Witam. Czy półogrem chorowitym będę miał szansę osiągnąć poziom profesora w jakiejś nauce technologicznej ? (wymagane 19 inteligencji). Pozdrawiam
Witam. Czy półogrem chorowitym będę miał szansę osiągnąć poziom profesora w jakiejś nauce technologicznej ? (wymagane 19 inteligencji). Pozdrawiam



Jeśli startowa inteligencja wynosi przy tym minimum 7 to tak. Maksymalną możliwą wielkość liczysz dodając 12 do startowej wartości danej statystyki. Powinno wziąć się też pod uwagę błogosławieństwa, ale nie pamiętam czy są jakieś akurat od inteligencji
Dzięki To bardzo fajnie ;] Startowa wynosi bodajże 10 Tak przy okazji... broń palna dużo traci w rękach ogra ?
Dzięki To bardzo fajnie ;] Startowa wynosi bodajże 10 Tak przy okazji... broń palna dużo traci w rękach ogra ?



Nie chcę psuc Twojego misternego planu, ale... Nie ma czegoś takiego jak broń palna w rękach półogra Nie da się tą rasą używać broni palnej. Niektóre z "armat" mogą być używane, nie jestem tylko pewien które (tesla gun na pewno, choć niezupełnie jest to broń palna), ale za dużo to ich nie jest. Jeśli nie planujesz wycieczek z tesla gunem to nie nastawiaj się że weźmiesz do rąk coś co strzela i zarazem jest skuteczne.
Chciałem się po prostu uświadomić jak bardzo to nie działa myślę bardziej o tej postaci w innej koncepcji Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze
Półogrem możesz używać tylko dwuręcznych broni palnych - strzelb, karabinów, armat. Każda two-handed gun działa w rekach półogra. Ogólnie półogr jest skuteczną postacią strzelajacą, o ile używa armaty. Karabin maszynowy i blade launcher są dobre - półogr udzwignie do tego wiecej amunicji, niż inna postać.
Jeśli chcesz półogra technologa - wez zyciorys Idiot Savant/Genialny Idiota.
Ale o wiele skuteczniejszym technologiem jest półogr pirotechnik z rzucaniem, granatami i pyrotechnic axe.
....Maksymalną możliwą wielkość liczysz dodając 12 do startowej wartości danej statystyki. ...


Możesz wyjaśnić skąd wziąłeś tę regułę?
Możesz wyjaśnić skąd wziąłeś tę regułę?



Empirycznie Postać bez żadnych modyfikatorów ma startowe cechy po 8, które maksymalnie (bez błogosławieństw i innych tego typu dopalaczy) może zwiększyć do 20, czyli o 12. Jeśli grasz np. z charakterem bandit (-1 charyzmy) to dociągniesz ją góra do 19, czyli też o 12. Z kolei półogr ze startową siłą 12 może ją rozwinąć do 24 itd. Jeśli udało Ci się powiększyć daną cechę o więcej niż 12 punktów (przy użyciu wyłącznie punktów przyznawanych co poziom) to od dzisiaj mówię do Ciebie "Mistrzu Vlad"
.. Jeśli udało Ci się powiększyć daną cechę o więcej niż 12 punktów (przy użyciu wyłącznie punktów przyznawanych co poziom) to od dzisiaj mówię do Ciebie "Mistrzu Vlad"


Najlepiej napisz list do Athlana z prośbą żeby mi umieścił taki dopisek przy niku

Maksymalną wielkość danej cechy ustala modyfikator rasowy + 20. Wynika z tego że elf nigdy nie zdobędzie 20 punktów siły ale do 19 spokojnie dobije choćby był chorowity i zaczynał z poziomu 3 ( strzelam bo nie pamiętam dokładnie tego życiorysu). Tak samo jest w przypadku elfa jedynaka który dostaje bonus do siły woli (+6) kosztem charyzmy (-4) i retoryki (-2/4) i mimo to może rozwinąć charyzmę z poziomu 4 do magicznej 20-stki.

Gdyby było tak jak piszesz to człowiek brzydki jak noc mógłby rozwinąć zręczność do 22 punktów a tak nie jest. Rasowy modyfikator wynosi 0 więc maksymalny poziom to 20 czyli tylko 10 punktów więcej niż początkowy poziom. Łatwo to sprawdzić rzucając na taką postać trzy razy zręczność ognia.

Pozdrawiam
Najlepiej napisz list do Athlana z prośbą żeby mi umieścił taki dopisek przy niku

Maksymalną wielkość danej cechy ustala modyfikator rasowy + 20. Wynika z tego że elf nigdy nie zdobędzie 20 punktów siły ale do 19 spokojnie dobije choćby był chorowity i zaczynał z poziomu 3 ( strzelam bo nie pamiętam dokładnie tego życiorysu). Tak samo jest w przypadku elfa jedynaka który dostaje bonus do siły woli (+6) kosztem charyzmy (-4) i retoryki (-2/4) i mimo to może rozwinąć charyzmę z poziomu 4 do magicznej 20-stki.

Gdyby było tak jak piszesz to człowiek brzydki jak noc mógłby rozwinąć zręczność do 22 punktów a tak nie jest. Rasowy modyfikator wynosi 0 więc maksymalny poziom to 20 czyli tylko 10 punktów więcej niż początkowy poziom. Łatwo to sprawdzić rzucając na taką postać trzy razy zręczność ognia.

Pozdrawiam



Więc... Mistrzu Vlad Mówisz więc że liczy się rasowy modyfikator a nie ten wynikający z życiorysu? Heh, a ja tyle życiorysów na starcie odrzuciłem niesłusznie... Przestałem grać w Arcanum bo sądziłem że pograłem wszystkimi fajnymi życiorysami. W takim razie idę wypróbować następny Dzięki za wyjaśnienie. Swoją kulawą teorię oparłem właśnie na bandycie (-1 CH). To była pierwsza postać jaką grałem i chyba wiem jaki błąd popełniłem - wtedy jeszcze nie wiedziałem o klątwie jaką można załapać od wróżki z Tarantu... Dlatego z charyzmą dotarłem tylko do 19 pkt.
Niektóre z "armat" mogą być używane, nie jestem tylko pewien które (tesla gun na pewno, choć niezupełnie jest to broń palna), ale za dużo to ich nie jest. Jeśli nie planujesz wycieczek z tesla gunem to nie nastawiaj się że weźmiesz do rąk coś co strzela i zarazem jest skuteczne.


Ja wim, że jeszcze działko podręczne (or somethink like that )
Działko podręczne to one handed pistolet i półogr go nie użyje... Piszesz głupoty w prawie każdym topiku, gdzie zaglądasz... "