Nie jest trudny taki skrypt. Jest banalnie prosty.
Wystarczy spisać sobie z mapy współrzędne, nie za daleko oddalone od siebie, po których ma się poruszać npc. I teraz w skrypcie dajemy coś w ten deseń (nie podam dokładnie skryptu, bo nie mam przy sobie edytora, ale wszystkie funkcje o których napiszę SĄ DOSTĘPNE w Małpce naszej

):
1. w lokal1 i lokal 2 weź x i y aktualne. (chyba jedna linjka to załatwia jak nie to trza napisać w dwóch lockal1 = weź x i lokal2 = weź y czy coś w ten deseń)
2. zmień standpoint (day or night) na jakiś x i jakiś y
3. jeżeli lokal1 i lokal2 = najbliższy standpoint co go ustaliliśmy na początku, to ustal nowy dalszy standpoint, inaczej nic nie rób
4 jeżeli lokal1 i lokal 2 = kolejny standpoint, to ustal kolejny dalszy, inaczej nic nierób
...
i tak sobie piszemy IFy aż dotrwamy do właściwego ostatniego standponta. Proste.
Jeśli umieścimy to w w tym HEARBEAT, to skrypt będzie się odpalał co sekundę, więc na bieżąco będzie aktualizował pozycję w naszych zmiennych lokalnych skryptu i sprawdzał pod tym kontem warunki wszystkie. I jeżeli jakiś warunek będzie spełniony - to jest ATACHEE osiągnie standpoint ale nie ostatni, to instrukcja w IFie rozkaże mu iść do kolejnego najbliższego. Banalna mechanika. Jeśli zachodzi taka potrzeba to napiszcie mi na maila, to umieszczę mały mod z NPCem który sobie będzie pokonywał duże odległości od swojego night pointa do swojego day pointa. Dzięki temu skryptowi można też kontrolować położenie npca z dokładnością co do minuty pory dnia dodając warunki które odwołują się do trzeciej zmiennej (którą możemy wprowadzić) zawierającą aktualną godzinę oraz minutę dnia.