Jako nowy użytkownik witam serdecznie wszystkich pozostałych bywalców tego forum

A teraz do rzeczy:
1. Na stronie arcanum world piszę, że mogę znaleźć „Mistyczny wielki miecz” w miejscówce Narsudina, ale tam nic nie ma, jest tylko stara chata i ognisko poza tym nic. Przeszukałem najbliższą okolice, ale poza krzakami nic nie było. Czy ktoś wie gdzie on leży?

2. kolega mi mówił że jakiś „Arcane Great Sword” (chyba tak się pisze?) nie łamie się na maszynach. Na stronie jego miejsca występowania nie znalazłem, a wybieram się Vendigroth i tam na dole są automaty, a „ciężkie ostrze barbarzyńcy” Pana Kufla jest już tyle razy spawane, że po dwóch automatach się połamie do końca.

3. Mimo że posiadam szklany klucz nie mogę otworzyć wejścia do klanu żelaza. Używam klucza na czymś w rodzaju panelu sterowania i klucz znika, ale drzwi się nie otwierają. Bug?

Mam wersję 1070 PL czy instalacja nowszego patcha pomoże? (po ściągnięcu spolszczenia nie zainstalowałem tego 1.0.7.4. PL bo chciałem zobaczyć co to za gra, no i się wciągnąłem )
Na automatach i golemach nie łamią się:
1) młoty
2) maczugi
3) rękawice
4) możliwe że coś jeszcze

Ja polecam war gauntlets - niedrogie i łatwo dostępne, a bonus do obrażeń spory (używane przez Sogga to narzędzie zagłady). Kiedyś grałem niziołkiem-karateką ( ) i udało mi się przejść grę tylko w towarzystwie psa tłukąc właśnie rękawicami. A na rozmaite przedmioty w wersji arcane najlepiej zaczaić się u kobiet siedzących na obrzeżach osad - nawet w zamglonych wzgórzach możesz dostać super sprzęt. Jeśli jesteś cierpliwy, to postępuj wg schematu: odejdź kawałek, poczekaj dzień, sprawdź dostępny towar, odejdź kawałek, poczekaj dzień... W końcu na pewno będzie jakieś arcane narzędzie.

A co do klucza - poszukaj tu tematu o klanie żelaza, tam będzie dokładnie. Z tego co ja pamiętam, to nie o klucz chodzi (on otwiera coś co jest w środku) - musisz ukończyć misję ze św. Mannoxem w Kaladonie. Ale jak mówię - sprawdź temat, bo mogę sie mylić
U tych bab zdarzają się faktycznie ciekawe przedmioty, ale po stu próbach powtarzania tego w koło Macieju nie znalazłem tego miecza. Same „inferno hamers”, „dark helms”, topory żniwiarza ale żadnego arcane great sworda :/

Sogg zlał te automaty z mechanicznych rękawic a potem z Vndigrthckich rękawic bojowych, choć jakieś mocniejsze argumenty by się przydały. Teraz Otchłań więc te rękawice nie wiem czy wystarczą :/

Z kluczem wszystko jest w porządku. Przeszedłem tę misje sam, myślałem że czegoś zapomniałem zrobić, ale według solucji wszystko wykonane prawidłowo. wczytywanie sejwa nie pomaga (zbroja przepadła )


@Edit:

nieważne czy coś niszczy broń czy nie, ale na tego nekromantę zwykły mieczyk barbarzyńcy to ździebko za mało. Czy KTOKOLWIEK wie gdzie ten miecz można znaleźć, lub podobną do niego broń (szybkość ataku, obrażenia i żeby nie przeklęty )
No to dopadła cię tzw "Arcanum Bugged Edition" ;] Bo jeśli masz klucz (nieważne jak go zdobyłeś, z questa z Mannoxem, czy rozwalajac Hadriana), czytałeś Book of Durin, a jeszcze wcześniej byłeś w Miejscu Głosów, to powinno się otworzyć.
Bo zakładam, że quest na Żelazny Klan brałes od Eryka na 100%.

BTW - w Void nie ma już niczego co niszczy broń. Najwyżej czasem coś poszarpie zbroję.

Edytka: no to tak:

- jeśli jesteś magiem, to wystarczy ci każdy w miare dobry magiczny miecz, bo Kerghana pojedziesz zaklęciami.
Arcane Greatsword zresztą jest w Dziwnym Stawie, albo w Bagnisku, w którymś z tych dwóch miejsc, nie pamiętam zresztą w którym. W Lochach pod Smoczym Kregiem jest Topór Zaginionego Czasu, niby jest przeklety i przyspiesza wroga, ale damage ma taki że i tak wróg tego przyspieszenia nie dożywa. ;]
W Void w jaskini jest ukryty Falszion Kryggida, też dobry, w zasadzie najlepszy. Zagłada Kree w Void też ma przy sobie niezły mieczyk.

- jeśli jesteś technologiem, to robisz włam do piwnicy pod domem Willoughsby`ego, kradniesz stamtąd schemat na Pyrotechnic Axe, kupujesz/kradniesz paliwo, kupujesz/kradniesz ultralekki topó, podręczniki na uniwerku taranckim i trzaskasz topory pirotechniczne. I już masz broń.
Także broń rzucana nie niszczy się na golemach i pajęczakach (z wyjątkiem granatów oczywiście).
Z pirotechnicznym toporem radzę uważać. Dałem go kiedyś Virgilowi. Miał krytyczna porażkę przy ataku no i sam się zabił... Ja proponuje używanie wyważonego miecza. Sogg i Chucka mają taką siłę, że i tak każdego szybko ubijają, a tym mieczykiem można wykonać mnóstwo ataków. Żeby w pewnych momentach broń im się nie zniszzczyła zabieram im ją. Zwykły atak z gołej pięści w wykonaniu półogrów to potęga. 1 poziom w zielarstwie i mam leczenia pod dostatkiem.