą pogada

Z tego co pamiętam
bez przesady zagadka nie jest WCALE taka trudna Wystarczy się dobrze przypatrzyc temu freskowi co wisi na jednej ze ścian w tym budynku magów naprzeciw fontanny Pelojiana...w razie czego zawsze można sobie skombinowac rysunek pomocniczy...później robimy wszystko wg. kolejności ruchu wskazówek zegara i zabieramy przedmioty z tych budynków, które się otworzyły(np.jak jakiś amulet to go zakładamy na szyję...), i... TADAM(!)-cieszymy się rozmową z duchem...

Pozdrawiam

PS: zagadka Pelojiana w porównaniu z zagadkami MarcinaM(w jego ,,konstruowanym,, modzie) jes bardzo (ale to bardzo ) łatwa
Mysterious Girl -> nie wystarczy pootwierać domków, trzeba jeszcze wcisnąć w odpowidniej kolejności symbole wokół fontanny.

btw Z tym modem wcale nie bedzie tak źle, ja juz cos o tym wiem ;P
zakrent:
No mówiłam, że grałam dawno
Ale właśnie zainstalowałam znowu grę i zacznę sobie inną postacią

Ja to pamiętam, że się nabiegałam po nich, ale bardzo możliwe, że ja jak zwykle sobie życie utrudniałam :]
Ooo Zakrent znowu musiał się dowartościować.

A wracając do tematu to, czy te książki w tych domkach mają jakieś znaczenie czy są napisane tak po prostu?
Można dzięki nim do czegoś dojść?
Podpowiadają kolejność wciskania przycisków wokół fontanny.
Są tam symbole takie jak wokół fontanny i troche tekstu. Tekst nie jest ci do niczego potrzebny, ot takie sobie wierszyki.

Shane -> co to mialo oznaczać? bo nie kapuje za bardzo.
"Ooo Zakrent znowu musiał się dowartościować."

Hmm.Wyczułem nutkę ironii w tym poście.
żeby pogadać z duchem, trzeba mieć Amulet Pelojiana. żeby go zdobyć trzeba otworzyć 4 domki, w których są 3-4 książki i jeden amulet. kolejność chodzenia po symbolach:
Drzwi z gwiazdą – wejdź na symbole Objawienia, Metamagii, Umysłu i Czasowych
Drzwi ze spiralą – wejdź na symbole Przenoszenia, Mocy, Przemiany i Iluzji
Drzwi z pięcioramienną gwiazdą - wejdź na symbole Białej Nekromancji, Czarnej Nekromancji, Przyzwania i natury
Drzwi z krzyżem - wejdź na symbole Ziemi, Powietrza, Wody, Ognia
w każdym z domków jest książka a w ostatnim jest amulet. trzeba go założyć i wejść po kolei na symbole otaczające fontannę:
Symbol Prawdy - Gwiazda
Symbol Potęgi - Spirala
Symbol Duszy - Pięcioramienna gwiazda
Symbol Materialności - Krzyż
Symbol Pelojiana - Znak z fresku (ten największy)
wtedy porozmawiać można z duchem
ten znak z fresku to chyba symbol zapomnianej magii.
jeśli ktoś nie zrozumiał - popatrzeć na fresk z tymi symbolami w budynku magów.
No tak. A ja do tych domków się powłamywałem i wziąłem co tam było, a teraz się głowię nad tymi wierszykami i biegam po znakach i nie mogę rozgryźć co robię nie tak. Dlatego zresztą tu traiłem. Czyli teraz tylko ubrać amulet i czekać o właściwej godzinie na właściwym znaku.
Grając magiem wystarczy zaklęcie otwarcia aby dostać się do domków.

A teraz jedna bardzo ważna uwaga! Grając w niespaczowaną wersję [ np. wersja polska - angielskie pacze nie działają ] można się bardzo naciąć wybierając przy tworzeniu postaci Uczulenie na magię. Nie ma możliwości założenia amuletu -> nie ma możliwości porozmawiania z duchem -> nie ma możliwości odnalezienia Vendigroth -> bohater może spokojnie popełnić samobójstwo, gdyż na nic się juz nie zda...
A gdyby założyć go któremuś towarzyszowi nie mógłby on uaktywnić płyt?
No wiesz, zawsze można pozbyć się mieszkańców Stillwater i współpracować z mrocznymi elfami dopiero nie dawno to zauważyłem i musze powiedzieć, że dowiedziałem się kilku ciekawych informacji o Panarii. Naprawdę polecam tą ścieżkę rozwiązania problemu