Ze względu na uzyskaniu wsparcia z strony
http://victorygames.eu i uzyskaniu dzięki temu pewnego serwera wraz z wsparciem technicznym postanowiłem zrobić małe porządki i podsumowanie.
O projekcie
O Twórcach Drega Syia : Eozsof
Działa od: 2000 roku
Skład: obecnie 2 osoby
Projekt: Drega Syia
Strona internetowa: www.dse.victorygames.info
Oficjalne forum: www.dse.victorygames.info/forum
WprowadzenieDrega Syia : Eozsof jest grą RPG charakteryzującą się dość oryginalną mieszanką cech kilku drastycznie różnych gier RPG. Świat gry przypomina ten nasz, w niektórych miejscach jest to piękna idylla, niemalże raj a w niektórych częściach świata wszystko chyli się ku zagładzie. Nacisk w grze rozłożony jest pomiędzy fabułę, akcję, a odkrywanie tego kim tak naprawdę my sami jesteśmy, nie tylko jako nasze alter ego.. Systematyka gry wraz z zasadami uniwersum będą uniwersalne, a zarazem przejrzyste i zrozumiałe dla każdego. Będziemy mogli wcielić się jedynie w człowieka gdyż sami jesteśmy tylko ludźmi. Jednak w grze będzie wiele ras, ugrupowań co pozwoli nam pomimo bycia człowiekiem opowiedzenia się po jednej z wielu stron wielo płaszczyznowego świata. Co prawda, będziemy mogli wybrać płeć postaci co pozwoli nam bardziej przywiązać się od naszego drugiego "ja". Dowolność i różnorodność w wielu klasach postaci i możliwość wszechstronnego rozwoju pozwolą stworzyć nam wymarzonego siebie. Jednak trzeba uważać gdyż wszystkie nasze decyzje i drogi rozwoju ponoszą z sobą różne czasem, wręcz zaskakujące konsekwencje. Nie raz się zdarzy, że przyjaciel odwróci się od nas by zdradzić, a później okaże się, że musiał to zrobić by uratować nam życie. W świecie Eozsof jak w życiu nic nie jest czarno-białe, nic nie jest do końca jasne i pewne. A sama gra nawiązuje do trzech odmiennych serii gier: Final Fantasy, The Elder Scrolls oraz Diablo.
BohaterNasze alter ego będzie charakteryzować się jedynie czteroma podstawowymi atrybutami: Siłą, Zręcznością, Kondycją oraz Inteligencją. Takie uproszczenie postaci zapewne wielu kojarzy się z hack'n'slashami które prócz kilku powstałych/powstającyh tytułów nic ciekawego nie wnoszą. Uproszczenie to jest celowe, gdyż tak naprawdę my sami charakteryzujemy się tylko tymi czterema cechami. Nasza mądrość, charyzma czy urok osobisty są związane z naszą inteligencją i wiedzą, nasza szybkość reakcji od zręczności itd. Cechy te nie będą modyfikowalne poprzez poziomy postaci, gdyż takowych nie będzie. Postać będzie rozwijać jedynie te cechy które będzie wykorzystywać, czyli jeśli będziemy nosili wyłącznie lekkie przedmioty i korzystali z magii będzie nam rosła inteligencja i zręczność. Jednak modyfikacja ich poprzez przedmioty, będzie bardzo ważna dlatego też dobrze dobrany ekwipunek i odpowiednie czynności są kluczem do sukcesu. Cały ekwipunek założony na postaci będzie widoczny; hełmy, pancerze nawet amulety czy rękawice. A każdy przedmiot będzie miał własną indywidualną grafikę, dlatego zawsze będziemy wiedzieć co mamy na sobie i ile to jest warte.
PrzedmiotyPrzedmioty w grze nie będą generowane losowo tak jak to miało miejsce w serii Diablo. Gdy spotkamy przeciwnika i go pokonamy będzie od jednej do kilkunastu możliwości tego, co nam z niego wypadnie. Jednak nie będzie nigdy tak, że pikinier wyrzuci najlepszą laskę dla magów, czy duch antyczny pancerz. Również będą przedmioty przedstawicieli określonych ras, i tak np. gobliński zatruty sztylet będzie o wiele bardziej groźny niż zwykły zatruty sztylet, a elficki długi łuk lepszy od ludzkiego. Jednak podobnie jak do większości gier z gatunku Hack'n'Slash przedmioty prócz tego, że będą różne ze względu na rasy jakie je wyrobiły, czy materiały z jakich zostały wykonane to będą miały kilka grup tych bardziej znanych:
* Przedmioty normalne: Są to normalne przedmioty produkowane przez każdą z ras. Nie posiadają magicznych właściwości i są powszechnie dostępne.
* Przedmioty magiczne: Są to przedmioty z właściwościami magicznymi, dzięki odpowiednim czynom/czarom przedmioty normalne mogą zostać zamienione w magiczne.
* Przedmioty z zestawów: Podobno sa przedmioty które w zestawieniu z innymi zyskują nowe właściwości, jednak często ukrywają swe zdolności i są określane mianem normalnych lub magicznych. Jednak nie zawsze właściwości są dobre.
* Przedmioty unikalne: Niektóre heroiczne czyny, przedmioty które posłużyły do pokonania potężnych wrogów, bądź zostały stworzone przez niezwykle utalentowane osobniki mogą stać się unikatami. Tych przedmiotów nie jest wiele, a na dodatek większość z nich występuję w świecie jedynie pojedyńczo. Wiele ich kopii jedynie można odnaleźć w Dreamare.
Wrogowie dadzą nam jedynie te przedmioty z których korzystali lub które mieli ukryte. Jednak zabicie wrogów poprzez ich zamrożenie i stopienie czy też zniszczenie siłami natury może spowodować zniszczenie tych przedmiotów.
MagiaMagiczna część uniwersum Eozsof dzieli się na 6 szkół: ognia, wody, powietrza, ziemii, jasności oraz ciemności. Szkoły te są połączone w pary przeciwieństw (np. ogień woda) co powoduje, że liczenie zadanych obrażeń jest banalne gdyż im bardziej lubujemy się w jednej dziedzinie tym bardziej jesteśmy podatni na jej przeciw dziedzinę i nie jesteśmy odporni na pozostałe szkoły.
Aby rozpocząć inkantację jakiegoś czaru musimy albo go umieć (nauczyć się na pamięć poprzez czytanie i zapamiętanie z ksiąg itp.) lub odczytać go z zwoju, księgi, run. Używanie czarów jest ograniczone głównie od naszej zręczności i inteligencji. Im większe będziemy mieć te statystyki tym czary będą tańsze i skuteczniejsze, jednak po uzyskaniu wyższego poziomu umiejętności jej koszt i skuteczność ulegnie zmianie na większą. Postać jednorazowo może pamiętać 30 umiejętności/czarów, a pod nadpisaniu jakiejś poprzez inną nie będzie możliwości jej odzyskania. Tak więc należy rozważyć dobór tych 30 umiejętności aby potem nie żałować.
Świat Drega SyiaŚwiat pokazany w Drega Syia jest jedynie niewielkim fragmentem uniwersum Eozsof. Jednak pomimo niewielkich rozmiarów znajdują się tu miejsca niemal idylliczne a także całkowicie zniszczone przez zło. Nie jest to grzeczny świat znany z Final Fantasy ani nieco zatruty złem jak ten z Baldurs Gate czy The Elder Scrolls. Będzie to świat w którym Zło i Dobro mierzą się z sobą każdego dnia. Każdy dzień to walka o przeżycie. Nawet ci którzy są schronieni w wielkich osadach nie mogą czuć się bezpieczni.
Okrucieństwo które się spotka często wykracza poza nasze wyobrażenia. Nie jest to gra dla dzieci, tak samo jak życie nie jest dla dzieci. Trzeba być twardym i konsekwentnym aby przeżyć - trzeba być sobą. Nie można się poddać, gdyż poddanie się oznacza tylko jedno.
W grze stopniowo jest prowadzany cykl dnia i nocy, pór roku oraz zmiany pogody co powoduje zmiany w środowisku. Również dość dobre i przystosowawcze AI spowoduje, że każda decyzja będzie wymagać przemyślenia, chyba że ktoś chce szybko skończyć swój żywot.
Technika i grafikaGra jest tworzona przy pomocy aplikacji firmy Clickteam Multimedia Fusion co pozwala stworzyć pewną i bezpieczną aplikację, z wymaganiami odpowiadającymi jakości gry i działającej nawet na starszych komputerach. Nie interesuje mnie najnowsza jakościowo grafika i najnowsze technologię gdyż najważniejsze w grze RPG powinno być to co jest w jej głębi, a nie to co widzimy.
W rozgrywce dla pojedynczego gracza będzie kilka możliwości rozgrywki (gra bardziej w stylu Diablo, bądź Final Fantasy) oraz dość rozbudowane minigry w samej grze które równie dobrze mogłyby być niezależnymi grami. Planowane jest również stworzenie trybu multiplayer. Jednak na chwilę obecną ten temat jest zbyt niedopracowany by go poruszać.
Gra jest przygotowywana jednocześnie w wersji polskiej i angielskiej. Co pozwoli mi już teraz informować o grze i szukać wsparcia nie tylko w Polsce.
Również na stronie stworzyłem dział w rodzaju FAQ w którym odpowiadam na najczęstsze i najciekawsze zadania ->
http://dse.victorygames.info/pl/pierwszy_zestaw.html