Pełna wersja wiadomości: http://planescape.phx.pl/?q=3lata

Dzisiaj Grimuar Sferowca obchodzi swoje trzecie urodziny. Nieprzerwanie od 2007 roku trwamy i archiwizujemy informacje o Planescape: Torment. Z tej okazji na Grimuarze pojawiło się parę ciekawych nowości i z tej również okazji pozwolę sobie na dłuższy, może bardziej osobisty wpis.

Przede wszystkim chciałbym zacząć od Tatuażu Grimuaru Sferowca. Ten dział został stworzony specjalnie z myślą o ludziach, których Torment zainspirował, zafascynował i którzy chcieliby podzielić się swoimi wrażeniami. Nie ma żadnych ograniczeń - podziel się swoim Wieloświatem. Zachęcam - zostaw ślad, który będzie uwieczniony w murach tej Twierdzy.

Od jakiegoś czasu na Grimuarze aktualizowane były informacje dotyczące bohaterów Wieloświata. Ten sektor Planescape: Torment udało się doprowadzić do naprawdę potężnego zbioru informacji, cytatów i dialogów. Znajdziecie teraz zupełnie nowe, rozszerzone informacje o wszystkich bohaterach - czy to Ravela Szaradna, Deionarra, Gith Dak'kon czy Vhailor Łaskobójca - sprawdźcie sami.

Kolejnym rozszerzeniem jest dział o bohaterze, o którym nie chciałem wcześniej pisać z uwagi na ogrom spoilerów jakie z nim się wiążą. Informacje dotyczą dialogów i możliwości z Wiekuistym. Od razu ostrzegam jednak wszystkich, którzy nie ukończyli jeszcze przygody Bezimiennego - zdradzamy elementy fabuły.

Jest również coś dla początkujących sferowiczów. Dział dotyczący Tworzenia Postaci. Zupełnie odnowiony, zawiera pewne informacje, które zainteresują stawiających pierwsze kroki w Sigil.

Teraz część bardziej osobista tego wpisu. Chciałbym zachęcić wszystkich do komentowania treści zawartych w Grimuarze. Wiem, że czytelników i graczy czynnie uczestniczących w Wieloświecie i zmagających się z Udręka jest coraz mniej. Jednak zostawiając swoje komentarze pod wpisami (czy to dotyczące solucji, bohaterów, własnych analiz) udowadniacie, że Udręka żyje i ma się świetnie, że wciąż są ludzie, którzy widzą w Tormencie coś arcy-niezwykłego i że jest dla kogo tworzyć to archiwum. Nie musicie się rejestrować. Komentarze są dostępne dla wszystkich od pewnego już czasu. Wystarczy przejść prosty test matematyczny (zabezpieczenie przed botami) i podejrzeć wiadomość. Następnie można ją swobodnie zachować.

Następna sprawa dotyczy Planescape-a na silniku Vallheru. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie, ale chwilowo nie posiadamy warunków do rozpoczęcia prac nad projektem. Problemem jest znalezienie osoby, która byłaby w stanie podjąć się części technicznej, bo do części merytorycznej na pewno znaleźlibyśmy wiele wspaniałych osób.

Idąc dalej, zachęcam do odwiedzenia forum. Co muszę przyznać otwarcie i co robi prawdziwe wrażenie, to to - że choć społeczność forumowiczów jest wciąż niezmiennie bardzo mała (balansująca na granicy 5-10 aktywnych użytkowników) - jest nieoceniona. Dobitnym przykładem jest forum sesyjne - <b>8 tematów, 1318 odpowiedzi!</b>. Jeżeli komukolwiek przyjdzie na myśl - "Tia, pewnie spam" - proszę spojrzeć chociażby tutaj: Kwiat z ogrodu Bólu - sesja maeliev-a.

Ostatnia kwestia jaką poruszę jest przyszłość Udręki. Rhys Hess (jeżeli dobrze pamiętam) napisał, a właściwie stworzył z dialogów Tormenta sprawnie ułożoną chronologiczną opowieść w języku angielskim. Dlaczego o tym pisze? Cóż, niedługo rozpoczną się pracę nad polską wersją nowelizacji. Więcej, wkrótce.

Na koniec tego, dość długiego wpisu życzę wszystkim czytelnikom udanych wakacji i mile spędzonego czasu wolnego!

Darnath - Redaktor Grimuaru

Podepnę to jeszcze pod te trzy lata Grimuaru

Grimuar ma swój kanał Youtube. Na razie zamieszczam tam filmy video, które możemy zobaczyć w trakcie gry. Nie są w fenomenalnej jakości, ale nie o to chodzi. Dzięki temu niektóre artykuły na stronie zostaną wzbogacone o filmy (jak na przykład tutaj).

http://www.youtube.com/user/GrimuarSferowca