Zrobiłem eksperyment. Wyekspiłem wojownika na 7 level, dostałem bonusa do Siły, zmieniłem klasę na czaromiotacza. Gram, gram, exp leci, siódmy level przeszedł, nic się nie dzieje, doszedłem na 12- tadaa! +2 do IQ. Do Mądrości nic. ?!?!?!?
Na ilość slotów ma wpływ inteligencja, z tego co mnie wiadomo. Im wyższa- tym więcej czarow możesz zapamiętać, tym wyższy "poziom" w księdze i tym samym więcej slotów. Poza tym, ich ilość jest zwiększana przy każdym kolejnym poziomie profesji maga.
- to wiem, od IQ 18 możesz się uczyć czarów 9 poziomu, aczkolwiek żeby rzucić je z księgi musisz zdobyć 18 lvl jako mag (1 slot). Zmylił mnie patent na 'zapętlenie' dialogu z Ravelą, który to proces śledziłem po screenach i nie zwróciłem uwagi, że od tego 'zapętlania' Bezimienny osiągnął 20 lvl maga:P
Wiem jednak, że posiadanie podwójnej specjalizacji przez maga odblokowuje pewne linijki u Raveli- właśnie, PODWÓJNEJ, czy DRUGIEJ Z DWÓCH? Abstrahujac od Raveli, czy w ogóle ten 'niepełny' drugi stopień specjalizacji jako mag można uznać jako taką (np. czy w ofercie Pieścimetala pojawią się itemy wymagające podwójnej specjalizacji w danej klasie)? Bo od kiedy odkryłem to o czym mówię powyżej cytatu z Manty szkoda by było tego pierwszego stopnia; biorąc pod uwagę, że możemy przy sile 18 osiągnąć 7 lvl jako wojownik i wtedy owa siła podskoczy do 19- zaoszczędzamy 5 lvli pakowania PP w siłę (18/01-50, 18/51-75, itd.). Dla postaci która ma ochotę trochę 'pofizolować', niezależnie od tego jako kto chce kończyć, jest to gwiazdkowy prezent. Jutro robię testy z wplątaną w to wszystko klasą Złodzieja, chyba, że ktoś coś już wie o cieniu tej sprawy.
EDIT Dnia Drugiego
Testy przyniosły garść następujących wniosków:
- Osiągamy 1 stopień specjalizacji (7lvl) w klasie maga. Po zmianie na jakąkolwiek inną klasę i osiągnięciu w niej 12lvlu dostajemy specjalizację pierwszego stopnia (+1 Siła u woja, +1Zręczność u złodzieja)
złodzieja/woja (odpow.) i osiągnięciu w niej 12lvlu dostajemy specjalizację pierwszego stopnia (+1 Siła u woja, +1Zręczność u złodzieja)
- Osiągamy 1 stopień specjalizacji (7lvl) w klasie woja/złodzieja. Po zmianie na klasę maga i osiągnięciu w niej 12lvlu dostajemy +2 IQ!!!
UWAGA! Jak wiadomo, u Upadłego pojawiają się specjalne tatuaże dla woja i maga: Tatuaż Wojownika (gdy PIERWSZY RAZ osiągamy 7lvl wojem- przed jakąkolwiek inną klasą) i Tatuaż Większego Wojownika (analogicznie, 12 lvl); Tatuaż Sztuki (znowu, 7lvl magiem zanim osiągniemy ten poziom w jakiejkolwiek innej klasie) i Tatuaż Maga (jw. tylko magiem). Kombinując ze specjalizacjami możemy kupić tylko tatuaże 'pierwszego stopnia' (2giego nigdy się nie pojawią), co więcej, musimy je kupić PRZED zmianą klasy po osiągnięciu pierwszej specjalizacji, inaczej znikają z oferty Upadłego i już się nie pojawia, nawet po powtórnej zmianie klasy! (Sprawdzałem na tatuażach, ale spodziewam się, że u Pieścimetala działa to podobnie- choć z drugiej strony, Torment zawsze czymś zaskakuje)
Aha, i Seraf- zauważyłem, że specjalizacje w klasie złodzieja przynoszą jakieś bonusy do złodziejskich skili; pewnie to wiesz, ale jakby co, zgłaszam ten fakt, coby Twoja solucja była jeszcze doskonalsza:)