O stronie:

Strona poświęcona polskiej grze cRPG - Drega Syia. Projekt nawiązując do klasyków gatunku jak serie gier Diablo, The Elder Scrolls, Final Fantasy połączy ich najlepsze cechy i będzie nowym kierunkiem w rozwoju amatorskich gier cRPG.

O projekcie:

W DS:E będziemy zwykłym chłopem którego marzeniem będzie stanie się tytułowym Pogromcą Smoków jednak zadanie to nie będzie tak proste. Na naszej drodze stanie wiele potworów a cały świat będzie stał otworem. Pomimo tego że gra będzie podzielona na cztery akty to zanim ukończymy pierwszy będziemy mogli odwiedzić miejsca z czwartego, jednak nie jest to zbytnio wskazane gdyż postać będzie jeszcze zbyt słaba i nie będzie miała odpowiedniego ekwipunku.
Na swojej drodze spotkamy wielu wrogów, tych znanych jak i nie znanych... Odwiedzimy także Cade Tower. Grafika będzie w miarę czytelna jednak bez cieniowania.
Nasza postać nie będzie kimś, wielkim ani znanym, będziemy tak naprawdę nikim. Nasza postać, będzie rozwijać się za każdym wykonaniem czynności, czyli aby lepiej walczyć orężem i być silniejszym będziemy musieli walczyć wręcz... Podobny system jest stosowany w legendarnej serii TES.
Silnik tworzony na potrzeby gry jest nazywany EOWE. Eozsof Open World System ma zastosowane rozwiązania dzięki którym świat gry będzie naprawdę duży a jednocześnie nie będzie spowalniał przy większych walkach, czy miastach.
W grze będą oficjalnie cztery profesje:
- Paladyni - święci wojownicy walczący o dobro i porządek
- Nekromanci - magowie którzy zbłądzili i poszukują życia wiecznego w śmierci
- Pogromcy Smoków - wojownicy wspierający się z magią pragną wybić smoki które wg. nich są przyczyną zła tego świata
- Dregoni - Oddani obrońcy smoków, żyją w ukryciu, a ogień pradawnych drzemie w ich wnętrzu.

Zalety:
- Projekt jest tworzony w pełni profesjonalnie co gwarantuje 100% wyjście
- Posiadamy pewne zaplecze materiałowe
- Posiadamy patronat takich serwisów jak http://FabrykaGier.com czy też http://Tawerna.RPG.PL
- Posiadamy własne niezależne forum i serwis w PHP w dwóch wersjach językowych (Polski i Angielski)

Strona projektu: http://dregasyia.ovh.org
Forum projektu: http://dregasyia.ovh.org/forum/
Gratuluje umiejętności i życzę powodzenia.

Tak propos Strony Projektu mam kilka zastrzeżeń, ale być może niepotrzebnie. Przede wszystkim napisałeś o uniwersum Eozsof dla mnie osobiście -> strasznie niezrozumiale. Pierwszy akapit wmontował mi taki chaos, że naprawdę nie widze obrazu tej gry (zwróć uwage, że nie każdy kto wejdzie na tę stronę musi znać takie tytuły jak Demise... TES: Arena czy Dungeon Master, bo sam osobiście znam tylko tytuły Elder Scrolls'ów). Powinieneś formułować myśli bardziej zrozumiale.

Co do patronatu serwisów, to przypadkiem nie jesteś redaktorem, a nawet redaktorem naczelnym tego pierwszego? Ten patronat to taki wydaje mi się troszkę - naciągany i przekolorowany.

Co do treści Twojego tematu, też mam niewielkie zastrzeżenia (nie mam złych intencji). Mianowicie:
Na swojej drodze spotkamy wielu wrogów, tych znanych jak i nie znanych...

Chodzi Ci o to, że w Drega Syia (ew. Syii) spotkamy dobrze nam znane stwory ze świata fantasy, mitologii, książek i nowe oryginalne istoty, które staną na naszej drodze? Precyzuj się

Odwiedzimy także Cade Tower


Czytelnik nie wie czym jest Cade Tower! - no, przynajmniej ja.

Ale koniec jeżeli chodzi o niedociągnięcia w temacie (przy okazji, w momencie kiedy piszę ten post link do forum zawiera błąd)
Do rzeczy -> Drega Syia. Motywację widzę, że masz ("© 2000 - 2007 Fanotherpg"), doświadczenie napewno też (sprawdziłem Twoją stronę i kilka projektów jak Demon Cage 2, nieźle), ale jeżeli chodzi o wartość merytoryczną strony głównej projektu, to jest kiepsko. Jest bardzo niezrozumiała i zagmatwana jak podkreśliłem wcześniej.

Dla dobra projektu usuń lub popraw angielską wersję strony - leży. Gramatyka jest fatalna i niezrozumiała. Jeżeli zdarzy się tak, że ktoś z Wysp Brytyjskich wejdzie na stronę będzie miał problemy ze zrozumieniem całego tekstu, a co dopiero ktoś o słabym angielskim. Ale rzeczywiście miałeś sporo zapału by to wszystko tłumaczyć, za to należy Ci się wielki szacunek.

Fabuła projektu wydaje się dosyć przeciętna, ale nie to jest ważne. Jeżeli doprowadzisz to do skutku zyskasz z pewnością cenne doświadczenie i chwała Ci za to. Niech Ci tylko nie zabraknie sił do ukończenia Drega Syia, no i tego Ci życzę,
Powodzenia
Tak propos Strony Projektu mam kilka zastrzeżeń, ale być może niepotrzebnie. Przede wszystkim napisałeś o uniwersum Eozsof dla mnie osobiście -> strasznie niezrozumiale. Pierwszy akapit wmontował mi taki chaos, że naprawdę nie widze obrazu tej gry (zwróć uwage, że nie każdy kto wejdzie na tę stronę musi znać takie tytuły jak Demise... TES: Arena czy Dungeon Master, bo sam osobiście znam tylko tytuły Elder Scrolls'ów). Powinieneś formułować myśli bardziej zrozumiale.



Demise zapewne jest mało znanym tytułem a Dungeon Master'a nie znać to grzech w mojej opinii. Co do formułowania myśli, to hmm jestem 'umysłem ścisłym' więc często wynika wiele komplikacji z tego powodu, więc dzięki za uwagę pod tym względem

Co do patronatu serwisów, to przypadkiem nie jesteś redaktorem, a nawet redaktorem naczelnym tego pierwszego? Ten patronat to taki wydaje mi się troszkę - naciągany i przekolorowany.



Co do patronatu Fabryki Gier, ja piszę jedynie newsy i zajmowałem się prowadzeniem strony (konwersja starej wersji, poprawienie gramatyki itd.). A za wszystkie patronaty, hosting, wsparcie nie odpowiadam ja tylko Netray i to on wziął projekt, nie ja. No, ale nie musicie wierzyć, bo w sumie wszędzie jest mój nick a nie jego Ale taka moja rola - informować.

Co do treści Twojego tematu, też mam niewielkie zastrzeżenia (nie mam złych intencji). Mianowicie:
Chodzi Ci o to, że w Drega Syia (ew. Syii) spotkamy dobrze nam znane stwory ze świata fantasy, mitologii, książek i nowe oryginalne istoty, które staną na naszej drodze? Precyzuj się



No właśnie o coś takiego mi chodziło Ładnie i treściwie to sprecyzowałeś.

Czytelnik nie wie czym jest Cade Tower! - no, przynajmniej ja.



Tekst jest dość stary i pochodzi z http://eozsof.ovh.org tam są informacje o Cade Tower i stąd to nawiązanie.

Ale koniec jeżeli chodzi o niedociągnięcia w temacie (przy okazji, w momencie kiedy piszę ten post link do forum zawiera błąd)
Do rzeczy -> Drega Syia. Motywację widzę, że masz ("Š 2000 - 2007 Fanotherpg"), doświadczenie napewno też (sprawdziłem Twoją stronę i kilka projektów jak Demon Cage 2, nieźle), ale jeżeli chodzi o wartość merytoryczną strony głównej projektu, to jest kiepsko. Jest bardzo niezrozumiała i zagmatwana jak podkreśliłem wcześniej.



Pierwsze pomysły, szkice itd. zaczęły powstawać w 2000, co do doświadczenia raczej chodziło ci o Death Cage 2 Które ma obecnie wersję alfa 2.5 (ale premiera dopiero w grudniu ) Co do zawartości, postaram się to poprawić, jak tylko znajdę czas, ale muszę również chociaż częściowo pozostałe działy pouzupełniać, bo jak na razie zaangażowanie 'ludu pomagającego' nie jest zbyt wielkie, więc prawie wszystko muszę robić sam, a małe odciążenie by się przydało.

A co do zaangażowania nie jest to jakiś słomiany zapał, ale początkowe 6 lat to było nieco 'leniuchowanie' i ciągnięcie wielu projektów na raz a, że wtedy DS:E nie było głównym wyszło co wyszło

Dla dobra projektu usuń lub popraw angielską wersję strony - leży. Gramatyka jest fatalna i niezrozumiała. Jeżeli zdarzy się tak, że ktoś z Wysp Brytyjskich wejdzie na stronę będzie miał problemy ze zrozumieniem całego tekstu, a co dopiero ktoś o słabym angielskim. Ale rzeczywiście miałeś sporo zapału by to wszystko tłumaczyć, za to należy Ci się wielki szacunek.



Nie wiem zbytnio o co ci chodzi z gramatyką. Być może jest to spowodowane tym, że oryginalne polskie teksty są dość zagmatwane i po przetłumaczeniu ich wyszła jeszcze większa sieczka.. Bo w komunikacji po angielsku, to nie mam problemów i w liceum również.

Fabuła projektu wydaje się dosyć przeciętna, ale nie to jest ważne. Jeżeli doprowadzisz to do skutku zyskasz z pewnością cenne doświadczenie i chwała Ci za to. Niech Ci tylko nie zabraknie sił do ukończenia Drega Syia, no i tego Ci życzę,
Powodzenia



Fabuły jak na razie za bardzo nie przedstawiłem jedynie pewne informacje 'historyczne' nic więcej A postaram się, aby była ciekawa i zadowoliła każdego.

Dzięki za odzew i mam nadzieję, że będziesz dalej zainteresowany projektem. A ja na wszystkie pytania i obawy chętnie odpowiem.

A link do forum już poprawiony
Co do patronatu Fabryki Gier, ja piszę jedynie newsy i zajmowałem się prowadzeniem strony (konwersja starej wersji, poprawienie gramatyki itd.). A za wszystkie patronaty, hosting, wsparcie nie odpowiadam ja tylko Netray i to on wziął projekt, nie ja.

Rozumiem Cię, ale zwykłem sądzić, że nie można być sędzią we własnej sprawie. Nawet jeżeli to Netray wziął ten projekt pod patronat, nie można zapomnieć, że częsciowo Fabryka Gier jest pod Twoją kontrolą, dlatego też zwróciłem na to uwagę.

raczej chodziło ci o Death Cage 2


Tak, zgadza się. Przepraszam za pomyłkę.

Jeżeli chodzi o angielską wersję strony wysłałem Ci szczegóły na wiadomość prywatną. Jeżeli uznasz to za słuszne umieść to w tym temacie do dalszej dyskusji. Nie chciałem poprawiać, ani gdybać nad innymi błędami (poza stroną główną), bo zmieniłbym całkowicie myśl tematu.

W DS:E będziemy zwykłym chłopem którego marzeniem będzie stanie się tytułowym Pogromcą Smoków jednak zadanie to nie będzie tak proste. Na naszej drodze stanie wiele potworów a cały świat będzie stał otworem


To miałem na myśli mówiąc o fabule. Ale oczywiście nie przesądzam. Zarys, który przedstawiłeś wydał mi się przeciętny, ale liczę, że mnie zadziwisz efektem końcowym

Może by podtrzymać temat napisałbyś coś o szczegółach Drega Syii?
    ldo czego odnosi się nazwa?lljak wygląda system tworzenia postaci?llkiedy zobaczymy efekty?l
Mnie też, za bardzo to się nie podoba jak to wygląda, ale to nie ja podjąłem decyzje, a darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda..

A ten fragment to taki pierwotny szkic fabuły jak miałaby wyglądać, ale zapewne niedługo dużo rzeczy się zmieni.

Nazwa hmm odnosi się tak jakby do (znowu..) autorskiego języka tworzonego w gł. mierze na potrzeby gry, który miałby tak jakby pomóc ujednolicić świat gdybym chciał dodać tryb multi. Bo nie znosze 'zpolszczeń' obcokrajowych zwrotów, gdyż nie znoszę krzywdzenia mowy narodowej.

System tworzenia postaci na chwilę obecną nie istnieje. Gdyż chcemy skupić się nad stworzeniem silnika gry, a nie tak prostą rzeczą jak wyborem statystyk i rasy postaci.

Efekty, niektórzy już widzieli efekty jednak ze względu na brak optymilizacji silnika gra miała kilku(nasto) krotnie zawyżone wymagania No, ale tak to jest jak coś się robi na 'pokaz' i pod naciskiem. Jednak dzięki rozwadze i uwadze nauczyliśmy się w tym czasie wielu rzeczy i stworzyliśmy dobre podstawy silnika które trzeba teraz poprawić i rozwinąć.
Fanotherpg - czy spotkałeś się z takimi tytułami jak Geneforge albo Avernum? Patrząc po screenach to są gry najbliższe koncepcyjnie tej, o której piszesz.
FF IV -> http://content.answers.com/main/content/wp...JAP_Airship.png
FF V -> http://stomka4.republika.pl/peb.pl/f51.jpg

Geneforge -> http://www.spiderwebsoftware.com/images/ge...shapinghall.jpg
Avernum -> http://www.avernum.com/images/beingbad.JPG

Drega Syia -> http://dregasyia.ovh.org/ss/dse1.PNG

Pod względem graficznym bliżej mi jednak do serii FF jak to wynika z załączonych screenów. Co prawda wygląd ekranu ekwipunku czy też liczników, bardziej sugeruje gry z serii Diablo gdyż na nich ta część była wzorowana.
Ze względu na uzyskaniu wsparcia z strony http://victorygames.eu i uzyskaniu dzięki temu pewnego serwera wraz z wsparciem technicznym postanowiłem zrobić małe porządki i podsumowanie.

O projekcie

O Twórcach Drega Syia : Eozsof
Działa od: 2000 roku
Skład: obecnie 2 osoby
Projekt: Drega Syia
Strona internetowa: www.dse.victorygames.info
Oficjalne forum: www.dse.victorygames.info/forum

Wprowadzenie

Drega Syia : Eozsof jest grą RPG charakteryzującą się dość oryginalną mieszanką cech kilku drastycznie różnych gier RPG. Świat gry przypomina ten nasz, w niektórych miejscach jest to piękna idylla, niemalże raj a w niektórych częściach świata wszystko chyli się ku zagładzie. Nacisk w grze rozłożony jest pomiędzy fabułę, akcję, a odkrywanie tego kim tak naprawdę my sami jesteśmy, nie tylko jako nasze alter ego.. Systematyka gry wraz z zasadami uniwersum będą uniwersalne, a zarazem przejrzyste i zrozumiałe dla każdego. Będziemy mogli wcielić się jedynie w człowieka gdyż sami jesteśmy tylko ludźmi. Jednak w grze będzie wiele ras, ugrupowań co pozwoli nam pomimo bycia człowiekiem opowiedzenia się po jednej z wielu stron wielo płaszczyznowego świata. Co prawda, będziemy mogli wybrać płeć postaci co pozwoli nam bardziej przywiązać się od naszego drugiego "ja". Dowolność i różnorodność w wielu klasach postaci i możliwość wszechstronnego rozwoju pozwolą stworzyć nam wymarzonego siebie. Jednak trzeba uważać gdyż wszystkie nasze decyzje i drogi rozwoju ponoszą z sobą różne czasem, wręcz zaskakujące konsekwencje. Nie raz się zdarzy, że przyjaciel odwróci się od nas by zdradzić, a później okaże się, że musiał to zrobić by uratować nam życie. W świecie Eozsof jak w życiu nic nie jest czarno-białe, nic nie jest do końca jasne i pewne. A sama gra nawiązuje do trzech odmiennych serii gier: Final Fantasy, The Elder Scrolls oraz Diablo.

Bohater

Nasze alter ego będzie charakteryzować się jedynie czteroma podstawowymi atrybutami: Siłą, Zręcznością, Kondycją oraz Inteligencją. Takie uproszczenie postaci zapewne wielu kojarzy się z hack'n'slashami które prócz kilku powstałych/powstającyh tytułów nic ciekawego nie wnoszą. Uproszczenie to jest celowe, gdyż tak naprawdę my sami charakteryzujemy się tylko tymi czterema cechami. Nasza mądrość, charyzma czy urok osobisty są związane z naszą inteligencją i wiedzą, nasza szybkość reakcji od zręczności itd. Cechy te nie będą modyfikowalne poprzez poziomy postaci, gdyż takowych nie będzie. Postać będzie rozwijać jedynie te cechy które będzie wykorzystywać, czyli jeśli będziemy nosili wyłącznie lekkie przedmioty i korzystali z magii będzie nam rosła inteligencja i zręczność. Jednak modyfikacja ich poprzez przedmioty, będzie bardzo ważna dlatego też dobrze dobrany ekwipunek i odpowiednie czynności są kluczem do sukcesu. Cały ekwipunek założony na postaci będzie widoczny; hełmy, pancerze nawet amulety czy rękawice. A każdy przedmiot będzie miał własną indywidualną grafikę, dlatego zawsze będziemy wiedzieć co mamy na sobie i ile to jest warte.

Przedmioty

Przedmioty w grze nie będą generowane losowo tak jak to miało miejsce w serii Diablo. Gdy spotkamy przeciwnika i go pokonamy będzie od jednej do kilkunastu możliwości tego, co nam z niego wypadnie. Jednak nie będzie nigdy tak, że pikinier wyrzuci najlepszą laskę dla magów, czy duch antyczny pancerz. Również będą przedmioty przedstawicieli określonych ras, i tak np. gobliński zatruty sztylet będzie o wiele bardziej groźny niż zwykły zatruty sztylet, a elficki długi łuk lepszy od ludzkiego. Jednak podobnie jak do większości gier z gatunku Hack'n'Slash przedmioty prócz tego, że będą różne ze względu na rasy jakie je wyrobiły, czy materiały z jakich zostały wykonane to będą miały kilka grup tych bardziej znanych:
* Przedmioty normalne: Są to normalne przedmioty produkowane przez każdą z ras. Nie posiadają magicznych właściwości i są powszechnie dostępne.
* Przedmioty magiczne: Są to przedmioty z właściwościami magicznymi, dzięki odpowiednim czynom/czarom przedmioty normalne mogą zostać zamienione w magiczne.
* Przedmioty z zestawów: Podobno sa przedmioty które w zestawieniu z innymi zyskują nowe właściwości, jednak często ukrywają swe zdolności i są określane mianem normalnych lub magicznych. Jednak nie zawsze właściwości są dobre.
* Przedmioty unikalne: Niektóre heroiczne czyny, przedmioty które posłużyły do pokonania potężnych wrogów, bądź zostały stworzone przez niezwykle utalentowane osobniki mogą stać się unikatami. Tych przedmiotów nie jest wiele, a na dodatek większość z nich występuję w świecie jedynie pojedyńczo. Wiele ich kopii jedynie można odnaleźć w Dreamare.

Wrogowie dadzą nam jedynie te przedmioty z których korzystali lub które mieli ukryte. Jednak zabicie wrogów poprzez ich zamrożenie i stopienie czy też zniszczenie siłami natury może spowodować zniszczenie tych przedmiotów.

Magia

Magiczna część uniwersum Eozsof dzieli się na 6 szkół: ognia, wody, powietrza, ziemii, jasności oraz ciemności. Szkoły te są połączone w pary przeciwieństw (np. ogień woda) co powoduje, że liczenie zadanych obrażeń jest banalne gdyż im bardziej lubujemy się w jednej dziedzinie tym bardziej jesteśmy podatni na jej przeciw dziedzinę i nie jesteśmy odporni na pozostałe szkoły.

Aby rozpocząć inkantację jakiegoś czaru musimy albo go umieć (nauczyć się na pamięć poprzez czytanie i zapamiętanie z ksiąg itp.) lub odczytać go z zwoju, księgi, run. Używanie czarów jest ograniczone głównie od naszej zręczności i inteligencji. Im większe będziemy mieć te statystyki tym czary będą tańsze i skuteczniejsze, jednak po uzyskaniu wyższego poziomu umiejętności jej koszt i skuteczność ulegnie zmianie na większą. Postać jednorazowo może pamiętać 30 umiejętności/czarów, a pod nadpisaniu jakiejś poprzez inną nie będzie możliwości jej odzyskania. Tak więc należy rozważyć dobór tych 30 umiejętności aby potem nie żałować.

Świat Drega Syia

Świat pokazany w Drega Syia jest jedynie niewielkim fragmentem uniwersum Eozsof. Jednak pomimo niewielkich rozmiarów znajdują się tu miejsca niemal idylliczne a także całkowicie zniszczone przez zło. Nie jest to grzeczny świat znany z Final Fantasy ani nieco zatruty złem jak ten z Baldurs Gate czy The Elder Scrolls. Będzie to świat w którym Zło i Dobro mierzą się z sobą każdego dnia. Każdy dzień to walka o przeżycie. Nawet ci którzy są schronieni w wielkich osadach nie mogą czuć się bezpieczni.

Okrucieństwo które się spotka często wykracza poza nasze wyobrażenia. Nie jest to gra dla dzieci, tak samo jak życie nie jest dla dzieci. Trzeba być twardym i konsekwentnym aby przeżyć - trzeba być sobą. Nie można się poddać, gdyż poddanie się oznacza tylko jedno.

W grze stopniowo jest prowadzany cykl dnia i nocy, pór roku oraz zmiany pogody co powoduje zmiany w środowisku. Również dość dobre i przystosowawcze AI spowoduje, że każda decyzja będzie wymagać przemyślenia, chyba że ktoś chce szybko skończyć swój żywot.

Technika i grafika

Gra jest tworzona przy pomocy aplikacji firmy Clickteam Multimedia Fusion co pozwala stworzyć pewną i bezpieczną aplikację, z wymaganiami odpowiadającymi jakości gry i działającej nawet na starszych komputerach. Nie interesuje mnie najnowsza jakościowo grafika i najnowsze technologię gdyż najważniejsze w grze RPG powinno być to co jest w jej głębi, a nie to co widzimy.

W rozgrywce dla pojedynczego gracza będzie kilka możliwości rozgrywki (gra bardziej w stylu Diablo, bądź Final Fantasy) oraz dość rozbudowane minigry w samej grze które równie dobrze mogłyby być niezależnymi grami. Planowane jest również stworzenie trybu multiplayer. Jednak na chwilę obecną ten temat jest zbyt niedopracowany by go poruszać.

Gra jest przygotowywana jednocześnie w wersji polskiej i angielskiej. Co pozwoli mi już teraz informować o grze i szukać wsparcia nie tylko w Polsce.

Również na stronie stworzyłem dział w rodzaju FAQ w którym odpowiadam na najczęstsze i najciekawsze zadania -> http://dse.victorygames.info/pl/pierwszy_zestaw.html
http://dse.victorygames.info - Dość pokaźna i KONKRETNA aktualizacja Zapraszam do czytania i komentowania!