Opisany tutaj przeze mnie Barbarzyńca jest wojownikiem na Single Player. Jest to tylko poradnik, na którego podstawie może niektórzy z Was w przyszłości oprą swoją postać.
Wprowadzenie:
Wyjście już samego patchu beta 1.10 zmusiło mnie do napisania nowego poradnika, gdyż gra stała się trudniejsza i niektóre umiejętności przydadzą nam się bardziej niż opisane w mojej wcześniejszej taktyce (z perspektywy czasu zawiera dużo błędów).
Statystyki:
Zaczynamy:
Siła - 30
Zręczność - 20
Żywotność - 25
Energia - 10
Mana - 10
Życie - 55
Wytrzymałość - 91
Premia co poziom umiejętności:
Życie - +2
Mana - +1
Wytrzymałość - +1
Dodajemy co poziom umiejętności:
Siła - 2 (1)
Zręczność - 1 (2)
Żywotność - 2
Energia - 0
W siłe i zręczność inwestujemy na przemian co poziom po 2 punkty, czyli raz do siły 2, do zręczności 1, natomiast w następnym poziomie do siły 1, do zręczności 2. Żywotność jest u nas bardzo ważnym, jeżeli nie najważniejszym punktem rozwinięcia i dlatego co poziom 2 punkty. Co do energii, w ogóle się nie opłaca w nią inwestować, gdyż 1 energia=1 mana, więc szkoda marnować na nią nasze cenne punkty.
Zdolności:
Tutaj mamy do rozdysponowania 110 punktów (98 za poziomy i 12 za wykonane zadania)
OKRZYKI
Okrzyk - 20 poziom
+290% zwiększona obrona
Czas trwania: 210 sekund
Koszt many: 6
Premia:
Rozkazy: +5 sekund na poziom
Dowodzenie: +5 sekund na poziom
Rozkazy - 20 poziom
+92% maksymalna wytrzymałość
+92% maksimum życia
+92% maksimum many
Czas trwania: 225 sekund
Koszt many: 7
Premia:
Okrzyk: +5 sekund na poziom
Dowodzenie: + sekund na poziom
ZDOLNOŚCI BOJOWE (UMIEJĘTNOŚCI BIERNE)
Mistrzostwo We Władaniu Broniami Obuchowymi - 20 poziom
+123% zwiększone obrażenia
+180% zwiększona skuteczność ataku
+21% szansa na trafienie krytyczne
Zwiększona Wytrzymałość - 1 poziom
+30% zwiększona wytrzymałość
Zwiększona Szybkość - 1 poziom
+13 zwiększona szybkość chodzenia/biegania
Skóra z Żelaza - 1 poziom
+30% zwiększona obrona
Wrodzona Odporność - 7 poziom
+47% wszystkie odporności
ZDOLNOŚCI
Atak z Wyskoku - 1 poziom
+170% zwiększone obrażenia
+80% zwiększona skuteczność ataku
Koszt many: 9
Premia:
Skok: +10% do obrażeń na poziom
Koncentracja - 20 poziom
+290% zwiększona obrona
+250% zwiększona skuteczność ataku
+165% zwiększone obrażenia
Premia:
Odrzucenie: +5% do obrażeń na poziom
Rozkazy: +10% do obrażeń na poziom
Berserker: +1% do obrażeń od magii na poziom
Trąba Powietrzna - 15 poziom
+62% zwiększone obrażenia
+70% zwiększona skuteczność ataku
Koszt many: 32
Po drodze do tych zdolności "marnujemy" 4 punkty na: skokwyt, odrzucenie, ogłuszenie i skok. Naszą podstawową umiejętnością będzie Koncentracja (pod lweym przyciskiem) oraz Trąba powietrzna (pod prawym). Inne używane umiejętności najelpiej przyporządkować pod klawisze [F1, F2...]. Nie zapominajmy również o konieczności krzyknięcia co jakiś czas. Atak z wyskoku rozwinięty tylko na 1 poziomie przydatny będzie w sytuacjach, kiedy będziemy musieli gdzieś przeskoczyć, doskoczyć, lub odskoczyć. Nie używamy go jako naszego ataku na wrogów. Za pomocą Trąby rozprawiamy się z kilkoma wrogrami jednocześnie, jednak nie zapominajmy o tym, że gdy jesteśmy w ruchu - nie możemy użyć żadnych miksturek i czasami, gdy "przelecimy" przez silniejsze potwory, możemy nie dotrwać do końca czaru, gdyż wcześniej zginiemy. Na maksymalnym poziomie rozwinięte zostało Mistrzostwo We Władaniu Broniami Obuchowymi. Z pośród 6 dostępnych klas broni trzeba było wybrać jedną i właśnie bronie obuchowe wydają mi się najbardziej odpowiednie dla naszego Barbarzyńcy. Nie ma sensu dawać po kilka punktów w kilka mistrzostw klas broni.
Tak rozwinięty Barbarzyńca, wraz z premiami do umiejętności podczas ataku [ważne, ze względu na Koncentrację] będzie posiadał następujące atrybuty [podczas używania Koncentracji]:
+493% zwiększone obrażenia
+430% zwiększona skuteczność ataku
+610% zwiększona obrona
+92% maksimum życia
+92% maksimum many
+47% wszystkie odporności
+122% maksymalna wytrzymałość
+21% szansa na trafienie krytyczne
+13 zwiększona szybkość chodzenia/biegania
Ekwipunek:
Tutaj sprawa nie wygląda tak łatwo jakby mogło się wydawać. Mogę oczywiście napisać jakie przedmioty najlepiej założyć, ale i tak pewnie ich znalezienie graniczy czasami z cudem. Ważne, żeby zapewnić wykradanie many i życia oraz odporności (zarówno w przedmiotach jak i w talizmanach, które powinny wypełniać prawie całe miejsce w naszym ekwipunku). Przydałaby się także większa szansa na zdobycie magicznych przedmiotów. Pod jedym ekwipunkiem możemy trzymać broń dwuręczną, pod drugim jednoręczną wraz z tarczą. Nie trzymamy dwóch broni, gdyż nie rozwineliśmy Szału Bitewnego, a bez niego chodzenie z w taki sposób nie ma sensu. Nasza broń powinna mieć jak największe obrażenia oraz co najmniej dużą szybkość ataku. Resztę przedmiotów zakładamy wedle tego co udało nam znaleźć/kupić. Wiadomo, że najlepsze są przedmioty unikalne, które jest najciężej zdobyć. Jeżeli chodzi o komplety, to jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się być zestaw Nieśmiertelnego Króla!
Podsumowanie:
Patch 1.10 sprawia wiele trudności. Prawdziwa gra zaczyna się dopiero na piekle, gdzie jest strasznie trudno. Na tym poziomie powinniśmy mieć wszystkie odporności co najmniej na poziomie pięćdziesięciu oraz życie wynoszące najmniej 1000, przy naszych Rozkazach życie zwiększa się prawie 100%, więc 2000 powinniśmy osiągnąć bez problemu. Co do naszego pomocnika - według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie najemnik z 2 aktu, aura obronna, koszmar. Myślę, że gra tak rozwiniętym Barbarzyńcą, z odpowiednimi przedmiotami sprawi Wam wiele przyjemności. Wszystkie opinie proszę kierować na bonsel@phx.pl.