Ludziom, który wierzą w bezpluskwowość tej gry, sugeruję spróbować:
No akurat w FT trochę się nagrałem i wiem co brykało a co nie. Gros czasu jaki na nią przeznaczyłem to była rozgrywka w wersji 1.25 (wersja z roku 2002). Guły jakie zauważyłem to, tylko ta związana z czterema jeźdzcami.
Ostatnie moje podejście do FT to zagranie w wersję 1.27 (Saga) - chodzi o wiele gorzej - w sensie lekkiego przymulania. Większych błędów brak.
Choć muszę przyznać, że czasem gra wywala się do systemu. Co wówczas robić? Co jakiś czas, wyłączać grę i resetować system.
- Wjeżdżania pojazdami na przeszkody (stuk-puk i nawet wsteczny nie pomoże)
Nie zauważyłem - zarówno w wersji 1.25 czy 1.27. Jedyna guła to nie możliwość wyjechania z okopu, jeśli się do niego wpadnie.
- Zapisywania gry na jednym slocie w czasie wykonywania ostatnich misji (zwłaszcza, jeżeli chcecie grać od nowa)
Specyficzny przypadek - możliwy do uzyskania przez niedoświadczonego gracza

Moje ostatnie podejście do FT (rozgrywka zakończona na misji w Canyon City) skończyło się posiadaniem 231 sejwów ważących z ponad 500 mega

Mogę więc wywnioskować, że głosy o wadach FT mogli podnosić ludzie grający w trybie Twardziel. Wówczas wkurw na zwiechę gry będzie u nich liczony tak jak naliczane są w nim punkty podczas gry. Czyli co najmniej kilkukrotny.
Jednym słowem Twoje porady dotyczące "sprowokowania" FT do wyłożenia się - są specyficznymi przypadkami - których nie uzykamy podczas normalnej rozgrywki. Natomiast guła w F2 (wersja polska z CDP) dotycząca tego, że jeśli przekroczymy pewną ilość do PipBoya - to przyciski zmieniają się w czarne kwadraty - jest już raczej ewidentnym daniem dupy, przez twórców gry. No może niedopatrzeniem jakimś.