Przepraszam, że późno wchodzę na forum. Następnym razem wyślij mi Priva, że masz jakieś pytanie a ja na forum postaram się szybko odpowiedzieć i w miarę zwięźle. Jako że zaczynasz próbować pisać moda, to pewnie napotkasz na swej drodze szereg problemów które zaowocują konkretnymi pytaniami na które postaram się odpowiedzieć, co być może przyczyni się do rozwinięcia polskiej sceny moderów. Wydaje mi się że omawianie konkretnych problemów to zawsze najlepszy poradnik.
Więc po tym długim wstępie już odpowiadam na twoje pytanie.
Zakładam że umiesz dodawać obiekty na mapie. Super

Jeżeli już masz w planach jak się mają nazywać, musisz sobie notatnikiem otworzyć plik gamedesc.mes, krótry znajduje się w katalogu w którym masz arcanum i dalej w: /modules/twoja_nazwa_moda/mes.
Tam dopisujesz sobie odpowiednie linijki z twoimi własnymi nazwami. Numerujesz je zwyczajnie po koleji (ale zaczynając od 30000). Np:
{30000}{Tajny Agent}
{30001}{Jakaś nazwa przedmiotu}
{30002}{Ale jaja}
{30004}{Chyba już wiesz o co mi chodzi...

No nie?}
Zapisujesz oczywiście ów zmodyfikowany plik. Od tego momentu kiedy otworzysz swój mod w edytorze do Arcanum, będzie możliwość nazywania przedmotów, NPCów i co jeszcze tam zechcesz własnymi nazwami, które będą widoczne w grze.
Klikasz po prostu prawym przyciskiem myszy na obiekt, dajesz EDIT i tam na górze w okienku masz listę rozwijaną. UNKOWN oraz obok KNOWN.
Możesz teraz na tych listach znaleźć swoje dodane opisy, wybrać i zatwierdzić.
Generalnie gamedesc.mes to plik który zawiera wszystkie twoje nazwy/opisy mające być widoczne w grze.
Jeszcze parę słów wyjaśnienia odnośnie UNKNOWN I KNOWN.
Nazwa UNKOWN wyświetla się w grze zawsze jako pierwsza. KNOWN aktywuje się dopiero po interakcji z obiektem lub w przypadku magicznych przedmiotów, po ich zidentyfikowaniu.
To chyba wszystko.
Pytaj śmiało, jak chcesz wiedzieć coś jeszcze.