Nasunęło mi się takie ot pytanie. Jak wiadomo, kiedy stara się stworzyć grę RPG, dzisiejsze cRPG w to wliczając (piszę "dzisiejsze", bo jeszcze 10 lat temu wystarczyło walnąć trzy lochy na krzyż, napisać dwie strony dialogów i już taki program był zaliczany do erpegie, adventure i takich tam), trzeba dobrze przygotować zaplecze świata, w którym toczy się akcja. Przynajmniej jeśli ma to być cRPG ambitny, a sądząc z zapowiedzi CD Projekt RED wnoszę, że Wiedźmn taką grą ma być.

Jak wygląda tworzenie świata pod względem merytorycznym? To ciekawe, bo Sapkowski generalnie zajmował się tym tylko w powierzchowny sposób. Wymyślił szkic, który gdzieniegdzie uzupełnił szczegółami, tak aby całość była spójna i atrakcyjna literacko. Ale próżno szukać u niego spójnych tomów historycznych, czy nawet jakiejś obowiązującej mapy. Także do wielu kwestii CDP -R musi podchodzić od zera. Jak to robią?
W tej chwili bardzo ciężko jest udzielić jakieś konkretnej odpowiedzi na Twoje pytania, gdyż CDPR za wiele nam jeszcze nie zdradzili Jeśli tylko czegoś się dowiemy, z pewnością o tym doniesiemy.
Także jeśli chodzi o świat gry to w tej chwili mogę Ci jedynie zacytować fragment z oficjalnej Witcheropedii:

Jakie miejsca będzie można odwiedzić w trakcie rozgrywki?
Bohater gracza będzie mógł odwiedzić wiele ciekawych miejsc położonych na rozległych obszarach Północnych Królestw. Wśród dostępnych lokacji znajdą się wiedźmińska forteca - Kaer Morhen, wielkie miasta Wyzima i Mayena, Stary Zamek Temerskich Królów i wiele innych miejsc pełnych interesujących bohaterów niezależnych i przerażających potworów.

Kto przygotował fabułę gry?
W większości napisali ją Jacek Komuda i Maciej Jurewicz, polscy pisarze fantasy znani również jako twórcy 'papierowego' systemu role-playing "Dzikie Pola".

Obecności ilu zadań można oczekiwać w grze?
Nie zdecydowaliśmy się jeszcze na konkretną ich liczbę, na pewno będzie ich jednak dość, aby czerpać z gry przyjemność i móc się nią nacieszyć.

Co ze spotkaniami losowymi?
Będą następować podczas podróży; wiedźmin będzie w ich trakcie walczyć z potworami, napotykać wędrownych kupców, od których będzie mógł nabyć sprzęt, lub nawet odkryć tajemne lokacje.

Jak długa będzie gra?
"Wiedźmin" będzie podzielony na pięć aktów, a w każdym znajdzie się około tuzina dużych lokacji. Według naszych ocen do ukończenia gry będzie potrzeba mniej więcej 30-40 godzin, jednak jedno jej przejście nie pozwoli na odkrycie wszystkich tajemnic i ukrytych możliwości.
Jeśli chodzi o mape to na stronie sapkowskiego mapa jest. Natomiast z tego co mi wiadomo całego Kontynentu nie zwiedzimy. A to że dużo rzeczy powstaje od zera to prawda, nie ma innej możliwości.
To jasne, że nie zwiedzimy całego kontynentu - nie trzeba śledzić na bieżąco doniesień "z planu", by zdawać sobie z tego sprawę

Natomiast jeśli chodzi o mapę, to takowej, oficjalnej, nie ma. Sapkowski, z tego co mi wiadomo, nigdy nie sporządził mapy świata na wzór tolkienowski. Jego "kartografia" sprowadzała się do najprostszych czynności, dla uniknięcia głupich wpadek fabularnych. Te mapy, które sa dostępne, zrobili sami fani na podstawie lektury jego książek.
co nie zmienia faktu że można na niej się wzorować
Ciekawy jestem czy będąc w 2 rozdziale można wrócić spowrotem do mieściny w 1 rozdziale:-)

BTW. Czyli w sumie gra będzie miała 5*12(?)=60 dużych lokacji + losowo generowane zdarzenia. Super =)
Ciekawy jestem czy będąc w 2 rozdziale można wrócić spowrotem do mieściny w 1 rozdziale:-)



Będzie trzeba, cały świat stoi przed nami otworem. (świat całkiem chyba duży:))
świat całkiem chyba duży:)

Nie wiadomo ile km.kw., porównywany jest jedynie gothica.
"W konstrukcji i wielości porównywalny z Gothicem (a właściwie z jego rozszerzeniem), z tą różnicą, że dodatkowo dajemy graczowi naprawdę wielkie miasto, jakiego jeszcze nie widziałem w żadnej grze RPG – stolicę Temerii Wyzimę."
Ciekawy jestem czy będąc w 2 rozdziale można wrócić spowrotem do mieściny w 1 rozdziale:-)


No i to jest ten "RPG Redefined" ? Myślałem, że w idealnym RPG narzuconych z góry barier powinno być jak najmniej.
No i to jest ten "RPG Redefined" ? Myślałem, że w idealnym RPG narzuconych z góry barier powinno być jak najmniej.

Tak naprawdę nadal bardzo trudno jest powiedzieć jak będzie wyglądał świat. Jak do tej pory mogliśmy zobaczyć jedynie malutkie wycinki przygotowywanie specjalnie na targi czy inne pokazy. Aby dokładniej odpowiedzieć w kwestii świata, będziemy musieli jeszcze trochę uzbroić się w cierpliwość.
na 60 duzych lokacji to chyba bym nie liczyl... pewnie bedzie tak, ze taka Wyzime odwiedzimy w czasie gry ze 3 razy, i z inymi "wielkimi lokacjami" bedzie podobnie.. ale.. obym sie mylil
taka Wyzime odwiedzimy w czasie gry ze 3 razy



troche mnie to wybiło ale czyż nie będzie tak że mamy "wolną rękę" w prowadzeniu fabuły? tzn chcesz- robisz wszystko, nie chcesz- siedzisz na dupie gdzieś w karczmie i nie robisz nic?
jeśli chodzi ci o to czy świat będzie otwarty jak w oblivionie, to tak nie będzie.
jeśli chodzi ci o to czy świat będzie otwarty jak w oblivionie, to tak nie będzie.



nie o to mi chodzi wiem, że świat to będzie Kaer Morhen + jeszcze jakiś teraz w okolicach wyzimy, a nie cały świat Sapkowskiego. Chodzi mi natomiast o to czy w dowolnym momencie gry mogę sobie powiedzieć "Sram na fabułe, robie questy poboczne"
ja mam nadzieje ze swiat bedzie calkowicie otwarty jak w gothic czy two worlds bo rozwiazania takie jak w fable to mi sie nie podobaja... zamkniete male lokacje bleee

p.s a czemu mial by nie byc co Yarpen?
bo nie jest;) Gra jest jak mówią twórcy "story-driven" i nie jest możliwe chodzenie po całym świecie. Ale o wielkość lokacji się nie bój, są na tyle duże że można spędzić sporo czasu tylko po nich spacerując.