witam,
przejrzałem pobieżnie forum i widze, że panuje opinia o niegrywalności postaci opartej o walkę wręcz. powszechne jest twierdzenie, że walka wręcz sprawdza się tylko w początkowych misjach. myślałem więc o stworzeniu postaci, która zacznie walcząc wręcz a poźniej "przesiądzie" się na broń ciężką. mam tylko pewne wątpliwości - co to dokładnie jest ta broń ciężka - ja myślałem konkretnie o tych ckmach poczynając od 249 SAW dostępnego w misji z mutonami. czy to aby nie jest jednak zaliczane do small guns?? no i czy można zdobyć gdzieś szybciej jakiś ckm?
dalej - moja postać ma dodatkowe obrażenia do walki wręcz - czy mogę gdzieś zobaczyć aktualne łaczne obrażenia zadawane przez moją postać??
aha - jeszcze pytanko o perki. konkretnie coś takiego jak: Divine Favor. znalalzłem o tym info w poradnikach ale coś nie wiedzę tego w instrukcji. mam FT z sagi - ver. 1.27. czy może w tej wersji usunięto tego perka?

kłaniam się,
cga
witam,
.... panuje opinia o niegrywalności postaci opartej o walkę wręcz.....


Witam na forum.
Ukończyłem FT postacią walczącą wręcz solo dwa razy i rzeczywiście jest trudniej. W zasadzie o trybie twardziel to nie ma co marzyć, bo często trzeba korzystać z komba save/load. W początkowych misjach dobrze jest używać jakiejś naręcznej broni jednak w misjach z robotami liczą się tylko gołe pięści ze względu na dodatkową szansę na zadanie krytyka. Dobrze zrobiona postać wygra w pojedynku jeden na jeden z każdym, nawet z behemotem pod warunkiem że będzie zadawać szybko uderzenia. Na wyższych poziomach często zadaje się krytyczne trafienia a przeciwnik ciągle się przewraca. Kiedy walczy się z grupą trzeba się nieźle nakombinować żeby rozdzielić przeciwników, schować się za jakąś osłoną, ustawić wrogów tak by zasłaniali siebie nawzajem. Broń dystansowa podczas walki wręcz ma zwiększoną szansę na krytyczną porażkę a i tak może niespodziewanie komuś wyjść krytyk i z postaci zostaną strzępy. Oczywiście misje wykonuje się nocą a do przeciwnika trzeba się podkraść.
witam,
...czy mogę gdzieś zobaczyć aktualne łaczne obrażenia zadawane przez moją postać??


Wielkość zadawanych obrażeń podawana jest w panelu inwentarza
....co to dokładnie jest ta broń ciężka - ja myślałem konkretnie o tych ckmach poczynając od 249 SAW dostępnego w misji z mutonami. czy to aby nie jest jednak zaliczane do small guns??


SAW jest big gunem i to najlepszym ponieważ amunicja do niego jest dostępna w dużych ilościach z małymi wyjątkami przez całą grę. Inne może i mają większe obrażenia ale są kłopotliwe w użyciu.
....no i czy można zdobyć gdzieś szybciej jakiś ckm?


Na upartego można kupić ‘msciciela’ u handlarza ale nie ma do niego amunicji. ‘Oprawcę’ można zdobyć jeśli się trafi na losowe spotkanie z dwoma strażnikami pilnującymi bunkra. Trzeba ich zatłuc ale to działko zbyt szybko zużywa amunicje jak na początek gry, ma spore wymagania co do siły a na roboty jest już kompletnie nieprzydatne.
Niestety nie można otruć jakiegoś palladyna i zabrać mu M60......znaczy otruć się da ale RKMu nie da się wyjąć z martwej ręki...

Miłego grania

Edit: Hm...po zastanowieniu ...chyba nie da się zabrać 'oprawcy' strażnikom z tego samego powodu z jakiego nie da się zdobyć M60.
Musze to sprawdzić.......
aha - jeszcze pytanko o perki. konkretnie coś takiego jak: Divine Favor. znalalzłem o tym info w poradnikach ale coś nie wiedzę tego w instrukcji.


O ile się nie mylę, to w polskiej wersji językowej jest to "Łaska Boska":

"Jakaś wyższa siła z jakiegoś powodu Cię polubiła.

Wymagania: CH 8, Poziom 14"

Nie mam jednak zielonego pojęcia jakie konkretne działanie ma ten perk.
Wycinek z FAQ

Q: What's this "divine favor" perk I keep hearing about?
A: See the manual. However, it supposedly ALSO adds 1 to your
best stat (even BEYOND your racial max), and decreases your perk
rate to 2 (i.e. one perk every 2 levels). If you do go for it
(you need LK of 8) your max perks then will be 4 before this one
(3, 6, 9 12). You use the 5th perk (at 15) to get this, then 4
more perks (17, 19, 21, 23), for a total of nine perks total. As
you get 8 perks at a perk rate of 3, this isn't an improvement.



Czyli perki co 2 poziomy i najlepsza cecha podskakuje o 1.

pzdr
dzięki wszystkim za odzew

W początkowych misjach dobrze jest używać jakiejś naręcznej broni jednak w misjach z robotami liczą się tylko gołe pięści ze względu na dodatkową szansę na zadanie krytyka.

Ja bym na twoim miejscu nie brał perka Gifted oraz podpakował charyzmę dla lepszych rekrutów i broni, ale ok
pzdr
gra postacią na walke w ręcz w ft na singlu jest świetna.
najlepiej do tego duzo percepcji, skradanie, bron palna, ciche bieganie itd.

postac swietnie radzi sobie ze wszystkimi, nawet z mutantami. pozniej przesiadasz się na gaussa. sam przeszedłem raz gre w taki sposob i bylo calkiem ciekawie. dobrze jest miec te szpony, ktore mozna zdobyc u wladcow zwierzat ;]
Najwyraźniej zaszło pewne nieporozumienie....Zasugerowałem się twoim postem a nie tematem...Myślałem że masz na myśli walkę wręcz ( rękawice) a nie walkę bronią (nóż), z tą drugą mam mniej doświadczenia.
co do broni - czy warto później używać rękawic wspomaganych? co do krytyka - myślałem, że szansa ta zależy tylko od szczęścia. rozumiem, że podpompowanie walki wręcz też tu pomaga.


Ciosy w zależności od poziomu postaci i poziomu umiejętności oraz przy spełnionych wymaganiach dotyczących siły zmieniają swoje nazwy i zadawane obrażenia. Częściej trafiają się też krytyki. Nie znalazłem opisu ciosów do FT ale w F2 najlepszy cios ręką maił +15% a nogą +50% do szansy na krytyczne trafieni plus jeszcze omijał zbroje. W Ft jest prawdopodobnie podobnie.
czy szybkie zadawanie uderzeń jest od czegoś zależne - czy tylko od AP?


Im więcej masz punktów akcji tym szybciej zadajesz ciosy, są też perki które zmniejszają potrzebną ilość PA na wyprowadzenie uderzenia.
właśnie o to chodzi - mam np. nóż zadaje x obrażeń. w panelu postaci jest parametr "dodatkowe obrażenia walki wręcz". te dodatkowe obrażenia nie są dodawane do tych zadawanych przez nóż a chyba powinny.


Wielkość zadawanych obrażeń wyświetlana w panelu inwentarza jest już z wszystkimi bonusami.
SI 10
PE 4
WT 7 (chciałem jak najwięcej dla pkt wytrzymałości)
CH 2
IN 10
ZR 10
SZ 4
talent, ciężka ręka


Trochę bym poprawił twoją postać. W szczęście daje się albo minimum albo co najmniej 6 więc te 2 punkciki poszły by w percepcje której jak na operatora miniguna masz trochę mało. Najcięższa giwera wymaga siły na poziomie 9 , tu też można było zaoszczędzić punkt na wytrzymałość czy percepcję.

@Guardian
Nie zauważyłem żeby charyzma miała wpływ na szybkość awansu w hierarchii BoS... Możesz napisać kiedy najwcześniej udało ci się zdobyć pancerz tesli?
Przeszedłem FT tylko 2 razy i to dosyćdawno, więc mnie nie pytaj
A charyzma istotnie wpływa na awans, spróbuj, nawet zmodyfikowaną postacią.
pzdr
Na upartego można kupić ‘mściciela’ u handlarza, ale nie ma do niego amunicji. ‘Oprawcę’ można zdobyć, jeśli się trafi na losowe spotkanie z dwoma strażnikami pilnującymi bunkra. Trzeba ich zatłuc, ale to działko zbyt szybko zużywa amunicje jak na początek gry, ma spore wymagania, co do siły a na roboty jest już kompletnie nieprzydatne.



Słaba??Mściciel to prawie najleprza broń. Ja przeszedłem prawie całą grę z tym karabinem(do póki nie spotkałem pipboja i nie zaczęło się mi chrzanić)
Z szybkostrzelnością, ulepszoną szybkostrzelnością i kilkoma perkami do obrażeń to broń straszliwej rzezi.

Co do pięściarza to?
1fajnie jak mamy krowi pancerz, bo w nim szybciej się uderza:)
2po narkotykach można wbijać się na chama, przydają się też perki oporności.
3jak weźmie się na początku 10 wytrzymałości a w czasie rozwoju weźmie mutacje, talent, do tego kupimy na stacji benzynowej(miejsce specjalne) miksturkę życia(i ją wypijemy oczywiście) możemy mieć 12 Wytrzymałości:) to 9 żyć na poziom (tak mi się zdaje)
4Oszczędza amonicje:)

A i radze brać 6 szczęscia na początku, bo jest potrzebny do najleprzych perków.

A brał ktoś ten perk, że jak ma się wolne ręce to dostaje się do kp ??
Przydatne to??
jeżeli chodzi o wcześniejsze bug guny to jeszcze bazooka jest dostępna wcześniej
Słaba??Mściciel to prawie najleprza broń. Ja przeszedłem prawie całą grę z tym karabinem(do póki nie spotkałem pipboja i nie zaczęło się mi chrzanić)


A doszedłeś do robotów? One mają odporność na normalne obrażenie na poziomie 16/50% więć z mściciela zadasz co najwyżej 0 obrażeń , no chyba że ci krytyk wyjdzie...SAW jest zdecydowanie lepszy.
A brał ktoś ten perk, że jak ma się wolne ręce to dostaje się do kp ??
Przydatne to??


Średnio....Podciągnąłem w ten sposób AC do 70 a efekt był taki że przeciwnicy po prostu bliżej podchodzili.
A doszedłeś do robotów? One mają odporność na normalne obrażenie na poziomie 16/50% więć z mściciela zadasz co najwyżej 0 obrażeń , no chyba że ci krytyk wyjdzie...SAW jest zdecydowanie lepszy.

Doszedłem do misji z molochem, tam gdzie jest ten labirynt i twoich jakieś wieżyczki rozwaliły. Zwykłe kasuje dwiema, trzema seriami (jedna seria zajmuje mi 3 punkty akcji więc ostro wale). Może kupiłeś jakąś podróbkę wypij se wody szamanów (nie pamiętam nazwy, dzikusy mają) to będziesz zabijał wszystko z każdej broni.

Średnio....Podciągnąłem w ten sposób AC do 70 a efekt był taki że przeciwnicy po prostu bliżej podchodzili.


Hahahaha, chyba nie będe tego barał
Ciekawe naprawde bardzo. Grając we wszystkie fallouty nie wpadlem na pomysl o przejsciu ktoregos z nich postacią z meele/heavy weapon char. I tu kieruje sie moje pytanie czy ktoś przeszedl inne fallouty oprócz FT taką postacią i czy to nie bylo zbyt trudne. Swoją drogą pogral bym se teraz w F2 - najbardziej mi sie podoba bo ma w sobie klimat którego nie ma FT.
Pozdro Majest
Gra postacią walczącą w ręcz w FT to swietna zabawa ;]. Przeszedłem FT 2 razy, raz normalnie - big guns, drugi raz z walką w ręcz, na początku było dosyć łatwo, ale bałem się kolejnych i silniejszych przeciwników.
Jednak co się okazało, po znalezieniu szponów, czy tam pazurów (u przywódcy łowców zwierząt), które są chyba najlepszą bronią, która nie potrzebuje amunicji do walki w ręcz, siekałem równo wszystkich, łącznie z mutantami.
Moja postać byłą dosyć odporna na obrazenia, nie uzywalem narkotyków, które jeszcze bardziej by ją wzmocniły. Jedyny problem był z robotami, wtedy jednak przezucilem się na bron palną - gaussa.

Taka gra jest dosyć ciekawa, należy zainwestować dużo w skradanie, można też dać 6 szczęścia, dzięki czemu odblokujemy perka "odporność", który zwiększy naszą odporność na obrażenia o 10% (można wybrać go 3 krotnie), następny dobry perk to unik (+5 do klasy pancerza), zdaje sie, ze jest jeszcze kilka innych, ale juz nie pamiętam. W kazdym razie przy dobrym rozwoju postaci, mozemy zrobic prawdziwego twardziela ;].
Ja F1 przeszedłem z młotem wspomaganym, to była zabawa. Walisz w mutanta i opstawiasz czy wyleci za plansze czy nie.
Zabawa to jest w F2 z przejsciem gry tylko z mlotem wspomaganym.
Frank mial polamane obie nogi, reke i był oślepiony, a marnowałem mu tylko po 2 hp... naszczescie Vic z gaussem dokonczyl dziela ;]
Albo waliłeś młotem gdzie popadnie (czyt. nie celowałeś w głowę czy oczy) albo to nie był młot wspomagany a już na pewno nie miałeś perka SLAYER.
W F2 młociarzem - skradaczem gra się stosunkowo łatwo i przyjemnie, najlepszą broń można stosunkowo szybko zdobyć, amunicji nie potrzebuje tylko wkurzające jest bieganie po planszy za gościem którego się przed chwilą walnęło młotem po głowie.
W F1 można było zrobić postać która machała młotem za 1PA – 10 krytyków na turę robi wrażenie
Taktycznie go rozbroilem ;]
Stalem sobie obok, a on zdazyl rozwalic wszystkie wierzyczki i zabic Cassidiego...
Zdaje sie ze najpierw udezylem mu w reke, zeby nie mogl uzywac broni, potem w noge, zeby mnie za szybko nie dogonił ;] a potem celowalem w glowe ale jakos krytyki nie szly za czesto.
Jednak pomimo, ze trwalo to dosyc dlugo, bylo to jedno z ciekawszysch zabic Franka i ten czas ktory prawie uplynal ;]
Cha cha bende musiał sprubować, zaras zainnstaluje f2. To może być zabawa.

W f2 fajnie jest jak grasz z pięści bo masz różne sparingi, na przykład z bokserami.
to jest wlasnie magnes fallouta ;] wystarczy jakis ciekawy pomysl i cała zabawa zaczyna się od nowa, aj lajk yt ;]
To temat o Fallout czy Tactics?
saper?
saper w f2? nie.... chyba ze mialbys kupe granatow,, bo ani min, ani nic podobego nie ma... ale zabilbys za duzo postronnych osob :>

a moze z poganiaczka do bydla? ;]
Hammer ty zyjesz ;]

poganiacz do bydla jest calkiem niezly ;]