Cytat:
Ja dodam tylko, że bronił Pan zaciekle 1.8TDCI, że super silniki, mało zawodne, a tutaj jednak przyznał Pan rację, że mają wady. Dobrze, że jest Pan reformowalny. Oby tak dalej! :D
Może przestańmy sobie tutaj "Panować", bo nie przywykłem do takiej formy zwracania się do kogoś przez Internet - tutaj normą jest mówienie sobie per "Ty". To jedna rzecz.
Druga - nadal uważam, że 1.8 TDCi to bardzo udana jednostka napędowa. Musi spełniać tylko jeden warunek - osprzęt wtryskowy Siemens. I zero problemów z układem wtryskowym. Taki osprzęt posiadają nowsze Focusy, Delphi pojawiało się przy Focusie I i w początkowych latach produkcji Focusa II. Przy czym można sobie trochę "pomóc" przy osprzęcie Delphi, żeby uratować wtryskiwacze - trzeba dołożyć dodatkowy filterek paliwa.
---------- Post added at 11:59 ---------- Previous post was at 11:54 ----------
Cytat:
A z tyłu to Focus II nie ma wielowachacza ?:) Wydaję mi się że ma, więc chyba jednak poszedł trochę w mode ...
Ma, przy czym jest to zawieszenie "skopiowane" z Focusa I, a że przy Focusie I wykazało się dużą trwałością, to Ford został przy tym rozwiązaniu i całkiem słusznie, bo dzięki temu Focus II zachował bardzo dobre parametry jezdne. Być może niezbyt się precyzyjnie wyraziłem - Ford nie przeszedł na "modne" zawieszenie wielowahaczowe z przodu, pozostając przy prostym i sprawdzonym rozwiązaniu jednowahaczowym.
Tutaj też jeszcze jedna mała dygresja - o ile wielowahacz z tyłu znacznie podnosi jakość prowadzenia, o tyle dobrze skonfigurowane zawieszenie jednowahaczowe przednie niczym nie odbiera od wielowahaczowego.