Witam !

Za kilka dni odbiorę paczkę z "Sagą Fallout". Zacznę grę oczywiście od części pierwszej. Chciałbym jednak przed rozpoczęciem rozgrywki zainstalować zestaw takich plików by mieć jak największą przyjemność z gry. Oczywiście będąc kompletnie zielony w temacie Fallouta, nie znam również modów, te jednak łatwo znaleźć w sieci, lecz nie wiem jaki zestaw wybrać by na przykład nie powodowały konfliktów i bugów w grze tak jak to miało miejsce w przypadku np. "Morrowinda". Bardzo proszę o Wasze rady i w miarę możliwości jakąś krótką charakterystykę modów które byście polecali.
Do jedynki proponuje żebyś sobie ściągnął patcha przywracającego dzieci i według mnie wystarczy . Dopiero jak przejdziesz grę raz, dwa i ją dobrze poznasz, to dopiero możesz wtedy ściągnąć jakieś mody .

Ps. Też mam "Sagę Fallout" na DVD .
Proponuje Ci zastosować w Fallout1 PL nieoficjalnego spolszczonego patcha 1.32 PL produkcji TeamX. Patch ten znajduje się na mojej stronie http://cubik2k.w.interia.pl
Patch zawiera WSZYSTKIE poprawki jakie były w patchach oficjalnych czyli wersja 1.1, patch dla polskiej wersji, półoficjalny patch ver 1.2 oraz najnowsza wersja nieoficjalnego patcha 1.32. Czyli masz wszytko w jednym i po polsku Dodatkowo poprawiłem graficzkę, która losowo wyświetla się na starcie gry i była "skaszaniona" i zrobiłem drobną poprawkę w tekście Aradesha na pytanie gdzie znajduje sie Razlo.
Gorąco polecam tego patcha, a także polonizację NPC-moda który jest kompatybilny tylko z tym patchem a pozwala na zmianę taktyki towarzyszy w czasie walki (poprzez rozmowę z nimi) oraz na to, żeby mogli ubierać pancerze no i w końcu pieska Dogmeata można od drużyny odłączyć (na przykład w razie jakiejś ciężkiej walki, w której mógłby nam zginąć).

Czyli najpierw zainstaluj Fallout 1 PL z Sagi, potem patcha 1.32 PL a na końcu NPC-moda 3.1 PL

Jedynym minusem jest to, że grę trzeba zacząć od nowa, ale będzie pozbawiona masy błędów i na dodatek można będzie lepiej zarządzać zachowaniem towarzyszy.

P.S. patch i mod powoduje, że w ogóle towarzysze będą bardziej inteligentni i nie będą nas blokować w pomieszczeniach poprzez to że staną w drzwiach i nie będzie się dało ich ruszyć. I choćby z tego względu warto zastosować patcha z modem.

Pozdrawiam i życzę miłego grania
Tak jak wyżej najpierw patch z dziećmi , potem już to co będziesz chciał Powodzenia w grze

P.S. Tez mam Sage na DVD i dobrze ci radze szanuj ją !!! Bo teraz to jest prawie cud zobaczyć ja w sklepach a zamówić też nie za łatwo , bardzo szybko się rozchodzą
cubik@ wielkie dzięki Na pewno zainstaluję to gdy będę przechodził grę drugi raz.
Miałbym do Was małą prośbę związaną z Falloutem 2, w zasadzie chodzi mi o to samo co z Falloutem 1, pytanie zamieściłem tutaj : http://phx.pl/forums/index.php?s=&show...ost&p=36855 . W skrócie chodzi o to, czym spaczować Fallouta 2 by był możliwie najlepiej usprawniony i całkowicie po polsku ?
P.S. Tez mam Sage na DVD i dobrze ci radze szanuj ją !!! Bo teraz to jest prawie cud zobaczyć ja w sklepach a zamówić też nie za łatwo , bardzo szybko się rozchodzą



Jak coś, to wbijaj do Opola. W sklepie jest jeszcze kilka .

Co do modów, to mógłbym coś polecić, ale nie do wersji PL niestety. W dzisiejszych czasach nie da się już niestety za rozsądne pieniądze zaqpić (jedynej słusznej) angielskiej wersji Fallouta .
Zakupić a co dopiero ściągnąć :/
A do Opola pojade jak coś i kupie nową Sage Falla ;)
Tak jak wyżej najpierw patch z dziećmi , potem już to co będziesz chciał



Patch 1.32 PL dla Fallout 1 ma dzieci, więc nie ma potrzeby zaśmiecać sobie Fallouta dodatkowymi patchami. Tak jak napisałem, zawiera on WSZYSTKIE poprawki plus kilka moich własnych ale to na palcach jednej ręki możnaby policzyć
BTW: modowanie Fallout1 jest dużo trudniejsze niestety...

EDIT: albo przyjedź do Mielca do TESCO, tam widziałem wczoraj jeszcze kilka egzemplarzy Sagi sam tam kupiłem
Mielec jest w Podkarpackim
Troche odbiegliśmy od tematu ;P Ale najlepsze jest to , że objechałem całe katowice wszystkie Empiki itd i nigdzie nie było FALLOUTA TACTICSA a mój kolega powiedział mi , ze mam iść do Biedronki a tam 10 świeżych nie zakurzonych egzemplarzy FT Myslałem , ze tam zemdleje jak to zobaczyłem !!
Patch 1.32 PL dla Fallout 1 ma dzieci, więc nie ma potrzeby zaśmiecać sobie Fallouta dodatkowymi patchami. Tak jak napisałem, zawiera on WSZYSTKIE poprawki plus kilka moich własnych ale to na palcach jednej ręki możnaby policzyć



A prócz dzieci, to co ten patch poprawia dokładniej? Błędy twórców gry, czy wprowadza jakieś 'logiczne' poprawki?
Oto lista zmian jakie wprowadza patch 1.32 PL (ze względu na to, że nie tłumaczyłem pliku reamde.txt pochodzącego z wersji angielskiej patcha to opis jest po angielsku, ale patch po polsku ):

List of changes (10/20/06)
--------------------------

Attention! Spoilers!

Generic bugs:
- Fixed team-mates NPC multiplication bugs.
- Fixed numerous bugs and incompleteness's concerning caravan runs.
- Fixed major bugs during Cathedral assault with Paladins and minor bugs during
assault at the Military Base.
- NPC scripts has been optimized.

Shady Sands:
- Radscorpions' lair destruction and Tandi return quests are no longer
misplaced in Catrina's dialog.
- Curtis' "agricultural" quest can not be resolved without any player's effort.
- Jarvis stands up after his poison has been cured.
- Aradesh no longer forgets his anger against you. (rem.: it's a developers'
plan that you have to offend him twice before Aradesh goes really angry. So,
consider an imaginary forgiveness the philosophy of Aradesh. ).
- Children at the western area correctly "go to bed" at the evening now.
- Tandi's behaviour should be significantly less buggier .
- If you have not cleaned up the radscorpions' lair, it's no longer
possible to tell Aradesh that you have.
- Now "tell me about" "Razlo" in Tandi dialogue works correctly.

Raiders:
- It's no longer possible to defeat Garl without an actual fight.
- Now you can't ask Diana about Tandi before the Tandi rescue quest.

Junktown:
- Fixed Killian multiplication bug.
- Fixed Lars multiplication bug.
- Saul's challenger is no longer a "desk".
- Fixed Skulz resurrection bug.
- Fixed bug caused Gizmo to hire the player without his/her agreement.
- NPC "teams" changed such way that player don't have to slaughter every
civilian in the town after assassination of Killian.
- Fixed Lars' guards multiplication bug after combat with Skulz.
- Sherry no longer goes to the other room after save/load only.
- Fixed infinite Morbid's upstairs/downstairs crawling during combat.
- Neil's comment at the beginning of the Skulz attack are now floating above
his head; not in his room were it appeared before.
- Fixed the infinite money bug with Ismarc.
- Fixed a rare bug with a "Error" message in Ismarc's singing.
- Fixed a bug with of the Skulz attack of Trish in Neil's bar.
- Fixed guards circling around Neil's bar bug after killing the Skulz.
- You can no longer ask Sherry about testimony after killing the Skulz.
- Now if Sherri is still in the Skulz and the Skulz are killed, she disappears
too.
- You can't ask Neil about the missing trophy anymore if you already returned
it.
- If you already talked to Saul, you can't ask Gustofer a question "Who's Saul?"
- Now you can speak to Trish at Crash House.
- Fixed bugs and issues with saving Saul and Trish's relationship.
- Neil will not try to close Skum Pitt door during scripted scene with the
Skulz.

Hub:
- Fixed water caravan bugs caused day counter reset.
- Fixed time calculation bug during travel to the Irwin's farm.
- It's no longer possible to collect experience infinitely through multiple
Deathclaw cavern visits.
- Kane's dead body will no longer "teleport" to the basement room when Sheriff
Justin and dweller come for Decker.
- The Bodyguard of the Jain an elder of the Cathedral drops armour of the
correct (metal) type now.
- You can not use "barter" button to buy goods from Vance, if you haven't
bribed Lemmy or have failed a "test" during conversation with Vance himself.
- Jake's prices will be the same regardless of barter activation way.
- It's no longer possible to infinitely give Lemmy money for the introduction
to Vance.
- The Bodyguard of Vance drops armour of the correct (metal) type now.
- Fixed instant money respawn for Beth, Mitch and Jake.
- Mrs. Stapleton no longer has infinite quantity of books and money.
- You can't pacify Hightower's team by killing Dogmeat in the Heights.
- Fixed bug with the NPC appearing behind the cave wall in the Thieves Circle.
- After Decker's death his active quests will be crossed out in PIPboy.

Boneyard:
- Mike from Blades no longer gives money and stimpacks infinitely.
- Razor no longer gives holodisks infinitely.
- Razor offends male character with "You Bastard! ..." and female one with
"You Bitch! ..." instead of neutral "You ass! ...". The way, it were actually
planned by developers.
- Fixed "wealthy" Caleb bug. His money is being updated approximately once
a month, not every save/load or player enters the map.
- Gabriel no longer gives experience infinitely.
- You no longer appear out of the visible area if John banes you from the town.
- Razor is in complete harmony and unity with her legs now .
- Zack's bottle caps now only update once a day, not after every dialogue start.
- Gunrunner guard will not move to the moat bridge after save/load.
- Removed Nicole voice in floating messages, which caused game crash.
- Fixed bug with the NPC appearing in strange places.

Necropolis:
- Harry no longer takes the player to the Military base if the base has been
destroyed already.
- Mutants from the Watershed will not attack if the player lets them go.
- Now you can talk about the quest with Set at any time.
- You can't get through Harry by pressing '0' in dialogue.

Brotherhood of Steel:
- The Doctor makes strength improvement operation correctly even if the player
wears armour.
- Fixed bug with Kyle's empty dialogue after fixing PA.
- High Elder:
* fixed bug with the infinite dialogue loop after Military Base destruction;
* fixed bug, which prevented dialogue about Cathedral and Master.
- Fixed bugs with Maxson:
* if you first decline scouting quest and then ask for $1000, you may get
$0, $500 or $1000;
* you can infinite accept scouting quest and ask for money;
* unexpected dialogue end for stupid characters (IN <= 3).
- Added 6 hours time advance after using terminal to learn the basics of
computer operations (according to the message, you were learning for 6 hours).

Vault-13:
- Water guard no longer gets stuck in the lift at the lower level.
- Fixed water chip that stayed in the inventory after being given to Overseer
bug.
- Fixed "Error" bug in some floating messages of the vault citizens.

Military Base:
- All mutants (and their corpses) no longer disappear or appear from nowhere
after save/load.
- Fixed bug in robots script which caused them constantly "blind" their selves.
- Now the effect of security system parameters changing is visible not just in
combat.
- Field control computers now correctly switch force fields on/off.
- VanHagan will not talk to Leutenant's dead body.
- You can't escape Leutenant's interrogation by pressing 'A'.

Cathedral:
- Follower's Invaders will not use BOS Paladin's combat taunts anymore.
- Fixed bug with Lasher: now he always gives you a COC Badge after he told you
that he's giving it to you.

Random encounters:
- You can no longer have a conversation with a dog from one of the encounters.
- Lance the scout for Shady Shads can be encountered as an alive character.
Not as a dead body only .
- It's possible now to join travelling traders (in the desert near Hub,
Brotherhood or Junktown) and reach one of the towns with them.
- Fixed bug which made the NPC "freeze" in special random encounters.

plus dodatkowe poprawki wyłącznie w polskiej wersji:
--------------------------
(4.0) INFORMACJE DODATKOWE
--------------------------
A.Ten patch zawiera również polską poprawkę tzw. "Steal Bug", która wprowadza
następujące zmiany:
- Skrócone teksty opisów kradzieży, które powodowały zawieszanie się gry.
- Zmienione czcionki, gdyż stare destabilizowały system, co dawało efekt
losowego zawieszania się gry.

B.Moje własne poprawki do patcha:
- Poprawiłem tekst odpowiedzi Aradesha na pytanie o Razlo zadane
w "Powiedz mi o...". Aradesh teraz wskazuje poprawny kierunek strony świata,
gdzie może znajdować się Razlo.
- Poprawiłem błędy w jednym z tzw. splash screenów z polskiej wersji Fallout1
z Sagi Falloutów.
- Poprawiłem błędy w spolszczeniu z wersji 1.31 PL.



dodatkowo poprawiłem niektóre skrypty zarówno z wersji angielskiej jak i polskiej, ale tak naprawdę to już nie pamiętam które
No cóż, wygląda mi to na niezłego patch'a. Może kiedyś sprawdzę jak działa.

Mam jeszcze pytanie co do Twojego "ammo mod'a". Co jest nie tak w algorytmie obliczania obrazeń, żeby trzeba to było poprawiać?