Citroën - Typowe usterki
 
Kłopoty z funkcjonowaniem instalacji multipleksowej; nietrwałe koła pasowe w autach z silnikami HDI; nieszczelne złącza ABS-u i ESP powodujące pożar; awarie układu wtryskowego; niska trwałość hydropneumatycznego zawieszenia - dotyczy modelu XM; szwankująca elektronika pokładowa; usterki urządzeń peryferyjnych silnika; niedomagania nadajnika zdalnego sterowania centralnym zamkiem.

Jak wynika z badań TÜV-u, modele Citroëna słabo wypadają na obowiązkowych przeglądach rejestracyjnych. Ma to swoje odwzorowanie w miejscach zajmowanych przez Saxo, Xsarę i Berlingo - głównie plasują się poniżej średniej. Odstępstwem od reguły jest Xantia (34. miejsce wśród 6- i 7-latków. Także C5 w 4- i 5-latkach zajmuje wysoką 16. pozycję (niestety, w 2- i 3-latkach dopiero 77.). Berlingo im starsze, tym gorsze - 31. miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej, 60. wśród 4- i 5-latków oraz 84. w 6- i 7-latkach.
Akcje serwisowe
Nieszczelność bloków ABS oraz ESP mogące powodować pożar (C4 wyprodukowane pomiędzy wrześniem 2005 r. i październikiem 2006 r., a także wersje z ESP wytwarzane do października 2006 r. Kampanią objętych jest 1608 egzemplarzy C4 oraz 1206 sztuk C4 z ESP); wada wspomagania hamulców (modele: Saxo, Xsara oraz Berlingo 2000 r.).

 
[size=medium]CITROEN AX[/size]

Do najczęściej występujących usterek w eksploatowanych Citroenach AX, zalicza się następujące:

* Uszkodzenia silnika wywołane jego przegrzewaniem (pierwsze lata produkcji)
* W autach wyprodukowanych w latach 1987/90, ogniska korozji występujące na nadwoziu
* Defekty modułu elektronicznego w układzie zapłonowym
* Niesprawności wyłącznika zapłonu
* Nietrwałe zamocowanie listew plastikowych na dachu
* Hałasy we wnętrzu wywoływane niezbyt pewnym zamocowaniem rozmaitych elementów wyposażenia
* Uszkodzenia zamka klapy tylnej, zbyt słaba jego konstrukcja.
* Wrażliwość na zawilgocenia złącz kablowych i instalacji zapłonowej
* Wycieki oleju w obrębie silnika
* Przepalanie uszczelki podgłowicowej
* Niezbyt dokładne wykonanie lub wykończenie niektórych detali samochodu
* Uszkodzenia układu wydechowego
* Jednostronne działanie hamulców
* Szybkie zużywanie się tarcz hamulcowych
* Wadliwe ustawienie świateł mijania
* Zużycie półosi napędowych
* Nieszczelności w układzie chłodzenia
* Szybsze niż normalne zużywanie się pasków zębatych

 
Cytat:
[size=medium]CITROEN AX[/size]

Do najczęściej występujących usterek w eksploatowanych Citroenach AX, zalicza się następujące:

* Uszkodzenia silnika wywołane jego przegrzewaniem (pierwsze lata produkcji)
* W autach wyprodukowanych w latach 1987/90, ogniska korozji występujące na nadwoziu
* Defekty modułu elektronicznego w układzie zapłonowym
* Niesprawności wyłącznika zapłonu
* Nietrwałe zamocowanie listew plastikowych na dachu
* Hałasy we wnętrzu wywoływane niezbyt pewnym zamocowaniem rozmaitych elementów wyposażenia
* Uszkodzenia zamka klapy tylnej, zbyt słaba jego konstrukcja.
* Wrażliwość na zawilgocenia złącz kablowych i instalacji zapłonowej
* Wycieki oleju w obrębie silnika
* Przepalanie uszczelki podgłowicowej
* Niezbyt dokładne wykonanie lub wykończenie niektórych detali samochodu
* Uszkodzenia układu wydechowego
* Jednostronne działanie hamulców
* Szybkie zużywanie się tarcz hamulcowych
* Wadliwe ustawienie świateł mijania
* Zużycie półosi napędowych
* Nieszczelności w układzie chłodzenia
* Szybsze niż normalne zużywanie się pasków zębatych

Skąd to przepisałeś?
Miałem w domu AX 1.1i z 1991, jeszcze Mk I.

Z powyższych usterek w 15 letnim aucie mogę potwierdzić jedynie:
1. ogniska korozji
2. stukające plastiki
3. niesprawność stacyjki, przy dużych mrozach ( zima 2005/2006) sprężynka cofająca kluczyk nie dawała rady, trzeba było ręcznie cofnąć kluczyk po zapłonie o kilka milimetrów.

Co do pozostałych punktów:
- uszczelka głowicy silnika: wymieniona razem z uszczelniaczami zaworów (uszczelniacze wymienione profilaktycznie, oleju nie spożywał) przy około 80 tysiącach i w 15(!) roku życia pojazdu,
- tarcze hamulcowe, półosie napędowe - dotyczy raczej AX'ów z motorami od 1.4i wzwyż,
- wycieki w układzie chłodzenia? BRAK JAKICHKOLWIEK!
- ustawienie świateł? bzdura jakich mało!!! ani konstruktor, ani sam pojazd nie ponosi odpowiedzialności za radosną twórczość użytkowników,

Atuty:
zwinny, bardzo zwrotny.
Układ kierowniczy, mimo, że pozbawiony wspomagania pracuje nadzwyczaj lekko. Niskie spalanie, dobre osiągi. Dużo miejsca wewnątrz, pokaźny jak na rozmiary auta bagażnik. Prosta aż do bólu konstrukcja.

Z moich raportów spalania: przebyty dystans (ten zarejestrowany od lutego 2006 do września 2007) : 20370km, zatankowane 1398 litrów benzyny 95Pb. Średnio:6,86 l/100km. Jazda wyłącznie miejska! Poranne i popołudniowe korki.

 
Cytat:
Skąd to przepisałeś?

Znalazłem w Internecie, wszystko zależy od modelu na jaki się trafi oraz od użytkowania samochodu.
Jak sie dba to się ma :icon_smile:

Na pewno bardziej wartościowsze są informacje napisane przez właściciela danego samochodu, ale jak nie ma to dobre i to jako informacja.