MitabrinJul 4 2009, 08:05 PM
Otóż zacząłem grać w tego świetnego rpg'a(już z miesiąc będzie) i mam taki problem; utknąłem w Baator.Już porozmawiałem ze słupem czaszek i dowiedziałem się tego co miałem dowiezieć(piszę tak by było bez spoilerów). Szukałem miejsca w którym ma być portal(staram się przechodzić grę bez solucji) i w końcu zmęczony szukaniem(zmarnowałem na tym trochę czasu) postanowiłem skorzystać z solucji(pewnie to oczywiste, ale dodam że posługiwałem się solucją ze strony tormenta z wortalu phoenix). Po wyczytaniu lokalizacji portalu pobiegłem z uśmiechem na ustach(radośnie olewając wszystkie biesy) do miejsca w którym to mam uruchomić portal.W solucji wyczytałem, że trzeba kliknąć na miejsce w którym pokaże się znak zapytania i tu jest mój problem; obleciałem myszką całą północno zachodnią ścianę i w żadnym miejscu znaku zapytania nie znalazłem, zacząłem biegać po tym zaułku; też nic....

i mam pytanie/prośbę: czy ma ktoś screenshot(albo czy mógłby zrobić) na którym jest pokazane gdzie trzeba kliknąć by podnieść ten obsydian?
DarnathJul 4 2009, 10:56 PM
Chodzi o to, ze wcześniej w solucji napisałem, aby zapytać Fhjulla o to jak wyjść z Baator. Wówczas podchodząc do tego oznaczonego na mapie miejsca automatycznie otwierają się opcje dialogowe (niekoniecznie musisz przesuwać myszką). W twoim przypadku sęk w tym, że solucję śledzisz od momentu Baator (więc nie wiedziałeś o powyższym fakcie i nie zapytałeś o kwestię ucieczki Fhjulla). Pozostaje Ci cofnąć się do Słupa Czaszek i poświęcić coś w zamian za uzyskanie odpowiedzi dotyczącej sposobu ucieczki. Wówczas portal (opcje dialogowe właściwie) otworzy się jak podejdziesz do oznaczonego na mapie miejsca.
MitabrinJul 4 2009, 11:17 PM
Aha, dzięki za odpowiedź, z tego co pamiętam to autozapis mam jeszcze z momentu przed przejściem przez portal otworzony przez Fhjulla, więć pewnie nie będe musiał niczego poświęcać.
@edit
Tak jak myślałem miałem save przed wejściem do Baator, tylko teraz mam takie pytanie, powróciłem do Fhjulla by go spytać o to jak wyjść z Baator, tylko nie miałem takiej opcji dialogowej, myślę że mogłem go już o to spytać ale wydaje mi się że w takim przypadku było by to zapisane w dzienniku, i mam pytanie; Jak wyciągnąć od Fhjulla jak wydostać si e z Baator?
MantaJul 5 2009, 11:22 AM
Nie pamiętam gdzie to dokładnie było, ale ta opcja jest ukryta pod kilkoma innymi. Zapytaj go ponownie o Słup Czaszek, przegrzeb wszystkie opcje. Gdzieś musi być.
maelievJul 5 2009, 11:49 AM
To wygląda tak, że jak poruszasz z Fhjullem temat swojej śmiertelności, on zaczyna mówić o Fortecy Żalu. Zapytany o nią odsyła Bezimiennego do Słupa Czaszek w Baator- w tym momencie, jeżeli w drużynie masz Morte, 'wetnie się' on w dialog ze swoimi uwagami, uniemożliwiając normalne dokończenie rozmowy. Po tym zajściu w 'menu głównym' rozmowy pojawi się kilka nowych linijek. Po prostu pogadaj z biesem jeszcze raz o Słupie, a za drugim razem pojawi się już linijka pt. 'a jak się stamtąd wydostać'- tere!
MitabrinJul 5 2009, 12:57 PM
Aktualnie jest już niestety po tzw. ptakach(poświęciłem moja ulubioną figurkę modrona, którą to zabiłem tysiące wyimaginowanych wrogów), ale przechodząc grę drugi raz z pewnością skorzystam z twej rady.
SerafJul 6 2009, 09:39 AM
Morte wcale nie jest konieczny w tym dialogu, jedynym kryterium są atrybuty bohatera, by zapytać się o drogę powrotną Bezimienny musi mieć
INTELIGENCJA 18+ lub
MĄDROŚĆ 16+.
Dialog przebiega dokładnie tak jak napisał maeliev, przez co w efekcie docieramy do takiego momentu:
BEZIMIENNY: "Jak dostać się do Baator?"
FHJULL: "Za moim domem znajduje się portal. Leży w ręku tego gigantycznego stwora. Przejdź pod łukiem utworzonym przez lewe ramię szkieletu, a przeniesiesz się do Słupa Czaszek. Teraz uaktywnię dla ciebie portal."
BEZIMIENNY: "A jak wrócić?"
MantaJul 6 2009, 10:51 AM
Seraf, przecież nikt nie pisał, że jest potrzebny. Wetnie się jeżeli jest (jak w niektórych innych przypadkach).
Jeżeli go nie ma, to rozmowa przebiega normalnie. Natomiast co do statystyk- sprytne. Faktycznie, gdyby Bezimienny był tępakiem, nie pomyślałby o powrocie :)
Swoją drogą, skąd Ty zawsze wiesz ile czego potrzeba żeby rozwinąć konkretny dialog, wykonać zadanie itp. ??
SerafJul 6 2009, 12:33 PM
Owszem nikt nie napisał wprost, że Morte jest potrzebny, ale jak wiemy są w grze sytuacje, gdy konieczna jest obecność jakiegoś towarzysza, by pojawiła się dodatkowa opcja dialogowa. Tu właśnie mamy do czynienia z opcją dialogową nie zawsze dostępną, i wspomnienie o Morte MOGŁO komuś zasugerować, że czaszka musi się wtrącić by pojawiła się linijka z zapytaniem o drogę powrotu. Dodałem tą informacje tylko na wszelki wypadek, by uprzedzić ewentualne pytanie.
A wartość wymaganych atrybutów można sprawdzić wspominanym już niejednokrotnie na forum Infinity Explorerem.
MantaJul 6 2009, 04:43 PM
Aha, dobrze wiedzieć. Nigdy nie korzystałam z tego programu, a chyba zacznę ;)
maelievJul 7 2009, 12:04 AM
Dobrze, że podałeś te wymagane staty Seraf; rzeczywiście, średnio rozgarnięty Bezimienny nie 'wpada' na to pytanie. Swoją drogą, kombinował ktoś nad zagraniem totalnym przygłupem? Takim IQ 9? Są jakieś śmieszne akcje w związku z tym, podobnie jak np. w Falloucie (np. zabawa komputerem przy IQ 1, coś pięknego^^)? Warto spróbować?
Co do Morte w dialogu z Fhjullem, chodziło mi o to, że wpieprza się w rozmowę i przekierowuje ją na inny tor- dlatego gracze nie katujący po 3 razy tych samych linijek, żeby spróbować jak działają różne odpowiedzi, mogą nie trafić na możliwość zadania pytania o powrót z Baator. 'Już' u Fhjulla, to jest, Słup dzieli się wiedzą równie chętnie, co kosztownie..
A Infi, Manto, pobaw się koniecznie! Kupa ciekawostek, szczególnie dla znawcy Tormenta- osobiście nie lubię rozgryzać 'mechanicznych' aspektów gry, ale wszystko inne- mniam mniam^^
MantaJul 7 2009, 11:14 AM
Jedyny minus InfExp jest taki, że nie każdy plik mogę otworzyć, choć płytę numer 2 mam w napędzie. Wyskakuje informacja o tym, że jej nie ma.
SerafJul 7 2009, 12:27 PM
Pobaw się plikiem torment.ini i katalogiem cache, u mnie pomogło.
MantaJul 10 2009, 12:43 PM
Zależy co rozumiesz poprzez "zabawę" tym plikiem.
Zazwyczaj gdy zaczynam się bawić tym, o czym nie mam pojęcia kończy się to niezbyt dobrze, szczególnie jeśli chodzi o komputery i informatyczne rzeczy ;)
SerafJul 10 2009, 01:12 PM
Przesypałem wszystkie pliki czytane z płyt do katalogu cache. Otworzyłem plik torment.ini i w bloku [Config] zmieniłem wartość atrybutu CacheSize na 3000, a w bloku [Alias] ustawiłem wszystkie ścieżki na katalog cache i działa.
KOD