Oto mój poradnik dla Paladyna, którego główną umiejętnością jest Fanatyzm. Napisałem go ponad rok temu i nadal uważam, iż tak rozwinięty Paladyn stanowi silną jednostkę na Single Player. Nie jest to może postać, która jest wybitna na Duelach, jednak w grze pojedynczej sprawuje się bardzo dobrze. Jestem ciekaw Waszym opinii [obiektywnych] o takim Paladynie.
Paladyn, którego chce pokrótce opisać jest według mnie najlepszą postacią w grze pojedynczej z wszystkim możliwych kombinacji Paladynowskich. Poradnik ten nie jest w żadnym stopniu strategia czy taktyką, lecz zwykłą pomocą w rozdysponowaniu punktów doświadczenia. Opis dotyczy postaci rozwiniętej do najwyższego poziomu. W grze posługiwać się będziemy bronią jednoręczną oraz tarczą.
UMIEJĘTNOŚCI [110 PUNKTÓW]
Defensywne Aury:
Śmiałość 20 poziom
Właściwości tej umiejętności nie są ważne, gdyż potrzebna jest tylko do premii Świętej Tarczy.
Aury Ofensywne:
Fanatyzm 20 poziom
+186% obrażeń drużyny
+373% twoje obrażenia
+35% szybkość ataku
+135% skuteczność ataku
Po drodze do Fanatyzmu marnujemy 3 punkty umiejętności.
Walka:
Poświęcenie 20 poziom
Podobnie jak Śmiałość jej właściwości są nieistotne. Tym razem wykorzystamy ją do premii Zapału.
Zapał 20 poziom
+200% skuteczność ataku
+336% obrażeń
5 trafień
Kosz many - 2
Premia:
Poświęcenie: +12% do obrażeń na poziom
Święta Tarcza 20 poziom
+57-60 obrażeń przy ciosie
505 sekund trwania
+610% obrona
+35% większa szansa na blok
Koszt many: 35
Premia:
Śmiałość: +15% do obrony na poziom
Aby uzyskać te 3 umiejętności należy wcześniej 'wydać' 4 punkty umiejętności. W taki sposób uzyskaliśmy 107 punktów umiejętności. Pozostałe 3 do niczego się nie przydadzą. Najlepszym rozwiązaniem byłoby rozwijanie tych umiejętności w następującej kolejności: Zapał, Święta Tarcza, Fanatyzm, Poświęcenie, Śmiałość. Po lewej stronie umiejętności będziemy używać Zapału. Po prawie najlepiej ustawić kombinacje w taki sposób: Portal [F1], Fanatyzm [F2], Święta Tarcza [F3]. Święta Tarcza działa podobnie jak okrzyki Barbarzyńcy. Przy 20 poziomie daje ponad 8 minut działania, tak więc nie musimy się specjalnie przejmować jej wygaśnięciem.
Jeżeli rozwiniemy umiejętności w taki sposób jak jest to opisane powyżej otrzymamy następujące właściwości dla naszej postaci:
+762% obrażeń
+35% szybkość ataku
+335% skuteczność ataku
+57-60 obrażeń przy ciosie
+910% poprawiona obrona
+35% większa szansa na blok
Takie umiejętności powinny nam zapewnić dobrze rozwiniętego Paladyna przede wszystkim pod względem obrażeń oraz obrony.
STATYSTYKI [505 PUNKTÓW]
Zaczynając grę otrzymujemy następujące statystyki:
Siła: 25
Zręczność: 20
Żywotność: 25
Energia: 15
Mana: 15
Życie: 55
Wytrzymałość: 89
Bonus co poziom:
+1.5 do życia
+2 do many
+1 do wytrzymałości
Bonus za atrybuty:
1 Żywotność=+3 do życia i +1 do wytrzymałości
1 Energia = +1.5 do many
Do podziału mamy aż 505 punktów. Dodajemy w taki sposób, żeby na 99 poziomie uzyskać (bez właściwości przedmiotów oraz talizmanów)
Siła: 170
Zręczność: 170
Żywotność: 235
Energia: 15
Do siły dajemy 145 punktów, do zręczności 150, najwięcej do żywotność, bo aż 210, natomiast do energii 0. Życie jest bardzo ważnym elementem dla naszej postaci, dlatego do żywotności dodajemy najwięcej punktów. Co do energii - przy bonusie +2 do many co poziom osiągniemy wystarczający i zadawalający wynik nawet bez wspomagania przez przedmioty.
EKWIPUNEK
Jak każdy zapewne wie wypisywanie najlepszych przedmiotów mija się z celem. Warto jednak, aby uzyskać kilkuprocentowe wykradanie many oraz życia. Tarcza powinna posiadać bonusy do odporności [polecam słowa KoKoMal oraz ShaelEth]. Dobrze by było, gdyby buty miały szybsze bieganie/chodzenie. Mile widziane są także bonusy do życia. Broń [najlepiej z klasy buław] powinna zadawać duże obrażenia, dodawać procenty do skuteczności ataku oraz mieć przynajmniej dużą szybkość ataku. Oprócz tych właściwości przydatne są oczywiście także inne, ale te zależą już od danego przedmiotu. Z zestawów na uwagę zasługuje przede wszystkim Spuścizna Griswolda.
PODSUMOWANIE
Co całego poradnika chciałbym jeszcze dodać, że bardzo opłaca się grać z komendą /players8. Na normalu i koszmarze gra się całkiem dobrze, jednak na piekle radze powrócić do standardowych ustawień. Jeżeli chodzi o najemnika to moim zdaniem najlepszy jest ten z II aktu posiadający aurę atakującą.
Zdaję sobie sprawę, że ten poradnik niczego nowego nie wnosi. Jego celem jest ułatwienie wybrania oraz rozdysponowania punktów. Mam nadzieję, że przynajmniej kilka osób z niego skorzysta i będzie zadowolonych w takim stopniu, w jakim ja jestem z mojej postaci :-)
-----------------------------------------------------------------------------
Tawerna Diablo 2 => www.tawerna.diablo2.phx.pl <= Tawerna Diablo 2