ekhm ekhm...
zabieram się za robienie moda, co ma roboczy tytuł:
Tajemnica K'han Thul'Lu
na razie mam startową lokacje. mam pytanie jak nazwać przedmiot, NPC, rzecz na mapie jak się chce, np. jakiś gość się nazywa Tajny Agent. czekam na odpowiedzi. mod wyjdzie gdzieś pod koniec sierpnia i to będzie duuużo pytań i roboty.
No fajnie, fajnie. Niby są w pracy już 3 mody, ale jakoś nie wydaje mi sie że wyjdą też trzy. Co do tych pytań to zagadaj z MarcinM, on powinien wiedzieć.
Powiesz jakie są twoje plany? To będzie świat podobny do orginału gry, czy raczej bardziej baśniowy,nierealny?
Tak w ogóle to nie wypada mówić "zabieram sie" bo z reguły chęci poupadają. Powinieneś o tym napisać jak już zrobisz spory kawałek.
Hmm a jak było z MODem MarcinaM, któremu pomagasz? Też nie miał konkretniejszych propozycji.
Tym nie mniej, każdy taki zryw, bo póki co tak można to nazwać traktuję bardzo sceptycznie. Obecnie swoje nadzieje wiążę jedynie z MODem MackaNa, którego poparło również AW.

Co do reszty, to jak słusznie wspomniał zakrent chęci szybko podupadają, więc wybaczcie ale w tym wypadku nie będę tym, który "nie zobaczył, a uwierzył"
no ja właśnie te pytanie do MarcinaM zadałem..
ogólnie: co nowego:
-w niektórych miastach magia będzie zakazana
-będzie inkwizycja (po mapie będą łazić kapłani, i jak się będzie miało wysoki wskaźnik magyi to cie łapią do więzienia)
i więcej (jeśli się uda wogóle tego moda całego robić)
Ja mu z tym modem nie pomagam, tylko tyle że dałem mu troche pomysłów, a on mi conieco powiedział o tym co będzie w grze. Z tego co wiem to mod jest nadal w produkcji tylko że wszystko idzie wolno. Mam nadzieje że wszystkie mody wyjdą na światło dzienne, ale jak juz pisałem wątpie w to.

A co do tego:
-w niektórych miastach magia będzie zakazana
Będzie zakazana ot tak sobie, czy blokowana tak jak w Tsen'Ang ?
ja tam uważam, że najpewniejszym MOD'em, który wyjdzie na światło dzienne jest dzieło MackaNa...Jest tam już dosyc sporo napisane itd. co mnie przekonało...
Jak na razie niektóre tematy o produkcji MOD'a przynosiły dosyc sporo bezsensownych wypowiedzi i spamu , chociażby MOD MarcinaM...zrobił dosyc sporo ,,zamieszania,, a i tak już dawno nie było od Niego żadnych nowych informacji ... (--->MarcinM - POBUDKA! )

pomysł z zakazaniem magii w niektórych miastach jest fajny,ale ja to sobie wyobrażam tak, że np. użyjesz magii w city i Cię np.łapią, płacisz grzywnę , a nawet chcą Cię zabic...Gandalfica czy to będzie coś minej więcej takiego, czy jak już napisał Zakrent-->całkowicie wyłączona opcja magii?

będzie inkwizycja (po mapie będą łazić kapłani, i jak się będzie miało wysoki wskaźnik magyi to cie łapią do więzienia)



hmm...pomysł średnio mi się podoba, ale jest oryginalny ...w sumie to trochę dziwne, że chodzi grupa kolesi, którzy łapią Cię za to, że nie umiesz władac magią...przypuszczam, że świat Twojego MOD'a będzie głownie oparty na magii?

Czekam na dalsze informacje no i pozdrawiam
"Mam nadzieje że wszystkie mody wyjdą na światło dzienne, ale jak juz pisałem wątpie w to."

Hmm taki mały paradoks wyszedł

Łowcy magów w CAŁYM Arcanum to przesada i bezsens, który stanie się nużący. O stokroć lepiej przedstawia się pomysł zakazu magii na terenie danych miast i może coś w rodzaju "technologicznej straży", która gdy tylko wyczuje magie podejmie interwencje.

Hmm ja nie chcę nikogo zniechęcać - im więcej MODów tym lepiej, ale bez odpowiedniego warsztatu, umiejętności tworzenia skryptów nie ma raczej co liczyć na porządną modyfikację. Chociaż, niby zawsze można się tego nauczyć "po drodze".

Powiem najprościej - czekam na "Dead God'a", a za Was póki co trzymam kciuki
tak Lisek, w niektórych miastach będzie zakazana magia. będą to miasta technologów oraz klasztory itp. chyba z pomysłu kapłanów zrezygnuję, inkwizycja jednak będzie. będzie także wynalazca podobny do da Vinciego. zakrent, magia zablokowana będzie w miastach inkwizycji oraz ot tak sobie u technologów. Shane -> to nie będzie Arcanum, tylko nowy świat (w moim modzie na samym początku, w filmiku jest wzmianka o Kerghanie Strasznym i Tajemniczym Wędrowcem [czyli naszą postacią]. oni niszczą Arcanum, a z pozostałej magii tworzy się nowy świat) : D
mam pytanie jak nazwać przedmiot, NPC, rzecz na mapie jak się chce, np. jakiś gość się nazywa Tajny Agent



Skoro koleś jest tajny to skąd my to mamy wiedzieć?

Mimo, że jestem sceptycznie nastawiony do podobnych inicjatyw to życzę powodzenia
powie nam o tym. kto odpowie na moje pytanie?
lokacja startowa to jaskinia, w której jest nowy bóg.
Przepraszam, że późno wchodzę na forum. Następnym razem wyślij mi Priva, że masz jakieś pytanie a ja na forum postaram się szybko odpowiedzieć i w miarę zwięźle. Jako że zaczynasz próbować pisać moda, to pewnie napotkasz na swej drodze szereg problemów które zaowocują konkretnymi pytaniami na które postaram się odpowiedzieć, co być może przyczyni się do rozwinięcia polskiej sceny moderów. Wydaje mi się że omawianie konkretnych problemów to zawsze najlepszy poradnik.

Więc po tym długim wstępie już odpowiadam na twoje pytanie.

Zakładam że umiesz dodawać obiekty na mapie. Super
Jeżeli już masz w planach jak się mają nazywać, musisz sobie notatnikiem otworzyć plik gamedesc.mes, krótry znajduje się w katalogu w którym masz arcanum i dalej w: /modules/twoja_nazwa_moda/mes.

Tam dopisujesz sobie odpowiednie linijki z twoimi własnymi nazwami. Numerujesz je zwyczajnie po koleji (ale zaczynając od 30000). Np:
{30000}{Tajny Agent}
{30001}{Jakaś nazwa przedmiotu}
{30002}{Ale jaja}
{30004}{Chyba już wiesz o co mi chodzi... No nie?}

Zapisujesz oczywiście ów zmodyfikowany plik. Od tego momentu kiedy otworzysz swój mod w edytorze do Arcanum, będzie możliwość nazywania przedmotów, NPCów i co jeszcze tam zechcesz własnymi nazwami, które będą widoczne w grze.

Klikasz po prostu prawym przyciskiem myszy na obiekt, dajesz EDIT i tam na górze w okienku masz listę rozwijaną. UNKOWN oraz obok KNOWN.
Możesz teraz na tych listach znaleźć swoje dodane opisy, wybrać i zatwierdzić.

Generalnie gamedesc.mes to plik który zawiera wszystkie twoje nazwy/opisy mające być widoczne w grze.

Jeszcze parę słów wyjaśnienia odnośnie UNKNOWN I KNOWN.
Nazwa UNKOWN wyświetla się w grze zawsze jako pierwsza. KNOWN aktywuje się dopiero po interakcji z obiektem lub w przypadku magicznych przedmiotów, po ich zidentyfikowaniu.

To chyba wszystko.

Pytaj śmiało, jak chcesz wiedzieć coś jeszcze.
Ekhm, jakieś postępy czy Twój MOD to już zamknięty rozdział?
Może jakieś skriny? Albo chociaż wzmianka czy nadal mamy na tego moda czekać?
Już nie będę sie wypowiadał na temat MackaNa, bo zawiodłem się na nim setnie i poobrażałem gdzie trzeba (co kosztowało mnie ostrzeżenie;/)
Co do pozostałych modów, ja mam taką propozycję - jak macie zamiar robić moda - nie mowcie nam o tym. Poinformujcie dopiero jak będzie gotowy, obejdzie się wtedy bez zbędnych rozczarowań.