Sukcesywnie będę tutaj umieszczał tłumaczenia najważniejszych rzeczy, dotyczących modowania Arcanum, jak również własnych toturiali, które napisałem podczas pracy nad Dead God, dla ekipy modującej razem ze mną.
Na pierwszy ogień idą PUŁAPKI:
Pułapki są najzwyklej w świecie umieszczane na ziemi. Działają na każdego kto nań wejdzie. Używając WorldEdit, po kliknięciu w zakładkę (T)raps mamy jako domyślną wartość ustawioną pułapkę magiczną. Jednak opcją SELECT można wybierać sobie pomiędzy siedmioma różnymi rodzajami pułapek. Z rzeczy ważnych, należy wiedzieć iż Arrow Traps, czyli pułapki strzelające wymagają dodatkowego obiektu zwanego trap-source (źródła). Jest to miejsce z którego określona strzała wylatuje by cisnąć w pole na którym stoi nasza strzelająca pułapka. Trap-source są widoczne tylko w edytorze. W grze gracz tylko zauważa, że z danego pola wyleciała strzała, nic więcej. Każda Arrow Trap korzysta zawsze z najbliższego Trap-source (jeśli w pobliżu jest więcej źródeł). Trap-source nie może się znajdować od pułapki dalej niż 6 pól, bo nie zadziała. Jeżeli dla danej pułapki chcesz użyć określonego indywidualnego trap-source, powinieneś użyć w twojej Arrow Trap kontenera Counter 2, jako miejsce w którym przechowujesz numer Trap-suorce, o tym za chwilę.
Każda pułapka może być edytowana po postawieniu na ziemi. Kliknij w zakładkę SCRIPTS w jej właściwościach.
Counter 0: minimalne obrażenia jakie mogą zostać zadane przez pułapkę
Counter 1: maksymalne obrażenia jakie mogą zostać zadane przez pułapkę
Counter 2: Domyślnie zero, ale dla pułapek strzelających możesz użyć jakiegoś numeru... Teraz każda pułapka o tym numerze będzie ostrzeliwana przez źródło o tym samym numerze. (nie sprawdziłem czy możliwe jest wystrzelenie strzał z dwóch źródeł naraz... ale na pewno jedno źródło może obsługiwać wiele pułapek)
Counter 3: Jest równe domyślnie zero. Jeżeli jest tu jakaś inna liczba, oznacza to że prócz obrażeń pułapka rzuca jakiś czar. Numer czaru jest brany z listy SpellList znajdującej się w instrukcji do WorldEdit. (Manual World Edit)
Pamiętać należy, że jeżeli Player rozbroi pułapkę i jest w tym ekspertem, dostanie przedmiot rozbrojenia. Będą to strzały, naboje, benzyna, baterie lub trucizna w zależności jakiego typu była to pułapka.
To wszystko co trzeba wiedzieć o pułapkach.