jakie papiery dostaje sie ze Szwecji w chwili zakupu auta
 
otóz ja mam pytanie bo kupiłem niedawno auto ktorego numery na ktorych przyjechało ze szwecji przynależa w/g tej stronki do .. motoroweru... :/

auto sprowadzone w 2007 nr UGJ 395 a samochod v70II

jestem niezle wkurzony i trwa własnie spor z włascicielem bo okazało sie ze auto z lipca 2003 w pazdzierniku 2005 miało najechane 327 tys km na taxi
( info z Global Customer Relations
Volvo Car Corporation
Dept. 57460/ RBV2
SE-405 31 Goteborg
Sweden ) a samochod oczywiscie ma na liczniku 227 tys km
dodatkow zapodzaiły sie papiery szwedzkie z wyrejestrowania tzn własciciel nie moze ich znalezc. chce auto zwrocic albo uzyskac rekompensatę za zaniżony przebieg a co za tym idzie zawyżoną cenę auta.

mam pytanie jakie papiery dostaje sie ze Szwecji w chwili zakupu tam auta tzn jakis brief szwedzki , bo moj "kontrahent" zakupił to auto w dosc dziwny sposob przyjezdzajc ze szwecji na w/w blachach i z dowodem rejestracyjnym w 2007r

 
Przy zakupie samochodu w Szwecji, gdy jest przeznaczony do wywozu poza Szwecję, sprzedający powinien przekazać:
- dowód rejestracyjny niebieski (odpowiedni polskiego dowodu rejestracyjnego),
- dowód rejestracyjny żółty (odpowiednik polskiej karty pojazdu),
- kvittens (pokwitowanie zapłaty za samochód),
W dowodach oczywiście jest podany właściwy numer pod którym samochód był zarejestrowany w Szwecji.

Z opisu sytuacji wynika że samochód był sprowadzony w 2007 roku i z tego co rozumiem zarejestrowany w Polsce. Gdy polski urząd komunikacji rejestruje samochód, wysyła co jakiś czas zbiorczą informację o zarejestrowanych samochodach, która poprzez długą drogę administracyjną ostatecznie dociera do urzędu komunikacji w Szwecji (jest tam tylko jeden dla całego kraju) i na tej podstawie samochód zostaje tam wyrejestrowany (na stronie urzędowej po podaniu numeru pojawia się już krótka informacja o pojeździe oraz Avregisterad ;)), co jednocześnie po pewnym czasie umożliwia nadanie tego numeru nowo rejestrowanemu w Szwecji pojazdowi. Prawdopodobnie dlatego obecnie po wpisaniu numeru pod którym było zarejestrowane Volvo wyskakuje motorower :d:d:d

Co do V70 ze Szwecji, to jeżeli jest to Diesel lub Bi-Fuel, do tego czarny, granatowy lub biały (inne kolory sporadycznie) a dodatkowo ma jeszcze automatyczną skrzynię i skórzaną tapicerkę to tak w 95% przypadków można być pewnym że samochód jeździł jako taksówka lub inny przewóz osób, a jego przebieg jest spory, co często nie oznacza że samochód jest w złym stanie technicznym gdyż jest to dosyć rygorystycznie sprawdzane a możliwość odpisów podatkowych za naprawy powoduje iż często po trzech latach i tych kilkuset tysiącach z samochodu który opuścił fabrykę pozostaje tylko nadwozie, natomiast podzespoły mechaniczne są w całości zmieniane na fabrycznie nowe :):):)