Fiat punto typowe usterki
 
Teraz juz wiem dlaczego nigdy nie kupie takiego "auta"
Pierwszy
10 000 km parowanie reflektorów. dałem sobie spokój
15 000 km wymiana przekładni kierowniczej gwarancja
15 000 km wymiana czujnika położenia przepustnicy (wieszał się na 3000 obrotów gwarancja
21 000 km wentylator chłodnicy kpl od jedynki za 195zł
35 000 km wymiana tarcz hamulcowych (bicie ) 200zł
50 000 km pękniecie katalizatora na łączeniu koszt w serwisie 3000zł założyłem kolektor od 1100 bez katalizatora 200zł
68 000 km wymiana sprzęgła (rozleciał się docisk) koszt 500zł
69 000 km wymiana całej kpl przekładni wycieraczek koszt 200 zł w serwisie 480zł
73 000 km Wymiana uszczelki pod głowicą (płyn dostawał się do cylindra 1 i 4 )
73 000 km Pasek rozrządu + napincz wymiana koszt łączny z pozycją wyżej 420zł
75 000 km Do wymiany mechanizm zmiany biegów z linkami (zatarta linka) koszt 400zł po znajomości serwis ok 700zł

Drugi
po ok 30000km:
1. parujący reflektor
2. piski gumowej uszczelki wokół "wejścia" do bagażnika
3. źle zmontowany przód auta (krzywe szpary między blachami, wystajacy kant prawego błotbnika)
4. odkształcenie mocowan lustra świateł drogowych i kierunkowskazu w prawej lampie przez co się podniosły (większa szpara pod lustrami niz w lewej lampie)
5. po 30000 lekkie szarpanie przy ruszaniu po zmianie ze wstecznego na drive
6. na rozgrzanym silniku przy gwałtownym depnięciu w gaz słychać na najniższych obrotach spalanie stukowe...

Trzeci
1. objawy usterki,
- brak ciśnienie w cylindrze/cylindrach; i to nawet jak mierzyli mi próbą olejową ciśnienie, gdzie podskoczyło te ciśnienie dość wysoko np. przed próbą oleową ciśnienie 5,6 po próbie olejowej ponad 12, wfiacie powiedzieli mi że koszt naprawy (generalny remont silnika) ok 3000
- bardzo duże łaknienie na paliwko
- "pyrkanie" z rury wydechowej i to bez dodatkowych tuningów
- szybkie grzanie się silnika, niestety nie mam wskazówki temperatury, ale wystarczyło trochę przejechać i już włączał się wentylator
- nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale zauważyłem że metalowa część od hamulca ręcznego była dość ciepła, w każdym bądź razie po naprawie część ta ma nijaką temperaturę
- przy zimnym silniku lepiej chodził
- gaśnięcie silnika na wolnych obrotach, a przy większym poborze prądu (światła, wycieraczki, itp.) to już gaśnie za każdym razem, przy puszczenie nogi z gazu
2. przyczyna, sposob usuniecia,
- brak ustawionych luzów na zaworach --> dobry mechanik
3. ewentualny koszt.
zależy od mechaniola ja zapłaciłem 250 złociszy ale w tym były części regulacje zaworów, wymiana paska rozrządu, łożyska hałasujacego i uszczelek

Czwarty
W zimie z rana silnik robi ły,ły,ły
Wymienić akumulator magneti marelli na centrę+ i po kłopocie.
Nagła utrata mocy a silnik pracuje jak stary ursus czyli na dwóch garach.
Wymienić centralkę wtrysku magneti marelli na taką samą najlepiej na gwarancji
Skakanie wycieraczek na pierwszym biegu.
Ja się przyzwyczaiłem i używam wyższych biegów.
Zbyt częste przepalanie żarówek świateł mijania.
Wymienić na lepsze.
W zimie po nocy klekotanie zaworów przez ok. 30 sek. do min.
Wymienić olej na lepszy, jeszcze nie doszedłem który jest ten lepszy

Piaty
autko nowe 2600 km przejechane w trakcie tego bylem w ASO z :
1. niechlujnie zabezpieczone wiazki elektryczne,
2. zawiesil sie komputer, konieczny byl standardowy restart czyli odpiac mase od akumulatora ,
3. drzwi tylnie od pasazera - odksztalcona tapicerka tzn palstki i coz czekam na nowa z wloch
4. koszt zerowy gwarancja.
ps.
1.lakier szybciutko sie rysuje od dorbynch kamykow na dordze
2. jadac w deszczu stracielm na 5 minut swiatla mijania pobawielm sie torszke wlaczajac i wylanaczajac i wszystko wrocilo do normy
3. obrdzewialy czesc korpusu silnika kolo bagnetu olejowego