Audi - VW - Typowe usterki
 
Nietrwałe przednie zawieszenie w A4 i Passatach B5 (szczególnie do 2001 r.) W silnikach TDI szwankują przepływomierze powietrza; kiepska trwałość bezstopniowej skrzyni Multitronic - bardzo droga naprawa; usterkom ulega koło zamachowe wada układu smarowania jednostki 1.4 (VW); defekty elektroniki w silnikach; nietrwałe paski rozrządu w turbodieslach TDI (z końca lat 90.); awarie pompy płynu chłodzącego oraz pompy paliwa.
Ranking TÜv
Większość modeli Audi zajmuje miejsca w górnej części raportu. Odstępstwem od tego jest Audi A6. Najlepiej prezentują się 2-, 3-letnie A2 oraz A4 - miejsca w drugiej i trzeciej dziesiątce.
Gorzej wypadają modele VW. Lupo plasuje się koło środka zestawienia (poza najmłodszą kategorią wiekową). Nieco lepiej wypada Polo. Natomiast całkiem przyzwoicie oceniono New Beetle'a. Także Bora/Golf plasują się wysoko
(w 3. dziesiątce). Najsłabiej sklasyfikowano Sharana (okupuje miejsca na końcu zestawień).
akcje serwisowe
Audi: usterka sprzęgła (A3 z silnikiem 2.0 TDI z lat 2003-2004 - ok. 70 tys. egzemplarzy); niewłaściwe działanie poduszki powietrznej kierowcy (A8 z lat 2002-2004 - ok. 36 tys. egzemplarzy); aktualizacja oprogramowania poduszek powietrznych (A6 z 2005 r.).
Volkswagen: nieprawidłowy montaż przewodu "masowego" od dodatkowego powietrznego urządzenia grzewczego (Golf i Golf Plus TDI bez ogrzewania postojowego z lat 2006-2007); deformacja zaczepu w zamku znajdującym się na masce silnika (dotyczy modelu Fox); oberwanie wspornika chłodnicy oleju, co może doprowadzić do wycieku paliwa (Passaty z silnikami TDI z lat 2005-2007); pękające przewody podciśnienia (2.0 TFSI z lat 2005-2007); wadliwy mechanizm sprzęgła (Passat 2.0 TDI 2005 r.); układ kierowniczy i zawieszenie (Passat B6); niewłaściwy montaż elementów koła zamachowego (Sharan 1.9 TDI/130 KM z lat 2003-2004).

 
Główne cechy użytkowe

+ Zalety
* staranne wykonanie
* doskonałe właściwości jezdne
* funkcjonalność obsługi
* niezłe wyciszenie wnętrza
* dobre zawieszenie

- Wady
* w czasie jazdy w deszczu szybkie brudzenie się szyby tylnej
* plaga kradzieży
* wysokie ceny

Opinie fachowców
Fachowcy są zgodni w swych opiniach o dużej odporności Golfa III na zjawiska korozji. Oczywiście, w starszych samochodach, zwłaszcza tych niedbale eksploatowanych lub po niefachowych naprawach blacharskich, nadmierna rdza może sprawiać kłopoty, ale nie wynikają one tak jak dawniej z błędnej technologii fabrycznej. Sporo kłopotów natomiast mogą sprawiać egzemplarze wyposażone w odsuwany dach. Pojawiają się jego nieszczelności po zamknięciu klapy, denerwujące "klapania" oraz wyraźne odgłosy wywoływane pod wpływem wiatru. W niektórych wcześniejszych samochodach pojawiały się kłopoty z pasowaniem drzwi. Wadę tę usunięto po 1994 roku. Również i w tym przypadku dokuczliwe stawały się hałasy wywołane wiatrem w czasie jazdy. Użytkownicy Golfa III zgłaszali też często pretensje pod adresem nieszczelnych czasz reflektorów. Otóż do ich wnętrza dostawała się woda poprzez otwór, który służy do wprowadzenia elektrycznego przewodu. Chwalona jest cała paleta silników. Wśród nich użytkownicy mogą wybierać taką jednostkę napędową, jak jest w ich przypadku najbardziej przydatna. W statystykach usterkowości Golf III zajmuje miejsce w środku tabeli.

Podstawowe usterki:
* uszkodzenia pasków napędzających prądnicę
* nieszczelne wnętrza lamp kierunkowskazów
* defekty uszczelnień drzwiowych oraz hałaśliwe okna
* hałasy pochodzące z obrębu tablicy rozdzielczej
* uszkodzenia w instalacji elektrycznej
* defekty pompy paliwa
* usterki w wyłącznikach zapłonu i w rozdzielaczach
* wibracje układu wydechowego
* usterki hamulców
* hałasy wywołane wiatrem w obrębie dachu otwieranego
* niedokładny wskaźnik paliwa
* defekty (zacinanie się) kluczyków wyłączników zapłonu oraz drzwi i układów zabezpieczeń przed niepowołanymi uruchomieniami samochodu
* uszkodzenia linki sprzęgła
* nadmierne zużycie tarcz hamulcowych (w samochodach produkowanych do 1996 roku)
* zawilgocenia czasz reflektorów

W badaniach niemieckiego automobilklubu ADAC bardzo wysoką notę (1,4 pkt.) przyznano za właściwości jezdne. Korzystnie oceniono silnik i przeniesienie napędu oraz komfort jazdy przyznając im po 1,8 pkt. Wysokie noty uzyskało też wnętrze i całe nadwozie (po 2,1 pkt.) Natomiast najniższą notę przyznano za bezpieczeństwo (2,6 pkt.) oraz zużycie paliwa i zbiornik (2,5 pkt.) Warto przy tym podkreślić, że koncern Volkswagena szybko reaguje na wszelkiego rodzaju sygnały pochodzące od użytkowników. Spośród wymienionych przez usterek wiele usunięto już w pierwszych latach produkcji (1991- 1992). Dotyczyło to, na przykład, hamulców, ogrzewania szyby tylnej, wibracji pedału sprzęgła, pasków klinowych, dachu odsuwanego, foteli, regulacji lusterek zewnętrznych, wskaźnika paliwa, drzwi i zamków drzwiowych.

Opinie użytkowników
Z profesjonalnych ankietowych badań niemieckich wynika, że aż 78 proc. użytkowników Golfa III jest zadowolonych ze swego samochodu. Równie duży procent z nich (75 proc.) nabyłoby ponownie takie samo auto. Najwięcej zastrzeżeń (14 proc.) budziła jakość wykonania oraz hamulce (10 proc.). Kłopoty ze skrzynią biegów miało 8 proc., a z uruchamianiem silnika 6 proc. ankietowanych. Nikły procent z nich (5 proc.) wypowiadał się niepochlebnie o silniku. Radykalna zmiana opinii zaistniała w przypadku podatności Golfa III na zjawisko korozji. Przypomnijmy, ze ta sprawa w badaniach dotyczących Golfa I była podnoszona przez wielu jego użytkowników. Również Golf II nie był wolny od tej wady. Tymczasem w przypadku Golfa III zarejestrowano... 0 proc. wypowiedzi świadczących o kłopotach z rdzą. Wprawdzie badania te przeprowadzano w 1995 roku, a więc po kilku latach od uruchomienia produkcji Golfa III, ale i tak te odpowiedzi są znamienne.

Z innych wypowiedzi użytkowników wynika, że Golf III z silnikiem o mocy 80 KM zużywał średnio 6 l paliwa na 100 km, a wyposażony w większą jednostkę napędową (90 KM) legitymował się średnim zużyciem paliwa wynoszącym 9 l/ 100 km. W samochodach z początkowej produkcji, pojawiały się denerwujące dźwięki pochodzące od pompy paliwa. Działo się tak zwłaszcza wówczas, gdy zbiornik paliwa był prawie pusty. Po wymianie jednego z zaworów hałasy te ustępowały.
Wnioski ogólne

VW Golf III może być dobrym wyborem wśród samochodów używanych. Podobnie jak jego poprzednicy (Golf I i II) jest praktycznym, kompaktowym samochodem o niewielkiej liczbie wad. Ma stosunkowo dobre seryjne wyposażenie i dość obszerne wnętrze dla czterech osób i ich podręcznego bagażu. Wprawdzie jego sylwetka nie należy już do bardzo nowoczesnych, ale przecież jest to samochód o swoim własnym stylu, wyróżniającym się spośród otoczenia. Odpowiada wymogom nowoczesności i jest starannie wykonany. Wydaje się, że dopiero w trzeciej generacji Golfów, Volkswagen na dobre uporał się ze sprawami korozji. Przypomnijmy, że w ocenach statystycznych Golfa I, po dziesięcioletniej eksploatacji aż 40,9 proc. pojazdów miało skorodowane nadmiernie części nośne podwozia i nadwozia. Niestety, Golf III jest szczególnie łakomym kąskiem dla złodziei. Trzeba to w jakiś sposób uwzględniać przy jego wyborze na rynku samochodów używanych. Również ceny tych pojazdów nie zawsze są zachęcające. VW Golf III ma jednak wiele zalet i z tej racji można go polecać zainteresowanym nabywcom.

inż. Szczepan Kryda

 
Popieram samaela.
Najwieksze bolaczki aut grupy VAG to:
- zawieszenie wielowahaczowe. W A4 B5 i Passatach B5 jest komortowe i zapewnia dobre właściwisci trakcyjne, ale nie wytrzymuje trudów eksplatacji na polskich drogach
- przepływomierze powietrza w silnikach TDI. Dosc czesto w początkowej fazie problemów pomaga przeczyszczenie jego rezystorów oporowych np. benzyna ekstrakcyjną czy spirytusem rektyfikowanym (trzeba robic to delikatnie!). Ale czesto trzeba kupić nowy element. I tu jeszcze jedna uwaga - lepiej omijac "promocyjne" oferty na allegro.
- skrzynia Multitronic - oj tak ! bardzo kaprysna i z powodu swojej budowy droga w naprawie
- dwumasowe koła zamachowe padają szczegolnie czesto w silnikach 2.0 TDI
- w 110 konnych silnikach 1.9 TDI lubi padać VTG (czyli zmienna geometria kierownicy turbosprężarki). Dzieje sie tak najczesciej przy dlugotrwalej jezdzie na ropie niskiej jakosci
- silniki TDI PD (czyli z pompowtryskiwaczami) o mocach 100, 115 i 130 są wrazliwe na jakość paliwa w o wiele wiekszym stopniu niż starsze TDI VP (z pompa rotacyjną). W razie usterki ukladu zasilania serwis nawet nie rozbiera silnika, tylko OD RAZU mówi, ze winne jest złe paliwo !!! Ze wzgledu na skomplikowaną i precycyjną budowę pompowtryskiwaczy ich naprawa jest trudna. Czesto wręcz zalecany jest montaz kompletu nowych pompowtrysków (w kwocie ok. 1500 - 2000 za 1 sztukę)

 
Witam

uwazam ze powinno sie tu pisać własne i sprawdzone opinie a nie te zaczerpniete gdzieś z netu......
fajne rzeczy samael piszesz ale.... odpowiedz mi prosze:

Nietrwałe przednie zawieszenie w A4 i Passatach B5 (szczególnie do 2001 r.) -- a dokładniej? A6 też?

W silnikach TDI szwankują przepływomierze powietrza;--jakich?

kiepska trwałość bezstopniowej skrzyni Multitronic - bardzo droga naprawa; -- we wszystkich?

usterkom ulega koło z defekty elektroniki w silnikach; jakie kolo?

nietrwałe paski rozrządu w turbodieslach TDI (z końca lat 90.);-- od tamtej pory to juz paski były wymienieane kilka razy przez kolejnych właścicieli....

awarie pompy płynu chłodzącego oraz pompy paliwa. -- w jakich silnikach?

Ranking TÜv
Większość modeli Audi zajmuje miejsca w górnej części raportu. Odstępstwem od tego jest Audi A6. ----tzn? co sie dzieje? w jakich rocznikach?

kolego Globus takie wady to ma 98% nowych aut i 50% urzywanych, wysil sie prosze jak chcesz opisać autko.... od tego jest tylna wycieraczka , autocasco, i niestety albo bobre albo tanie....

zawsze mozesz napisać ze mają golfy krecone liczniki, duze prawdopodobieństwo ze sa po wypadku, algo kilku właścicieli ale nie takie bzdury...

- Wady
* w czasie jazdy w deszczu szybkie brudzenie się szyby tylnej
* plaga kradzieży
* wysokie ceny

 
Uściślając:
przpływomierze powietrza - tak, usterkowe, ale tylko te produkcji Bosch. Pierburgi stosowane we wcześniejszych latach produkcji (choć taki też jest w moim AFN z 1998r) to już inna liga, przez co są też sporo droższe.
koła dwumasowe - w moim dieslu ten element padł przy przebiegu 220 tys km, ale po podniesieniu momentu obrotowego o 50%... Głównie przyczyną awarii (mówię o starszych dieslach) jest nieprawidłowa eksploatacja (gaz w podłogę od niskich obrotów, bo przecież "dobrze ciągnie z dołu") albo kosmiczny przebieg TDI przyjeżdżających do nas z tureckich komisów.

"- w 110 konnych silnikach 1.9 TDI lubi padać VTG (czyli zmienna geometria kierownicy turbosprężarki). Dzieje sie tak najczesciej przy dlugotrwalej jezdzie na ropie niskiej jakosci"

A tu kolego pojechałeś po całości. Turbo o zmiennej geometrii jest już prawie w każdym TDI, to raz (oprócz 1Z, AHU i AGR z tego co wiem, no i jeszcze jakiś stary 1.9TDI 75KM z Audi). Po drugie - zabrudzenie kierownic w turbinie w takim stopniu, że uniemożliwia to regulację ciśnienia doładowania spowodowane jest głównie "oszczędną" jazdą właściciela diesla (PSJ). Jak tego uniknąć można przeczytać na każdym rozum grupy VW albo fanów diesli, prawidłowo eksploatowana turbosprężarka wytrzymuje naprawdę dużo. Pozdrawiam

 
Cytat:
Witam

uwazam ze powinno sie tu pisać własne i sprawdzone opinie a nie te zaczerpniete gdzieś z netu......
fajne rzeczy samael piszesz ale.... odpowiedz mi prosze:

Nietrwałe przednie zawieszenie w A4 i Passatach B5 (szczególnie do 2001 r.) -- a dokładniej? A6 też?
(...)

z tego co sie orientuje A6 ma kompletnie inne zawieszenie z przodu - wiec tego problemu tam nie ma

 
Cytat:
z tego co sie orientuje A6 ma kompletnie inne zawieszenie z przodu - wiec tego problemu tam nie ma

dawno tu nie zaglądałem,

po A6C4 wiec na przełomie 97/98 weszło zawieszeie wielowahaczowe wiec ta sama zabawa co w A4 i passacie....

jak juz pisałem w innym temacie:

nowe 2,0TDI mają kłopoty z: napedem pompy oleju, pekajacymi głowicami w ver 170PS,

pozdr