Czy grajac magiem, moge otworzyc kazdy zamek? Doszedlem wlasnie w Zamglonych Wzgórzach do sklepu kowala i chcialem jak to wczesniej gralem technologiem-zlodziejem otworzyc sobie wszystko co sie da.. i tu jest problem. Czarem nie moge otworzyc beczki ze sklepu.. jaka jest na to rada, czy jednak musze pakowac w zwykly lockpick?
czary częściej działają tak jak chcesz jeśli masz wyższy lvl magii czy jak to sie tam zwalo

wytrychami wg mnie często lepiej sie otwiera ale tylko jak masz włączone skradanie ( nie musisz w nie inwestować)
Czy grajac magiem, moge otworzyc kazdy zamek?


Niektóre zamki są odporne na działanie magii jak sejf w muzeum czy drzwi do pomieszczenia z drewnianą lokomotywą w Głebi.
Doszedlem wlasnie w Zamglonych Wzgórzach do sklepu kowala i chcialem jak to wczesniej gralem technologiem-zlodziejem otworzyc sobie wszystko co sie da.. i tu jest problem. Czarem nie moge otworzyc beczki ze sklepu..


Skuteczność magicznego otwierania zamków zależy od magicznej amplitudy czarodzieja. Im trudniejszy zamek tym wyższa amplituda jest wymagana do jego otworzenia. Skrzynia kowala nie jest jakoś specjalnie trudna. Najwyraźniej musisz jeszcze 'urosnąć' żeby ją otworzyć.
Trzeba też pamiętać że rzucenie czaru otwarcia jest głośne ale za to raz otwarta skrzynia pozostaje otworzona do końca gry.
dzieki
a mozna cos zrobic bedac magiem by uciszyc cala akcje, lub ewentualnie zrobic cos potencjalnym swiadkom by nie zareagowali?
musi być dość daleko pomieszczenie obok chyba nie starczy musi być dość daleko
nieraz też miałam problem, z tym otwieraniem pojemników u kowala... znalazłam jednak na to pewien sposób , a mianowicie:

1. Pod wieczrór kowal idzie do swojego pokoju, żeby pójść w kimę(spać ), wtedy my szybko z naszym team'em wbiegamy za nim(trzeba to zrobić szybko, bo po pewnym czasie drzwi się zamykają...(no i lepiej by było żeby wejść tam całą drużyną))

2. Później rozkazujemy swojej grupce atakować beczkę( czy co to tam było) oczywiście kowal się obudzi...ale o ile dobrze pamiętam, jeżeli się go zabije to nastawienie ludzi z miasta( do naszej postaci) nie zmieni się...no ale mogą na zaatakowanie dobrej postaci zareagować osoby z grupy...jeśli nie chcesz zabijać kowala/ mieć zmniejszoną reakcję towarzyszy n oto musisz sam coś pokombinować

3. Oczywiście na Twoim miejscu pacnęłabym kowala przed pierwszym wyjściem z Zamglonych Wzgórz no i po wykonaniu misji dla kowala...( trzeba mu przynieść ...eee...jakąś rudę, którą można CZASAMI znaleźć w kopalni w Zamglonych)

Pzdr.
ja kowal kima to drzwi są otwarte z tego co ja zauważyłem
u mnei w każdym sklepie jest tak że jak gospodarz kima do drzwi do pokoju z beczką/skrzynią są otwarte
ja kowal kima to drzwi są otwarte z tego co ja zauważyłem
u mnei w każdym sklepie jest tak że jak gospodarz kima do drzwi do pokoju z beczką/skrzynią są otwarte

no więc ja mam przydatnego buga
a mozna cos zrobic bedac magiem by uciszyc cala akcje, lub ewentualnie zrobic cos potencjalnym swiadkom by nie zareagowali?


Kilka wskazówek:

Otwieranie czarem otwartych drzwi nie zwraca niczyjej uwagi (patrz Edit) mimo że pozostają już takie na stałe.

Hałas podczas magicznego otwierania zamków rozchodzi się od maga. Trzeba stanąć jak najdalej od potencjalnych świadków a jednocześnie tak żeby widzieć skrzynię.

Światem arkanum, jak przystało na społeczeństwo w którym rodzi się kapitalizm, rządzi chciwość. Można porozrzucać po okolicy różne przedmioty i sprowokować właściciela cennej skrzyni do wyjścia na chwilę poza zasięg efektów dźwiękowych czaru.

Bezkarne otwieranie skrzyń i drzwi może zapewnić jedynie mistrzostwo w skradaniu a że jest dostępne dopiero pod koniec gry to do tej pory trzeba jakoś sobie radzić ....

Edit:
Zbudowałem postać i sprawdziłem ile potrzeba magicznej amplitudy bu otworzyć skrzynie kowala z Zamglonych Wzgórz. Przy 50% MA w końcu zamek się poddał....
Niestety , otwieranie otwartych drzwi też powoduje wrogą reakcję świadków.
z tego co napisał Vlad wynika, że ze skrzynią trzeba sie pomęczyć, ale za to drzwi gdy są otwarte na chwile możemy otworzyć na stałe skoro
twieranie czarem otwartych drzwi nie zwraca niczyjej uwagi mimo że pozostają już takie na stałe.

można utrwalić nastałe to, że drzwi są otwarte
drzwi w domach sklepikarzy do pokoi , w których trzymają swoje ,,kosztowności,, W OGÓLE NIE SĄ OTWARTE(no chyba, że istnieje ten bug Zakrenta...), pozostaje tylko zrobić to co napisał Vlad albo ja we wcześniejszym poście...

Zakrent Twój post był bez sensu i nic nie wnosił do tematu(po prostu powtórzyłeś inne wypowiedzi...) --- moja rada: nie wysilaj się tak z tym nabijaniem postów...

Pzdr.

PS: moim zdaniem w tym temacie jest już wszystko wyjaśnione...
skoro wszystko sie wyjaśniło to przydało by sie zamknąć
a z nabijaniem postów: mi sie nie chce tego robic