Immortal już ci mówie a więc:
1. Smiter, czyli paladyn, którego główną umiejętnością jest Pchnięcie wykorzystujące tarczę do zaatakowania przeciwnika;
2. Hammerdin, czyli paladyn, którego główną umiejętnością wykorzystywaną podczas walki jest Błogosławiony Młot. Muszę przyznać, iż grając na BattleNecie spotkałem i nadal spotykam zadziwiająco dużo paladynów budowanych w ten sposób. Ich siła ognia naprawdę robi wrażenie. Granie z nim zwłaszcza dla postaci walczącej w bezpośrednim starciu to czysta przyjemność. Wiem, bo miałem przynajmniej kilka okazji;
3. Charger, czyli paladyn, którego główną umiejętnością jest Szarża. Pytanie tylko, czy warto rozwijać paladyna w ten sposób? Owszem, można go połączyć ze Smiterem i jest to niezwykle skuteczna mieszanka, chociaż osobiście nigdy tego nie sprawdziłem;-) Zaletą Szarży są duże obrażenia, ale wad ma więcej niż zalet: duży koszt many i potrzeba bycia od przeciwnika w pewnej odległości, żeby ten atak móc przeprowadzić. Ale ogólnie popularna budowa, skoro sam ją spróbowałem na singlu, a poza tym kilka razy miałem okazję z takim paladynem grać. Dobra głównie na Duele;
4. Święty, czyli paladyn korzystający z aur, które do ataku dodają obrażenia od żywiołów. Najczęściej spotykany jest ten ze Świętym Wstrząsem ze względu na ogromne obrażenia od błyskawic, jakie ta aura dodaje do naszego ataku;
5. Veangence, czyli paladyn korzystający z umiejętności Zemsta. Umiejętność ta dodaje do naszego ataku olbrzymią dawkę wszystkich obrażeń od żywiołów, jednak jest to tylko jeden cios, i dlatego dużo ryzykujemy tworząc takiego paladyna zwłaszcza w momencie, gdy gramy zawodowcem;
6. Fister, czyli paladyn bazujący na już nie umiejętności, a czarze Pięść Niebios, która jest bardzo potężna zwłaszcza na wszystkich nieumarłych, ale niemal niespotykany. Sam się jeszcze z takim paladynem nie spotkałem;
7. Ofiarny, czyli paladyn korzystający z umiejętności Poświęcenie. Był popularny na samym początku, kiedy ukazała się ta gra, jednakże używając tej umiejętności poświęcamy życie za każdy zadany nią cios. Dlatego w rozszerzeniu niemal wszyscy odrzucili takież budowanie tej postaci;
8. Szaman. Niedawno miałem tą przyjemność na US East grać z paladynem Szamanem. Tak określiłem paladyna, którego główną umiejętnością, a raczej w tym wypadku czarem jest Święty Pocisk służący do uleczania innych członków drużyny. Zetknąłem się z takim buildem pierwszy raz i muszę przyznać, że zrobił na mnie wrażenie, chociaż w pojedynkę za dużo nim nie ugramy;
9. Łucznik. Z takim paladynem też się spotkałem, ale jest częściej spotykany niż Szaman. Ech, żebym tylko miał warunki do grania w nadchodzący Świat Warcrafta....przynajmniej wiem, jak miło będzie się grało z Szamanem, czy Kapłanem;-)w najnowszym hicie Blizzarda. Łucznik korzysta z łuków, mogą być też kusze, a aurą, na której taki paladyn bazuje to oczywiście Fanatyzm;
10. I wreszcie Zealot, czyli kwintesencja paladyna. Korzysta on z umiejętności Zapał. Podpiera się on Fanatyzmem. Najczęściej spotykany build i właśnie na nim skoncentruję się w moim poradniku.
Żeby nie bylo to sciągnałem to z pewnej strategii z tawerny, kalafiour może to ja chyb ateż no nie.

Pozdro