Inspekcja numer dwa VW Golf IV 1,9 TDI 2002, Szczecin
62 załącznik(i) Witam,
zaczynając od samego początku.
Czyli dokumenty:
Dowod twardy, jest jeden właściciel, którym jest sprzedający. Pierwsza rejestracja to 17.09.2002 pierwsza rejestracja w Polsce to 25.03.2008 (wg dowodu). Właściciel posiada faktury za wymiane rozrzadu oraz ksiazke serisowa, gdzie wpisane są serwisy VW. Numer VIN jest zgodny tak wszystkimi naklejkami oraz z dowodem i silnikiem.
Ogumienie:
jest relatywnie malo zniszczone opony są wszystkie te same marki Hankook 16 cali sa w stanie b.dobrym. Kolo zapasowe jest innej marki bodajze Michelin nie bylo uzywane. Bieznik jest caly malo zniszczony (patrz zdjecie).
Podwozie:
Sa slady korozji na elemantach podtrzymujaych rure wydechu ale nie wyglada to na jakas ingerencje. Jak dla mnie zwykla korozja w koncu samochod ma kilka lat a wiadomo, ze sol wszystko moze zniszczyc zima. Takze ten drobny element mozna byloby wymienic. Mam na mysli spod pod samochodem tam gdzie ida wszystkie rury itp.
Poza tym nie ma nic niepokojacego, tlumik jest w porzadku nie pierdzi i nie jest glosny dziala jak nalezy.
Amortyzatory sa w stanie dobrym, ladnie wyciagaja dziury ale ze wzgledu na 16tki (opony) jest troszke twardo. Nie ma zadnych niepokojacych odglosow dochodzacych do kabiny. Zawieszenie po badanie w warsztacie zostalo uznane za sprawne, bez zadnych ubytkow czy wad.
Po klockach hamulcowych widac zuzycie ale jest ono adekwatne do przebiegu wg mnie.
Karoseria,
ma zadnych oznak korozji, sporawdzilem dokladnie pod drzwiami we wszystkich szparach samochod nie jest nigdzie poocierany a lakier wyglada na dobrze utrzymany. Badanie miernikiem nie wskazalo zadnych elementow szpachlowanych, oprocz progow, ktore z jednej i z drugiej strony sa szpachlowane ale byc moze jest to tak zrobione. Nie wiem jak jest to w golfach ale na samym dole po jednej i drugiej stronie jest 2-3 pasek, ktorego miernik nie lapie za bardzo tzn wskazuje na szpachle. Trzeba sie byloby dowiedziec jak to jest w tym modelu z racji, tego, ze przypuszczam, ze moze byc to fabryczne. Jednak jesli tak nie jest jest to powod do zjechania z ceny.
Szczeliny zgadzaja sie wszedzie tj. sa tej samej szerokosci. Lampy sa osadzone dobrze, rowno, oprocz lampy przedniej od strony kierowcy, jak twierdzi wlasciciel, zderzak zostal porysopwany w zwiazku z czym musial byc malowany i sciagniety co moze byc prawda, bo w okolicach lampy szpachli nie ma jest czysto. Lampy nie sa nigdzie zaparowane i maja fabryczne spryskiwacze reflektorow. Nie ma lamp ksenonowych.
Szyby:
Szyba tylnia i przednia sa z roku 2001,
Pozostale szyby z rocznika 2002 oprocz jednej, ktora jest roku 2000. Nie wiem jak to jest w oryginale u mnie w passacie wszystkie pochodza z tego samego miesiaca i roku. Trzeba rzucic okiem na forum jak to wyglada w golfach. Wszystkie zdjecia szyb sa dostepne. Nie ma zadnych rys ani pekniec na przedniej szybie.
Drzwi:
Nie ma sladow korozji na dole drzwi zamykaja sie latwo, sa nasmarowane. Zamykaja sie dobrze i raczej nie bylo nic w nich robione.
Bagaznik:
Nie ma tam zadnej szpachli, szpary sa rowne, refkektory sa niezaparowane, osadzone rowno i nie widac tam zadnej ingerencji. Komora bagaznika jest sucha, nic nie bylo przy niej grzebane, nie ma zadnych zmarszczen czy dziwnych krzwizn, pod kolem zapasowaym rowniez.
Komora silnika,
Nie byl myty jest przykurzony, nie widac tam elementow nieoryginalnych, oprocz jednego kabla, ktory jest jakby nowszy ale mogl byc zmieniany. Nie ma tam dziwnych krzywizn, spawow, srubki sa oryginalne nie ma zadnych dokrecanych w innym kolorze czy z nowszym kolorem. Naklejki sa oryginalne i wskazuja na delikatne zuzycie.
Olej nie wyglada na mazisty jest ciekly wyglada przyzwoicie. Wszystkie plyny sa w normie.
Silnik:
Pali bez problemow, musze powiedziec, ze dawno nie slyszalem tak cichego diesla. Pali bardzo ladnie, cicho, miarowo. Nie slychac metalicznego stukania, nie ma dziwnych odglosow. Obroty na luzie trzymaja sie lekko ponizej 1000 czyli w normie. Po przytrzymaniu obrotow na 4000 tys silnik nie przerywal i pracowal dobrze. Na obroty wchodzi latwo. Przyspiesza dobrze (110 KM). Nie wyczulem, zeby bylo cos nie tak. Przy zwiekszaniu obrotow nie widac zadnych mrugan na desce, swiatla swieca rowno nie ma zwyzek czy znizek mocy. Silnik nie kopci, nie ma efektu czarnej chmury przy kazdym ruszaniu. Tak samo przy dodawaniu gazu.
Uklad wspomagania:
Tutaj chodzil on relatywnie dosc ciezko, podejrzewalem, ze moze byc z drazkami ale jak sie okazalo na badaniu wszystko jest ok. Byc moze jest to wina tych 16 calowych kol, ktore sa dosc ciezkie. Wspomaganie dziala, moze troszke ciezej niz u mnie w Passacie ale tak jak mowie, z ukladem kierowniczym wszystko jest ok. Nie ma luzow nie kierownicy. Kola nie wydaja zadnego dzwieku przy maksymalnym skrecie.
Sprzeglo:
Chodzi dosc ciezko. Jest jakby "chropowate" nie jest "gladkie". Lapie szybko wiec ciezko jest powiedziec co moze powodac ta chropowatosc wg mojej nogi. Byc moze jest tylko zludzenie.
Tapicerka,
jest w dobrym stanie, sa obszycia fotelow (wg sprzedawcy specjalne dla tej serii). Kierownica jest skorzana jest dosc gladka ale to moze byc wina skory po prostu taka jest. Slady zuzycia na pedalach sa bardzo male, nie widac zuzycia (patrz zdjecie).
Pasy napinaja sie jak powinny. Napinacze dzialaja jak powinny. W okol drazka zmiany biegow tez jest ok. Obszycie nie jest zniszczone, choc moze obszycie jest nowsze bo wglada nowiej.
Cala elektryka dziala, nie ma nic co byloby zepsute. Jest navi, ktore dziala, elektryka taka jak lusterka, szyby, swiatla wszystko jest ok i nie ma zadnych wadliwych elementow.
Klima dziala dobrze!
Zegary sa podswietlona dobrze, kontrolki gasna nierownmiernie nie wiadac zeby byly laczone na mostek, wiec wyglada to dobrze.
Airbagi sa na miejscu(wg badania komputerowego)
Teraz czesc kontroli w warsztacie:
Komputer nie wykryl zadnych bledow, nie byla czyszczona pamiec komputera pokladowego, wiec tutaj nie ma sie do czego przyczepic. (patrz rachunek, opis).
To samo dotyczy klimy i airbagow. ESP jest sprawne, komputer wykryl ze jest pelna sprawnosc.
Jesli chodzi o cisnienie w cylindach wszedzie jest takie samo okolo 28 barów (patrz zdjecie).
Tak wiec wszystko jest dobrze.
Teraz rzeczy, ktore moga posluzyc do zbicia ceny:
- "pocaca" sie turbo sprezarka, moze byc ona "tlusta" ale ta ma delikatny nadmiar oleju na sobie. Moze to swiadczyc o dwoch rzeczach mianowicie :
-olej dostaje sie ukladu lub
-nieszczelnosc turbiny co moze skutkowac spadkiem mocy a pozniej jej wymiany.
Wiec tutaj mozna utargowac troche grosza.
Te progi, gdzie jest troche "czegos" na samym ich dole po obu stronach. Tak jak pisalem nie wiem czy tak jest fabrycznie ale wyglada to dosc dziwnie bo ta powierzchnia jest chropowata tak po prawej stronie jak i po lewej.
Kolejne kilka zlotcych jesli nie jest to norma.
Na sam koniec te skorodowane elementy podtrzymujace rure wydechu, to tez trzeba byloby wymienic zeby nie skonczyc kiedys z tlumikiem na ziemi.
Poza tym skrzynka (plastikowa) oslaniajace silnik od dolu jest peknieta. Widac to na zdjeciu.
Podsumowujac, samochod jest w dobrym stanie, zwlaszcza silnik chodzi dobrze i cicho. Mowiac szczerze samochod jest warty zainteresowania zdecydowanie ale cena musi troche zjechac w dol. Ciezko jest mi powiedziec, ile da sie ugrac z racji tego, ze sprzedajacy pomimo bycia sympatycznym i bezproblemowym Panem godzacym sie na wszystkie mozliwe rodzaje kontroli chyba nie bedzie chcial popuscic wiecej niz kilka stow.
Jest to chyba najdrozszy golf na allegro z roku 2002 wiec, moja opinia jest taka, ze ten samochod jest godzien zainteresowania ale tak jak wspomnialem cena jest dosc mocno zaporowa. Sprzedawca jest gotow opuscic troche ale pewnie nie za duzo. Potargowac sie warto, bo ciezko bylo mi znalezc to co znalazlem (ponad 2 h sprawdzania).
Jednak musze przyznac, ze nie mialem sie praktycznie do czego przyczepic. Mowiac zupelnie nawiasem, sprawdzilem ten samochod lepiej niz swoj wlasny :)
Zdjecia są dostepne pod adresem :
http://picasaweb.google.com/owcast1/VWGolfIVTDISzczecin#