Kontynuując wątek rozpoczęty w temacie „podsumowanie roku” – spisałem tutaj elementy, które w „najbliższym” czasie wymagałyby rozbudowy, przebudowy, a może nawet te, które przydałoby się stworzyć.
Zapraszam wszystkich chętnych. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac nad jakimkolwiek z poniższych tematów proszę o napisanie w tym temacie czym chcielibyście się zająć i czym akuratnie (jeżeli) się zajmujecie.
Tematyka Planescape:
1) budowa kompletnych informacji o Sigil bazując na podręcznikowych opisach (nie chodzi o tłumaczenia, ale własne zredagowanie treści).
2) stworzenie krótkich informacji o sferach Multiświata, grupując je wedle podręcznikowych definicji (przykładowo: Sfery Wyższe: Bytopia, Elizjum, Krainy Zwierząt, Ysgard…)**
3) rozbudowa informacji o filozofii multiświata (+ ewentualna korekta obecnych) – dodanie informacji na temat głównych ośrodków frakcji, głównych przedstawicieli i wojny frakcji.***
4) wojna krwi, rozszerzenie opisu i stron konfliktu, zobrazowanie wojny krwi w oparciu o literacką formę Planescape (trylogia „Wojny Krwi” Kinga) i definicje podręcznikowe.****
5) opis poszczególnych podręczników, krótkie streszczenie zawartych w nich informacji.
6) zrecenzowanie książek opartych o Planescape, które można znaleźć w dziale „Literatura” (w sprzedaży dostępne są niestety tylko książki z trylogii „Wojny Krwi”).
Tematyka Planescape: Torment:
7) rozbudowa ciekawostek – informacje na temat oddziaływania reguły trójek na grę (+ przykłady), informacje na temat towarów egzotycznych Vriszki (jak choćby lalka Pani), informacje opisujące galerię sztuk i osobliwości wraz z sekretami jakie za sobą kryje.
8) historia bezimiennego, artykuł obrazujący przeszłość i teraźniejszość (absolutny spoiler dotyczący jego całej wędrówki, osób, które skrzywdził, postaci które uratował) uwzględniając całą przygodę przed kostnicą i do Fortecy Żalu.
9) uzupełnienie braków w przedmiotach (głównie chodzi o przedmioty zwykłe, bronie i zbroje są w 99% kompletne)
10) opis i występowanie zaklęć, czyli w skrócie, gdzie znaleźć zaklęcia, jaki jest ich efekt (plusy i ewentualne wady) (infinity engine, patrz niżej)
11) przeszłość bohaterów związanych z Bezimiennym, opis historii Vhailora, Ignusa, Morte, Anny, Nie-Sławy, Nordoma w oparciu o rozmowy z postaciami. (infinity engine, patrz niżej)
12) zrzutowanie postaci niezależnych, dosłownie – chodzi o screeny z gry postaci umieszczonych w dziale „Bohaterowie”.
13) ---
Informacje Ogólne:
14) tłumaczenia wywiadów i informacji jakie pojawiły się w długiej historii Planescape: Torment.
15) zebranie informacji o długo zapowiadanej fanowskiej modyfikacji na silniku Neverwinter Nights dotyczącej świata Planescape.
Inne:
16) dział poradników jest wiecznie otwarty – jeżeli macie własne porady tyczące ogólnej rozgrywki, sposobu rozmawiania z postaciami, walki, budowy postaci to miejsce czeka na wiadomości.
17) fanart – nie chcę mówić co się stanie, gdy ja zabiorę się za FanArt, dlatego przedstawię próbkę swoich mrocznych możliwości (http://planescape.phx.pl/img/fanart.rar - zdjęcie z aparatu w formacie .rar z uwagi na rozmiar) – tak, ten dział wymaga kogoś z talentem!
18) fanfiction, podobnie jak fanart wymaga jakiegoś rozruszania.
19) recenzja Planescape: Torment, temat całkiem otwarty, im więcej recenzji, tym lepiej.
Kwestie techniczne:
20) budowa funkcjonalnego serwisu (komentarze, skrypt newsów, galerii, cytatów)
21) przeróbka skinu forum
22) przeróbka szaty graficznej strony
* informacje o Sigil zawarte są w podręczniku: Planescape - Accessory - In The Cage - A Guide To Sigil
** informacje o planach multiświata zawarte są w: Planescape - Accessory - The Planewalker's Handbook
*** informacje o frakcjach znajdziemy w: Planescape - Accessory - Factol's Manifesto
**** wojna krwi opisana jest w podręczniku: Planescape - Adventure - Hellbound - The Blood War
Uwaga: Podręczniki do Planescape są wydane jedynie w języku angielskim. Portal, który zajmuje się tłumaczeniem informacji na pewno znacie (sfery.org). Tutaj celem nie jest rywalizacja ani precyzyjne tłumaczenie. Sfery są na pewno doskonałe w tym co robią i niech tak zostanie. Celem jest natomiast własne przybliżenie powyższych informacji, tak aby gracz Planescape: Torment, mógł poznać ogólne informacje i zasady działające wieloświatem.
Infinity Explorer: wiele z powyższych tematów można w prosty sposób „wyzyskać” z programu „Infinity Explorer”. Program służy do swobodnego przeglądania plików gry, dialogów, przedmiotów. Obsługa jest dziecinnie prosta. Wystarczy po instalacji odpalić program i wybrać ścieżkę Planescape: Torment. Uzyskamy wówczas dostęp do plików źródłowych gry (wymagana jest płyta w napędzie) http://planescape.phx.pl/InfExp.rar
W przypadku, gdybyście chcieli zająć się całkiem innym, nie wymienionym wyżej działem, nic nie stoi na przeszkodzie. Ten temat jest tylko niewielkim przewodnikiem, tego czego nie posiadamy jeszcze na serwisie.