AD. 1
A cholera wie, ja nigdy nie mialem problemow zeby wejsc podziemiami, drzwi zawsze byly otwarte....aaa... juz wiem! Bo ty podchodzisz do wlazu po lewej stronie

Otoz w budynku stacji benzynowej znajduje sie klapa, musisz ja podniesc, pod nia jest drugie przejscie

AD. 2
Dotarles do Navarro nie bedac w San Francisco?!

Nie chce mi sie tlumaczyc gdzie to jest, wejdzi na
Trzynasty Schron do czesci Fallout 2 i kliknij na dzial Solucja - masz tam mape swiata, to sobie znajdziesz

AD. 3
Karl znajduje sie w The Den (Nora w polskiej wersji), w drugiej czesci miasta, tam gdzie jest kosciol. Siedzi w Barze u Mamuski, jak do niego odpowiednio zagadasz, to sie dowiesz wszystkiego. Ale na ten quest miales tylko 30 dni! (o ile sie nie myle)
A Special Randoms Encounters (wieloryb, rycerze itp) pojawiaja sie w losowych miejscach

AD. 4
Granat mozna znalezc w innej losowej lokacji (z bialym krolikiem

), ale zeby wogule miec szanse na nia natrafic trzeba zainstalowac specjalna latke, bledem w grze jest zanizone prawdopodobienstwo spotkani atej lokacji niemal do minimum.
Co do lokacji z wrotami:
Strażnik Wieczności - aluzja do Star Trek V oraz Fallout'a 1.
Wędrując, napotykasz na niezwykły kamienny portal. Przenosi cię on w przeszłość, do czasów jeszcze z przed Fallot'a 1. Znajdujesz się w Vault 13 i twoim zadaniem jest zepsucie chipu odpowiadającego za oczyszczanie wody. Gdy to zrobisz, twój przodek będzie musiał opuścić schron w poszukiwaniu "water chip". W ten sposób umożliwisz też swoje narodziny.
Zanim zepsujesz komputer przeszukaj schron w poszukiwaniu Solar Scorcher'a. Niezwykłego pistoletu, działającego na energię słoneczną.