Sukcesywnie będę tutaj umieszczał tłumaczenia najważniejszych rzeczy, dotyczących modowania Arcanum, jak również własnych toturiali, które napisałem podczas pracy nad Dead God, dla ekipy modującej razem ze mną.

Na pierwszy ogień idą PUŁAPKI:

Pułapki są najzwyklej w świecie umieszczane na ziemi. Działają na każdego kto nań wejdzie. Używając WorldEdit, po kliknięciu w zakładkę (T)raps mamy jako domyślną wartość ustawioną pułapkę magiczną. Jednak opcją SELECT można wybierać sobie pomiędzy siedmioma różnymi rodzajami pułapek. Z rzeczy ważnych, należy wiedzieć iż Arrow Traps, czyli pułapki strzelające wymagają dodatkowego obiektu zwanego trap-source (źródła). Jest to miejsce z którego określona strzała wylatuje by cisnąć w pole na którym stoi nasza strzelająca pułapka. Trap-source są widoczne tylko w edytorze. W grze gracz tylko zauważa, że z danego pola wyleciała strzała, nic więcej. Każda Arrow Trap korzysta zawsze z najbliższego Trap-source (jeśli w pobliżu jest więcej źródeł). Trap-source nie może się znajdować od pułapki dalej niż 6 pól, bo nie zadziała. Jeżeli dla danej pułapki chcesz użyć określonego indywidualnego trap-source, powinieneś użyć w twojej Arrow Trap kontenera Counter 2, jako miejsce w którym przechowujesz numer Trap-suorce, o tym za chwilę.
Każda pułapka może być edytowana po postawieniu na ziemi. Kliknij w zakładkę SCRIPTS w jej właściwościach.
Counter 0: minimalne obrażenia jakie mogą zostać zadane przez pułapkę
Counter 1: maksymalne obrażenia jakie mogą zostać zadane przez pułapkę
Counter 2: Domyślnie zero, ale dla pułapek strzelających możesz użyć jakiegoś numeru... Teraz każda pułapka o tym numerze będzie ostrzeliwana przez źródło o tym samym numerze. (nie sprawdziłem czy możliwe jest wystrzelenie strzał z dwóch źródeł naraz... ale na pewno jedno źródło może obsługiwać wiele pułapek)
Counter 3: Jest równe domyślnie zero. Jeżeli jest tu jakaś inna liczba, oznacza to że prócz obrażeń pułapka rzuca jakiś czar. Numer czaru jest brany z listy SpellList znajdującej się w instrukcji do WorldEdit. (Manual World Edit)

Pamiętać należy, że jeżeli Player rozbroi pułapkę i jest w tym ekspertem, dostanie przedmiot rozbrojenia. Będą to strzały, naboje, benzyna, baterie lub trucizna w zależności jakiego typu była to pułapka.

To wszystko co trzeba wiedzieć o pułapkach.
ROZMOWA ZE ZMARŁYM:
Wiele ludzi pytało mnie, jak sprawić, by czar ROZMOWY ZE ZMARŁYM działał na martwym NPCu. Wiele osób zdaje sobie sprawę,
że trzeba w skrypcie odpalającym dialog dać warunek,
0. Jeżeli Atachee martwy, to dialog jakiśtam w innym wypadku dialog inny.
1. Return and SKIP default.
To jednak nie daje nam możliwości pogadania ze zmarłym, ani za pomocą czaru ani w żaden inny sposób.

Niewielu zdaje sobie bowiem sprawę, że trzeba jeszcze we właściwościach skryptu (w małpce jest taka zakładka) zazaczyć ptaszkiem opcję umożliwiającą dialog ze zmarłym.
Miło Cię znowu widzieć, MackaN
PROTOTYPY:
Nie wiem, czy wszyscy wiedzą, ale w większości przypadków edytowania prototypów broni (pliki z rozszerzeniem PRO) nie trzeba już używać edytora. W fazie pierwszych testów spisywał się dość nieźle program (jeszcze niedokończony) Scribe, do ściągnięcia z tej strony: http://arcanum.game-alive.com/category/Downloads/ . Edytowanie plików PRO jest przyjemniejsze, kiedy od razu mam pola odwołujące się do poszczególnych bajtów i opisane mam co pojedyncze bajty znaczą, niż siedzieć w dokumentacji, rosyjskiej notabene, przeglądać hex po hexsie jakimś edytorem, wyszukiwać właściwego hexa i zmieniać bajty ręcznie, ryzykując pomyłkę, że nie trafię we właściwy adres.
Kiedy zobaczymy Waszego moda "Zakon Świtu"?
Bardzo na niego czekam...widzę że to już kilka lat pracy..czy projekt został zawieszony?
Kiedy zobaczymy Waszego moda "Zakon Świtu"?
Bardzo na niego czekam...widzę że to już kilka lat pracy..czy projekt został zawieszony?


Co z ZŚ nie wiem, ale mocno kibicuję MackaNowi , jednakże:

Jeśli masz chęć zagrać w jakiegoś moda wypróbuj mojego Powinien zapewnić Ci jakieś 2 godziny rozrywki, a według kilku osób jest całkiem udany. Więcej detali znajdziesz poniżej, w sygnaturce, a jak zagrasz, byłbym wdzięczny za komentarz.
Też mam nadzieje, że prace ruszą, albo chociaż ujrzymy tą betę z paroma lokacjami. Sądzę, że to naprawdę mogłoby być Arcanum 2
Jakby co możemy pomóc...
dzięki Cezar..ściągne sobie dziś Twojego moda a jak wyprubuję to na pewno dam znać jak mi się podobał! Przy okazji mam kilka pytań do Ciebie: otóż dlaczego jak kopiuję katalog save to ostatnio mam pewien problem: nie działają mi lokacje, tzn. ładuje grę ale nie widać map świata i grać się nie da..

Pozdrawiam i sorki że pytam w takim miejscu!