Ford - Typowe usterki
Awaryjne pompy wtryskowe oraz wrażliwe na jakość paliwa wtryskiwacze w dieslach TDCi (z systemem Common Rail); kłopoty z korozją - Focus, Mondeo oraz coraz częściej Fusion - która atakuje zarówno elementy nadwozia (szczególnie ranty drzwi i klapę bagażnika), jak i układ wydechowy; awarie układu kierowniczego; oś tylna w Focusie i Mondeo jest podatna na zmianę geometrii; usterki elektroniki silnika (głównie 1.4 oraz 1.6); niedomagania cewek zapłonowych.
Ranking TÜv
Najgorsze spośród Fordów są modele Galaxy oraz Ka - oba samochody plasują się na końcu zestawienia. Wyraźnie lepiej wypadają Focus (najlepsze, 25. miejsce) oraz Mondeo. Najwyżej sklasyfikowano Fusiona - 2. pozycja wśród 2- i 3-latków.
Akcje serwisowe
Regulator alternatora (Focus z 1999 r.); niedomagania airbagu (Focus z 2000 r.); wadliwy korek wlewu oleju w silnikach 1.8 i 2.0 (Focus i Mondeo z 2000 r.); nieszczelny przewód powrotu paliwa (Fiesta, Focus oraz Focus C-Max 1.6 TDCi z lat 2004-2005); wada układu rozrządu (Focus C-Max 1.6 TDCi z 2004 r.); wada spryskiwacza tylnej szyby (Focus i C-Max z lat 2003-2005); wadliwe 22" title="definicja w leksykonie techniki motoryzacyjnej">koło zamachowe (Galaxy wyposażone w silnik 1.9 TDI z lat 2002-2003); nieprawidłowe zamocowanie podgrzewanej szyby przedniej (S-Max oraz Galaxy produkowane w Belgii w latach 2005-2006); błędne dokręcenie śruby mocującej przednią kolumnę resorującą do zwrotnicy (dotyczy tylko modelu Transit z lat 2005-2007).