Astra G 1.4 16v 2001
 
Witam Mam problem z samochodem Chodzi o to, że tylko wtedy gdy silnik jest zimny 1 raz na 10 odpaleń-"trzęsie silnikiem".Ujadę ze 100 metrów i już spokojnie silnik pracuje-samochód ma 110tys km- zawór egr i cewka zapłonowa była wymieniona przy 30000 tys. Czyży znów? Świece też wymienione -taka sama sytuacja-Proszę o opinie i porade:)

 
Cytat:
Witam Mam problem z samochodem Chodzi o to, że tylko wtedy gdy silnik jest zimny 1 raz na 10 odpaleń-"trzęsie silnikiem".Ujadę ze 100 metrów i już spokojnie silnik pracuje-samochód ma 110tys km- zawór egr i cewka zapłonowa była wymieniona przy 30000 tys. Czyży znów? Świece też wymienione -taka sama sytuacja-Proszę o opinie i porade:)

Tak jakby Ci nie startował za każdym razem na wszystkie cylindry. Po opisie widzę, że benzyniak... więc zacząłbym sprawdzanie od najtańszych pierdółek, takich jak np. kopułka aparatu zapłonowego. Miałem podobny przypadek w swoim poprzednim samochodzie... Kopułka była pęknięta i czasami po odpaleniu "telepało" budą, dodatkowo niebieskawy dymek leciał z rury. Po mocnym przegazowaniu, lub przejechaniu pewnego kawałka drogi problem znikał, auto łapało odpowiednie obroty.

http://bezwypadkowe.net/imgcache/9507.jpg

 
Dzięki za podpowiedź, tylko że w tym silniku jest jedna pojedyncza listwa zapłonowa oznaczenie silnika Z14Xe. Chciałbym to zrobić -zastanawiam się nad wymianą ponownie zaworu EGR i tej listwy. Mam możliwość "podmienienia"listwy zapłonowej tylko że "dawcą" miały być silnik o pojemności 1.6 16v. Mogę zrobić taki "manewr" czy to już jest cewka o innych parametrach i nie nadaję się do 1.4-Proszę o poradę...

 
Cytat:
Dzięki za podpowiedź, tylko że w tym silniku jest jedna pojedyncza listwa zapłonowa oznaczenie silnika Z14Xe. Chciałbym to zrobić -zastanawiam się nad wymianą ponownie zaworu EGR i tej listwy. Mam możliwość "podmienienia"listwy zapłonowej tylko że "dawcą" miały być silnik o pojemności 1.6 16v. Mogę zrobić taki "manewr" czy to już jest cewka o innych parametrach i nie nadaję się do 1.4-Proszę o poradę...

A nie możesz podjechać do sklepu z częściami samochodowymi, poprosić o taką cewkę, podmienić i sprawdzić ? Nie wiem jak w innych miastach, ale u mnie FOTA zgadza się na tego typu "manewry". W najgorszym wypadku kup nową i jak nic to nie zmieni, to oddasz.

 
Tak zrobię-ale trochę denerwuje mnie fakt, ze Opel wprowadził taki "wynalazek" jakim jest ta cała cewka deklarując że jest to część nie zużywająca się starczająca na całe "życie" samochodu, mogli dać normalne przewody i byłby spokój-wymieniało by się je co jakiś czas-a tak taka cewka w serwisie to 900zł,a już te podróbki to ludzie na nie narzekają bo to jakieś badziewia..Trzeba jakoś coś wykombinować..Dziękuje bardzo za pomoc.Pozdrawaim