Nasunęło mi się takie ot pytanie. Jak wiadomo, kiedy stara się stworzyć grę RPG, dzisiejsze cRPG w to wliczając (piszę "dzisiejsze", bo jeszcze 10 lat temu wystarczyło walnąć trzy lochy na krzyż, napisać dwie strony dialogów i już taki program był zaliczany do erpegie, adventure i takich tam), trzeba dobrze przygotować zaplecze świata, w którym toczy się akcja. Przynajmniej jeśli ma to być cRPG ambitny, a sądząc z zapowiedzi CD Projekt RED wnoszę, że Wiedźmn taką grą ma być.
Jak wygląda tworzenie świata pod względem merytorycznym? To ciekawe, bo Sapkowski generalnie zajmował się tym tylko w powierzchowny sposób. Wymyślił szkic, który gdzieniegdzie uzupełnił szczegółami, tak aby całość była spójna i atrakcyjna literacko. Ale próżno szukać u niego spójnych tomów historycznych, czy nawet jakiejś obowiązującej mapy. Także do wielu kwestii CDP -R musi podchodzić od zera. Jak to robią?