Wątek zdechł

Zbliża się Disciples III
---------------------------------------------
Disciples III z pewnością wniesie powiew świeżości do serii, która zawsze była szarą eminencją strategii.
Nowoczesna grafika 3D jest tylko jednym z atutów. Modele w Disciples III mają około 20 000 trójkątów, czyli więcej niż przeciętne modele w strzelankach, oznacza to, że gra będzie równie dobrze wyglądać, gdziekolwiek ustawimy kamerę (która notabene będzie ruchoma i będzie mnożna ją dowolnie ustawiać). Pole walki ma posiadać unikalną szczegółowość, będzie niesymetryczne, dzięki czemu nabierze realizmu.
http://www.gallean.net/D3/Img/zapowiedz/zap4.JPGJeśli chodzi o walkę, zmieni się wiele. Po pierwsze jednostki będą miały możliwość poruszania się po polu walki (wiem, że wszyscy o tym wiedzą

).
W poprzednich częściach gry, możliwości jednostki były dość proste: uciekać, czekać, atakować, bronić się. W D3, dzięki zaawansowanemu systemowi magii, bohater będzie mógł rzucać w czasie bitwy różne czary, czyli de facto będzie miał różne rodzaje ataków. Przejmowanie miast nie będzie już takie proste. Teraz będzie składało się nawet z trzech części. Początkowo musimy miasto oblegać, później stoczymy walkę w bramach miasta, na końcu pozostanie tylko walka wewnątrz murów.
Na placu boju będziemy mogli ustawiać (oczywiście przed walką) fortyfikacje, które będą blokowały ruch jednostką przeciwnika. Jednocześnie na polu walki znajdziemy do 16 jednostek (po 8 z każdej ze stron).
Jednostki takich ras jak Krasnoludy czy Nieumarli, będziemy mogli nająć, ale nie będzie możliwości gry ich frakcjami (przynajmniej w podstawowej wersji gry).
http://www.gallean.net/D3/Img/zapowiedz/zap2.JPGDzięki RPG’owemu rozwojowi bohatera, każdy będzie unikalny. Wraz z każdym poziomem gracz otrzyma możliwość rozdysponowania punktów pomiędzy szereg cech, jak siła, zręczność itd. Oczywiście kluczowym elementem wciąż będzie dowodzenie, określające ile jednostek można zabrać ze sobą.
http://www.gallean.net/D3/Img/zapowiedz/zap3.JPGBohatera można będzie ubierać w przeróżne elementy. Wszystkie od zbrój po pierścienie, będą widoczne. Artefakty i itemy trzeba odkupić od handlarzy, ukraść, lub zdobyć w starciu z ich strażnikami (w czymś na kształt ruin w Disciples 2). Twórcy zapowiedzieli, że postarają się o unikatowość każdego przedmiotu. Oby dzięki temu każdy bohater się wyróżniał.
http://www.gallean.net/D3/Img/zapowiedz/zap5.JPGPoza schronieniem przed zaklęciami i lecznicą, miasta będą miały również inne funkcję. Każde podbite miasto będzie generowało pewne zasoby.
Poza złotem i maną planowane jest do trzech innych zasobów typu kamień, czy drewno.
Zdecydowanym plusem gry jest to, że nie będzie wymagać DirectX 10. Wymagania gry na chwilę obecną nie powalają. W momencie wydania gry (czyli 2 kwartał 2008), taka specyfikacja będzie już uchodziła za słabą (za sprawą GeForce 8800 i DX 10 ale to inna historia

) i każdy będzie mógł sobie pozwolić na Disciples 3, a seria zasługuję na nową rzeszę fanów.
Informacje o magii, rasach, systemie walki, artefaktach, listę polskich (i przetłumaczonych) zapowiedzi i wywiadów znajdziecie na
http://gallean.netNatomiast największą galerię screenów zamieszczono na forum www.disciples.pl
Poza tym jest jeszcze strona oficjalna (źle pocięta swoją drogą) www.disciples3.ru