jakiej grubosci lakier ma fabrycznie Audi A3 98rok ?
 
witajcie,
kupiłem ostatnio miernik lakieru z oznaczeniem MPS-204, chciałem nabrać trochę doświadczenia jak mierzyć lakier i jak interpretować wyniki, z ciekawości sprawdzałem dzisiaj autko Audi A3 98rok (nie na sprzedaż) i wyszły mi pomiary:

przednia klapa: 180-275
przedni prawy błotnik: 205-290
przedni lewy błotnik: 155-200
prawe drzwi: 170-235
lewe drzwi: 105-130
prawy tylny błotnik: 160-190
lewy tylny błotnik: 160-1415
tylna klapa: 115-145
dach: 140-175

pomiary każdego elementu robiłem od 10 do 20 razy w różnych miejscach oczywiście,

mam pytanko jaki jest fabrycznie lakier w Audi A3 z 98 rocznika ?
jeśli ktoś ma doświadczenie to proszę podzielić się wiedzą PRAKTYCZNĄ,
będę wdzięczny za fachową interpretację powyższych pomiarów

pozdrawiam

 
powinno być tak jak "lewe drzwi" na całym. Tylna klapa tez w normie. Dach troche dziwnie.

 
Cytat:
Tylna klapa tez w normie. Dach troche dziwnie.

A lewy tylny błotnik ?

 
lewy tylny błotnik prawie cały miał wartość około 160-200, ale nad samym kołem wartość się zwiększała i maksymalnie w pewnym punkcie było 1415, obszar zwiększania się pomiaru powyżej 200 było w okręgu 15cm mniej więcej,
ten obszar zaczynał sie tak gdzieś 7cm powyżej rantu błotnika

jakie z tego wnioski ?
był wypadek czy punktowe uderzenie nie związane z wypadkiem ?
(np. uderzenie klamki od bramy)

 
bez jaj tego Ci nikt nie powie - powyzej 300 to juz szpachla raczej

 
dobra, wiemy ze tam jest milimetr szpachli, bo miernik pokazał 1415,
ta szpachla jest tylko na małym obszarze, sądzę że może to być 10cm wysokości i 20cm szerokości, czyli lakiernik nie marnował czasu na wyprostowanie blachy, tylko nałożył szpachle w miejscu uderzenia i pomalował, może tak było mu wygodniej :(

szpachla jest 7cm powyżej górnego rantu błotnika (w tym pasie 7cm nie ma szpachli),
po za miejscem szpachlowania lakier ma 160-200,

wydaje mi się że uderzenie było dość wysoko, za wysoko jak na zderzak innego auta,
chyba że to była duża ciężarówka, niemniej po wypadku z ciężarówką to Audi już by się do naprawy nie nadawało. Szyba nad tym szpachlowanym nadkolem wygląda na oryginalną, rocznik i marka są jak inne.

Wydaje mi się, że szpachla na tylnym nadkolu nie przesądza o wypadkowości auta.

Przyjrzyjmy się przodowi po pomiarze...
- lewy błotnik był malowany raz a prawy i klapa dwa razy ?
dobrze wnioskuje ?
czy może lakiernicy niektóre miejsca malują dłużej i jest więcej lakieru ?