mam taka zagwoztke:
chcialem zrobic skrypt ktory, po najechaniu kursorem na NPC, dodaje klatwe graczowi

{510}{poniewaz przebywales w poblizu murzynow, obawiam sie ze zlapales aids!} obawiam sie ze zlapales aids!
{511}{144}
{512}{AIDS} obawiam sie ze zlapales aids!

tak wyglada wpis w pliku curses.mes
a skryptow roznych prubowalem
add curse 510 albo 511,512 10 itd..

oczywiscie na koncu remove script

skonczyly mi sie pomysly wiec pisze

o ile mnie pamiec nie myli blogoslawienstwo jakos sie dawalo ale z tym cos mi nie idzie

z gory dzieki za pomoc
Więc po pierwsze upewnij się że dobrze zaczepiasz skrypt. Tzn EXAMINE.

A jeżeli chodzi o klątwy to każda zaczyna się od numeru podzielnego przez dziesięć, jak na przykład ta:

{500}{Klątwa Klątw Najgorsza} Tutaj podajesz opis klątwy, czyli nazwę.
{501}{1} Tutaj numer efektu
{502}{Przeklęli cię} opcjonalna wiadomość

W więc następna klątwa będzie miała numer 510, czyli:

{510}{inna klątwa}
{511}{2}inny numer efektu, ale może być ten sam
{512}{Przeklęli cię i wogóle}

Teraz jeżeli chcesz się odwołać w skrypcie do klątwy, musisz jej numer podzielić przez dziesięć.
Moje przykładowe powyższe klątwy będą miały numery 50 oraz 51
Dzięki!
chodziło dokładnio o to dzielenie przez 10 ich numeru (w sumie nigdzie nie ujęli tego że trzeba tak robić w curse.mes)
attach było i jest dobrze ^^
teraz sprubuje rozszerzyc skrypt, żeby nie był uaktywniany w przypadku posiadania jakiegos przedmiotu
da się to zrobić korzystniej niż poprzez global flag?
Da się to zrobić korzystniej. Nadaj przedmiotowi "internal name" i użyj warunku: (obj) has item named (num)
Dobra, pisze tutaj bo nie chce spamowac wiecej tematow.

mam taki problem, kieyd chce porozmawiac z gosciem to w momencie kiedy mu sie przedstawiam (linia nr 11 i 14) gra sie wywala. jesli poklikam na koniec dialogu i zagadam jeszcze raz to wywala sie od razu. o to skrypt i dialog POMOCY

p.s. global flagi to jakos quest wziety/quest wykonany

0. IF npc Attachee is a follower of pc Player
THEN goto line 20
ELSE goto line 2

1. return and RUN default

2. IF global flag 8 is set
THEN goto line 18
ELSE goto line 4

3. return and RUN default

4. IF global flag 6 is set
THEN goto line 16
ELSE goto line 6

5. return and RUN default

6. IF global flag 4 is set
THEN goto line 14
ELSE goto line 10

7. return and RUN default

8. IF npc Attachee has met pc Player before
THEN goto line 10
ELSE goto line 12

9. return and RUN default

10. dialog 20

11. return and RUN default

12. dialog 1

13. return and RUN default

14. dialog 60

15. return and RUN default

16. dialog 70

17. return and RUN default

18. dialog 80

19. return and RUN default

20. dialog 100

21. return and RUN default

{1}{G:}{G:}{}{}{}{}
{2}{W:}{}{1}{lf1 0}{10}{}
{3}{E:}{}{1}{}{0}{}

{10}{Jestem Wilhelm, tutejszy kapłan. A ty?}{Jestem Wilhelm, tutejszy kapłan. A ty?}{}{}{}{lf1 1}
{11}{Jestem @pcname@.}{}{1}{}{20}{}
{12}{Wolę nie...}{}{1}{}{13}{}
{13}{To niegrzecznie z twojej strony. Nalegam.}{To niegrzecznie z twojej strony. Nalegam.}{}{}{}{}
{14}{Jestem @pcname@.}{}{1}{}{20}{}

{20}{G:}{G:}{}{}{}{}
{23}{Poszukuję pracy.}{}{1}{gf4 0,gf6 0,gf8 0,5 0,5 0,gf5 0}{40}{}
{24}{Masz dla mnie jeszcze jakies zadanie?}{}{1}{gf6 0,gf8 0,gf4 1,gf5 1}{}{}
{25}{Masz dla mnie jeszcze jakies zadanie?}{}{1}{gf8 0,gf4 1,gf6 1,gf5 1,gf7 1}{}{}
{26}{Co to za miejsce?}{}{1}{}{50}{}
{27}{E:}{}{1}{}{0}{}

{30}{D:}{D:}{}{}{}{}
{31}{K:}{}{1}{}{20}{}

{40}{Świetnie się składa. Doszły mnie niepokojące słuchy o tym, że w poblskim lesie zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Podbno na tamtejszym cmentarzu pojawiły się zombie! Jako kapłan musze temu przeciwdziałać, miałem zamiar się tam wybrać ale skoro tu jesteś..}{Świetnie się składa. Doszły mnie niepokojące słuchy o tym, że w poblskim lesie zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Podbno na tamtejszym cmentarzu pojawiły się zombie! Jako kapłan musze temu przeciwdziałać, miałem zamiar się tam wybrać ale skoro tu jesteś..}{}{}{}{qu1005 1,re+5 }
{41}{To coś dla mnie! Wchodzę w to!}{}{1}{}{45}{qu1005 2,gf4 1}
{42}{F:}{}{1}{}{20}{}

{45}{Udaj się w to miejsce. Życzę ci powodzenia i wracaj szybko jak już zabijesz je wszystkie.}{Udaj się w to miejsce. Życzę ci powodzenia i wracaj szybko jak już zabijesz je wszystkie.}{}{}{}{mm10 }
{46}{Tak też zrobię.}{}{1}{}{0}{}
{47}{K:}{}{1}{}{20}{}

{50}{To nasza wioska. Mieszkają tutaj właściwie tylko rybacy. Życie toczy się powoli, nikt nam nie przeszkadza.}{To nasza wioska. Mieszkają tutaj właściwie tylko rybacy. Życie toczy się powoli, nikt nam nie przeszkadza.}{}{}{}{}
{51}{K:}{}{1}{}{20}{}

{55}{Więc do roboty, nie możesz zwlekać!}{Więc do roboty, nie możesz zwlekać!}{}{}{}{}

{60}{Zabiłeś już zombie na cmentarzu?}{Zabiłaś już zombie na cmentarzu?}{}{}{}{}
{61}{Y:}{}{1}{gf10 1}{65}{}
{62}{N:}{}{1}{gf10 0}{}{fl55 }

{65}{Cudownie! Dziękuje ci!}{Cudownie! Dziękuje ci!}{}{}{}{qu1005 4,gf5 1,re+15 ,al+10 ,$$500 }
{66}{K:}{}{1}{}{20}{}

{70}{2gi quest zrobiony?}{2gi quest zrobiony?}{}{}{}{}
{71}{a}{}{1}{}{0}{}

{80}{3ci quest zrobiony?}{3ci quest zrobiony?}{}{}{}{}
{81}{asdad}{}{1}{}{0}{}

{100}{jestem twoim folo}{jestem twoim folowerem}{}{}{}{}
{101}{asa}{}{1}{}{0}{}
Dialog wygląda na napisany poprawnie, otworzyłem go dlgedit`em 2 i nie znalazłem błędów, no może poza:
KOD
kolejne pytania

najpierw prostsze bo MacKan juz o tym pisal w poradniku ale cos jest nie tak. Robie skrpyt ktory ma teleportowac postac do jakiejs jaskini wiec

0. teleport Player to map 5006 at X:38 Y:145

1. return and RUN default

i podpinam do USE , flag tylko invurable i kiedy klikam na ten obiekt ze skryptem - dupa blada. Jedyny efekt to fakt, ze moby stojace obok dsotaja "freeza" czyli sie unieruchamiaja i nic poza tym. Czy ma na to jakis wplyw np {5002}{main1, 21725, 7962, Type: START_MAP, WorldMap: 1} albo {2}{main1[w:1]} ?? bo nie mam innego pomyslu.

druga sprawa odnosnie pliku WMap_Rnd.mas odpowiada za ataki mobow na worldmapie kiedy sie po niej poruszamy. co mam zrobic jesli
chce zeby w wyniku jakiegos dzialania (np wykonany quest) czyli po postawieniu konkretnej globalflag napadali np. lowcy glow (ale ci, ktorych ja sam zdefiniuje). mam nadzieje ze dosc jasno to opisalem po rzecz nie jest prosta do wytlumaczenia ale np
Table 54 // Stillwater Bunny
{55400}{50%, First: 28463, 1, GlobalFlag: 2702, TriggerCount: 1}
oznacza chyba ze jesli gf 2702 jest postawiona to poruszajac sie po sniegu mamy 50% sznas ze nas zaatakuje stillwaterbunny.

tylko jak to dziala dokladnie?
Sprawa pierwsza:
Sprawdź czy wszystkie numery się zgadzają, a jeśli nie masz pojęcia jak coś naprawić skasuj to i zrób od nowa
Sprawa druga:
Nie mam pojęcia.
Aby edytować zdarzenia na mapie i dodawać własnych losowych NPC teoretycznie MUSISZ nauczyć się tworzyć własne pliki .pro (prototypy). Łatwe to nie jest, ale nie znam innego sposobu.