No więc zaczynam od tego, że to tylko pomysł.
Akcja będzie się dziać na mapce Fallouta2 i każdy gracz będzie standardowo zaczynał w Arroyo.I tu jest uwaga:ponieważ nie wymyśliłem co by się działo z NPCami (tymi od questów) nie będzie można ich zabić, a przedmioty w szafkach będą po 1 szt. czyli, że nie będzie, ze gracz po jakimś czasie wróci i wyciągnie powiedzmy power armora.
Mapa oczywiście będzie powiększona -czemu? To zaraz wyjaśnię.
Postacie
No więc skille będą określać co postać robi:od teraz Sztuka Przetrwania nie będzie tylko slużyć do omijania spotkań losowych, ale także z drzew będa mogli zyskiwac owoce, a Naprawa będzie wykorzystywana do naprawy różnych rzeczy znalezionych na Pustkowiu
(ćoś jak Vick)oraz Nauka,dzięki ktorej będzie można zrobić własnego robota.
Handel
3 Najważniejsze towary:żywność,medykamenty oraz broń to wszystko jest najważniejsze na pustkowiu.
Czyli z czego się nasza postac będzie utrzymywać:dzięki Sztuce Przetrwania mogą sprzedawać skórki różnych zwierząt oraz wytwarzać z nich mięso,a ci z wysoką naprawą
mogą sprzedać sprzęt (wpierw naprawiając go) sprzedać oraz postacie z wysoką medycyną mogą sprzedawać medykamenty.Także można robic karawany, ale tylko raz na dzień (rzeczywisty).
Wioski
Tak,gracze będą mogli stworzyć własną wioskę z, której czerpią dochody w postaci żywnosci.No więc będą się pojawiać karawany, ale rownież będą wioske nawiedzać potwory oraz bandyci (conajmniej 1 na tydzień).Z czasem przbędzie npców,graczy
nawet Bractwo Stali przybędzie i zaproponuje uklad broń i ochronę za żywność.

Więc co sadzicie o tym pomyśle?
Osobiście sądzę, że MMORPG-i kojarzą się głównie z klimatem fantastyki...
Gdyby taki projekt doszedł do skutku, z pewnością byłaby to pierwsza taka gra osadzona w klimacie postnuklearnym. Może i byłoby to dość ciekawe, ale, z całym szacunkiem, nie wyobrażam sobie raczej takiej gry, a w szczególności walk...
łatwo sie mówi
szkoda że nie napisaleś jeszcze jak ten pomysł zrealizować
zresztą spuźniłeś się o kilka lat , jest już FT
Każdy pomysł związany z Falloutem jest dobry Ale:
- czy to ma być gra czy mod
- kto miałby zająć się programowaniem tego (poszukiwani ludzie od "czarnej roboty" )
- czy dający pomysł ma świadomość ile projektów powstało a ile upadło

Czyli zrealizowanie czegokolwiek wymaga zapału, dużego nakładu pracy - czego życzymy pomysłodawcy. I czekamy na więcej szczegółów
nie wymyśliłem co by się działo z NPCami (tymi od questów) nie będzie można ich zabić,

Silencer chyba wymyslilem odp. na zwiazany z nim problem otoz npcowie beda sie odradzac tak jak potwory lub bandyci. Power Armorow za duzo nie bedzie oraz to by dzialalo jako mod poniewaz to jest na silniku tej gry. Walke mozna sobie wyobrazic poniewaz to by dzialalo tak, ze kazdy by mial swoja ture. Moze by dodac areny lub ringi do miast? A i przy okazji wejdzie wydarzenie, ze Enklawa wyladuje w San Franscisco i trzeba bedzie wytrzymac do przybycia Bractwa Stali, ktore udzieli wsparcia (chociaz pewnie gracze zmiota ich wczesniej)

mam świadomość ile projektów tego(nie tylko gier) typu upadło dlatego pisze, że to tylko pomysł.

NoName w FT nie ma czegos takiego, ze wchodzisz kiedy chcesz i wszystko ci sie savi oraz mapki z F2
zresztą spuźniłeś się o kilka lat , jest już FT

FT z pewnością nie jest MMORPG

Tak,gracze będą mogli stworzyć własną wioskę[

]

To raczej nie jest dobry pomysł, przynajmniej w MMORPG.

nie wyobrażam sobie raczej takiej gry, a w szczególności walk



Walki można by zrobić tak jak w Dofusie, czyli rozgrywane turowo, na mapce widać tylko gracza, znaczek itd. (w zależności jak miałoby to wyglądać), gracz walczy w osobnej lokacji, a inni gracze mogą dołączyć w miarę checi.
Podróżowanie wcale nie musi być rozgrywana na znanej wszystkim World Map.

BTW nie rozumiem waszego sceptycznego podejścia. O ile mi wiadomo już gdzieś taki mod powstawał.
pzdr

Za braki spacji, orty itd. przepraszam, ale się spieszę na autobus
Wioski raczej będzie można robić za pomocą G.E.C.K.a chociaż niewiem czy byłby to aż taki dobry pomysł. Co do wiosek czemu nie jest to aż taki dobry pomysł tzn. powiedz dlaczego wg. ciebie to nie jest najlepszy pomysł?

tak btw. Ciekawe czemu twórcy gry o tym nie pomyśleli i nie wydali gry z trybem właśnie MMORPG? Bo wg. mnie to by podniosło popularność gry i co tu ukrywać zarobili by więcej pieniędzy.

niby racja
tak btw. Ciekawe czemu twórcy gry o tym nie pomyśleli i nie wydali gry z trybem właśnie MMORPG? Bo wg. mnie to by podniosło popularność gry i co tu ukrywać zarobili by więcej pieniędzy.

Ze względu na to, że byłoby masę dodatkowej roboty ze stawianiem serwerów, odpowiedniego skryptowania itd., a jak dobrze nam wiadomo, Fallout i tak wyszedł z paroma niedokończonymi pomysłami.
Co do wiosek czemu nie jest to aż taki dobry pomysł tzn. powiedz dlaczego wg. ciebie to nie jest najlepszy pomysł?


A wyobrażasz sobie mapkę całą w jakiś wiochach o których właściciele już dawno zapomnieli?

pzdr
otoz npcowie beda sie odradzac tak jak potwory lub bandyci.

teraz dla odmiany podejdę do sprawy z drugiej strony

I czekał i ziewał w turach przeciwników? A jak ktoś długo sie namyśla?

a grałeś w "Worms". oczywiście że tak, więc ustawiamy czas tury na np.15s i po sprawie
OK. Jak rozumiem ktoś dołoży do Fallout protokoły sieciowe nie mając kodu źródłowego gry?


jeżeli bieżecie sprawę na poważnie, to przy dobrych wiatrach i to da sie załatwić
A wyobrażasz sobie mapkę całą w jakiś wiochach o których właściciele już dawno zapomnieli?


do robienia wioski byłyby wyznaczone tereny. Płaciło by się powiedzmy co tydzień czynsz (w kapslach oczywiście)

ale i tak jestem nastawiony sceptycznie
musielibyście pisać gre prawie od zera
takiego czegoś nie można zrobić jako zwykłego moda
a grałeś w "Worms". oczywiście że tak, więc ustawiamy czas tury na np.15s i po sprawie

Pomysł ciekawy ale jest mało prawdopodobne by komuś chciało sie go zrealizować.

Na dzień dobry widze 2 problemy np z forsą na stworzenie takiej gry (Pliki serwer i klijent + update co jaiś czas + wynajęcie/stworzenie sęsownego serwera żeby chociaż te 1000 osób moglo sobie pograć) lub z trybem turowym poniewaz w MMORPG to raczej odpada.

Sam pomysł można rozwinąć o np strony do wyboru Ludzie, Super Mutanty, Ghoule, Death Clawy.

No i pozostaje jeszcze kwestja na czym mielibyśmy nabijać exp czy miał by to byc typowy hack and slash czy moze cos wiecej np system generowanych losowo questów.
serwer to chyba ostatnia rzecz jaka należy zawracac sobie głowę, bo to się akurat byłaby chyba najprostsza do rozwiązania trudność, zresztą pojawiająca się dopiero po stworzeniu jakiejś pre-alfa-wersji moda. bo my tu gadu gadu a to jest straszliwa ilość roboty. i nie wyobrażam prób tworzenia tego bez jakiejś dużej grupy ludzi znających się na rzeczy, a w dodatku mających czas i chęć do roboty. a takich to ze świecą szukać kiedyś całkiem prężne centrum modderów fallouta było na shamo, ale od dawna tam nie byłem, więc nie wiem co teraz się tam dzieje.
więc ustawiamy czas tury na np.15s i po sprawie

By gra się sprawdziła jako Multi musi być dopasowana do zasad tego stylu! Jako że już to zrobione (Nazywa się FT: BoS), to nie ma po co robić to od nowa. A próby przerabiania zwykłego Falla doprowadziły by w ostateczności do Szmiry, albo efektu takiego samego jaki mamy w FT. Przypominam że nie bez powodu, większość MMO jest taka sama.
Bez urazy Rezro, ale ft to strategia, a nie CRPG wiec nie rozumiem cie.
Taki maly offtop FT powstal dlatego zeby podtrzymac zainteresowanie fallem zanim wejdzie 3.
Rezro miał chyba na myśli Fallout: Brotherhood of Steel- action-rpg, który wyszedł na konsole.
Hydro to będzie gra single czy multi player?????
Nie chodziło mi o to na konsole (PS: FT Też ma podtytuł BoS), ale o to że gdyby robić MMO z Falouta to uzyska się ten sam efekt co w jest w FT, ew. kaszanę. Przypominam że gry MMO rządzą się swoimi zasadami i robienie na siłę z Falla -> Multiplayera raczej się nie powiedzie (Wymaga to bardzo wysokich umiejętności).

Edit: Wiem że FT to gra Taktyczna! Co nie zmienia faktu że nie da się dobrze zrobić z Falla jako MMO. Sam fakt że jedyny Fallout z Multi to gra Taktyczna, to potwierdza. i jeszcze jedno hydro: Gdzie niby napisałem że FT to cRPG?
Bez urazy Rezro, ale ft to strategia, a nie CRPG wiec nie rozumiem cie.