pherkojApr 11 2008, 08:27 PM
Witam, załóżmy że mamy następującą sytuację: mam wykupione 2 poziomy walki grupowej mieczem srebrnym. Na 1 poziomy możemy wykupić "Precyzyjne uderzenie 1", natomiast na 2 poziomie "Precyzyjne uderzenie 2". Jednak jak zauważyłem można wykupić od razu "Precyzyjne uderzenie 2", bez "kupna" wcześniejszego poziomu ulepszenia (oczywiście 2 poziom walki muszę posiadać). Czy ma to jakiś wpływ na obrażenia, itp? W takim wypadku bezsensu jest kupować ulepszacze z poziomu 1. Czy może się mylę?
ZuApr 12 2008, 09:36 AM
Po prostu jak kupisz oba talenty, to ich działanie się zsumuje. Bo dodają +ileśtam% do trafienia krytycznego czy czegoś, nie mylę się?
EDITDOWN: ...?! To po cholerę ja je wykupywałem?!
pherkojApr 12 2008, 03:00 PM
W instrukcji pisze że ulepszenia NIE kumulują się.
Szyms91Apr 13 2008, 10:08 PM
Według mnie się kumulują, ponieważ jak pierwszy raz grałem to na poziomie 1 miałem prawie nic umiejętności tylko z zadowoleniem przeskakiwałem na poziom 2 i nie mogłem zabić głupich 2 utopców a jak zaczełem grać od nowa ulepszałem wszystko pokolei to utopce to jest dla mnie ścierwo. Pomyślcie po co by były umiejętności na poziomie 1 jak można by był mieć na poziomie 2 odrazu, no bez sensu.
BjorneApr 14 2008, 07:01 AM
Pomyślcie po co by były umiejętności na poziomie 1 jak można by był mieć na poziomie 2 odrazu, no bez sensu.
Ty pomyśl - jeśli można wybrać umiejętność na poziomie 2, bez wybierania jej na poziomie 1, to o czym to świadczy?
Drzewko umiejętności jest po to, żeby wybrać z niego to na czym ci zależy, nie żeby wybrać je całe - Wiedźmin to gra dla myślących, także w tym elemencie.
Zresztą, to puste dywagacje - kto czytał poradnik, wie że umiejętności się nie kumulują.
Szyms91Apr 14 2008, 11:53 AM
No to pomyśl znowu:) Jak można sobie wybrać to co się chce jak wiadomo że dla każdego jest lepsza mocniejsza umiejętność a kosztuje tyle samo co słabsza. Wiedźmin to gra dla myślących więc może samemu trzeba było sobie wykombinować zę się kumulują. Mi się to sprawdza że postać jest mocniejsza. Przykładem jest Gothic 3 w poradniku nie pisało że im więcej skrzyń się otworzy tym lepsze rzeczy w tym bedą. Samemu trzeba było się pokapować albo przeczytać na forum. BĘC
pherkojApr 14 2008, 08:46 PM
Jakbyś dokładnie przeczytał poradnik i instrukcje dołączane do Gothica to zobaczyłbyś że są pełne błędów.
Szyms91Apr 15 2008, 11:17 AM
Są błędy ale nie o to mi tu głównie chodzi, tylko o ukryte ciekawostki. Błędem w poradniku może być napisane zamiast "a" to "e" a raczej w poradniku do Gothica nie byłby możliwy błąd w którym zabrakło 1-2 stron bo tyle trzeba aby wszystko opisać
BjorneApr 15 2008, 01:09 PM
Więc to, że w poradniku go Gothica są ukryte ciekawostki, świadczy o tym, że mylą się twórcy gry Wiedźmin, mylą się twórcy poradnika do gry Wiedźmin, a rację masz ty?
BĘC
Dokładnie...
miszczu_janApr 17 2008, 01:26 PM
nie kumulują się, ale różne umiejętności. Na przykład jakieśtam cięcie w tętnice i krwawienie, ale na przykład cięcie w tętnice na pierwszym i drugim poziomiesię kumulują.
ZuApr 17 2008, 03:18 PM
No i właśnie o to szło od samego początku...
Szyms91Apr 17 2008, 04:41 PM
No mi też o to chodzi..... i to nawet czułem że rozwinąłem wszystkie umiej. to byłem lepszy a jak przeskoczyłem od razu na II poziom umiej. to sobie z utopcem rady nie mogłem dać
BjorneApr 18 2008, 08:41 AM
No to się zapytam w ten sposób:
Jest umiejętność X, która daje szanse na efekt Y.
Na poziomie I umiejętność X daje 40% szansy na Y.
Na poziomie II umiejętność X daje 50% szansy na Y.
Na poziomie III umiejętność X daje 60% szansy na Y.
Teraz: jeśli wybierzemy wszystkie ulepszenia, to wg teorii i kumulacji, na poziomie III umiejętność X daje 150 % szansy na efekt Y.
Wg teorii, że się nie kumuluje, to mamy 60% szansy na efekt.
Która z tych wersji jest prawdopodobniejsza?
Nie pamiętam dokładnie tych wartości procentowych, ale nawet jeśli to będzie 15%, 20%, i 25%, to w efekcie na III poziomie mamy 60%. To się nie sprawdza w grze po prostu.
WitcherSZYMONJun 7 2008, 09:47 AM
Mi się wydaje że jak do dasz do drugiego to drugie uderzenie będzie silniejsze a pierwsze takie same.
Victor-777Jun 7 2008, 10:57 PM
Ulepszenia w stylach dotyczą sekwencji ciosów, którą ulepszamy:
Mamy 2 poziomy walki stylem srebrnym silnym
Mamy umiejętność "Patinado", która daje w przypadku pierwszego poziomu +40% obrażeń podczas podpalenia, a drugiego poziomu 50%
Którą wziąć?
To zależy, czy chcemy postawić na jak najszybsze wybicie przeciwnika, czy na trochę dłuższą zabawę.
Jeśli wybierzemy "Patinado I" to mamy ulepszenie (+40% obrażeń) w pierwszym ataku (tego składającego się z dwóch ciosów i młyńca)
Jeśli wybierzemy "Patinado II" to mamy ulepszenie (+50% obrażeń) w drugim ataku (tego, gdzie się kręci)
Nawet jeśli wybierzemy oba, to się nie sumują, ale działają tylko do swoich sekwencji.
"Wybór należy do was..."
P.S. Sorry za przykład, ale nie przychodziło mi nic innego a byłem śpiący :-)
RyBaJul 4 2008, 11:58 AM
ciekawe rozwazania teoretyczne
a ze strony praktycznej to poziom III ulepszenia jest za srebrny talent a reszta jest za brazowe, a brazowych jest tyle ze jak sie ich nie wydaje na pierdoly to spokojnie wystarcza na wszystkie ulepszenia juz na samym poczatku wiec jak te ulepszenia dzialaja nie robi raczej wielkiej roznicy
Victor-777Jul 4 2008, 08:33 PM
Jak chcesz się pomęczyć, to graj na trudnym nie rozwijając prawie w ogóle nie rozwijając stylów walki. Wtedy jest dopiero hardcore. Właśnie przechodzę tak wiedźmina, jestem na początku IV aktu i nie mam żadnego srebrnego talentu i niektórych brązowych w stylach. Wszystko w znaki i statystyki idzie :-)
RyBaJul 4 2008, 10:05 PM
zeby zabawa byla dobra to nie chodzi o to zeby nie rozwijac wogolee styli walki (tak sie nie da chyba ze chcesz zalatwiac wszystko igni) chodzi o to zeby olac styl grupowy bo on IMO psuje cala zabawe
Victor-777Jul 5 2008, 08:10 AM
Ale ja nie załatwiam wszystkiego Ignim, bynajmniej, Igni jest moim najmniej rozwiniętym znakiem. Staram się zatrzymywać przeciwników Yrdenem, przejmować Aksji, w chwilach zagrożenia poratować się Aardem, lub w ostateczności Quenem. Igniego używam, gdy sytuacja jest bardzo napięta, na przykład atakuje mnie prastary cmentar, trzy alghule i dwa fledery :-) (krypta na polach)
KISIO123Oct 20 2008, 01:51 PM
Punkty na tą sekwencję co dajesz
PiołunOct 21 2008, 08:15 AM
Tak ale jakby ktoś nie załważył chodzi o znaki

w znakach nie masz osobno 5 sekwencji

Ja uważam że muszą się jakoś kumulować, bo inaczej to ... kaszana by była

P0zdr0
maciek241Nov 22 2008, 06:57 PM
przy znakach to się kumuluje (chyba) bo o ile dobrze pamiętam np. zwiększenie obrażeń jest tylko na I oraz II poziomie co daje razem okloło 40% a potem zwiększasz inne parametry znaków
yang2Jul 30 2010, 10:33 AM
Według mnie nie sumują się, ALE np. Geralt wyprowadza 3 ciosy. W jednym może zadać 20% więcej obrażeń, a w drugim 30% więcej. Chociaż się nie sumują to i tak jest większa szansa na zadanie lepszego uderzenia
alexonolifeAug 24 2010, 10:00 PM
Co to za różnica. Pod koniec i tak nie ma różnicy. Na początku to samo. Ale sumować się nie sumują bo sprawdzałem.