Audi A8 4.2, roczniki 95-00
Samochody te trapi jeden poważny problem - jednostka napędowa.
1. Bardzo wysokie zużycia oleju, dochodzące do 10 litrów / 10000 km, przy czym raczej nie należy liczyć na to, że silnik będzie brał mniej niż 2 litry / 10000 km.
2. Zacierające się klapki w dolocie, odpowiadające za zmienną długość kolektora dolotowego (strata 60 KM z mocy, auto ociężale reaguje powyżej 4000 obrotów/min) - czasochłonny demontaż, wymagający odrobiny umiejętności, albo wymiana całego kolektora
3. Odkręcające się śruby WEWNĄTRZ kolektora dolotowego - całkowite odkręcenie śrubki powoduje jej zaciągnięcie do wnętrza komory spalania.
Dochodzą do tego bardzo wysokie realne przebiegi tych aut (trzeba liczyć się z tym, że rocznik 95 będzie miał przejechane conajmniej 400.000 km), co powoduje, że silnik jest praktycznie cały "rozcieknięty". Przy takich przebiegach pojawiają się większe luzy oraz wycieki w układzie napędowym quattro.
Generalnie należy się nastawić na bardzo wysokie koszty eksploatacji tych modeli.