Interfejs diagnostyczny wszystkich typów aut
 
Witam

Zastanawiam się nad zaprojektowaniem urządzenia które umożliwiałoby bez korzystania z komputera diagnostyke każdego popularnego samochodu.

Na ekranie urządzenia wyświetlały by się kody uszkodzenia z opisami znaczenia poszczególnych kodów.

Koszt urządzenia przewiduje na 60 zł

Kupilibyście takie urządzenie?

EDIT: Mógłbym jeszcze wcisnąć elektroniczny miernik grubości lakieru.

 
Pomysl niezly ale jak z kompatybilnoscia zlacz diagnostycznych w roznych autach ? - jak rozumiem to mialoby byc uniewersalne urzadzenie dla wszystkich modeli ?
i jeszcze miernik ? rewelacja. :D
Mysle ze takiego uniewersalengo testera do wszystkich aut nikt jeszcze nie wykumal - bedziesz pionierem :D
Dawaj na biezaco znac na forum ;) :D :D

 
nie ma szans tak tanio,
sam komplet wtyczek bedzie drozszy, bo jak chcesz do wszystkich aut to musi byc tego ze 20 sztuk, chyba ze bedziesz uzywal kabelkow i zabek, ale to masochizm,

lepiej kupic cos gotowego, jak sie ma klientow to i tak sie wroci,
szwagier kupil kiedys okazyjnie nowego LAUNCH'a X431 za 4000zl
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=567817842
przez rok czy dwa sa darmowe aktualizacje software,
a pozniej albo bulisz za aktualizacje jak za woly (albo zalatwiasz na lewo, bo sie da)
jak ktos jest fachura to mu sie szybko sprzet wroci, a zakladach mechanicznych jeszcze szybciej

to byl tylko przyklad, kazdny niech robi po swojemu,
jak ktos chce testowac tylko prywatnie swoje auto, to lepiej uzywac kabelka i laptopa,
interfejsy np. do Audi sa na alledrogo,
a po znajomosci mozna kupic taki kabelek z wbudowanym chipsetem identyfikacyjnym i wtedy nowe programy VAG-COM dzialaja bez problemu (a tylko nowe wersje VAG-COM obsluguja magistrale CAN)

pozdrawiam

 
akurat z branzy jestem jesli chodzi o testery
jesli chcialbys miec testery universalne to musisz wydac z 20000 zl to taka podstawa czyli BOSCH KTS i Carmann Scan czyli masz europe i skosnokie w reku .Co do kabelkow teraz juz nie trzeba miec tyle kabli do aut bo wiekszosc ma zlacze OBD a reszta pinami idzie.
Nad opracowaniem testera pracuje caly sztab inzynierow ktorzy posiadaja
wiedze .

 
Nie zrobisz tego z jednego prostego powodu. Musiałbyś mieć dane jaka informacja leci na jakim bicie. Mój kolega budował coś takiego do Opla na swoją pracę dyplomową i zrobił wyświetlanie tylko kilku błędów. To nie takie proste. Ja robiłem coś zbliżonego dla maszyny roboczej, tylko że samemu podpinałem czujniki więc problem z adresowaniem miałem z głowy.

 
taki uniwersalny tester swojej roboty moze tak namieszac w elektronice jezeli ktos nie umie sie nim posługiwac,ze szok.,nowe auta sa niestety naszpikowane elektryka i w wiekszosci bez oryginalnych programów nic sie nie zrobi,a błędów moze wyswietlic tylko połowe...