jak w temacie, mam z tym problem. NPC nie udaje sie na night stand point, gdy jest on dosc daleko (inny sektor), lecz kiedy ustawiam stand point np za sciana, wszystko dziala jak nalezy.
czy jest jakies ograniczenie co do zasiegu ktory npc bedzie respektowal?
czy ew. mozna to jakos ominac?
czy po prostu robie cos nie tak jak nalezy
Ograniczenie, gdzieś czytałem, że gdy odległość jest duża, NPC zostanie teleportowany po kilku krokach, tyle teoria, ale w praktyce to nie działa
Ominąć pewnie można, pisząc skrypt podczepiony po heartbeat, który odpalałby się w noc/dzień i zmieniał standpointy delikwenta "po trochu". Czyli zamiast kazać mu pokonać cały dystans na raz, kazałby przejść przez kilka punktów.
Więc pozostaje pytanie - jak ten skrypt powinien wyglądać? ^^
Więc pozostaje pytanie - jak ten skrypt powinien wyglądać? ^^


Na pewno byłby długi i skomplikowany, a pewnie składałby się z kilku skryptów Szczerze mówiąc nie zabierałbym się za to, jeśli nie byłoby to naprawdę konieczne.
no tak, zauwazylem juz to klapa na calej linii, wiec trzeba wymyslec cos innego, ale dzieki za starania
Nie jest trudny taki skrypt. Jest banalnie prosty.

Wystarczy spisać sobie z mapy współrzędne, nie za daleko oddalone od siebie, po których ma się poruszać npc. I teraz w skrypcie dajemy coś w ten deseń (nie podam dokładnie skryptu, bo nie mam przy sobie edytora, ale wszystkie funkcje o których napiszę SĄ DOSTĘPNE w Małpce naszej ):

1. w lokal1 i lokal 2 weź x i y aktualne. (chyba jedna linjka to załatwia jak nie to trza napisać w dwóch lockal1 = weź x i lokal2 = weź y czy coś w ten deseń)
2. zmień standpoint (day or night) na jakiś x i jakiś y
3. jeżeli lokal1 i lokal2 = najbliższy standpoint co go ustaliliśmy na początku, to ustal nowy dalszy standpoint, inaczej nic nie rób
4 jeżeli lokal1 i lokal 2 = kolejny standpoint, to ustal kolejny dalszy, inaczej nic nierób
...

i tak sobie piszemy IFy aż dotrwamy do właściwego ostatniego standponta. Proste.

Jeśli umieścimy to w w tym HEARBEAT, to skrypt będzie się odpalał co sekundę, więc na bieżąco będzie aktualizował pozycję w naszych zmiennych lokalnych skryptu i sprawdzał pod tym kontem warunki wszystkie. I jeżeli jakiś warunek będzie spełniony - to jest ATACHEE osiągnie standpoint ale nie ostatni, to instrukcja w IFie rozkaże mu iść do kolejnego najbliższego. Banalna mechanika. Jeśli zachodzi taka potrzeba to napiszcie mi na maila, to umieszczę mały mod z NPCem który sobie będzie pokonywał duże odległości od swojego night pointa do swojego day pointa. Dzięki temu skryptowi można też kontrolować położenie npca z dokładnością co do minuty pory dnia dodając warunki które odwołują się do trzeciej zmiennej (którą możemy wprowadzić) zawierającą aktualną godzinę oraz minutę dnia.