Może moje pytanie wyda się większości z Was wręcz absurdalne, ale jednak odważę się je postawić : w jaki sposób można podczas tworzenia postaci dodać jej opis i czy jest to w ogóle możliwe ? Jeżeli nie da się tego zrobić "z gry", to w jaki sposób zrobić to za pomocą edytora ? Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.
Po pierwsze nie rob 2 takich samych tematow, a po drugie to przy tworzeniu postaci masz taka opcje "zapisz txt" czy jakos tak.
Po pierwsze nie rob 2 takich samych tematow, a po drugie to przy tworzeniu postaci masz taka opcje "zapisz txt" czy jakos tak.



Z tym stworzeniem zduplikowanego tematu to oczywiście przyznaję Ci rację - początkującym forumowiczom zdarzają się chyba czasem takie głupie wpadki ... a co do Twojej odpowiedzi na moje pytanie - nadal nie potrafię rozwikłać tego problemu pomimo wskazówki. Byłbym wdzięczny za bycie trochę bardziej szczegółowym. Może nie wyraziłem się wtedy zbyt precyzyjnie, ale mi chodziło o stworzenie opisu dla postaci w trybie single player
Przy tworzeniu postaci masz obok anuluj i ok opcje,naciskasz, a pozniej wyskakuje ci menu i wybierasz zapisz.Pozniej w tych samych opcjach mozesz uzyc opcji wczytaj i masz postac,ktora zapisales.
Bym dal jakiegos screena tylko nie da sie go odczytac, widac gra nie toleruje zapisow w jpg
nawet w Frapsie ?? ;o
Heh, chyba się nie zrozumieliśmy, ale to w sumie moja wina Wprawdzie chodziło mi o dodanie opisu postaci, ale nie w Falloucie 1 czy 2, tylko w Tactics Chodzi mi o stworzenie takiego opisu, jaki ma np. każdy z rekrutów (czyli taki słowny, krótki opis, historia postaci)... Jeszcze raz dzięki z góry za wszelkie sugiestie
O ile pamietam tylko w multi da sie robic nowe postacie
Heh, chyba się nie zrozumieliśmy, ale to w sumie moja wina Wprawdzie chodziło mi o dodanie opisu postaci, ale nie w Falloucie 1 czy 2, tylko w Tactics Chodzi mi o stworzenie takiego opisu, jaki ma np. każdy z rekrutów (czyli taki słowny, krótki opis, historia postaci)... Jeszcze raz dzięki z góry za wszelkie sugiestie



Heh wymagający jesteś , ale w sumie po co robić tekst który tylko ty sam będziesz czytał? Na pewno da się to zrobić jakimś edytorem -> google.pl(?), imo fajniejszy jest motyw ze zmianą zdjęcia własnej postaci, programik potrzebuje zmniejszonego zdjęcia i chyba zrobionego w skali szarości resztą już się sam zajmuje i wystarczy tylko podmienić plik w katalogu. Swoją droga taki patent można sobie łatwo zrobić w Paint Shop Pro... gdzieś miałem taki obrazek z własnym zdjęciem chyba zaraz sobie zarzucę na avka
Swoje zdjęcie juz mam Rzeczywiście, jest to całkiem interesująca opcja... dla zainteresowanych - do wykonania własnego portretu potrzebny Wam będzie programik Game Resource Viewer, a instrukcje bez problemu znajdziecie w necie... a co do tego, że jestem wymagający - masz rację, trąca to nawet o pedanterię, ale cóż - taki już jestem Pozdro
Witam
Znalazłem pewien sposób na zmianę opisu Twojej postaci w oknie pip-boya. Zapewne wiesz że pliki z rozszerzeniem *.bos można przeglądać zaminiając rozszerzenie na *.zip. Jednak radzę aby przedtem robić kopie zapasowe żeby przypadkiem czegoś nie popsuł, ale do rzeczy:

1) wejdź do katalogu z FT a następnie do podkatalogu core
2) odszukaj pliku "Locale_0.bos" i zamień jego rozszerzenie na zip. Będziesz miał teraz plik "Locale_0.zip"
3) otwórz go i poszukaj pliku "Characters.txt". Wypakuj go do katalogu core\Locale\Game
4) otwórz plik tekstowy za pomocą np. notatnika i poszukaj wpisu:

name_CORE_prefab1 = { ...
desc_CORE_prefab1 = {Mick nie należy do ...

ta druga linia służy za opis postaci. To co znajduje się w nawiasach {} jest wyświetlane w pip boy'u, w tym przypadku Mick'a, którego możemy wybrać spośród 3 facetów i 2 kobiet na początku gry.

Ta metoda ma jedną wadę, a mianowicie nie możesz modyfikować jego statystyk, ale na to też jest sposób

Pozdrawiam

-- EDIT --

PS nie zapomnij z powrotem zamienić Locale_0.zip na Locale_0.bos :b
Szczerze mówiąc, próbowałem już kiedyś tego sposobu, ale przy każdej próbie uruchomienia gry po modyfikacji pliku locale.bos, Fallout się wywalał (innymi słowy : "Runtime Error" i te sprawy ). Oczywiście za każdym razem zmieniałem rozszerzenie z powrotem na . bos. Ehhh... chyba dam już sobie spokój z tym opisem - ale mimo wszystko wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość
Dlatego zalecam ostrożność i robienie kopii zapasowych zmienianych plików.
Ta metoda, którą przedstawiłem jest trochę karkołomna, poza tym jakbyś chciał zmieniać statystyki to musisz użyc edytora z FT do zmiany pliku "core_prefab1.ent", jednak nie można w edytorze ustawić tryby na "Toughguy" (twardziel), do włączenia którego już trzeba użyć modyfikacji.

Może ktoś wpadł na prostdzy sposób zrobienia tego?

Pozdrawiam