Wymieńcie swoje ulubione działki technologii, a także powiedzcie cos o schematach znalezionych podczas gry? Użytczne czy beznadziejne? Czego używaliście grając swoją postacią? Oprę się troche tez na swoich doswiadczeniach.
Jeżeli chodzi o mnie, to swoim technologiem rozwijalem drzewko pirotechniki i rusznikarstwa. Pirotechnika jest moim zdaniem najprzydatniejsza. Granaty są nieodzownym elementem kazdej walki, z łatwością dają przewagę nad przeciwnikiem. Klik i bam. Nie trzeba wiele, bo już popularny mołotow ma niezły "wygar". Żeby było czym poprawić, to jak każdy technolog korzystam z usług rewelacyjnej broni palniej. Aktualnie używam snajpery.
Co do innych drzew technologii - też troche experymentowałem.
Elektryka - właściwie nie widze w niej nic przydatnego. Kij tesli wysiada przy snajperce pod względem ekonomicznym, zresztą pakowanie 7 punktów w to drzewko nawet dla spluwy prądowej moim zdaniem mija się z celem.
Terapeutyka - tutaj mam troche ambiwalentne uczucia. Niby ładnie brzmią te formułki na schematach. Faktycznie, coś z tego jest. Mieszanka: energizer + cud umysłu + rewitalizer daje kopa +4 do wszystkich statystyk. Przydaje się na jakieś dłuższe rąbaniny i wyprawy w podziemia. Efekt 24 godzinny~. Tylko problem jest taki - jezeli mamy postac wyspecjalizowaną, to juz mixturki nie dają kopa w statystykę gdzie mamy 20 pkt. Przydatność tego drzewka jest dyskusyjna.
Chemia - nie wiem, nie używałem, ale mam zamiar wkrótce przetestować. Zapowiada się ciekawie, zwłaszcza ze schematami łączącymi tą dziedzinę z pirotechniką(granaty z ciekawym efektem motoryczno-psychicznym).
Zielarstwo - przydatność tego drzewka jest oczywiście bezdyskusyjna. Rozwinięcie 2 pierwszych schematów właściwie obowiązkowe dla każdego techologa.
Kowalstwo - daje całkiem ładne możliwości, ale chyba na dłuższą metę nadaje się tylko konstruowanie zbrój płytowych.
Mechanika - jak w kilku innych drzewkach mechanika pokazuje pazurki dla schematow powyzej 4. 3 ostatnie schematy całkiem użyteczne - pułapka na misia, przynęta, pajęczak. Można ciekawie łączyć z kowalstwem - uzyskujemy możliwość skonstruowania automatonów.
Natomiast jeżeli chodzi o schematy z "po drodze". Część znajdujemy gdzieś tam, a część mozna kupic w sklepie. Część z nich używam na bierząco.
Sprzęt optyczny + hełm wizji - bonus +3 do percepcji chyba mówi sam za siebie.
Automatyczna zbroja płytowa - arcyprzydatna, problem jest tylko taki, że moze nie pasować na naszych ziomków, jak ma sie w teami dużo skrzatowatych(tak jak ja).
Automaton - całkiem przydatne cacko. Bije, a nie zajmuje miejsca w drużynie.
Medyczny pajęczak - leczy

Kilka których nie próbowałem, a mogą być ciekawe:
-granaty z chemią
-eliksir hipnozy(znajdujemy w kanałach pod tarant) - eliksir perswazji + halucynogen
-z dziedziny terapeutyki - mikstura rozwoju fizycznego i intelektualnego
-nekromizer
-wiele innych - tu liczę na was.
Oczywiście składając te rzeczy, korzystałem z knig technologicznych od jajogłowego technologa z tarantu.
Jest wiele schematów których jeszcze nie znalazłem. Podzielcie się więc wiedzą o tym jakie w grze występują i co o nich sądzicie. Powiedzcie też co uważacie o podstawowych dziedzinach technologii.