Instalacja gazowa
 
Honda Accord 2,0.
Zimny silnik po przełączeniu się na gaz (sekwencja) - spadają obroty i potrafi zgasnąć. Instalacja ma 1,5 roku. Często zapala się (żółta) kontrolka silnika. Ma ktoś taki problem?:(
Pozdrawiam

 
witam
trzeba wymienic
kable
swiece
filtry od gazu w sekwencji sa 2
filtr powietrza w samochodzie

jezeli to nie pomoze to do serwisu ktory zakladal gaz pod kompem powinno pokazac co go boli
a moze po prostu ma za niska temperature ustawiona i silnik jest za zimny jak sie przelaczy na gaz i dlatego gasnie

 
Teraz takie mrozy to na samym poczatku wyreguluj instalacje moza zbyt uboga mieszanka,zmien kable(nie kupuj najtanszych tylko specjalnie przystosowane do gazu). Jak jezdzisz na gazie to samochod przed ostawieniem przestaw na benzyne unikniesz porannych klopotow ;]

 
Na początek:

1. Kiedy przechodzisz na gaz? Rozumiem, ze masz u siebie czujnik temperatury, ktory pozwoli przejsc na LPG dopiero w chwili gdy plyn chłodzący osiagnie ok. 40 - 50 stopni? Rozumiem, ze nie przechodzisz na gaz kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika?

2. Zapalająca sie kontrolka "Check Engine" informuje, ze ECU (komputer sterujący pracą silnika) wyczuł jakiś błąd, który nie koniecznie musi być spowodowany błędną pracą na gazie.

Mozliwe, ze nalozyły sie u Ciebie 2 usterki - membrany w parowniku są juz zmeczone i poprostu odmawią współpracy w chwili gdy płyn chłodzący nie jest baaardzo ciepły (czyli gdy ma te 40 czy 50 stopni) i coś sie dzieje z osprzętem silnka.

Membrany mozesz latwo sprawdzic - uruchom zimny silnik i albo przejedz sie trochę, albo zagrzej go na postoju, ale CAŁY CZAS niech silnik pracuje na benzynie. Przejdz na LPG dopiero gdy zobaczysz na wskaźniku, ze płyn chłodzący ma już 85 - 90 stopni. Jesli teraz przejdziesz na gaz i nie bedzie najmniejszych problemów to masz juz odpowiedź - membrany są na tyle słabe, ze poddają się na chłodnym płynie (40 stopni), ale na ciepłym (90) jeszcze pracują.

Ile tyś km silnik przejechał na gazie?

Odnosnie kontrolki check engine - najszybciej bedzie tu podłączyć auto pod komputer diagnostyczny i odczytac kod usterki. Bedziesz po chwili wiedział co tam silnik boli.

Jaki jest rocznik tego Accorda? Masz u siebie zmienne fazy rozrządu?