tomi235Nov 7 2007, 07:09 PM
witam czy ktoś moze mi pomóc, chodzi mi o jedna misje gdzie zabijamy Magistra.. tzn Królowa Klimor go zabija a my musimy sie dostac do duzej sali gdzie jest przejście, .. no i problem w tym ze po zawaleniu tych umocnien nie mozna sie wydostac no GIGANTYCZNY BUG!!!
czy Ktos na tym forum wie jak mozna to przejść, co trzeba zrobić?? i czy wogóle da rade coś z tym zrobić..
z góry dzieki.
zaregorNov 7 2007, 07:21 PM
ja to przeszedlem bez wiekszych problemow, ktore juz gdzies opisalem...
*uwaga! mały spoiler* ;-) normalnie idziesz sobie przed siebie, uzywasz aarda za belkami, czekasz az spadna kamyki, zabijasz w korytarzu kikimory, idziesz do glownej sali, na jej koncu znow aardem po belkach czekasz az strop spadnie na leb krolowej, przeszukujesz ja, bierzesz z jej ciala przedmioty, zagradzajace przejscie skaly wybuchaja i idziesz prosto...
PS masz patcha 1.1a ?
ja tam zadnego buga nie zauwazylem....
tomi235Nov 7 2007, 07:31 PM
hmm.. moze to ten patch. jezeli tak to sory moje niedopatrzenie..
tomi235Nov 7 2007, 11:36 PM
no i niestety zainstalowałem tego patcha i dalej jest tak jaka było!!:( czyli do bani.. nie wiem co mam z tym zrobić?
Scaring IncNov 8 2007, 01:34 AM
no i niestety zainstalowałem tego patcha i dalej jest tak jaka było!!:( czyli do bani.. nie wiem co mam z tym zrobić?
Mozliwe ze patch nie załapał przeistaluj gre i ponownie ja z patchuj jesli to nie pomoze to nie wiem
zaregorNov 8 2007, 09:29 AM
ja nie wiem czy cos jest zepsute akurat w tamtym miejscu co naprawia patch, tak tylko zasugerowalem, bo instalacja patcha to powinna byc pierwsza rzecz po wystapieniu jakiegos problemu
moze poprostu robisz cos nie tak, bo ja np. nadal nie rozumiem tego "gigantycznego buga" ktorego ja nie mialem :-)
PS changelog
Poprawki rozgrywki i tekstu:
- Naprawiono problemy dotyczące rozwoju niektórych umiejętności i zdolności.
- Naprawiono problemy związane z blokowaniem fabuły.
- Naprawiono problemy cyklu dnia i nocy druidów w Rozdziale 5.
- Poprawki sceny seksu z pielęgniarkami w Rozdziale 5.
- Poprawki dotyczące sygnetów (niektóre sygnety gracz otrzymywał dwa razy).
- Naprawiono niespójność fabuły dotyczącą Erkyna w Rozdziale 3.
- Poprawki lokalizacyjne wskaźnika wzrostu doświadczenia.
- Eliksir mutagenny - nowe poprawki wyświetlania komunikatu.
- Poprawiono przedmioty w animacjach jedzenia.
- Naprawiono zachowanie sprzymierzeńców Geralta względem potworów.
- Łowca głów nie jest już Agentem Smithem (nie powiela się). Panie Geralcie, tęskniliśmy za panem...
- Echinopsy i archespory używają teraz własnych kolców, a nie strzał.
- Poprawki do składników alchemicznych uzyskiwanych z niektórych potworów.
- Krypta Kruka - poprawki geometrii i modeli przedmiotów.
- Poprawiono kilka miejsc przeznaczonych do medytacji, w których nie była ona możliwa.
- Poprawiono niespójność fabuły w zadaniu z Berengarem.
- Berengar nie zniknie na oczach gracza, gdy gracz oszczędzi mu życie.
- Mnóstwo poprawek lokalizacyjnych (niektóre z nich nie będą działać ze starymi zapisami gry!).
Poprawione błędy w kodzie:
- Naprawiono wszystkie zdiagnozowane problemy ze stabilnością i zamykaniem się gry.
- Naprawiono kilka błędów związanych z graniem przy pomocy klawiszy WSAD i myszki.
- Naprawiono problemy związane z użyciem klawiszy Alt-Tab (zamykanie i zawieszanie się gry, blokowanie kursora).
- SI: NPC nie ścigają już przeciwników których nie ma.
- SI: kilka poprawek w grze w pokera.
- Poprawiono wyświetlanie czasu działania eliksiru Kot.
- Upuszczane przedmioty są teraz bardziej rozproszone.
- Poprawiono efekty wizualne broni podczas dialogów.
- Gdy gracz używa szybkiego wczytywania, pojawia się okienko potwierdzenia.
- Poprawiono pojawiające się informacje tekstowe w niższych rozdzielczościach (na przykład 800x600).
- Wszystkie przeczytane książki mają teraz odpowiedni komentarz w opisie.
- Poprawiono animację siedzenia kilku postaci, które siedziały obok krzesła.
- Poprawki związane z liniami dialogowymi i opcjami rozgrywki przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Zapisywanie stanu gry zablokowane w czasie gdy rzucamy znak Aard.
- Dźwięk: poprawka związana z odgłosami szczurów w trybie zminimalizowanym.
- Poprawki związane z używaniem klawiszy Alt-Tab podczas przerywników filmowych.
- Naprawiono problemy związane z ponownym pojawianiem się przedmiotów w przechowaniu.
- Naprawiono problemy z efektem Zamieci w przerywnikach filmowych i dialogach.
- Poprawiono efekt toksyczności przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Poprawki ciosów kończących - czasami nie pojawiała się animacja.
- Podczas wyjmowania nieznanego przedmiotu ze składu, użytkownik nie może już zobaczyć nazwy eliksiru.
- Poprawiono zapis gry w ciasnych miejscach (czasami gracz był teleportowany po wczytaniu).
Poprawki grafiki i dźwięku:
- Wyzima Klasztorna: ok. 30 poprawek fizyki; poprawione beczki; ok. 10 poprawek dekoracji.
- Kaer Morhen: poprawki dzikiej zwierzyny.
- Kanały: poprawki śpiących postaci; ok. 5 poprawek właściwości przedmiotów; ok. 10 poprawek rozmieszczenia szkieletów.
- Wyzima Klasztorna/Płonąca Wyzima: chorągiew na wieży nie jest już czarna.
- Stare Dworzyszcze: Poprawki w celu lepszego poruszania się Kościeja.
- Poprawki dekapitacji mutantów. To znaczy... brak tejże.
- Poprawki fizyki wilkołaka.
- Stojak na kolczugę ma teraz powierzchnię kolizji (gracz ani bohaterowie niezależni nie mogą przez niego przechodzić).
- Poprawki jasności Celiny we wnętrzach.
- Poprawki oświetlenia rycerzy Zakonu.
- Poprawki wyglądu chleba przy animacji jedzenia.
- Bardziej szczegółowy model wozu z koniem w początkowych przerywnikach filmowych.
- Poprawiono wpis w Dzienniku dotyczący krypt.
- Dziecko w przerywniku filmowym w epilogu nie wygląda już jak źle pozszywany młody Frankenstein.
- Stara kobieta i krasnoludy - poprawione animacje bezczynności.
tomi235Nov 8 2007, 09:46 AM
jeśli chdzi o teg "gigantyczny bug" to sprawa wyglada tak ze jak sie rozwali znakiem te belki i to wszystko spada i zabija królowa to na przejsciu do tego tunelu sa te powalone belki i nie da rady przejść, tak jakby jakaś niewidzialna ściana...
tomi235Nov 8 2007, 12:57 PM
juz wszytsko jest ok.. dzieki za udzielona pomoc, chociaz to nie było związane z zadnym patchem..
zaregorNov 8 2007, 12:59 PM
moze sprobuj uzyc aarda w takim momencie zeby strop zawalil sie gdy krolowa bedzie nieco blizej tunelu (Ciebie)
YarpenNov 8 2007, 06:08 PM
wyjdź do dalszego korytarza, rozwal belki z pewnej odległości i uciekaj. Miałem ten sam problem.
tomi235Nov 8 2007, 06:48 PM
ludziska dzieki! juz zrobiłem i wszystko jest ok, gram dalej:)
Consi PitNov 9 2007, 03:51 PM
ale co zrobiłeś ?????????????????????????
ja stoję na tym pobojowisku , nie ma żadnej belki która reagowałaby na Arda i NIE MOGĘ STAMTĄD WYJŚĆ - zlitujcie się bo chcę bardzo działać dalej ......
zaregorNov 9 2007, 05:02 PM
a nad czym mamy sie litowac ?
jak zajmiesz sie magistrem i pojdziesz w korytarz to Geralt sam powie (pojawi sie nad jego glowa "dymek") o tym ze strop mozna by zawalic
Consi PitNov 9 2007, 05:26 PM
wiesz co , ja tą jaskinię zlazłem wzdłuż i wszeż ,żaden dymek nigdzie się nie pojawia , magister dawno nie żyje / sam zaraz umrę z głodu w tej jaskini / , mam użyć Arda w kierunku stropu ? / wszystkie możliwe postumenty na kamienie już rozwaliłem - pozostałe wyglądające jak boczne podparcia belki nie reagują na Ard . Korytarz z zaznaczonym na mapie wyjściem - zawalony , korytarz gdzie widzę jakąś skrzynię i pochodnię na scianie - niedostępny bo niewidoczna bariera nie pozwala przejść .... nie jestem może geniuszem ale trochę już grałem w to i owo - nie prosiłbym się o pomoc gdybym nie strawił dwóch godzin na wyjście ...i nic
tomi235Nov 9 2007, 05:31 PM
nie wiem chyba nie dostałeś mojej wiadomości. Słuchaj musisz raz walnąc z aarda i wszystkie potfory znikna oprócz Królowej. wtedy musisz być stosunkowo blisko tego tunelu wyjściowego.. i walisz drugi raz w najblizsza belke i sie cofasz do tunelu wtedy wszystko sie wali i zabija królowa. ty zbierasz wszystko co ma i spadasz...
Consi PitNov 9 2007, 05:59 PM
czyli co , mam się wczytać wcześniej i powtarzać całą jazdę z magistrem i kikimorami od nowa ??? , przecież magistra wykończyłem prawidłowo i zabrałem mu wszystkie glejty , kikimory załatwione , nic tam się już nie rusza oprócz drżących kamieni / to chyba bug jakiś .../ tylko wyjść nie mogę , jak już pisałem - nie chce mi się wierzyć że coś źle zrobiłem , bo skoro oni nie żyją a ja żyję , mam wszystkie listy / nie czytałem - może to ma znaczenie ? / i w dzienniku mam komentarz że mam się stąd / z jaskini / wydostać i iść do Tris to chyba dobrze wszystko zrobiłem ?
tomi235Nov 9 2007, 06:27 PM
wszystko robisz dobrze!! ale i tak musisz wczytać bo nie przejdziesz tego.. rób tak jak Ci napisałem wcześniej!! a czytanie listów nic nie zmienia. nie muszisz zabijac wszystkich klimór, bo jak walniejsz raz w tej duzej sali w belke aardem to one znikna zostanie królowa (walisz drugi raz stojać w tunelu i wszystko sie wali na królowa).. muszisz byc w tym tunelu przed zawaleniem..!!! dokładniej nie mozna wytłumaczyc jezeli dalej nie kumasz to Twój problem..
Consi PitNov 9 2007, 06:35 PM
dobra , bo zaraz muszę iść a wdomu nie mam neta - spadam zaraz po magistrze do jaskini w której jest królowa , spieprzam od razu tunelem do dużej jaskini nie zabijając kikimor , po drodze walę w jedną z belek i kikimory ucikają , królowa mnie ściga więc staję w pobliżu tego tunelu do którego teraz nie mogę wejść i rypię Ardem w belkę podtrzymującą kamólce które robią keczup z królowej i zabieram fanty i powinno grać tak ?
Scaring IncNov 9 2007, 08:24 PM
dobra , bo zaraz muszę iść a wdomu nie mam neta - spadam zaraz po magistrze do jaskini w której jest królowa , spieprzam od razu tunelem do dużej jaskini nie zabijając kikimor , po drodze walę w jedną z belek i kikimory ucikają , królowa mnie ściga więc staję w pobliżu tego tunelu do którego teraz nie mogę wejść i rypię Ardem w belkę podtrzymującą kamólce które robią keczup z królowej i zabieram fanty i powinno grać tak ?
w czasie ucieczki walisz po koleji w wszystkie napotkane po drodze belki ja tak zrobiłem i nie miałem żadnych problemów
tomi235Nov 9 2007, 08:54 PM
a ja nie waliłem w zadna dopiero w tej duzej sali 2 razy i koniec
Scaring IncNov 9 2007, 09:03 PM
a ja nie waliłem w zadna dopiero w tej duzej sali 2 razy i koniec
spróbuje to skomentuje taktykę
zaregorNov 9 2007, 09:21 PM
papierki przeciez z Magistra raczej nie wyciagniemy, bo zjada go krolowa..
Consi PitNov 12 2007, 06:48 AM
Dzięki za pomoc , zrobiłem jak radził tomi i się udało , ale uważam to za gruby błąd !!! Wczesniej zawaliłem wszystkie platformy z kamieniami z godzinę tłukłem się z wyłażącymi z pod ziemii kikimorami / awansowałem o dwa poziomy / , wyciągnęłem listy Z królowej i ......musiałem wszystko zaczynać od nowa , bo zawalając platformy nie schroniłem się w tunelu .... To błąd , bo powinienem albo zginąć przygnieciony lawiną kamieni albo mieć możliwość wyjścia po pokonaniu wszystkich przeciwników ! Ale na szczęście mam to już za sobą i gram dalej w najlepszą grę jaka mi sie przytrafiła .
Jeszcze raz dzięki i pozdro .
Scaring IncNov 12 2007, 08:20 PM
Consi według mnie problem rozwiązany jest w grze prawidłowo źle zawaliłeś podpory utknąłeśw miedzy osuwiskami więc sieć tam do zakichanej śmierci nie widzę tu błędu w grze:)
Consi PitNov 14 2007, 04:09 PM
Consi według mnie problem rozwiązany jest w grze prawidłowo źle zawaliłeś podpory utknąłeśw miedzy osuwiskami więc sieć tam do zakichanej śmierci nie widzę tu błędu w grze:)
Nie no jasne że to moja wina !!! Jesten gamoniem bo pierdyknęłem ardem nie tak jak sobie programista założył . Jeszcze bym się z tobą zgodził gdyby po "dobrym zawaleniu podpór" następowało manualne wyjście z jaskini , ale nie - dalej wyciaga nas fabuła . Dalej twierdzę że to błąd - albo ginę pod gruzami , albo rozwalam kikimory i wychodzę bez problemu a nie takie flaki z olejem , przez pół godziny to nie wiesz czy źle szukasz wyjścia , czy co innego jest nie tak ... Pomijam już fakt przemieszczania się po tej jaskini - Geralt przenika przez kamienie niczym duch bez materii ... . Moim zdaniem ten fragment do poprawki i tyle w temacie .
Scaring IncNov 14 2007, 06:31 PM
Ciekawe to jakbyś skomentował uciekanie przed bestia w arx fatalis tam tez wszystkiego nie miałeś podanego na dłoni a co do kwestii uderzania aardem tam gdzie programista sobie zażyczył to masz walić tak jak on wymyślił a jeśli robisz to inaczej to twoje winna i nie powineś mieć pretensji do nikogo
Consi PitNov 14 2007, 08:29 PM
pretensji żadnych i do nikogo nie mam , bardzo dziękuję za wskazówki , pozdrawiam serdecznie i pozostaję przy swoim zdaniu
JuraAug 10 2008, 03:05 PM
Przeczytałam wcześniej ten temat i robię dokładnie tak jak radziliście, problemem jest tylko to że od 4 godzin się z tym męczę bo w żaden sposób nie mogę zdążyć uciec przed walącymi się kamieniami lub przed Królową kikimor. Czy ktoś może mi coś poradzić lub pomóc? Czy jest jakiś sposób żeby ja chwilowo uziemić, by mieć czas na ucieczkę? Znak Yrden jest nieskuteczny, a z Quen nie da się biegać...
Dodano 20:58:
po kolejnych 4h problem w końcu rozwiązałam ;]