audi b4 2.0 problem z iskrą i odpalaniem
 
Witam posiadam audi b4 2.0 z 95r 115km ABK na digifancie i od iakiegoś czasu mam problemy z jego odpalaniem podczas kręcenia rozrusznikiem niema iskry ale przy odpalaniu na popych zaskakuje bez problemu coś dziwnego dzieje się też z kontem wyprzedzenia zapłonu jest on dobże ustawjony ale co kilka cykli przeskakuje o kilka stopni iszarpje silnikiem prosiłbym o pomoc za kturą z gury dziękuje

 
Sprawdz:
a. cewkę zapłonową pod stacyjką,
b. czujnik halla
c. moduł zapłonowy,
d. czujnik położenia wału
Jak dalej będzie problem to kierunek elektryk :)

 
Kolego Adamski o jaką cewkę zapłonową pod stacyjką Ci chodzi? W tym aucie cewka zapłonowa jest pod maską, koło akumulatora. No i jak chcesz pomagać to nie wprowadzaj w błąd, bo w ABK nie ma czujnika położenia wału.

Co do kąta wyprzedzenia zapłonu, to jesteś pewny że jest dobrze ustawiony? W tym silniku to wcale nie jest takie proste.

Odpowiedź prędzej znajdziesz przeszukując to forum >> Audi 80 Klub Polska :: Strona Główna

 
ups :rolleyes: miało być sprawdź kostkę pod stacyjką od cewki zapłonowej :) Trochę się rozmachałem, dzięki za korektę bo kolega by się nie doszukał tej cewki.:D

A co do czujnika położenia wału to się nie zgodzę, bo taki jest może nie dokońca czujnik jak w nowszych autach ale jest. Jako generator impulsów położenia wału wykorzystywany jest hall.

 
Cytat:
A co do czujnika położenia wału to się nie zgodzę, bo taki jest może nie dokońca czujnik jak w nowszych autach ale jest. Jako generator impulsów położenia wału wykorzystywany jest hall.

No tak ale do sprawdzenia podałeś i jedno i drugie, a jak już wiemy tego jednego niema ;)

Cytat:
ale co kilka cykli przeskakuje o kilka stopni iszarpje silnikiem

Ja bym stawiał że to szarpanie spowodowane jest padającą cewką, miałem takie same objawy. Wymieniłem od razu cewke i przewody WN. Tylko nie kupuj tanich cewek, ja się już raz przejechałem.

 
i na deser ew. podmienic czujnik temp idacy do kompa - jesli to wielowtrysk to powinien gdzies byc [bardziej siedze w oplach niz w vw ;)]
groszowe sprawy a czasem fika.

 
Cytat:
i na deser ew. podmienic czujnik temp idacy do kompa - jesli to wielowtrysk to powinien gdzies byc

to jest taki niebieski czujnik wpięty w gruby wąż, który idzie do silnika - koszt ok 30-40zł.