To że broń palna w Falloucie 2 ma zróżnicowaną pojemność magazynka, rodzaj amunicji, dmg itp. wszycy wiedzą. Ale kiedy niedawno zaczynałem po raz n-ty grać w F2 zauważyłem coś dziwnego:

Pamiętacie robota w klamath w lokacji na zachód od downtown? Poszedłem do niego mając zdobyte w Den magnum i shotguna (tą dwururkę). Obrażenia w sumie są podobne u obu, ale magnum zadał 3 strzały pod rząd 0 obrażeń (robot was hit for no damage), a shotgun bez żadnego krytyka tegoż robota sprzątnął 4 strzałami. Wiem, że różni przeciwnicy mają różne odporności na energię laserową, ogień czy zwykłe obrażenia, ale przecież i magnum i shotgun to broń palna.

I tu moje pytanie: czy działa tu jakiś mechanizm o którym nie mam pojęcia?
Raczej nie, ale pewnie miałeś do magnum pociski przebijające (zielone) i dlatego nie mogłeś zranić robota. To jest bug związany z amunicją przebijającą i rozpryskową, ale po prostu zbieraj tylko rozpryskową i wszycho będzie ok.
Jak Kwiatmen już napisał, prawdopodobnie używałeś zielonej amunicji FMJ magnum, która rzeczywiście jest gorsza od rozpryskowej JHP (niebieskiej). Mozna spróbowac użyc ammo moda, jednego z tychh, które znajdziesz między innymi na mojej stronie. Polecam wersję 1.02pl lub eng w zalezności od wersji językowej twojego Fallout2. I w zasadzie nie musisz nawet gry na nowo zaczynac, powinno działać. Ammo mod daje to, że amunicja AP i FMJ jest mocniejsza na opancerzonych przeciwników od amunicji JHP i na odwrót.
Jeśli ten 'ammo mod' działa poprawnie, to np facetowi w Power Armor powinno się zadawać większe obrażenia używając amunicji FMJ lub AP, a mniejesze rozpryskową, mam rację Cubik?
Jeśli ten 'ammo mod' działa poprawnie, to np facetowi w Power Armor powinno się zadawać większe obrażenia używając amunicji FMJ lub AP, a mniejesze rozpryskową, mam rację Cubik?



Dokładnie. Grając z tym modem amunicja rozpryskowa JHP jest bardzo słaba albo wcale nie zadaje obrażeń przeciwnikowi w pancerzach typu Power Armor, a na pewno APA. Natomaist jak masz za przeciwnika kolesia bez pancerza albo w słabym pancerzu, czy tez stwora, który z racji wyglądu ma pancerz słabiutki albo go nie ma wcale (vide centaury) to amunicja JHP jest Twoim wybawieniem

Jak mi sie bedzie chciało to załączę za parę dni zestawienie porównawcze amunicji JHP i AP oryginalnej i tej samej amunicji po zmianach wprowadzanych przez moda.

Mod nie jest idealny i może nieco przegięty, ale starałem się, żeby bronie i amunicję zbalansować w miarę logicznie. W modzie zmienione sa również statystyki pancerzy stworów, w zależności od ich wyglądu i odporności na obrażenia.
Moim zdaniem najlepsza wersja to 1.02 z lutego 2006.

Jest też Ammo mod dla spatchowanego Fallout2 patchem damage algo, jest to wersja tylko pod tego patcha. Patch z ulepszonym algorytmem obliczającym damage w Fallout2 został wykonany przez gościa Ravachol z NMA, natomiast wzór jest moim pomysłem. Ammo moda w wersji 2 nie należy stosowac w niespatchowanym Fallout2 bo będą wychodziły głupoty!!

Chętnie wysłucham wszelkich uwag dotyczących ammo moda, w dowolnej wersji, czy się podoba czy nie i co nie jest tak jak trzeba. Będzie uwag więcej to zrobię ewentualnie jakieś poprawki.