Kontynuując wątek rozpoczęty w temacie „podsumowanie roku” – spisałem tutaj elementy, które w „najbliższym” czasie wymagałyby rozbudowy, przebudowy, a może nawet te, które przydałoby się stworzyć.

Zapraszam wszystkich chętnych. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac nad jakimkolwiek z poniższych tematów proszę o napisanie w tym temacie czym chcielibyście się zająć i czym akuratnie (jeżeli) się zajmujecie.

Tematyka Planescape:
1) budowa kompletnych informacji o Sigil bazując na podręcznikowych opisach (nie chodzi o tłumaczenia, ale własne zredagowanie treści).
2) stworzenie krótkich informacji o sferach Multiświata, grupując je wedle podręcznikowych definicji (przykładowo: Sfery Wyższe: Bytopia, Elizjum, Krainy Zwierząt, Ysgard…)**
3) rozbudowa informacji o filozofii multiświata (+ ewentualna korekta obecnych) – dodanie informacji na temat głównych ośrodków frakcji, głównych przedstawicieli i wojny frakcji.***
4) wojna krwi, rozszerzenie opisu i stron konfliktu, zobrazowanie wojny krwi w oparciu o literacką formę Planescape (trylogia „Wojny Krwi” Kinga) i definicje podręcznikowe.****
5) opis poszczególnych podręczników, krótkie streszczenie zawartych w nich informacji.
6) zrecenzowanie książek opartych o Planescape, które można znaleźć w dziale „Literatura” (w sprzedaży dostępne są niestety tylko książki z trylogii „Wojny Krwi”).

Tematyka Planescape: Torment:
7) rozbudowa ciekawostek – informacje na temat oddziaływania reguły trójek na grę (+ przykłady), informacje na temat towarów egzotycznych Vriszki (jak choćby lalka Pani), informacje opisujące galerię sztuk i osobliwości wraz z sekretami jakie za sobą kryje.
8) historia bezimiennego, artykuł obrazujący przeszłość i teraźniejszość (absolutny spoiler dotyczący jego całej wędrówki, osób, które skrzywdził, postaci które uratował) uwzględniając całą przygodę przed kostnicą i do Fortecy Żalu.
9) uzupełnienie braków w przedmiotach (głównie chodzi o przedmioty zwykłe, bronie i zbroje są w 99% kompletne)
10) opis i występowanie zaklęć, czyli w skrócie, gdzie znaleźć zaklęcia, jaki jest ich efekt (plusy i ewentualne wady) (infinity engine, patrz niżej)
11) przeszłość bohaterów związanych z Bezimiennym, opis historii Vhailora, Ignusa, Morte, Anny, Nie-Sławy, Nordoma w oparciu o rozmowy z postaciami. (infinity engine, patrz niżej)
12) zrzutowanie postaci niezależnych, dosłownie – chodzi o screeny z gry postaci umieszczonych w dziale „Bohaterowie”.
13) ---

Informacje Ogólne:

14) tłumaczenia wywiadów i informacji jakie pojawiły się w długiej historii Planescape: Torment.
15) zebranie informacji o długo zapowiadanej fanowskiej modyfikacji na silniku Neverwinter Nights dotyczącej świata Planescape.

Inne:

16) dział poradników jest wiecznie otwarty – jeżeli macie własne porady tyczące ogólnej rozgrywki, sposobu rozmawiania z postaciami, walki, budowy postaci to miejsce czeka na wiadomości.
17) fanart – nie chcę mówić co się stanie, gdy ja zabiorę się za FanArt, dlatego przedstawię próbkę swoich mrocznych możliwości (http://planescape.phx.pl/img/fanart.rar - zdjęcie z aparatu w formacie .rar z uwagi na rozmiar) – tak, ten dział wymaga kogoś z talentem!
18) fanfiction, podobnie jak fanart wymaga jakiegoś rozruszania.
19) recenzja Planescape: Torment, temat całkiem otwarty, im więcej recenzji, tym lepiej.

Kwestie techniczne:
20) budowa funkcjonalnego serwisu (komentarze, skrypt newsów, galerii, cytatów)
21) przeróbka skinu forum
22) przeróbka szaty graficznej strony

* informacje o Sigil zawarte są w podręczniku: Planescape - Accessory - In The Cage - A Guide To Sigil
** informacje o planach multiświata zawarte są w: Planescape - Accessory - The Planewalker's Handbook
*** informacje o frakcjach znajdziemy w: Planescape - Accessory - Factol's Manifesto
**** wojna krwi opisana jest w podręczniku: Planescape - Adventure - Hellbound - The Blood War

Uwaga: Podręczniki do Planescape są wydane jedynie w języku angielskim. Portal, który zajmuje się tłumaczeniem informacji na pewno znacie (sfery.org). Tutaj celem nie jest rywalizacja ani precyzyjne tłumaczenie. Sfery są na pewno doskonałe w tym co robią i niech tak zostanie. Celem jest natomiast własne przybliżenie powyższych informacji, tak aby gracz Planescape: Torment, mógł poznać ogólne informacje i zasady działające wieloświatem.

Infinity Explorer: wiele z powyższych tematów można w prosty sposób „wyzyskać” z programu „Infinity Explorer”. Program służy do swobodnego przeglądania plików gry, dialogów, przedmiotów. Obsługa jest dziecinnie prosta. Wystarczy po instalacji odpalić program i wybrać ścieżkę Planescape: Torment. Uzyskamy wówczas dostęp do plików źródłowych gry (wymagana jest płyta w napędzie) http://planescape.phx.pl/InfExp.rar

W przypadku, gdybyście chcieli zająć się całkiem innym, nie wymienionym wyżej działem, nic nie stoi na przeszkodzie. Ten temat jest tylko niewielkim przewodnikiem, tego czego nie posiadamy jeszcze na serwisie.
Darnath, sugerowałabym Ci najpierw stworzenie *konkretnych* działów.
Przeniesienie tam wszystkich równie *konkretnych* tematów, bądź ewentualnie stworzenie nowych, wedle potrzeb.
Potem możemy się zająć redagowaniem.
Cóż z tego, że przetłumaczę wszystkie frakcje, jeżeli nie ma działu pod tym tytułem, nie mówiąc o jakiś tematach
Dlatego proponuję najpierw zrobić porządek, potem wszytsko zacząć uzupełniać
Grafiką możnaby się zająć na końcu, bądź w międzyczasie.
Co Ty na to?
Darnath, sugerowałabym Ci najpierw stworzenie *konkretnych* działów.
Przeniesienie tam wszystkich równie *konkretnych* tematów, bądź ewentualnie stworzenie nowych, wedle potrzeb.
Potem możemy się zająć redagowaniem.
Cóż z tego, że przetłumaczę wszystkie frakcje, jeżeli nie ma działu pod tym tytułem, nie mówiąc o jakiś tematach
Dlatego proponuję najpierw zrobić porządek, potem wszytsko zacząć uzupełniać
Grafiką możnaby się zająć na końcu, bądź w międzyczasie.
Co Ty na to?



Działy powstały. Na razie jest tutaj lekki chaos i takim go zostawię na chwilę, ale poprawie jeszcze drobne szczegóły wieczorem. Jeżeli są jakieś sugestie, to najlepiej przedstawiać je teraz. Pozostaje trochę drobnej korekty (w związku z przedrostkami "Przeniesione" i uporczywymi tematami ciągle widniejącymi na stronie działu Planescape: Torment), którą się zajmę przy najbliższej okazji. Nie zdziwię się też jeżeli czasami "nie trafiłem" tematem w dział.
Mam taki jeden drobny pomysł, który mi chodzi od początku pojawienia się tej strony...

Gra na głównej stronie oparta na świecie Tormenta. Jaka gra? Najlepiej chyba na silniku Valheru. Jedna z takich gierek jest np. na braterskim portalu phenixa o Diablo 2. Ta gra a dokładniej jej modyfikacja na diablo2.phx mi się nie podoba ale w internecie można dużo fajnych znaleźć. Projekt raczej wielomiesięczny bo trzeba się z tym silnikiem zapoznać, stworzyć świat (tak naprawdę to tyko wklepać teksty nawiązujące do Tormenta, jakieś questy, opisy, jpg miejscowości i sprzętu i potworów itp. ) Większość tych rzeczy siedzi już w silniku i tylko trzeba nazwy pozmieniać i coś odjąć a coś dodać. Trudniejsze będzie raczej zbalansowanie gry, bo podstawowa wersja broni i potworów w silniku zawarta zła nie jest ale już raczej nudna jak flaki z olejem. No i oczywiście zerknąć jak to u konkurencji wygląda i tu i tam ściągnąć najlepsze pomysły ;]

Nie wiem jak wyglądają sprawy czasowe dla głównego szefa tej strony i jaką portal phenix daje miesięczną przepustowość ale ta gierka w moim mniemaniu jeśli dobrze stworzona czyli świat Tormenta fajnie do niej wklepany może załatwić kilkusetny tłum na stronie, który oprócz grania w gierkę będzie się wciągał w samą stronę i oryginał gry Planescape Torment.

Ale jak pisałem, jest to raczej wielomiesięczny projekt. Ale jakby co kilka lepszych tego typu stronek mogę podać.
Vallheru znam doskonale od jego wczesnych wersji. Jeszcze 4-5 lat temu (był to początek II ery oryginalnego Vallheru) bawiłem w karczmie przy jeszcze zbugowanej wersji. Dla zorientowanych władcą był wówczas twórca, czyli Thindil i Cordescu, a sądem zajmował się Nameless - złoty wiek . Te czasy bezpowrotnie minęły i Vall upadło. Teraz na silniku rozwija się bardzo dużo projektów z czego oryginalną społeczność czerpie Orodlin. To tak na wstępie.

Stworzenie gry opartej o ten silnik jest jednak ponad moje możliwości. Ba, do tego trzeba ekipy osób, które znają doskonale php i tym podobne. Pomysł mi się podoba, ale na dziś jest niewykonalny. Chętnych programistów trzeba szukać ze świecą, zwłaszcza kiedy pomysłem jest gra zaliczana do okresu prehistorii. Poza tym jeżeli znajdzie się drużyna doświadczonych osób z wystarczającymi umiejętnościami to na pewno mają mój głos w sprawie budowy tego typu gry w obrębie Phoenixa.
Ciesze się, że pomysł nie został skrytykowany ;] Tak jak mówiłem jeśli nawet projekt by chciano wprowadzić to raczej kilku miesięczna praca. Jednak co mogę dorzucić. Sam silnik jest stary ale modyfikacje jakie ludzie wprowadzają są dość potężne i bardzo sam wygląd jak i system działania odświeżają. Co do ludzi, to częściej problemem jest opłata za stronę niż sprawna ekipa (no chyba, że gra ma już kilka lat i powoli się rozpada ekipa). Nie wiem jak wygląda umowa z phenixem tej strony ale jeśli ma możliwości to ekipa się znajdzie. W końcu mało kto lubi dopłacać do darmowego projektu, a jak nie trzeba dopłacać to i można popracować ;]

ps. sam oczywiście na php się nie znam więc jedynie mogę być biernym odwiedzającym tą stronę internautą ;]

Co do punktu 15.)

Ostatnio widziałem gry(nie jestem informatykiem więc przepraszam za błędy logiczne czy żargon), które z serii PT i chyba Baldurów podkradają potwory i różne elementy. Tzn. coś tam czytałem, że chyba zostały te silniki złamane i osoby co piszą mody do różnych gier podkradają z tych gier różne aspekty jak np. grafikę potworów.
[img=http://img377.imageshack.us/img377/9158/screenshot2220rz8vr4.th.jpg][img=http://img377.imageshack.us/images/thpix.gif]

Zastanawiam się czy czasem ktoś nie tylko podkrada ale czasem może nie tworzy PT 2 ;]
Zastanawiam się czy czasem ktoś nie tylko podkrada ale czasem może nie tworzy PT 2 ;]


Tylko o czym by to było. O tym, jak Bezimienny szwęda się po Sferach Zewnętrznych i pokutuje, rozwalając zastępy Baatezu oraz Tanar'ri? A może takie coś pełniłoby raczej rolę prequela?
Początkowo pomysłem kontynuacji miała być perspektywa przygody z oczu Deionarry, ale to były takie proste przemyślenia twórców, które wyczytałem w jednym z wywiadów. Faktycznie nie ma sensu robić Planescape: Torment 2, bo szkoda niszczyć grę legendę. Świat Planescape jednak powinien zostać jeszcze nie raz użyty w grach komputerowych. Tak ogromnego, zróżnicowanego świata nie posiada znaczna większość wychodzących produkcji. Poza tym to doskonały i gotowy schemat do przełożenia na grę komputerową. Niestety wiadome czynniki nie pozwalają nikomu zbliżyć się do świata.

Chętnie widziałbym jednak jakąś szerszą produkcję jak Planescape: Online. To by było coś.
Przypadkowo otworzyłem ten temat po dość długim okresie czasu i w pewnym sensie zawiodłem się sam na sobie. Jak widzicie niewiele się zmieniło od dość długiego czasu, a powyższa lista wcale się nie kurczy. Dlatego słowami wyjaśnień i przyszłych planów postaram się wytłumaczyć z paru istotnych rzeczy związanych ze stroną, tym samym jeszcze raz zapraszając osoby do pomocy nad reorganizacją strony.

Pierwotnie strona Tormenta miała około 10 bardzo ogólnych podstron, z których każda zawierała podstawowe informacje. Nie było żadnych linków, skomplikowanej grafiki, treści i obrazków. Od tego czasu naprawdę wiele się zmieniło i teraz folder strony zawiera 828 plików (obrazki + podstrony). Nie jest to w żadnym rodzaju próba wywarcia na kimś wrażenia, ale przedstawienia brutalnej sytuacji. Strona internetowa mówiąc takim technicznym, nieprzyjemnym językiem jest zbudowana z XHTMLu/CSS'a z drobnymi skryptami javy. Każde edytowanie strony, dodawanie wpisów, nowych działów, obrazków jest teraz bardziej skomplikowane niż kiedykolwiek - a przede wszystkim bardziej czasochłonne. Ogólnie strona powoli staje się przestarzałym zabytkiem techniki i nie ma w niej krzty technologicznej nowości, która ułatwiłaby pracę webmasterom, dlatego planuję zmiany, w których przydałaby się pomocna dłoń.

Chciałbym w bliskiej przyszłości przejść na system zarządzania treścią - tak zwany drupal, ale dla pojedynczej osoby, która nie specjalizuje się w dziedzinach informatycznych może to być dość dręczące. Chodzi mi generalnie o przyśpieszenie działania, dodawania rzeczy etc. Barierą jest jednak część techniczna, dlatego jeżeli jakikolwiek użytkownik strony oraz tego forum zainteresowany w dalszym rozwoju serwisu chciałby wesprzeć mnie swoim doświadczeniem - chętnie z niego skorzystam. Prosiłbym o kontakt na adresie mailowym (darnath@phx.pl).
Eh.
Jakby stronka nie mogła być zbudowana na zasadzie zwykłego szablonu
Od jakiegoś czasu mam zamiar zabrać się za część bardziej literacką- typu recenzja, fanfiction, może nawet fanart (kiedyś lubowałam się w rysunku).
Jeżeli cokolwiek stworzę, to Ci podeślę.
Nie znam się na informatyce, ale merytorykę mam opanowaną

EDIT:
Skoro nawet Darnath się pochwalił swoim dziełem, to może pójdę w jego ślad.
Kiedy ostatnio rysowałam, przedstawiało się to mniej więcej tak:
http://img40.imageshack.us/i/s7302499.jpg/
http://img40.imageshack.us/i/s7302495.jpg/

Głowa Pani Bólu to początek, rysunek pozostał niewykończony. Natomiast Alucard- w całej krasie jego pięknej twarzyczki
(o ile czytaliście Hellsing'a).
Skoro nawet Darnath się pochwalił swoim dziełem, to może pójdę w jego ślad.



Tak się zastanawiam o czym konkretnie mówiłaś. Specjalnie prześledziłem temat z góry na dół i zapomniałem kompletnie o tym idiotycznym fanarcie "ku przestrodze", o to chodzi prawda?

Skoro rozwinęliśmy nieco temat FanArtu to wszystkich zainteresowanych zapraszam do próby zmierzenia się ze stworzeniem nowej skórki pod nasz skromny serwis. Jeżeli ktoś jest zainteresowany i ma w tym odrobinę doświadczenia to z chęcią opowiem o szczegółach pod adresem darnath@phx.pl (obecnie nic wymyślnego, po prostu coś estetycznego i sferotkniętego pod nachodzący silnik strony).
ze stworzeniem nowej skórki pod nasz skromny serwis


Ale po co? Obecna jest mistyczna, tajemnicza i, patrząc na tego Bezimiennego na tronie, niejednoznaczna - trzeba się domyślać tego co tam widzimy. Czemu mamy to niby zmieniać?
Może chodzi o skórę forum?
Ale po co? Obecna jest mistyczna, tajemnicza i, patrząc na tego Bezimiennego na tronie, niejednoznaczna - trzeba się domyślać tego co tam widzimy. Czemu mamy to niby zmieniać?



Powód jest błahy właściwie - drupal jest skonstruowany z takich blokowych schematów, które naprawdę ciężko dostosować do skórki, którą posiadamy obecnie. Poza tym chodzi również o praktyczne zastosowanie serwisu. Jak widzicie reklama na górze znacznie obniża całą stronę (do 200px wysokości), mamy bardzo słabe oświetlenie i z perspektywy czasu oraz doświadczenia wydaje mi się, że schemat kolorystyczny może wydawać się po pewnym czasie dość nużący.

Efekt, który chciałbym osiągnąć jest bliższy oszczędzeniu na grafice, kosztem szybkiego ładowania, estetycznego wyglądu i troszeczkę większych możliwości. To znowu są ambitne plany, ale zarządzanie serwisem z obecnego poziomu jest naprawdę irytujące. Prawda jest taka, że tworząc szkielet dwa lata temu nie myślałem, że pójdzie to tak daleko (o czym wspominałem już w wiadomościach wyżej), dlatego dla dobra i dalszego rozwoju serwisu myślę, że to najwłaściwsza z możliwych opcji.

Może chodzi o skórę forum?



To również miałem na myśli.