Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum i redakcję phoenixa,

Jaka osoba odpowiedzialna za nowy serwis składowy Planescape: Torment chciałbym prosić w tym temacie wszystkich zainteresowanych o konstruktywną opinię dotyczącą wizerunku, wartości merytorycznej czy technicznej strony. Każda opinia będzie dla mnie jak nowy poziom doświadczenia, w końcu odbiorcą serwisu nie jestem ja, ale właśnie Wy.

Sam serwis powstał całkiem niedawno, bo gdybym starał się liczyć jego wiek w przybliżeniu byłoby to właściwie niewiele ponad dwa miesiące, dlatego w niektórych elementach związanych z materiałami proszę o cierpliwość. Postaram się na bieżąco łatać, poprawiać i dodawać nowe artykuły, informacje i wieści ze świata Planescape'a.

Zapraszam do dyskusji
Cieszę się, że o Tormencie się pamięta, taka gra zasługuje na odrobinkę uwielbienia. Może nie ma grafiki a'la Oblivion czy Gothic 3, lecz ma w sobie czar, ten klimat, ehh...
Co do stronki, to brakuje mi tekstu o tworzeniu postaci, bardzo ważnym elemencie rozgrywki (wiadamo, że mądrość i inteligencja są najważniejesze, lecz może ktoś jeszcze o tym nie wie). Przydałyby się również wzmianki o tym jak podnieść statystyki Mortemu. Fajnie by było również wiedzieć, kto podkładał głosy pod jaką postać.
Do plikowni dodałbym polski patch KHRONa, zawiera on w sobie Fix Packa i niektóre mody, wszystko ładnie spakowane.
Sama stronka prezentuje się ciekawie i przejrzyście.
Niech żywie Planescape: Torment!; na pohybel trepom
Cześć,

Co do stronki, to brakuje mi tekstu o tworzeniu postaci, bardzo ważnym elemencie rozgrywki (wiadamo, że mądrość i inteligencja są najważniejesze, lecz może ktoś jeszcze o tym nie wie). Przydałyby się również wzmianki o tym jak podnieść statystyki Mortemu. Fajnie by było również wiedzieć, kto podkładał głosy pod jaką postać.
Do plikowni dodałbym polski patch KHRONa, zawiera on w sobie Fix Packa i niektóre mody, wszystko ładnie spakowane.
Sama stronka prezentuje się ciekawie i przejrzyście.



Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie. Spróbuje w możliwe najkrótszym czasie uaktualnić czy stworzyć te działy. Faktycznie zapomniałem o bardzo ważnym patchu dla polskich wersji językowych i dzięki za zwrócenie uwagi.

Co do Tormenta to grafiki wprawdzie idealnej nie ma, bo ma to swoje lata, ale z pewnością przerasta wiele obecnych szczytowych tytułów cRPG fabułą, której oryginalność powala mnie do dziś
Hello!

Planescape: Torment, ehh... pamiętam te czasy gdy się w to grało, ale wycofali tę super grę ze sprzedaży. Strona jest według mnie dobra. Szata graficzna jest nie najgorsza ale jakiś napis na logu by nie zawadził.

Strona jest przejrzysta, ciekawa i ma klimat którego brakuje niektórym serwisom. Wróżę jej świetlaną przyszłość
Co do Tormenta to grafiki wprawdzie idealnej nie ma, bo ma to swoje lata, ale z pewnością przerasta wiele obecnych szczytowych tytułów cRPG fabułą, której oryginalność powala mnie do dziś

To jest właśnie w Tormencie najlepsze, z perspektywy czasu, gra ta ciągle rzuca na kolana, czego nie można powiedzieć o wielu innych cRPG-ach (jak dla mnie Morrowind czy Gothic 2). Zanurzenie się w ten świat, rozmowa z jakimś NPC-em, i już czujesz to. No i fabuła, poszukiwanie swojej śmiertelności, Ravela, Dak'kon, Morte; mistrzostwo gier cRPG. To chyba właśnie jest wadą dzisiejszych cRPG-ów, akcja ponad wszystko (vide Fable). Grafika już się zestarzała, ale raczej ładnie, nie razi jak np. wcześniej już wspominany Morrowind. Jednakże pamiętam jak mnie zatkały animacje niektórych czarów (Runy Udręki, Działo Mechanusa i parę innych wysokopoziomowych).
Spróbuje w możliwe najkrótszym czasie uaktualnić czy stworzyć te działy.

Świetnie, aha, no i bym zapomniał, dzięki za tę stronkę Twoja inicjatywa jest jak najbardziej godna pochwały, tyle lat od premiery, a tu takie zaskoczenie, pozytywne oczywiście.
Dowiedziałem się dziś o powstaniu serwisu Planescape'a i powiem tylko tyle: zajebiście. Dobrze, że ktoś znalazł czas, by stworzyć taką stronę (zabrzmi to lekko n00bkowato - sam się do tego przymierzałem, miałem nawet gotową stronę, ale pełną bugów, etc.; teraz zajęty jestem innym projektem). Widać od razu, że zabrał się za to ktoś, kto zna się na rzeczy, widać rękę specjalisty.
Tyle słodzenia ^^.
A ze spraw bardziej przyziemnych - strona ma swój Tormentowy klimat, świetne teksty, ładne wykonanie. Czekać już tylko na kolejne aktualki i na własne forum. Co do pierwszego, na pewno znajdą się chętni (zwłaszcza ja!), którzy pomogą przy tekstach. A co do forum - trzeba by się rozejrzeć za jakimś niedrogim, ale wystarczającym serwerem - od razu deklaruję wpłatę. Trzeba przypomnieć młodszym graczom o tak genialnej grze, jaką jest Torment.
Czekać już tylko na kolejne aktualki i na własne forum. Co do pierwszego, na pewno znajdą się chętni (zwłaszcza ja!), którzy pomogą przy tekstach. A co do forum - trzeba by się rozejrzeć za jakimś niedrogim...



Jeżeli chodzi o forum to zostajemy tutaj. Planescape: Torment to serwis składowy Phoenixa i nim pozostanie. Serwis jest w pełni zintegrowany z Wortalem Fantastyki.

Jeżeli chodzi o stronę to jak najbardziej zapraszam do współtworzenia (można chociażby zacząć kontaktując się poprzez adres darnath@gmail.com). Wieloświat jest zbyt wielki dla jednego człowieka, każda pomoc jest mile widziana. Ogólnie cieszę się na razie z każdej wiadomości na tym forum. Początkowo sądziłem, że obejdzie się ono raczej skromnym echem i będzie trzeba czekać miesiącami na jedną opinię. Miła niespodzianka za co serdecznie Wam dziękuje
Jeżeli chodzi o forum to zostajemy tutaj. Planescape: Torment to serwis składowy Phoenixa i nim pozostanie. Serwis jest w pełni zintegrowany z Wortalem Fantastyki.



Nie to miałem na myśli . Dołączenie do Phoenixa to świetna sprawa - patronat to teraz podstawa, no i zapewni więcej gości. Ale spójrz choćby na gothic.phx.pl - tam mają forum na osobnym serwerze. Nie mówię, żeby od razu wykupywać taki serwer, jaki mają - bo jest strasznie drogi. Co innego wykupić coś mniejszego. Ale to tylko porada na przyszłość, dobrze było by to rozważyć. Własne lepsze

Miła niespodzianka za co serdecznie Wam dziękuje



Nie, nie - to my Tobie dziękujemy .

A co do współpracy - bardzo chętnie bym coś napisał. Jeno nie wiem, czym by się zająć. Można by też stworzyć dział felietonów i artykułów związanych w pewien sposób z Tormentem, stworzyć dział "ciekawostek", dorzucić parę plików do downloadu. Cała kopalnia możliwości
Nasze forum daje możliwość tworzenia skórek do konkretnych podfor, także nic nie stoi na przeszkodzie (poza oczywiście samym faktem przygotowania takiej skórki), aby nadać podforum Planescape'a unikalny, Tormentowy klimat. Jeśli dyskusje będą w miarę intensywne nie będzie też problemu z podzieleniem forum na kolejne podfora, także generalnie można zapewnić naszemu działowi P:T na forum warunki w podobnym stopniu komfortowe do takich, które są na zewnętrznych skryptach.
W takim razie nie powinno być już problemów z decyzją dot. forum . Z czasem będzie tu trochę więcej ludzi i pomyśli się, co tu robić dalej . Zresztą, na ten temat rozmawiałem wczoraj z Darnathem - moje wątpliwości co do przeniesienia forum wyparowały całkowicie.
Teraz pozostaje już tylko pomóc w rozbudowie serwisu, no i czekać na ludzi.
Według mnie rozbudowanie tego działu forum oraz zmiana jego klimatu to baardzo dobre pomysły. Obecne forum, choć funkcjonalne i proste, troszkę nie trzyma klimatu gry oraz Sfer. Zmiana skórki na nową to zdecydowanie trafiony zamysł.
Teraz pozostaje już tylko pomóc w rozbudowie serwisu, no i czekać na ludzi.

Coś na razie trochę mało "cierpiętników", lecz z czasem to się raczej zmieni (najlepiej by było, gdyby CDProjekt wydał reedycje Tormenta...).
Coś na razie trochę mało "cierpiętników", lecz z czasem to się raczej zmieni (najlepiej by było, gdyby CDProjekt wydał reedycje Tormenta...).



Ano, reedycja by się przydała. Tylko błagam, nie w jakiejś extra Klasyce albo coś w ten deseń. Już lepiej coś z "Kolekcji (...)".
Trochę reklamy nie zawadzi. Dobrze będzie się reklamować na innych forach, uważając na regulamin - część for dyskusyjnych jest 'sceptycznie' nastawiona do reklamowania jakichkolwiek stron. Inne opcje reklamy to choćby opis na padu-padu, rozmowa z kumplami, etc. Troszkę przyspieszymy powolne tryby machiny
Ano, reedycja by się przydała. Tylko błagam, nie w jakiejś extra Klasyce albo coś w ten deseń. Już lepiej coś z "Kolekcji (...)".


Ja tam nie mam nic przeciwko reedycji w ekstra klasyce. Dobre pudełko, niska cena, mi to pasuje.
Trochę reklamy nie zawadzi. Dobrze będzie się reklamować na innych forach, uważając na regulamin - część for dyskusyjnych jest 'sceptycznie' nastawiona do reklamowania jakichkolwiek stron. Inne opcje reklamy to choćby opis na padu-padu, rozmowa z kumplami, etc. Troszkę przyspieszymy powolne tryby machiny


Ja niestety nie mam zbyt wielu kumpli zainteresowanych P:T, ale coś pokombinuje.
Widzę, że serwis został rozbudowany, pojawiło się kilka nowych działów, teraz to chyba brakuje tylko poradnika dla złodzieja
Widzę, że serwis został rozbudowany, pojawiło się kilka nowych działów, teraz to chyba brakuje tylko poradnika dla złodzieja



Kto się zajmie złodziejem?
A tak serio - bardzo ładna aktualka serwisu, jak widzę. Teraz jest wszystko przejrzyściej i lepiej ^^.
hm dziwię Ci się, że zrezygnowałeś ze skryptu newsów. Przecież o wiele wygodniej jest zalogować się na stronę i dodać newsa niż podmieniać pliki. no ale skoro twierdzisz ze skrypt był zły to pewnie masz rację. Ja osobiście sobie nie wyobrażam takiej sytuacji. Choć z drugiej strony... U nas newsy pojawiają się z częstotliwością czasami nawet wiekszą niż 1 news na dzień

Poza tym jeśli chodzi o sam serwis to gratuluję. Przyjemny graficznie, kontrast dobrany tak, aby nie raził oczu. Brakuje mi możliwości komentowania, no ale to da się przeboleć
hm dziwię Ci się, że zrezygnowałeś ze skryptu newsów. Przecież o wiele wygodniej jest zalogować się na stronę i dodać newsa niż podmieniać pliki. no ale skoro twierdzisz ze skrypt był zły to pewnie masz rację. Ja osobiście sobie nie wyobrażam takiej sytuacji. Choć z drugiej strony... U nas newsy pojawiają się z częstotliwością czasami nawet wiekszą niż 1 news na dzień



Nie jestem raczej specem od skryptów (co chyba widać na stronie, nawet galeria to czysty HTML), ale w przyszłości nie wykluczam wstawienia jakiegoś. Obecnie wygląda to tak z tym skryptem, że albo mi się rozjeżdża, albo nie trzyma się krawędzi strony, albo scroll nie działa, albo ucina mi newsy, ale to raczej wina mojej niewiedzy

Zresztą na Planescape nie mam aż tyle roboty z newsami. Tytuł ma już swoje lata i niewiele się dzieje. Co do komentarzy, faktycznie miła sprawa, ale coś trzeba poświęcić ( i tak szczerze mówiąc nie liczyłbym i przeceniał, że ktoś naprawdę zechciałbym na bieżąco pisać i komentować newsy, wieści o przyszłości Wieloświata są bliższe zeru )

Oczywiście nie wykluczam, że w przyszłości dopicuje stronę i zrobię coś bardziej interaktywnego (newsy, losowe cytaty, skrypt galerii), obecnie jednak ciężko się przyznać, ale nie leży to w moich umiejętościach. Wstawić, wstawię, kontrolować - wszystko się wymiesza

Trochę na inny temat. W trakcie tworzenia serwisu starałem się rzutować "postęp" prac. Tak się wiecznie bawiłem i próbowałem wymyślić coś innowacyjnego, ostatecznie koncepcja jest taka jaka jest (układ chronologiczny rozbudowy serwisu):

#1 http://planescape.phx.pl/img/krok4.jpg
#2 http://planescape.phx.pl/img/krok3.jpg
#3 http://planescape.phx.pl/img/krok1.jpg
#4 http://planescape.phx.pl/img/krok2.jpg

Momentami może to wyglądać odrobinie zabawnie. Wszystkie powyższe próby stworzenia strony były nieczytelne w wyższych rozdzielczościach. (na screenach wygląda to trochę inaczej)
pierwsza nieco plastikowa;)
No, to serwis przeszedł kolejną zmianę i chyba znowu na lepsze . Do największych plusów zaliczam nowy rozkład menusów i mały katalog cytatów z gry. Widać od razu, że serwis się rozwija i minie jeszcze trochę czasu, zanim stanie w miejscu
Przede wszystkim świetnie, że taka strona powstała. Ta gra zasługuje by ją pamiętać i nawet dziś w nią jeszcze pograć.

Co do strony to po kolei.

1. Czary, zrobić opis gdzie można je zdobyć, obrażenia i własny komentarz co do ich działania.
2. Zbrojownia - opis gdzie możne je zdobyć plus uzupełnić bo nie wszystko tam jest.
3. Salon tatuaży - podobnie jak poprzednie.
4. Sekrety - jest ich trochę więcej niż 2. Choćby potwór w pod Sigil po powrocie. Zwój życzenia. Potwór ze skrzynki Morridora itp.
5. Kręgi Zerthimona - fajnie by było jakby był ich pełny opis ale to już może przesadzam.
6. Postacie - dobry początek ale można dorzuć jak można ich jeszcze "dopakować" poprzez rozmowę. Plus Morte to nie rasa latających czaszek....
7. Soundtrack - udostępnić mp3. Kiedyś był możliwy legalny ich download, nie wiem jak to teraz stoi. Trzeba poszukać.
8. Cytaty - świetny pomysł ale stanowczo za mało. Osobiście bym polecał cytat Mortego ukazującego czym jest Planescape Torment.
An elderly man was sitting alone on a dark path, right? He wasn't certain of which direction to go, and he'd forgotten both where he was traveling to and who he was. He'd sat down for a moment to rest his weary legs, and suddenly looked up to see an elderly woman before him. She grinned toothlessly and with a cackle, spoke: "Now your *third* wish. What will it be?"
"Third wish?" The man was baffled. "How can it be a third wish if I haven't had a first and second wish?"
"You've had two wishes already," the hag said, "but your second wish was for me to return everything to the way it was before you had made your first wish. That's why you remember nothing; because everything is the way it was before you made any wishes." She cackled at the poor berk. "So it is that you have one wish left."
"All right," said the man, "I don't believe this, but there's no harm in wishing. I wish to know who I am."
"Funny," said the old woman as she granted his wish and disappeared forever. "That was your first wish."
9. Świat Planescape - czyli opis świata pod względem książek fabularnych. Czyli opis każdej krainy itp. Łatwo znaleźć na zagranicznych stronach, trzeba tylko przetłumaczyć.
10. Coś jeszcze mi po głowie chodziło.... aaach link do sklepu internetowego gdzie tą grę można zakupić. Wszelkie info o wszelkich patchach i dodatkach i łatkach.
11. Książki na podstawie tego świata.

I.. do roboty!
O, o takie informacje właśnie w takich tematach chodzi. Dzięki za tę listę, na pewno będzie dla nas pomocna - zresztą pewnie Darnath sam dorzuci swoje pięć groszy na ten temat
Cześć,

Cieszę się, że zwróciłeś uwagę na elementy merytoryczne strony i zechciałeś się nimi podzielić w najlepszym do tego miejscu.

1. Czary, zrobić opis gdzie można je zdobyć, obrażenia i własny komentarz co do ich działania.
2. Zbrojownia - opis gdzie możne je zdobyć plus uzupełnić bo nie wszystko tam jest.
3. Salon tatuaży - podobnie jak poprzednie.



Jeżeli mowa o zbrojowni to jest ona w trakcie rozbudowy. Jeżeli natomiast mowa o konkretnych miejscach gdzie i jaka broń występuje, prawdopodobnie odniesiemy się jedynie do szczególnych broni, unikatów, artefaktów, czarów. Powód jest prosty - ciężko wyłapać, co i gdzie. Z tatuażami problem jest jeszcze większy. Jak wiadomo pojawiają się one w Salonie dopiero po poszczególnych przygodach. Trudno określić po jakich konkretnie. Postaramy się jednak uzupełnić w miare pełnie te informacje.

4. Sekrety - jest ich trochę więcej niż 2. Choćby potwór w pod Sigil po powrocie. Zwój życzenia. Potwór ze skrzynki Morridora itp.
5. Kręgi Zerthimona - fajnie by było jakby był ich pełny opis ale to już może przesadzam.
6. Postacie - dobry początek ale można dorzuć jak można ich jeszcze "dopakować" poprzez rozmowę. Plus Morte to nie rasa latających czaszek....



Zgadza się. Sekretów jest znacznie więcej, ale w trakcie rozbudowy naszego głównego jak na razie celu - to jest kompletnej solucji (która ciągle jest w trakcie rozbudowy) - nie mieliśmy do tego głowy. W przyszłości z pewnością nowe informacje się pojawią. Co do kręgów - to nie jest dla nas problem. Możemy przytoczyć całą wędrówkę i opis Kręgów.
Jeżeli mowa o Morte, rasa według klasy postaci to "Morte" - nie mniej jednak celowo zapisaliśmy go do rasy "latających czaszek?" (zwracam uwagę na pytajnik )

7. Soundtrack - udostępnić mp3. Kiedyś był możliwy legalny ich download, nie wiem jak to teraz stoi. Trzeba poszukać.
8. Cytaty - świetny pomysł ale stanowczo za mało. Osobiście bym polecał cytat Mortego ukazującego czym jest Planescape Torment.
An elderly man was sitting alone on a dark path, right? He wasn't certain of which direction to go, and he'd forgotten both where he was traveling to and who he was. He'd sat down for a moment to rest his weary legs, and suddenly looked up to see an elderly woman before him. She grinned toothlessly and with a cackle, spoke: "Now your *third* wish. What will it be?"....



Tutaj mam dwa pytania do Ciebie. Czy jesteś może w stanie powiedzieć czy wypłynęła kiedyś oficjalna informacja o ogólno-dostępności tego soundtracka (chociażby z oficjalnej strony Planescape'a)? Szczerze powiedziawszy szukam tylko jakiegoś potwierdzenia do wrzucenia w/w ścieżki dźwiękowej na serwer.
Drugie pytanie dotyczy przytoczonych przez Ciebie słów Morte'ego. Jesteś w stanie powiedzieć, w którym momencie użył tych słów? Nie mogę sobie przypomnieć, a z pewnością byłoby to nie lada ułatwienie.

9. Świat Planescape - czyli opis świata pod względem książek fabularnych. Czyli opis każdej krainy itp. Łatwo znaleźć na zagranicznych stronach, trzeba tylko przetłumaczyć.
10. Coś jeszcze mi po głowie chodziło.... aaach link do sklepu internetowego gdzie tą grę można zakupić. Wszelkie info o wszelkich patchach i dodatkach i łatkach.
11. Książki na podstawie tego świata.



Niestety książki na podstawie świata Planescape'a to daleka przyszłość. Nie dlatego, że jesteśmy leniwi (choć jesteśmy), czy nie lubimy czytać (choć to kwestia dyskusyjna) - problem powstaje z czasem (czas jako czas). Zapraszam jednak wszystkich chętnych do pomocy.

Co do sklepu internetowego, tak się składa, że Tormenta ciężko znaleźć nawet na allegro. Potrzebna jest tutaj konkretna reedycja klasyki. Na razie nic się na nią nie zanosi, ale się zobaczy co przyniesie przyszłość.

Jeżeli mowa o obecnych pracach (chociaż to bardziej hobby) nad Serwisem - planujemy w najbliższym czasie uzupełnić fragmenty solucji, dodać obszerną zbrojownię i uzupełnić księgę cytatów. To jest na razie priorytet. Dzięki serdeczne za w/w uzupełnienia. Z pewnością popracujemy również nad tymi punktami. Zapewniam, że ich realizacja jest jedynie kwestią czasu.
(...)Z tatuażami problem jest jeszcze większy. Jak wiadomo pojawiają się one w Salonie dopiero po poszczególnych przygodach. Trudno określić po jakich konkretnie. Postaramy się jednak uzupełnić w miare pełnie te informacje.(...)



Hm, swojego czasu do "Świata gier komputerowych" (bodajże) dodana była instrukcja do P: T. Z tego co pamiętam był tam też zamieszczony dokładny spis tatuaży, zawierający modyfikatory jakie on dają, koszt, oraz od którego momentu w grze mogliśmy je kupić. Jak uda mi się ją znaleźć to prześlę ten spis Darnathowi na pw .

Drugie pytanie dotyczy przytoczonych przez Ciebie słów Morte'ego. Jesteś w stanie powiedzieć, w którym momencie użył tych słów? Nie mogę sobie przypomnieć, a z pewnością byłoby to nie lada ułatwienie.



Były to słowa wypowiedziane do Yves Opowiadaczki, po tym jak poprosiliśmy go o opowiedzenie jej opowieści.
To po kolei.

1,2. Czary i bronie wszystko jest zawsze w tym samym miejscu. Wszystkie godne uwagi bronie, są zawsze w tym samym sklepie, miejscu. Nie mówię tutaj o niemagicznych maczugach czy kościach... Ale każda broń magiczna czy artefakt zawsze są w tym samym miejscu więc wszystko można opisać.
Z czarami ogólnie jest prawie identycznie. Chyba tylko 1 i drugiego poziomu mogą wypaść random z potwora, reszta jest zawsze w tym samym miejscu, czy u tego samego nauczyciela. A już najciekawsze czary czyli od 5 poziomu są zawsze gdzieś do zdobycia.
3. Z tatuażami fakt będzie ciężko. Ale z drugiej strony ta strona o Tormencie należy do portalu Phoenixa a wszystkie bliźniacze strony z tego portalu prezentują najwyższą wiedzę z danej gry. Więc i na tej ta sama odpowiedzialność będzie spoczywać.
5. To bardzo fajnie
6. Widziałem widziałem ten zapytajnik Ale w grze jednoznacznie pada nazwa czym jest Morte
7. Oj tutaj niestety nie wiem. Pamiętam, że pełny soundtrack był udostępniony na jakieś oficjalnej stronie ale polskiej i nie wiem czy mieli zgodę na udostępnienie tego.
8. Jocodoc udzielił poprawnej odpowiedzi
9. Nie wiem jak wygląda zasada z linkami na obce strony. Jakby co to jest całkiem dobra strona http://www.planewalker.com/encyclopedia/index.php (jest jedna o niebo lepsza. Ale chwilowo mam problem z jej odnalezieniem ;( , jeszcze się poszpera) Jak linkowanie na obce strony jest zabronione to moderator niech to wytnie.

Sam osobiście na dzień dzisiejszy jestem za leniwy by znów przechodzić grę ale lubię zagraniczne gry przeszukiwać. Więc jakby co mogę trochę rzeczy wyszukiwać.
6. Chodzi Ci o mimira? Mimirem on zdecydowanie nie jest, to po prostu czaszka jednego z cwaniaczków ze Słupa Czaszek, która wycwaniła się na tyle, by się z niego wyrwać. Tak więc wg. mnie rasa "latająca czaszka" pasuje dość dobrze .
7. Ba, znaleźć soundtrack do P: T to nie problem, problem pojawia się gdy dochodzi do dyskusji nad jego legalnością...
9. Dodajmy jeszcze, że istnieje polski serwis zajmujący się tłumaczeniem artykułów z Planewalkera - link.
Okey, odnośnie linków - nie ma żadnych zastrzeżeń do wklejania linków z obcymi stronami, chyba że jest to jakaś forma reklamy nieuzgodniona z administratorem. To tak przy okazji.

Hm, swojego czasu do "Świata gier komputerowych" (bodajże) dodana była instrukcja do P: T. Z tego co pamiętam był tam też zamieszczony dokładny spis tatuaży, zawierający modyfikatory jakie on dają, koszt, oraz od którego momentu w grze mogliśmy je kupić. Jak uda mi się ją znaleźć to prześlę ten spis Darnathowi na pw



Byłbym szalenie wdzięczny. Obecnie jestem w stanie samodzielnie uzupełnić około 50% lokacji związanych z tatuażami. Jakakolwiek forma instrukcji, spisu, wraz z powyższymi danymi jest mile widziana.

1,2. Czary i bronie wszystko jest zawsze w tym samym miejscu. Wszystkie godne uwagi bronie, są zawsze w tym samym sklepie, miejscu. Nie mówię tutaj o niemagicznych maczugach czy kościach... Ale każda broń magiczna czy artefakt zawsze są w tym samym miejscu więc wszystko można opisać.



To nie jest akurat tak proste. Nawet jeżeli bronie są w tym samym miejscu, wciąż trzeba je znaleźć. Na szczęście znalazłem magicznego mimira, który pomógł mi z większością lokacji

Zgodnie z dzisiejszą aktualizacją dodałem około 230 przedmiotów do podejrzenia tutaj i tutaj. Póki co proszę o cierpliwość w przypadku jakichś konkretnych uchybień w lokalizacjach. Wszelkie formy uzupełnień są jednak mile widziane.
Sorry, że przerywam dyskusję, ale co byście powiedzieli na dział z humorem? W grze jest mnóstwo zabawnych tekstów. Gdyby miało to zająć zbyt dużo czasu, to mogę spisać trochę tych tekstów i podesłać :P... "To prawie tak, jak byś już mnie nie kochał, szefie" [płaczliwym głosem] (Morte gdy chcemy go odłączyć od drużyny) :P.
Nie przerywasz. Dział z humorem jest jak najbardziej mile widziany. Obecnie jednak cały zasób czasu poświęcam czemuś innemu - co mam nadzieję zostanie wkrótce zauważone nie tylko na Serwisie Tormenta. Tak więc z mojej inicjatywy nie prędko coś w tym kierunku wypłynie, więc jeżeli jesteś w stanie podesłać ciekawe, śmieszne, ironiczne momenty z perspektyw różnych postaci, miejsc - chętnie je przyjmę.
Witam,
Stronę odkryłam dwa miesiące temu, jak dla mnie jest ona kompletna, profesjonalnie zrobiona, zawiera wszystkie niezbędne opisy i dynamiczne forum, na którym można szybko uzyskać poradę. Myślę, że można byłoby jedynie uzupełnić Bibliotekę Udręki o Dziennik, który Bezimienny znajduje w Grobowcu w katakumbach.
witam i pozdrawiam, forum planescape'a to bardzo fajna sprawa,nareszcie pojawiło się miejsce,gdzie można dzielić się własnymi przeżyciami,wiedzą na temat gry. sam serwis wygląda bardzo fajnie,a forum? forum standardowo,przejrzyście, o to przecież chodzi. pamiętam wygląd starej strony(oficjalnej?) tormenta, gdzie niewiele można było tak naprawdę znaleźć,w przeciwieństwie do obecnej. w chwili,gdy zniknęła, od razu popadłem w nostalgię ; ] nie mogłem sobie odmówić zarejestrowania na forum,zbyt wiele razy przeszedłem tą grę!
A właśnie... ile razy przeszliście? Dwa lata temu czytałam, że rekord należy do pewnego 40-letniego pana, który ukończył ją 13 razy- za każdym razem oczywiście w inny sposób (to chyba największy atut tej gry).
Ja aktualnie przechodzę po raz 4 i wciąż mnie ta gra zaskakuje...
Ja też gram już poraz któryś i staram się odkrywać jak najwięcej, ale do tej pory nie spełniłem tego, co chciałem zrobić od początku gry. Mianowicie uzyskać charakter praworządny dobry, żeby móc użyć wreszcie Niebiańskiego Ognia i łez Salieru-Dei. Czy ktoś wie, które zadania odpowiadają za praworządność postaci?
Wydaje mi się, że są to nie tylko zadania. Jak wiemy, słowo tu jest potężniejsze od broni.
Rozmowa ma bardzo duży wpływ na charakter postaci.
Na przykład. W Niższej Dzielnicy Giltspur w trakcie rozmowy pyta się Ciebie cóż może się równać zdaje się z Bogowcami (dokładnie nie pamiętam o co chodziło). I możesz mu odpowiedzieć: Harmonium, Anarchiści itp.
Jak wiadomo- Harmonium to porządek, Anarchiści- chaos. To, co wybierzesz ma wpływ na charakter.
Dobre uczynki, cierpliwość i przestrzeganie prawa oraz poglądy chwalące porządek wystarczą, żeby uzyskać żądany przez Ciebie charakter.
Nie przytoczę Ci konkretnego questa, bo było ich za dużo, musisz być czujny i zwracać uwagę na to, co mówisz i robisz
Może ktoś się pokusi o listę zadań związanych z charakterami, hm?
Czy ktoś wie, które zadania odpowiadają za praworządność postaci?



Tak jak wspomniała już Manta, za charakter odpowiadają również rozmowy, również lub raczej przede wszystkim. Sam szczerze jestem ciekawy jak to do końca jest. Na pewno, aby uzyskać ten charakter należy zawsze mówić prawdę, dotrzymywać złożonych obietnic i koniecznie nie oczekiwać żadnych wynagrodzeń za wykonane zadania. Czyli podstawa bycia praworządnym dobrym.

Niestety jest wiele miejsc, które od tego charakteru nas odpychają. Przykładowo jeżeli wyjawimy Akashy, że Milczący nie żyje lub gdy podarujemy kostkę modronów Pięścimetalowi. Praworządny dobry można uzyskać wyłącznie perfekcyjnie (a niech to zabrzmi trochę politycznie..) krocząc ścieżką prawa i sprawiedliwości.

Może ktoś się pokusi o listę zadań związanych z charakterami, hm?



Rozumiem, że zgłosiłaś swoją kandydaturę?
Zawsze mówić prawdę? Czyli nie można być praworządnym dobrym i "zrobić" Adahna Wyobrażonego? To pewnie, przez te właśnia "kłamstwa" znowu skończę gre jako neutralny dobry
Zawsze mówić prawdę? Czyli nie można być praworządnym dobrym i "zrobić" Adahna Wyobrażonego? To pewnie, przez te właśnia "kłamstwa" znowu skończę gre jako neutralny dobry


Strzelałbym jednak, że tworzenie Adahna jest błędem. Osiągnięcie Praworządności jest niezwykle trudne co sam na pewno wiesz, dlatego sugerowałbym nie fałszować swojego imienia dobrych kilkanaście razy
E tam,jedno kłamstewko Sfer nie zawali
Ale uważałabym po prostu na swoją moralność.

Bo wiesz, nie mam problemu za bardzo z byciem praworządnym dobrym Bezimiennym i wydaje mi się, że to po części zasługa tego jaka jestemw rzeczywistości. Po prostu to co on mówi i robi jest odbiciem mnie.
Ciężko to wytłumaczyć, nawet nie będę próbować...
By być praworządnym dobrym wcale nawet nie trzeba się napocić. Nawet dość szybko się nim stałem bo chyba w niższej dzielnicy już, dopiero chyba pod koniec gry to straciłem bo coś tam musiałem odwalić... i się to grze nie spodobało

Wystarczy wszędzie w każdej rozmowie wybierać, że wierzy się w co się mówi, zawsze wybierać prawdę, pomagać i doradzać innym i nigdy nic w zamian nie chcieć. Jak dołączamy się do jakieś gildii to zawsze wierzymy w jej postulaty i takie tam pierdółki.
Zgodnie z ostatnią zmianą na stronie chciałbym prosić o zgłaszanie ewentualnych problemów z wyświetlaniem strony (layout, brak obrazków, problemy z wyświetlaniem). Cała przestrzeń serwisu została doszczętnie wyczyszczona i zastąpiona nową - od jakiegoś czasu zbierał się tam spory syf, związany z licznymi zmianami wizerunku, dlatego istnieje możliwość, że niektóre zdjęcia nie będą na swoim miejscu lub ewentualnie w ogóle się nie pojawią.

Zachęcam również do skomentowania zmian - na pewno będą to cenne wskazówki na przyszłość