Heh, taka smieszna sprawa, nic szczegolnego, ale mnie to gryzie.. W zasadzie chyba nigdy nie udalo mi sie otworzyc bramy prowadzacej z Labiryntow do Zatopionych Ziem.. Gdzies jest klucz? Jakies szczegolne warunki do spelnienia? Ktos ma jakis pomysl? Nie interere mnie Wylamywanie czy Otwieranie Zamkow, chce ja otworzyc oficjalnie (swoja droga Wylamywanie z Sila 25 nic nie dalo, Otwieranie na 100% ze Zrecznoscia 20 tez nie:)
Chyba nie do końca rozumiem... chodzi o te drzwi w siedzibie Wielojedności?
Chodzi Ci o to wejście, w którym wchodzisz- a tu nagle brama i stoisz w małym, ciasnym przedsionku nie mogąc się ruszyć ani otworzyć tych pierońskich drzwi?
Też mnie to wkurza. Nie pamiętam jak to było, ale może po wypełnieniu zadania dla Wielojedności brzamka się otworzy?
Zu-Ben, chodzi o wrota zaraz jak wchodzisz z Katakumb do Labiryntow, po prawej stronie. I nie, Manto, nie otwieraja sie nawet jak zalatwisz questa dla Wielojednosci.. Moze maja pozostac zamkniete, poniewaz trwa wojna Nieumarlych ze Szczurami, ale w takim razie po co je zrobili zamiast po prostu wrzucic graficzke? A bylby taki wygodny skrot, wrrr...
Mnie się nadal wydaje, że kiedyś te drzwi były otwarte. Musiałam tylko coś wtedy zrobić, może nawet przypadkowo.
Ale nie pamiętam
Wrzuć screenshota bo nie mogę skojarzyć tych drzwi
Oto lokalizacja ww. bramy (w kwadracie na mapie):

W ogóle wróciłem tam żeby zrobić screena i zauważyłem dwie rzeczy: po pierwsze Torment stworzył katalog PrntScrn w którym zapisuje zrzuty ekranu bezpośrednio, bez konieczności używania Painta (za pierwszym razem jak próbowałem, ta sama instalacja, nie było go!), po drugie:

Załadowałem sejwa w którym ekipa właśnie wróciła z Klątwy, i to jedyne wyjaśnienie jakie mam. Brama była zamknięta, jak wychodziłem stamtąd po rozliczeniu z Wielojednością, dam sobie rękę uciąć...
Wygląda na to że sam rozwiązałeś swój problem i brama nie jest zamknięta na głucho
Ale pytanie dalej pozostaje bez odpowiedzi.. Wyjaśnienie, że 'sama się otworzyła kiedyś tam' mnie nie satysfakcjonuje.. Gdyby ktoś akurat zaczynał w Niższej Dzielnicy i Lothar odsyłał go po specjalną czaszkę, mógłby dla mnie sprawdzić, czy wtedy już ta brama jest otwarta?
Ręki nie dam uciąć, ale jeśli dobrze pamiętam to klucz posiada Mantuok. To szczurołak, którego zdarza się nam spotkać podczas gry, lecz nie możemy mu nic zrobić. Dopiero w siedzibie Lotara możemy zejść schodami lub drabiną (nie pamiętam dokładnie) do podziemi i tam znajdziemy Mantuoka. Można się z nim rozprawić bez żadnych konsekwencji i jak dobrze pamiętam to właśnie przy jego zwłokach znajdziesz klucz. Pozdrawiam
Gdy ubijemy tego szczura pod siedzibą Lotara otrzymamy jedynie jego czaszkę i Grimuar. Zastanawiam się jednak co się dzieje gdy ubijemy go w Labiryntach. Bo wiem, że opcji jest tam kilka- albo z nim normalnie gadamy i on nas zaprowadza do Wielojedności, po czym normalnie sobie wychodzimy- lub po czym rzucają się na nas wszystkie szczury oraz kiedy go wkurzymy i znów wszyscy się na nas rzucają, ale wtedy przynajmniej możeby zabic Mauntoka i możliwe, że uzyskamy rzeczony klucz.
Wiem, że przeszłam każdą z tych opcji i chyba tylko raz czy dwa udało mi się tą furtkę otworzyc.
W tej grze nigdy nie wiadomo co miało wpływ na jakąś akcję lub jej brak.
Fizycznego klucza nie ma na 100%, otwarcie tych drzwi następuje w skutek wydarzenia a nie zdobycia przedmiotu. Nie mam teraz jak sprawdzić, które wydarzenie dokładnie daje nam możliwośc korzystania z tego przejścia, ale stawiałbym na jedno z dwóch.

1. Rozwiązany konfliktu z czaszkoszczurami (zostanie agentem Wielojedności)
2. Wejście od Zatopionych Ziem po rozmowie z Mauntokiem
Zapewne jeśli wybijesz tyle czaszkoszczurów w komnacie Wielojedności, że się ona podda, to także drzwi się otworzą.
Ciężko mi sobie przypomnieć, ale wydaje mi się, że drzwi da się otworzyć, kiedy weźmie się questa od Wielojedności. Jednego jestem pewien: udało mi się otworzyć te drzwi podczas pierwszego zwiedzania katakumb. W każdym razie mam zamiar znowu sobie zagrać więc to sprawdzę (jak wiele innych rzeczy).
Chyba trzeba rozwiać wszelkie wątpliwości: te drzwi otwierają się jak wykonamy questa dla wielojedności (szpiegowanie Milczącego Króla).